خانه / سایر مطالب / جنگ ایران و عراق / مشاهداتم بر مزار شهید پلارک / همیشه سنگ قبر این شهید خیس یا نمناک است!
X شهید سید احمد پلارک

مشاهداتم بر مزار شهید پلارک / همیشه سنگ قبر این شهید خیس یا نمناک است!

به قلم مدیر سایت
در اینترنت حرف های فراوان در مورد شهید سید احمد پلارَک (از شهیدان جنگ ایران و عراق) می یابیم. اما آنچه را خود دیده ام می گویم:
در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ در بهشت زهرای تهران، قطعه ۲۶ همراه پسرم بر مزار شهید پلارک حاضر شدیم. پیدا کردن مزار او آسان است. محل دفن شهدا نزدیک ایستگاه مترو است. در آنجا همگان ـ جز اندک افراد ـ از محل دفن آگاهند و نشانی می دهند.
مردم برای فاتحه تجمع کرده بودند. سنگ قبر این شهید همواره خیس است. خیسی بعضی ساعات روز بیشتر و گاه کمتر است.
یک بار وقتی که وسط سنگ قبر را مردم با دست و پارچه برای تبرک بردند، من و پسرم بقیه ی نم را با دستانمان خشک کردیم تا یقین کنیم تر نیست اما پس از سه چهار دقیقه دیدیم دوباره آب آنجا را فرا گرفت. آب از چهار طرف بطور مساوی به سمت وسط آمد.

چند نکته:
الف)
آبی که روی سنگ جمع می شود در حد نم نیست بلکه سنگ خیس و تر می شود و حتی کفش های ترشده، اطراف سنگ را خیس کرده اند. افرادی در گذشته، سنگ را به صورت نم دار دیده بودند. مقدار آب در زمانهای گوناگون فرق می کند. (من موقع غروب بر مزار حاضر شدم. دو سه هفته بعد برادرم وسط روز آنجا رفته بود و قبر را نمناک دیده بود اما هفته ی بعد که ساعت دوازده شب آنجا حضور یافته بود سنگ را کاملا خیس دیده بود)

ب) آبی که سنگ را فرا می گیرد بوی گلاب یا عطر نمی داد. نه تنها من و پسرم بویی استشمام نکردیم بلکه یکی از حاضران نیز همین را می گفت. شاید احساس بو تلقینی باشد یا اینکه قبلا کسی بر قبر گلاب ریخته است.

ج) سنگ قبر چند سانتیمتر از زمین بالاست و روی سیمان گذاشته شده. بنظر می رسد آب از بین سنگ و سیمان خارج شده چند سانتیمتر بالا می آید و کم کم روی سنگ را می گیرد.

د) وقتی آب از زیر سنگ خارج می شود باید بطرف پایین برود اما چرا بالا آمده روی سنگ می رود؟

هـ) بعضی حاضران می گفتند که همیشه آب به همین صورت خارج می شود. جای پرسش است که: چرا در اوقات دیگر مثل شبها که کسی آبها را جمع نمی کند، آب بر زمین جاری نمی شود و به جاهای دیگر نمی رود؟ به عبارت دیگر چرا آب فقط به اندازه ای که سنگ را فرا بگیرد خارج می شود؟

و) در قبرستانهای شهرهای بزرگ از جمله بهشت زهرای تهران که مشکل زمین دارند، زمین را با لودر می کنند و سپس با دیوارکشی، قبرها را برای اموات آماده می کنند. اگر در زیر این سنگ چشمه ای پدید آمده باشد آب باید از قبرهای دیگر نیز بالا بزند و اگر کسی مخفیانه لوله کشی آب کرده باشد و به اندازه ی نیاز شیر آب را باز می کند و بعد می بندد، پس از گذشت مدتی افشا می شود. از دو نفر شنیدم که هفت هشت سال پیش نیز که برمزار این شهید آمده بودند، وضع به همین صورت بوده است.

ز) فرض کنیم زیر سنگ چشمه‌ای باشد یا لوله‌ی آب کار گذاشته باشند. در این صورت آب در زیر سنگ در یکی دو جا راهی را باز می‌کند و خارج می شود. اما آب در اینجا به طور مساوی بر همه ی سنگ پخش است و گویا از چهار طرف سنگ به طور مساوی آب خارج شده روی سنگ می آید.

X شهید سید احمد پلارک

همچنین ببینید

آیت الله ابوالحسن اعلمی اشتهاردی پدر دو شهید / بازنشر به مناسبت درگذشت پدر شهیدان

آیت الله ابوالحسن اعلمی اشتهاردی (درگذشت ۱۳۹۸) از شاگردان آیات: امام خمینی، بروجردی و گلپایگانی است. …

۱۱۲ نظر

  1. اقای فاطمی سپاس. من هم بر سر آرامگاه این شهید عزیزززز حاضر شدم.بنده هم سنگ قبر را خیس دیدم برام خیلی جالب بود!!!.پیکر پدر عزیز خودم در بهشت زهرا مدفون نیست البته پیکر که چه عرض کنم…!،بنا به وصیت خودشان ایشان را در زادگاهش دفن کردیم.«درود فراااااااااااوان و بیکران بر ههههههمه شهدای دفاع مقدس برای حفاظت از این سرزمین مقدس…………………………..

