+
خانه / اعتبار دین زرتشتی / اوستا / گات ها / محتوای گات ها مهم است یا نویسنده ی آن؟
محتوای گات ها مهم است یا نویسنده ی آن؟

محتوای گات ها مهم است یا نویسنده ی آن؟

به قلم مدیر سایت
وقتی اعتبار گاتها را زیر سؤال می بریم، جواب می دهند: محتوا مهم است؛ نویسنده ی آن هرکه می خواهد باشد.

پاسخ:
بشر امروز از همه نظر نسبت به انسان های گذشته پیشرفته تر شده است. اگر محتوا مهم است، چرا دنبال کتابی برویم که چند هزار سال پیش نوشته شده؟! چرا از کتابی پیروی کنیم که نه تنها چند هزار سال پیش نوشته شده بلکه محتوای آن به درستی معلوم نیست؟!
«زرتشتی» یعنی کسی که از زرتشت پیروی می کند. اگر معلوم نشود گات ها برای زرتشت است، راهی برای زرتشتی بودن باقی نمی ماند؛ چون خود زرتشتیان معتقدند که تنها کتاب باقی مانده از زرتشت، گات ها است.
در صورتی دنبال کردن مطالب آن اهمیت می یابد که بدانیم آن کتاب، الهی است و نیز خود خداوند دستورهای آن را نسخ نکرده باشد. ما مسلمانان که به دنبال قرآن و احادیثی هستیم که به بیش از هزار سال پیش باز می گردند، برای این است که ریشه ی الهی دارند. اگر قرآن و احادیث، جنبه ی الهی نداشتند ما امروزه از آنها پیروی نمی کردیم؛ چنان که به سخنان اصحاب پیامبر اسلام(ص) و اصحاب امامان(ع) به عنوان دستورهای دینی، اعتنا نمی کنیم.

۱۰ نظر

  1. به ما نسل اندر نسل از بچگی، اسلام و پیامبر و کتابش را مقدس و الهی تلقین کرده اند.
    تنها و تنها سند آنهم کتابی است به اسم قرآن . حال اگر این کتاب توانست پیامبری شخصی را بنام محمد و الهی بودن آیاتش را ثابت کند که هیچ، وگرنه تمام اسطوره های آن اعم از خلفای راشدین و اهل بیت و فرقه های جورواجور و کتابهای قطور چند جلدی تمامأ هیچ ارزش معنوی پیدا نمیکنند.
    متاسفانه قرآن نه تنها الهی بودنش را نمیتواند ثابت کند بلکه مشخص است که بدست انسان یا انسانهایی کاملا در سطح شعور وعلم زمان خود نوشته شده.
    کتابیست با محتوای کم و سطحی و پر تناقض و بشدت تحت تاثیر فرهنگ و سنتها و زبان عربی است با پیامهای تکراری که صدها بار تکرار شده اند مثل ترس از قیامت وجهنم و داستان موسی و جویبارهای بهشتی ………
    بخش عمده دیگر قرآن هم در پاسخ به حوادث روزمره و جنگهای مکه و مدینه است و بعضی دیگر در توضیح زندگی خصوصی محمد و زنان اوست وآیات بسیاری در باره زمین و آسمان ۷طبقه و ستارگان که برگرفته از تئوریهای یونانی و مصرباستان و سومریها و منطقه بین النهرین بوده. همچنین آیات مبهم و بی سر و ته و ادعاهای تاریخی بدون سندو نام و تاریخ و سرزمین که بیشتر به یک کتاب خاطرات شبیه است تا یک کتاب الهی

    • قرآن معجزه است. بنگرید:

      http://www.raherasti.ir/1661

      کلی گویی کردن مثل اینکه در قرآن پر از تناقض است، حرف علمی نیست. سخن علمی اینه که دو آیه رو نشون بدی و بگی بینشون تناقضیه و نمی شه میان اونها جمع کرد و الا منم می تونم چشامو ببندم و بگم فلان کتاب و فلان شخص نادرسته و…

      در یک پیام یک موضوع بنویسید تا بشه در موردش سخن گفت

  2. ببینید من ی مثال می زنم توی یکی از ایات قران می گه زمین واسمان پیوسته ما آنها را شکافتیم …….حالا ی عده می گن این اشاره به نظریه مهبانگ داره …….واز معجزات قرانه حالا من می پرسم آخه در زمان مهبانگ اصلا زمینی وجود داشته که با آسمون یکی باشه……..زمین خیلی خیلی بعد تر به وجود امده …….یا تو ی آیه دیگه آفرینش زمینو بعد آسمون بیان می کنه بنگرید فضلت ۹تا۱۲…….یا تو همین آیه ها وقتی روزای رو که برای آفرینش زمین می شماره به جای ۶به۸می رسیم و………

  3. اگر کتابی واقعأ الهی باشه باید صد در صد تمام آیاتش درست و اخلاقی و منطقی باشه:
    تنها معجزه قرآن همینه که به اسم چنین کتابی در طول تاریخ ، میلیونها نفر کشته بشن
    و میلیونها زن به غنیمت گرفته بشن و هنوز هم با قرائت خونده بشه.
    نه فقط مسلمانان بر علیه غیر مسلمانان بلکه مسلمانان بر علیه خود
    اگر این کتاب گفتار خداوند بود، نباید اجازه میداد حتی خون یک نفر بیگناه تحت اسم و کلماش ریخته بشه چون اعتبار خود و کتابش را از دست میدهد.
    همانند یک پزشک حاذق و مشهور که ناگهان اشتباهأ بیمارش بمیرد .
    آیا همچنان شهرت و اعتبار این پزشک باقی میماند ؟

