خانه / شخصیت ها / اسلام شناسان / امام خمینی / رعایت حقوق زرتشتیان در استفتایی از امام خمینی

رعایت حقوق زرتشتیان در استفتایی از امام خمینی

به قلم مدیر سایت
بحث با زرتشتیان و قبول نداشتن پاره ای احکام دینی و اعتقادی آنها، نباید به نادیده گرفتن حقوق آنها و آزارشان بینجامد. امام صادق(ع) با نگاه غضب آلود، به مسلمانی تذکر داد که زرتشتی ای را بخاطر ازدواج با محارم سرزنش کرده بود. وقتی که ما آزادی اظهار عقیده ی اقلیت های دینی را پذیرفته ایم، باید به اعتقادات آنان نیز احترام بگذاریم. آنچه در این سایت می آید صرفا بحث علمی است نه برای سرکوب کردن.
به استفتایی از امام خمینی توجه کنیم:

«سؤال:
مرحوم پدرم به یک تاجر زردشتى مبلغ ۲۲۰۰ تومان بدهکار بود اکنون که بنده براى دین پدرم اقدام نموده ‏ام طلبکار هم ورشکسته شده و هم مرده و اموال و دارائى و طلبکارى وى را «اداره ورشکستگى» قبول نموده، با مراجعه به بعضى از علماء گفتند باید حتما پول به دست وارث طلبکار برسد ولى وارث طلبکار که دو پسرند در آلمان هستند، تکلیف شرعى چیست؟ تا از عهده دین پدرم بیرون بیایم.
جواب:
اگر امکان دسترسى به آنها هست صبر کنید و پول را براى آنها حفظ نمائید تا به آنها رد کنید و اگر مأیوس از دسترسى به آنها باشید به حاکم شرع مراجعه نمائید.»

منبع: نرم افزار «مجموعه آثار حضرت امام خمینی»

همچنین ببینید

تفاوت از جان گذشتگی امام خمینی با خارج نشین های ضد انقلاب!

به قلم مدیر سایت ضد انقلاب های خارج نشین با ابزار شبکه های تلویزیونی ماهواره …

۳ نظر

  1. شما درست میگید آقای فاطمی این دوستان زرتشتی زود بهشون برمیخوره و تحمل انتقاد ندارند به امام زمان ما توهین میکنن
    به رهبر ما توهین میکنن….به مراجع تقلید ما بی حرمتی میکنن
    یه انتقاد منطقی هم ازشون میکنی جوش میارن

  2. کلا علمای شیعه تا میانه دوره قاجار برخورد مناسبی با زردشتیان نداشته اند ، البته رفتار آقای خمینی با اقلیت های دینی ستوده و پسندیده بوده و در این مورد نباید بی انصافی کرد .ایشان در حق اقلیت های چهارگانه رعایت نمودند و مراعات حالشان شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code