  2. سلام استاد فاطمی نقل زیبایی نموده اید ولی نتیجه کیری گرفته اید که نپسندیدم

  3. سیاوش امیرشاهی

    داستان نمناکی و (و احیاناً معطر بودن) سنک قبر، با یک واسطه از اقوام درجه ۱ شهید عرض میکنم:

    مادر شهید پلارک قصد داشتند که سر مزار فرزندشان بروند. در راه دیدند جایی روضه امام حسین است. پیش خود گفتند: پسر فاطمه از پسر من غریب تر هست. من بروم روضه امام حسین. بعد از روضه رفتند سر مزار فرزند خودشان. آنجا بانویی با چادر مشکی دیدند (بین مادر شهید و آن بانوی مقدس حرفهایی رد و بدل شد که شاید درست نباشد بگویم…). از آن روز قبر شهید معطر است.

  4. برادر سیاوش!درود.عرض کرده بودم که بنده هم بر سر مزار این شهید بزرگوار و عزیز حاضر شدم زمانش هم اواسط نوروز بود و بهشت زهرا کمی خلوت،پیرامون معطر بود مزار «شهید پلارک» باید بگوییم که حقیقتا بنده که در انجا حضور داشته ام بوی معطری از مزار احساس نکردم که خاص باشد!ولی همان گونه که عرض کردم سنگ قبر را خیس دیدم.به نظر میاد که قضیه معطر بودن شایعه باشد،البته در سایت ویکی پدیا هم «شایعه» تایید شده است.

    • مدیر سایت

      من نیز متوجه بوی عطر نشدم و از دیگران نیز پرسیدم آنان نیز چنین بویی را متوجه نشدند. احتمالا منشا این شایعه این باشد که گاهی افرادی گلاب روی قبر می پاشند یا بو در واقع برای درختان اطراف و در فصل گل و گیاه باشه

    • شایعه چیه اقا…… من خودن مزار این شهید را زیارت کرده ام و از فاصله ی دور معطر است…..

  5. من امروز سر مزارشون رفتم و به سنگ قبر ایشون دست زدم کاملا خیس بود،قسمتیش رو هم که خشک کرد م باز دوباره خیس شد!دستم هم بوی گلاب گرفت فکرنمیکنم از جهت بوی گلاب شایعه باشه یا کسی بریزه!

  6. در وصف کارهای خوب ایشون زیاد گفتند ولی قسمت ح) صحبتتون فکر کنم شایعه باشه

  7. سلام.
    تا کنون هیچ مطلبی در هیچ سایتی نگذاشته ام اما در این مورد خودم رو مسئول دانستم این قضیه را تعریف کنم.
    بنده شخصی هستم که اصلا به مسایل خرافی و … اعتقاد ندارم.
    اتفاقی یکی دوبار در مورد این شهید شنیده بودم و بعد از جستجو در اینترنت قصد کردم که خودم برم و ببینم این بوی گلاب واقعیت دارد یا نه.
    یکی دوبار که رفته بودم سر خاک شهید دیگری خواستم برم قطعه شهید پلارک اما پیداش نکردم و منصرف شدم.
    جالب بود چند هفته پیش در مسیر شهید خودم بودم که به دلیل اشتباه خوندن قطعه ها سر از قطعه شهید پلارک در آوردم. وقتی رفتم سر مزار بویی خوشبوتر از گلاب احساس کردم. سریع دور و برم رو گشتم ببینم گلی چیزی ریخته شده و یا این بو دقیقا از کجاست شاید گلاب ریختن.
    شاید باورکردنی نباشد اما در همین جسستجو بودم که اون بو برایم تمام شد!
    وقتی هرچه قدر سعی کردم دیگه اون بو رو نتونستم استشمام کنم باورم شد نه گلابی ریخته شده و نه گلی این دور و بر هست که اگر این طور بود اون بو را باید مدام استشمام میکردم.

    از این شهید برای عاقبت بخیری دنیا و آخرت کمک بخواهیم. برای شادی روح همه شهیدان صلوات

  8. سلام بر دوستان در درجه اول باید بگم ما هرچه داریم از این شهدا داریم و هر چی که از اونا ببینم چیز عجیبی نیست در درجه دوم اینو همه بدونید شهید اقای احمد پلارک در زندگی خیلیها کمک کرده و مشکلاتشون حل کرد و در درجه سوم من دیدم و شنیدم بعضیها میگن سنگ قبر اون بوی گلاب میده وبعضیها میگم نمیدم جناب ناشناس شما که میگی من اولش رفتم بوی گلاب میداد و بعد از چند دقیقه دیگه بوی گلاب نداد ببین اون شهید اولش ازت چی دیده که تونستی حس کنی بوی گلاب وبعد ازت چی دیده که دیگه نتونستی حس کنی چرا از این دیگاه نگاه میکنید تو رخدا تورو جان هرکسی که دوست دارید عقایدتونو برای خودتون نگه دارید سنگ قبر ا ن شهید واقعن بوی عطر میده من خیلی میرم سر خاکش واقعا بوی عطر میده میخواهید کامل باورتون بشه بعد از اذان صبح برید وسط هفته اونجا خودتون کاملا متوجه میشید