    • راجع به برده داری در بخش احکام مفصل سخن گفتیم تکرار نمی کنم

      کشتن نه تنها همیشه بد نیست بلکه خیلی وقتها خوب و لازمه.وقتی که عراقیها به ایران حمله کردند و خواستند خاک ایران را بگیرند، آیا کشتن انها کار بدی بود؟
      بلکه باید دید چه کشتنی بد و چه کشتنی خوبه. در قرآن آمده که هرکس جان یک انسان را از مرگ نجات بده گویا تمام مردم را از مرگ نجات داده. همین قرآن چرا باید جای دیگر به کشتن تشویق کنه. جا بجا کنعبد جابجا کنستعین

  4. پس حتمأ کشتن ۷۰۰۰ زندانی سیاسی در سال ۶۷ بدستور خمینی بدون محاکمه خیلی بجا بود ؟
    یکی از تناقضات قرآن همین است که مسلمانان آیات را بخصوص مکی را گلچین میکنند و بوق و کرنا سر میدهند ولی همین گزینشی کردن آن نشانه بشری بودن آنست وگرنه هیتلر و استالین و ناپلئون هم سخنان خوب و حکیمانه زیاد زده اند.

    هیچ پیامبرى را سزاوار نیست که اسیرانى بگیرد مگر اینکه در زمین
    خونریزی بسیار کند شما متاع دنیا را مى خواهید و خدا آخرت را مى خواهد انفال ۶۷
    کسانی را از اهل کتاب که به خدا و روز قیامت ایمان نمی آورند و چیزهایی را که خدا و پیامبرش حرام کرده است بر خود حرام نمیکنند و دین حق را نمیپذیرند بکشید، یا آنکه به دست خود در ذلت جزیه بدهند. توبه آیه ۲۹

    • من از یک قاضی که بمن اعتماد داشت در مورد آمار اعدامی های آن زمان که اشاره کردید، سوال کردم. او خبر نداشت و اظهار داشت که کسی نمی دونه. اما شما از کجا این آمارو بدست آوری نمی دونم!

      جای تعجبه چجور میشه که اگر کسی بخشی از قرآنو نقل کرد یعنی قرآن بشریه؟!

      اگر آیه ی دوم میخواد بگه که اهل کتاب را از دم باید کشت، پس چگونه است که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، اهل کتاب آزادانه می تونن در سرزمین اسلامی زندگی کنند؟ چگونه است که یهودیان در زمان حکومت پیامبر(ص) در مدینه زندگی می کردند؟

  5. استاد گرامی نص قران رو نمیشه تحریف کرد وقتی که قرنها به شهادت هزاران سند به همین نص عمل میشده و میلیونها غیر مسلمان در کشورهای اسلامی با زور و حقارت مجبور به پرداخت جزیه بوده اند .
    شما با تکیه بر تعصب خودتون اگر صدها سایت راه بیندازین و هزاران کتاب بنویسید با استدلالی شبیه به اینکه
    چون امروز در ایران غیر مسلمانها جزیه نمی پردازند پس نص قران چیز دیگری بوده و منظورش چیز دیگر راه به جایی نمی برید . وقتی تعصب میانه دار باشد حکایت استدلال حکایت گربه مرتضی علی است که همیشه به یک صورت به زمین می رسد .

    اما اگر واقعا قصد دریافت حقیقت و روشنگری دارید لطفا لااقل در این زمینه تحصیل کنید . تا لا اقل بتوانید حداقل مقدمه یکی از کتابهای کلنز را درک کنید تا مفهوم سخنانش برای شما روشن شود . نه اینکه به مانند روش سیاسیون در میان صدها و هزاران جمله یه نفر با تقطیع چپ و راست بخواهیم بر دیگران همان چیزی که تعصب ما حکم می کند القا کنیم . همانگونه مثل منی شایسته نیست در درایه و رجال نظر بدهد مثل شمایی هم شلیستگی اظهار نظر در فرهنگ و زبان باستان قطعا ندارید و پاسخهای سفسطه گرانه اتان موید همین امر است و اگر شک دارید به دو سه سوال در همین مقولاتی که اظهار نظر می کنید شما را خواهم سنجید . اگر مرد میدان بودید انوقت به میدان مباحثه بیایید .

    •  

      در هر پیام یک موضوع را مطرح کنید تا بتوان در موردش صحبت کرد و کوتاه نویسی را حفظ کنید
      گویا شما پیش از آنکه نظر من را بدونید، رد می کنید! مگر من جزیه را رد کردم که با استناد به قرآن می خواهید، وجود آن را اثبات کنید؟!
      در مورد جزیه بنگرید:

      http://www.raherasti.ir/621 
      کجا چنین حرفی زدم؟:
      «چون امروز در ایران غیر مسلمانها جزیه نمی پردازند پس نص قران چیز دیگری بوده و منظورش چیز دیگر راه به جایی نمی برید .»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

*

code

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرسسئو