خانه / شخصیت ها / اهل بیت(ع) / امام حسین(ع) / دلیل ارادت ایرانیان به امام حسین(ع)؟

دلیل ارادت ایرانیان به امام حسین(ع)؟

فرستنده: محمد حسین زارعی
استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری در کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» نشان داده است که دلیل ارادت ایرانیان به امام حسین(ع) این نبوده که او داماد یزدگرد بوده است:

«… یزدگرد پس از آنکه در پایتخت نتوانست مقاومت کند، با دربار و حرمسرای خود در حالی که هزار طباخ و هزار تن رامشگر و هزار تن یوزبان و هزار تن بازبان و جماعتی کثیر از سایر خدمه همراه او بودند و او هنوز این گروه را کم می دانست شهر به شهر و استان به استان فرار می کرد و پناه می جست.
قطعا اگر مردم مرکز ایران می خواستند از او حمایت کنند و جلوی لشکر مهاجم را بگیرند قادر بودند اما او را پناه ندادند تا به خراسان رفت. در آنجا نیز حمایتی ندید و عاقبه الامر به آسیابی پناه برد و به دست آسیابان یا به دست یکی از مرزداران ایرانی کشته شد.
چگونه است که ایرانی به خود یزدگرد پناه نمی دهد ولی بعد اهل بیت پیغمبر اسلام را به خاطر پیوند با یزدگرد، معزز و مکرم می شمارد و آنها را در حساس ترین نقاط قلب خود جای می دهد و عالی ترین احساسات خود را نثار آنها می کنند؟!»

منبع: مجموعه آثار آیت الله مطهری، ج ۷، دو صفحه اول

همچنین ببینید

بازنمایی و بازشناسی دانشنامه امام حسین (ع) + عکس

گزارش نشست بازنمایی و بازشناسی دانشنامه امام حسین(ع) در خبرگزاری ایسنا: فاطمی: تکیه بر منابع …

یک نظر

  1. درود بر شما
    باز هم دشمنی دیگری از آخوند مطهری با ایران و فرهنگ ایرانی …
    سند طریقه ی فرار مسخره و مزخرف پادشاه ایران زمین شاهنشاه یزدگرد سوم را با این افاضه ای که این آخوند گفته اند با آن همه شکوه و جبروت را بگویید ؟
    اگر سند دارد باید اعلان کند اما اگر ندارد دروغی را به این پادشاه ایران زمین نسبت داده اند که از کینه و دشمنی که این آخوند با ایران بررگ داشته بعید نیست .
    وی نیشخندی به دوران حکومت این شاهنشاه ایرانی زده و افاضه کرده : اگر مردم می خواستند می توانستند کمک کنند ؟؟؟؟
    خوب از دید این آخوند افراطی ضد ایران ٬ مردمان دوران پادشاهی شاهنشاه یزدگرد سوم همگی معتقد به دین انحرافی زرتشتی و مبتلا به ازدواج با محارم بوده اند و کمک نکرده اند !!!
    در زمان سلسله ی قدرتمند صفویه با پیشینه ی پادشاهان بزرگ و مقتدری مانند شاهنشاهان اسماعیل بزرگ ٬ طهماسب بزرگ و عباس بزرگ و با مذهب تشیع مردم ایران ٬ حکومت مرکزی ایران بزرگ به دست افغان های مهاجم سنی مذهب سقوط کرد ایا این سقوط هم به دلیل عدم کمک مردم ایران به پادشاهشان نبود ؟؟؟
    قطعا علت سقوط یزدگرد شاه و شاه سلطان حسین ها را باید از بی کفایتی درباریان ٬ ضعف بزرگان نظامی و بی تدبیری و ضعف خود پادشاهان دانست و نباید این کار را بهانه ای قرار داد برای کینه ورزی و عقده گشایی برای تاریخ پرافتخارمان …
    ارادات ایرانیان به اهل بیت پاک پیامبر بزرگوار اسلام نه به خاطر حرف های خنده دار و نیش دار این آخوند ٬ بلکه به خاطر صفای باطن ٬ خلوص نیت و پایبندی بزرگان اهل بیت پیامبر به انسانیت ٬ عدالت و کرامت نسبت به ایرانیان و وحشی گری ٬ اوباشی گری ٬ ددمنشی و جنایات اعراب بیابانگرد بدوی به ایران و ایرانی بود
    پیروز باشید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code