  9. درجه این شهیدای ما انقدر بالاست که خدا اونورا از این روزگار گلچین کرده باورید کنید این حرفهای که بعضیها میزند اونا مسلمان نیستن ومیخواهن عقاید باورهای مارو تعغیر بدهن وبا شایعه پراکندگی مارو از شهدای عزیزمان دور کنن یه چیز دیگه به نقل قول از بعضی از دوستان که میگن خرافات و سنگ قبر اون شهید بو نمیده این دروغ پس اون شهیدی که بعد از ۳۰سال جنازه اش سالم صحیح از زیر خاک پیدا کردن این هم دروغ به خدا قسم هرچیزی که در مورد این شهدای عزیزمان گه میگم واتفاق میفته به خدا که راست

  10. باسلام خدمت عزیزان من حدود ۳۰ سال پیش بر مزار این شهید بزرگوار رفتم همچنان معطر بود و خیس با خود گفتم شاید کسی گلاب بر مزار این شهید ریخته ولی از آن زمان هرگاه که بر این مزار مشرف شدم وحتی همین چهارشنبه که بهشت زهرا خلوت است باز مزار خیس ومعطر بودوحتی مزار کناری هم خیس شده بود.

  11. با سلام.
    قسمت ح) صحبتاتون شایعست. این شهید همچین کاری رو نمیکرده. با کمی جست و جو میتونید آگاه شید

  12. وقتی به چهره این شهید عزیز در تبلتم نگاه میکردم ناخود آگاه حس عجیبی به من دست داد . معصومیت اعجاب انگیزی در سیمایش دیده می شود . بی شک خداوند توجه ویژه ای به این شهید عزیز دارد و مصداق زیبایی از زنده بودن شهدا است .

  13. سلام منم خیلی دوست دارم برم بهشت زهرا از نزدیک قبر این شهید رو ببینم امیدوارم یه روز قسمت بشه که برم

  14. من هم مراجعه کردم به سر قبرش
    اولش بوی عطر رو متوجه شدم بعد چند ثانیه بوی عطر رفت ولی سنگ قبرش خیس بود ولی جمعیت دور قبرش زیاد بود

  15. باسلام من به مزار این شهید بزرگوار نزدیک شدم بوی گلاب به مشامم رسید و منقلب شدم و نزدیک تر که شدم انگاه بوی گلاب نیامد ولی باز دوباره استشمام کردم شاید اگر بوی گلاب از نظر من بهشتی شهید را حس نمیکنیم ایراد از خودمان است و گناهانمان التماس دعا

  16. باعرض سلام، خدمت همه‌ی عزبزان سلام عرض میکنم. من بعنوان یکی از همرزمان شهید پلارک خدمتتان عرض میکنم که ایشان مسئول دسته یکی از گروهان‌های گردان عمار لشگر ۲۷ محمد رسول الله (ص) بودند و شایعات مربوط به شستن توالت و… در مورد این عزیز صحت نداشته و ایشان بر اثر شلیک تیر مستقیم قناسه در غروب روز شنبه۲۲ فروردین ماه سال ۶۶ در دریاچه ماهی منطقه شلمچه به شهادت رسیدند. نماز شب، توسل به اهل بیت علیهم‌السلام و اخلاص و شجاعت از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود. التماس دعا

  17. اون موقع ایشان حدود سه چهار سال از ما بزرگتر بودن و فکر میکنم پاسدار وظیفه بودند ولی اینقدر خاکی و بی ریا و باصفا که بچه‌های بسیجی دنبال اینگه ایشون وظیفه یا بسیجی بود نبودند.

  18. من یه مشکل بزرگری داشتم ازون خواستم و براشون صلوات نذر کردم . حل شد .

  19. سلام علیکم
    از عجایب روزگار بود به طور اتفاقی یکی از بستگان نزدیک در نزدیکی این شهید به خاک سپردیم سالها این موضوع را شنیده بودم به خاطر مراسمات سوم و هفت صبح ساعت ۶ رفتم اونجا هیچ کسی نبود فقط بوی عطر بود عطر بود و عطر

  20. باسلام
    خیلی ها میخوان شهدارو پیش مردم از شأن و مرتبه ای که خداوند بهشون عطا کرده ساقط کنن ،اما آیا میشه نورخورشید رو با دمیدن به سوی خورشید خاموش کرد! هرگز….
    شهیدی قبرش بوی عطر میدهد، شهیدی پس از سالها پیکرش رامی آورند و کاملا سالم است و…
    هستندآنهایی که مقام شهید رانزد خداوند نمی فهمند ، بااین وجود غرور و تکبرشان راکنارمیگذارندواذعان میکنند که خیلی چیزها هست ولی مانمیفهمیم ، من خودم برسرمزاراین شهید رفته ام وبوی عطر را حس کرده ام و نمیتوانم به خودم دروغ بگویم که بوی عطررا حس نکرده ام ، چون بوی عطر وجود دارد . اصل قضیه این است که میخواهند اعتقادمردم به شهدا راهرطور شده سست کنند اما نمیتوانند چون خاک این مرزوبوم با خون شهداوعطر ایمانشان آغشته است، حال شهیدی را اجازه میدهند تا عطر ایمان و اخلاصش راحس کنی حتی اگر آدمی معمولی باشی وگرنه برای اولیای خدا روضهء امام حسین هم عطر خاص خودش را دارد اما کوآن دل پاک که آن را بفهمد، به اهل دلی گفتند که از کجا میفهمی که کجا روضهء امام حسین برپاست، گفت بوی سیب را دنبال میکنم تا به روضه میرسم،
    این حرفها برای بسیاری خنده دار و تمسخربرانگیزاست اما واقعیتی است که جاریست وبرای اهل آن بسادگی قابل فهم است.

  21. شوکه شدم تا به حال راجع به این شهید نشنیده بودم دوست دارم برم از نزدیک ببینم

  22. مرادامرایی از رومشگان چغابور

    آدم شدن نزد خدالیاقت میخوادبله یکی ازهزاران خوبی که میگی اونه که شبانه صادقانه دستشویی ها رو تمیز کرده یکی از هزارانه این شهیدعزیزکه جان وروح ما فدای همچین مقامی نماز شبش قضانشده هرکارش بخاطررضای خدابوده خداقبولش کرده پدرش لقمه حلال به خوردش داده مادرش ناموس دار بوده و………..

  23. مرادامرایی از رومشگان چغابور

    اصلاخودمادرش زمانی خواستن براش مقبره درست کنن سرسختانه مخالفت کردوموافقت نکردببین همچین مادرهایی بهشت زیر پاشونه حالا یک سربرو نجف آباد ببین مادرآقامحسن چطور تربیت شده که زیرتیغ ناکس ها حرامی های داعش دریغ از یک تکون خوردن سرتوببرن بعدبرا جان دادن کوچکترین تکونی نخوری فقط آدم یک چیز رو می گیره که باید وصل باشی که عزیزترین چیز انسان که جانه ازت بگیرن خ خ خ خ لی راحت تقدیمش کنی دل خدایی فقط اینکاره است ولا غیر

  24. فقط کافیه وسط هفته برید گلزار شهدا و پیشش زیارت عاشورا بخونید و سجده زیارت عاشورا رو بر سنگش بجا بیارید .. قشنگترین حس دنیاست

    ساحل ارامش

  25. جماعتی رو میشناسم که سر بریده روی نی رو دیدن که داره قرآن میخونه و بر لبهاش چوب زدن. جماعتی رو میشناسم که خدا از دل کوه براشون شتر درآورد و شتر رو کشتن. جماعتی رو میشناسم که خدا دریا رو براشون شکافت رد شدن و اونور رود که رسیدن گوساله پرست شدن. حتی معجزه هم نمیتونه بعضیها رو مومن به چیزی بکنه. برید با چشمهاتون ببینید. اون عطر عطر گلاب نیست. خیلی خوشبوست اما گلاب نیست. یاسم نیست. برید و ببینید. حداقل ببینید و انکار کنید.

  26. مشکل بزرگ آدمی همواره این بوده که بخشی از حقیقت را می بیند و بخشی دیگر را نمی بیند . معجزه به معنای عملی است که در شرایط عادی امکان انجامش میسر نیست . عده ای برای معجزات مبنای فرا بشری قائلند .
    اما اگر یک انسان امروزی با لباس و جمعی از وسایل اطرافش را در میان مردم صد سال قبل قرار دهید همه وسایل و رفتار او برای ایشان معجزه است . چون از باطن امر آگاه نیستند .
    تایید و ارایه اینگونه موارد بیشتر جنبه ظاهری و تبلیغاتی دارد . از نظر علمی داستان مشخص است . این قطرات آب و میزان مشاهده شده در تمام نقل ها منشا جز بخار آب هوا ندارند . تغییر میزان رطوبت در طول روز و افزایش رطوبت شبانه هم نشانگر منشا رطوبت هوا است که معمولا در وسط روز کمتر است.
    پوشش سنگ با مواد جاذب رطوبت و اشباع شدن حفره های این مواد از آب هم موجب سر ریز آب می شود . از این روش برای جمع آوری آب در بیابان و مناطق کم بارش استفاده می شود .

    • مدیر سایت

      چه شد از میان صدها هزار سنگ قبر در بهشت زهرای تهران و میلیونها سنگ قبر در ایران فقط همین یک سنگ خاصیت جذب رطوبت دارد؟

      • مشخصه ! چون فقط این سنگ رو به پوشش آغشته کردن ! ، در بالا توضیح دادم تمام مواد شیمیایی رو به صورت رزین بی رنگ می شود روی هر سطحی اسپری کرد . احتمال کمی هم دارد که این سنگ به نوعی مواد شیمیایی آغشته شده باشد ( یعنی عمدی نباشد که احتمالش کم است و محتملا عمدی است چون این نوع پوشش نانو مخصوص جمع اوری رطوبت هوا است و دلیلی ندارد به سنگ مزار اسپری شود ) . قطرات شبنم از بخار آب هوا همیشه تشکیل می شوند ولی اینقدر کوچک و اندک هستند که فقط بر اثر تغییر دمای زیاد روی شیشه پنجره یا ماشین دیده می شوند . اما این مواد شیمیایی کمک می کنند که این ذرات ریز چسبندگی بالاتر پیدا کرده و همزمان میزان جذب بخار اب افزایش می یابد . کاربرد این ماده شیمیایی در اصل برای جمع اوری رطوبت هوا برای ابیاری و نیز جمع اوری رطوبت هوا در دستگاههای تهویه مطبوع است . یک نمونه تجاری این ماده شیمیایی را در ادرس زیر مشاهده فرمایید . :
        pubs.rsc.org/en/content/articlepdf/2017/ra/c7ra04102k

        • مدیر سایت

          من هم به خیلی از امور خارق العاده خوشبین نیستم و براحتی نمی پذیرم حتی به خیلی از اموری که حتی برخی افراد خاص تایید کرده اند، اعتقاد ندارم. در مقام موضعگیری در برابر شما نیستم میخوام واقعیت روشن بشه.

          افراد دائم دارند دستمال روی سنگ می کشند تا بعنوان تبرک آب آن را بردارند. آیا این مواد در اثر سایش از بین نمیره؟ دوستی گفت که ده دوازده سال پیش نیز برسر همین مزار رفته و آب جمع می شده. آیا کسی هرچند وقت یکبار میره و با اسپری مواد نانو را برآن میپاشه؟ آیا چنین موادی ده دوازده سال پیش هم بوده؟

          • مدیر سایت

            در ابتدای این نوشته هم گفتم که وقتی آب روی سنگ را جمع کردیم، آب از چهار طرف سنگ به طرف وسط آمد و در مدت کوتاه، تمام سنگ را فرا گرفت و حرکت آب از چهار سمت به طرف وسط پیدا بود. در حالی که قضیه ی جذب رطوبت هوا بوسیله ی نانو اینگونه عمل نمی کنه

  27. نوعی از اسپری که برای بدنه اتوموبیل و روکش بتون به کار میره ماندگاری در حد یکسال داره و با دستمال قابل پاک شدن نیست چون نوعی پیوند اتمی با سطح برقرار می کنه . ولی اینکه بیشتر از یکسال باشه یا نه نمی دونم . در مورد سابقه این قضیه نمی تونم نظر بدم . نه در مورد اینکه این اسپری نانو اون موقع هم بوده یا نه و نه در مورد سابقه این موضوع . قصدم از طرح این موضوع هم اینه که طرح خرق عادات در مسیر شناخت ادیان را موافق نیستم . در همه ادیان هم چنین دعاوی هست مثلا زرتشتیان در کتاب رشید شهمردان حکایتی دارند که از معجزاتی در محضر سلطان محمود روایت می نماید که با عقل من جور در نمی آید ( می گویند در یشت خوانی جلو سلطان محمود موی ریش موبدی در آتش می افتد و همه جا تیره و تار می شود و دیوان و خرفستران هویدا میگردند و از این غرایب ) رجوع به غرایب در تاریخ ادیان نوعی عقب گرد است و گرایشات عامه پسندانه در مسیر خلاف تعقل و خردورزی متمایل به این غرایب است .
    دیگر اینکه معتقدم معجزات پیامبران هم نه خرق قانون و عادت که از منشا علم الهی ایشان بوده یعنی خداوند در موضعی اراده کرده که با استفاده از همین قوانین و عادات موجود حقیقت را به مردمان بنمایاند کما اینکه علم غیب پیامبران نیز همان علم الهی است که به اراده خداوند بر ایشان معلوم شده و مجوز بروز عامه یافته است .

  28. آقای مجید با سلام
    من هم بر سر مزار ایشان زیاد رفتم میدونم شما چی میگید مخصوصا اواسط هفته ولی متاسفانه نمی دونم بعضی از مردم ما آزاد دارند یا ….. همین که میان ور میدارن رو قبر ایشان یا گلاب میریزن یا آب این باعث سوع تفاهم برای دیگران که تازه اومدن می شود ترا خدا نهی نیارید درست نیست اگر از کاری خارج از درک و فهم ما هست اظهار نظر نکنیم باعث گمراهی دیگران نشیم نظرات مون برای خودمون نگه داریم

  29. اگه بصورت عمد اینکارو کردن
    چرا فقط برای این شهید که یه شخص معمولى بوده انجامش دادن؟
    میتونستن برای کسایی دیگه انجام بدن که منفعت های بیشترى هم در کنارش ببرند
    همیشه قرار نیست عقل توجیه کننده باشه

  30. با سلام
    متاسفانه این قصه گلاب و عطر رو مادر این شهید شروع کردن، یه مدت هم ادعا میکردن که حضرت زهرا رو میبینن و…
    شهدا نیازی به این داستان ها برای بزرگ شدن ندارند.
    برای اطلاعات بیشتر این خبر رو بخونید، کاملا توضیح داده شده قضیه از چه قرار بوده:
    http://tehranpress.com/fa/news-details/18150/%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%A8%D9%88%DB%8C-%D8%B9%D8%B7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D8%AF-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D9%87%D8%9F%7C%D9%86%D9%82%D9%84-%D9%82%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%B1%D9%87-/

    • مدیر سایت

      این نوشته، بوی عطر در مزار شهید پلارک را انکار می کند و من نیز تایید نکردم

      در مورد خیس بودن دائمی قبر چیزی گفته نشده

      • جناب مدیر یعنی بصیرت شما در همین حد است ؟
        در اینجا شاهدانی در زمان جنگ ، که بسیار هم معتبرند یعنی همرزم او بوده اند ، گواهی داده اند که این بازیها کار مادر ایشان بوده ،
        فرض کنید یک کلاهبرداری را یکبار برای اختلاس بگیزند ، بعد دوباره او مشغول کار درآمدی میلیاردی و عجیب باشد ،
        عقل حکم نمی کند که این بار هم این کلاه بردار ، درآمدش را از کلاه برداری در می آورد ؟
        معلوم شد اول این داستان با عطر بوده و احتمالا مادر ایشان کارهایش را ادامه داده و این بار داستان دیگری علم کرده ، خصوصا اینکه با اختراع مواد شیمیایی جدید یکباره قبر ایشان هم خیس شده یعنی در زمان جنگ بو می داده و لو رفته حالا قصه به خیس شدن قبر رسیده و بعد از لو رفتن این هم دفتر و دستک دیگری رو خواهد شد
        اما این داستان حکمت بزرگتری دارد ، سایتی که مدعی است با خرافات زرتشتیان مخالفت می کند از ترویج خرافاتی که در جهت عقاید و منافع خودشان باشد هیچ ابایی ندارد ،

        • مدیر سایت

          آنچه در آن سایت آمده، نمی دونیم چه کسی نوشته. آیا مغرض بوده یا نه؟
          اما آنچه من نوشتم براساس مشاهدات خودمه و در برابر چشمان همه هست

  31. سرباز راه ولایت

    این که سنگ قبر ایشان همیشه خیس هست درسته وحتما ایشان ازعزیز ترین بندگان خدابوده اند وعاشقانه اهل البیت رادوست داشتن حالا ایشون باکدام یک ازبزرگواران دینی بسته بودن که این حقیقت شامل حالشون شده خدامئدونه ایکاش ماهم مورد لطف بودیم

  32. این مطلب سایت فارس نیوز در بررسی بعضی از ادعاهای دروغ در مورد این شهید است
    https://www.farsnews.com/news/13920625000208/

    مطلب مفصل تر در سایت حجت الاسلام مداحی :
    http://www.maddahi.net/%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D9%82%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D8%B7%D9%80%D9%80%D8%B1-%D9%88%DB%8C/

    تکرار این موضوع در سایت های دیگر در اینجا هم با ۳ همرزم ایشان گفتگو شده
    https://www.teribon.ir/archives/227959/
    . سیادت ایشان ، داستان شهادتش ، موضوع معطر بودن مزار و حتی نام ایشان مخدوش است ، چرا کسی که سید نبوده بر مزارش نام سید نوشته شده است ؟ و نام واقعی اش در شناسنامه که منوچهر بوده :
    http://shohada13.ir/showDshahid.asp?IDSH=1343
    https://www.golzar.info/33514/

    • مدیر سایت

      قبلا گفتم که من هم به مطالب خارق العاده خوشبین نیستم از هرکه باشه و مخصوصا اگر افرادی در مورد خودشان ادعایی مطرح کنند بشدت از چشمم می افتند واگر بخواهند مرید جمع کنند از طریق مقامات قضایی اقدام می کنم؛ چنانکه شخصی ادعای حضور حضرت ابوالفضل(ع) یا امام مهدی(ع) را در مجلس دینی اش را در یک سخنرانی مطرح کرد. صدایش را با موبایل ضبط کردم و در اختیار مراجع قضایی قرار دادم و بسرعت برنامه ها و مریدبازی اش را جمع کردند.

      لینک هایی که گذاشتید بوی عطر را رد کرده اند ومن هم که چند سال پیش گزارش آن را در سایت ارائه کردم، تصریح کردم که بوی عطر یا گلاب استشمام نمی شد. اما هنوز خیسی سنگ برایم حل نشده که امری طبیعی باشه.

      ضمنا اگر یک حرفی در مورد کسی دروغ بود دلیل نمیشه تمام حرفها در مورد او دروغ باشه

    • بارها آقای فاطمی گفتند مسئله خیس بودن است همین .
      در کامنتی توضیح دادم که با اسپری نمیتوان این خیسی را تأمین کرد چون باید ماهی چند میلیون تومان اسپری فقط برای خیسی یک سنگ قبر خالی کنند و مدام هم آب روی آن بریزند به همراه اسپری ( که البته تمیز کردن و شستن این سنگ قبر توسط مردم بدون زدن اسپری ، تأثیر اسپری را بعد از زدن آن می کاهد ) این اسپری ها نه برای خاک و سیمان که نهایتاً برای سنگ اند و تنها بتوانند مانع از تبخیر زود آب شوند همین ، در حالیکه در این قبر آب از زیر بالا می آید و این ربطی به اسپری ندارد چون اصلا کارایی هم برای خاک و در این باره ندارد . [ حتی اکر هزینه گزافی هم بکنند و سنگ فلان را در قبر گذارده باشند جدای از اینکه این جنین چیزی تأیید نشده و مهمل و دروغ است اما بازهم ربطی به خاک و سیمان ندارد و بازهم مانع از تبخیر آب نمیشود و فقط زمان آنرا طولانی تر میکند ]
      اسپری هم هیچ گاه آب را جهت دهی نمیکند که بخواهد بالا بیاید !!! هدف اسپری برای تمیزی خودرو و … است نه سنگ قبر و جهت دهی آب !!! .
      من گفته آقای فاطمی را کاملا قبول دارم و با استناد به گفته ایشان این مهم را بیان کردم .

      شما اگر شک داری چرا سری نمیزنی ؟ چرا نمیروی سر این قبر ؟ چرا ؟ مگر پول بلیط رفتن به بهشت زهرای تهران هزینه اش چقدر است ؟ برو سر بزن و بررسی کن و بگو من فلان دیدم و بهمان ، چرا وقتی چیزی ندیدی بیهوده اظهار نظر میکنی آنهم حرفهایی که اصلا ربطی به حرفهای آقای فاطمی ندارد . کسی که دنبال حقیقت است اینکار را میکند اما کسی که هدفش فقط کامنت گذاشتن است خیر ، باید هم فقط روی صندلی بنشیند و از اینترنت لینک بگذارد .

      آقای فاطمی ببخشید ، اما دیدم این فرد نمیخواهد حقیقت را ببیند و دنبالش هم نیست .

  33. سلام
    *به هر حال اب باید یک منبعی داشته باشد ، همانطور که میگویند هر معلولی علتی دارد ، اب نمیتواند داخل سنگ قبر بوجود بیاید پس حتما منبع ابی وجود دارد یا در ان تعبیه شده است .
    *میتوانید مقداری از اب را به ازمایشگاه های تشخیص اب شرب ببرید به شما میگویند اب لوله کشیست یا اب چاه یا اب باران یا اب معدنی !
    *اگر اب به صورت قطره ای زیر سنگ جریان پیدا کنید و اطراف سنگ به خوبی با سیمان اندود شده باشد خود سنگ بهترین مسیر برای جریان اب است ، سنگ قبر مذکور ظاهرا از جنس نامرغوب گوهره یا شاید هم مرمر است که عایق خوبی در برابر اب نیست !(احتمال شکستن سنگ قبر در زمستان بالاست)
    *هنگام شکستگی لوله ها در معابر و خیابانها هم اب به سمت بالا و سطح خیابان می اید چرا که خاک پایین تر از لوله تراکم بیشتری نسبت به خاک های بالاتر دارد بنابرین اب به سمت بالا جمع میشود ! ممکن است سنگ قبر های اطراف از جنس های گرانیت باشند یا اندود سیمانی محکم تری داشته باشند که اب به انها وارد نمیشود .
    *اتفاقا در خانه قدیمی ما هم یک لوله به اندازه تار مویی شکسته بود که به صورت قطره ای اب میداد و سقف خانه ما همیشه به اندازه یک کاسه خیس بود .
    به هر حال بررسی خوبی از سنگ قبر مذکور انجام دادید .

  34. زمانی فردی عملی را معجزه مینامد، که ان عمل با اطلاعات و دانش فرد تطابق نداشته باشد . به عبارتی ممکن است از دیدگاه یک فردی که اطلاعاتش کم است ، عملی معجزه باشد و لی همان عمل از دید گاه فرد دیگری که اطلاعات و معلوماتس زیاد است معجزه نباشد و برای ان دلیل علمی بیاورد.لذا جهل و نااگاهی و نادانی در یک سو و اگاهی و اطلاعات و علم در سوی مخالف قرار دارند.

    • مدیر سایت

      درسته، بسیاری مواقع، معجزه دانستن چیزی از روی ناآگاهی بیننده است. لذا خیلی شعبده بازها اگر کارشون بعنوان شعبده بازی نباشه و ادعای معجزه کنن، کم نیستند افرادی که خیال کنن طرف معجزه کرده

  35. این مساله از نظر علمی برای من کاملا حل شد و برای کسانی که دنبال حقیقت هستند مقاله اش رو هم گذاشتم
    pubs.rsc.org/en/content/articlepdf/2017/ra/c7ra04102k
    عنوان مقاله هست : تشکیل خود به خود قطرات شبنم تبرید شده با استفاده از اسپری پوشش نانو کامپوزیت سوپر هیدروفوبیک CNT بر سیلیکون
    سیلیکون ماده تشکیل دهنده شن و ماسه و سنگ و شیشه است . پوشش های هیدروفوبیک (آب گریز) را در تبلیغات تلویزیونی دیده ایم . کاربرد این پوشش ها فراری دادن هر نوع رطوبت از سطح مواد و بیشتر بدنه اتوموبیل است . این پوشش ها دوام بسیاری دارند ( معمولا هر کاور دو تا شش ماه دوام دارد ) .
    اما در اینجا مقاله صحبت از تشکیل خود به خود قطرات شبنم ناشی از تبرید Condensed dewdrops بر روی نوع خاصی از این پوشش ها دارد . تصاویر ارایه شده در مقاله نشان دهنده روند نشست بخار اب بر روی بستر سیلیکونی ( از نوع سنگی ) طی ۱۰ الی ۴۰ دقیقه است . طبق نمودار پایین صفحه میزان پوشش رطوبت پس از ۶۰ دقیقه معادل ۶۰ درصد سطح سنگ است . یعنی بعد از گذشت یک ساعت از خشک کردن سنگ مجددا ۶۰ درصد سطح سنگ خیس می شود .
    لذا منشا این رطوبت فقط بخار آب موجود در هوا است و لاغیر . درست مانند رطوبت جمع شده از کولرهای گازی
    بر اساس اصول ترمودینامیک به ازای کاهش دمای هوا مقداری از رطوبت موجود در هوا به صورت شبنم بر سطوح مماس با هوا می نشیند . علاوه بر آن چون در هر دمایی میزان بخار اب موجود در هوا محدود است به میزان بخار اب تولید شده همان مقدار بخار اب در حای دیگری بر زمین می نشیند ( باز هم به صورت شبنم ) . منشا بخار اب عموما تبخیر از سطوح ابی و تعریق از برگ درختان و در شهرهای بزرگ ناشی از سوخت موتور وسایل نقلیه است . میزان متوسط بخار اب در هوای تهران حدود ۱۰ گرم در متر مکعب است . تقریبا هر ساعت به میزان نصف این بخار اب مبادله می شود یعنی ۵ گرم . فرض کنید در سالنی به وسعت تنها ۲۰۰ متر و ارتفاع ۴ متر نشسته اید و چنین سنگی در ان قرار دارد . اگر تنها ۵۰ درصد این مقدار اب جذب سنگ شود می توانید هر ساعت ۲ لیتر اب از روی این سنگ جمع کنید !!!
    حالا شما در مورد فضای بهشت زهرا که با مساحت بسیار بیشتر و درختان و اب نماها و فواره های بسیار صحبت می کنید که میزات تبادل رطوبت بیشتری هم دارد .
    با پایین امدن نقطه شبنم و حرارت در طول شب میزان این آب بیشتر هم می شود . تمام این داده های علمی با نتایج مشاهدات افراد مطابقت دارد .

    • مدیر سایت

      قبلا جواب این حرف شما را دادم اما دوباره حرفتان را تکرار می کنید. چنین بنایی نداشتیم

      گفتم که وقتی آب روی سنگ را جمع کردیم، آب از چهار طرف به سمت مرکز در جریان بود تا آب، سنگ را پوشاند. اما آنچه شما نوشتید به این صورت آب از چهار طرف به طرف وسط سنگ، جاری نمیشه

    • سلام شما خودتان میگید ۱۰تا۴۰دقیقه طول میکشه تا سنگ خیس بشه ولی درمورد این قبر گفته اند که درعرض ۳_۴دقیقه دوباره خیس میشه پس نتیجه میگیریم ربطی به اسپری نانو نداره

  36. شاید اسپری یا همان مواد جذب رطوبت هوا، در مرکز سنگ کمتر از سطح اطراف سنگ است. یا به عبارتی مقدار ان در سطح وسطی سنگ هیچ و یا ناچیز است. لذا سطوح اطراف سنگ که مواد بیشتری دارد ،رطوبت هوا را میگیرد و کم کم با زیاد شدن اب ، به مرکز سنگ جاری میشود.

    • مدیر سایت

      قبلا هم گفته ام که اصراری ندارم که این قضیه را معجزه نشون بدم. اصل این است که معجزه ای اتفاق نمی افته مگر اینکه ثابت بشه

  37. معجزه به عملی گفته میشود که علت آن مشخص نباشد. در قدیم که علم پیشرفت کمی داشت و معلومات انسانها کم بود لذا خیلی اعمال و اتفاقات را معجزه مینامیدند. ولی با مرور زمان و پیشرفت علوم و دانش بشر، تعداد معجزات نیز کمتر شده است بنابر این رابطه مستقیمی بین جهل و معجزه وجود دارد. روزی خواهد رسید که معجزه به عنوان یک خرافه کلا از گفتمان بشر حذف خواهد شد.

    • کسانی که معجزه ارائه میکردند بیش از همه مردم را به تفکر دعوت میکردند. پس معجزه با اندیشه و علم تناقض ندارد. شما هم اگر سعی کنید حس خوب ایمان رو درک کنید متوجه میشید که در وجود خود شما هزاران معجزه هست. در خلفت خودتون… در اعضا و جوارح وجودتون… معجزات زیادی هست. که انسان از آوردن مثل آن عاجر هست.

  38. بسم رب الشهدا
    باسلام کسانی که باور ندارند بروند از نزدیک ببینند من اولین بار ده یازده سال پیش رفته بودم آنجا شاید بیشتر اما وقتی داخل قطعه شهدا قدم میزدم بوی عطری که هیچ وقت استشمام نکرده بودم رو حس کردم کل فضا ی قطعه رو گرفته بود شاید چیزی حدود پانصد متر بیشتر یه جا کم یه جا بیشتر اما عزیزان فکر نمیکنم کسی پیدا شه بخواهد اونجا رو معطر کنه خلاصه سر مزار هم بوی عطر عجیبی میومد و سنگ کاملا نمناک خیلی حس خوبی بود جدیدا رفتم اما فقط نمناک بود اما خیس تر از قبل فضای قطعه شهدا خیلی آدم سبکه انگار تو بهشتی اونایی که حالشون بده یه سفر مشرف شوند عزیزان کاری که شهدا کردن فکر نمیکنم تکرار بشه تو این دوره ای که مردم تو خرید دستمال کاغذی به هم رحم نمی کنن و احتکار میکنند یا علی

  39. سلام..معجزه وجود داره شاید عقل نتونه برایش جوابی بدهد ولی انرا رد هم نمیکند بلکه دربرابرش سکوت میکند..مثل وجود روح..وجودخدا..بوی عطررانمیدانم ولی خیس بودن ان صحت دارد زیرااگر ان اب ساختگی یاطبیعی‌ بود بعداز چندین سال حتما ریزش و خرابی ایجادمیکرد بوی عطرراهم بنظرم باید باقلب حس کرد وهرکسی توان انراندارد بایدبااعتقاد بروی تاحس کنی مثلا باوضووذکرو کلام قران درزمانی مثل روجمعه یابعدنمازصبح بروی…

    • مدیر سایت

      شنیدم یا جایی خواندم که چند سال پیش سپاه پاسداران به این سنگ حساس شد و حتی چند بار سنگ قبر را کندند اما متوجه حقه ای نشدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code