به قلم یان ریپکا (درگذشت: ۱۹۶۸ م)
زن و برده جزء اموال شمرده می شدند… در ایران باستان، زناشویی پدر با دختر، پسر با مادر و برادر با خواهر مجاز بود و حتی از لحاظ دینی، به عنوان عملی مستحب، توصیه می شد.
شوهر ـ مخصوصا بعدها ـ می توانست همسرش را شریک دارایی خود سازد؛ ولی، این حق را نیز داشت که او را رها کند و یا به مرد دیگری واگذارد.
منبع: تاریخ ادبیات ایران از دوران باستان تا قاجاریه ، یان ریپکا (درگذشت: ۱۹۶۸ م)، ترجمه: عیسی شهابی، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ اول، ۱۳۸۱ ش، ص ۸۱
فروردین ۱۳۹۸
ایرانیان هنیشه پاک بوده اند و اهل بهداشت
ازدواج استقراضی رسم اعراب جاهل بود و پیامبر این رسم را از،بین برد
این مزخرفات دا به زرتشتیان نسبت ندهید
خانم محترم همیشه پاک لطف کنید با سند و مدرک حرف بزنید !
همچین سند سند میکنند، انگار دفاتر معاملات املاک و صیغه های یکساعته باز کرده اند .
اگر سانسور نمیکنید اینهم از بلاغت و فصاحت کتاب الله ؛
ازدواج استقراضی دو واژه عربیست که بین مسلمانان رواج داشته و پیمبر اسلام هم با حلال کردن کنیزان به غنیمت گرفته شده چه شوهردار یا بی شوهر، چه بارضایت یا بی رضایت به آن دامن زد، و این در سوره احزاب آیات ۵۳ ـ ۵۰ و آیه ۲۴ سوره نساء و سوره تحریم و احادیث بوضوح دیده میشوند.
خدایی که نقش دلال محبت را برای پیامبرش بازی میکند تا ازین بابت برای او مشکلی پیش نیاید :
سوره احزاب
اى پیامبر ما براى تو آن همسرانى را که مهرشان را داده اى حلال کردیم و [کنیزانى] را که الله از غنیمت جنگى در اختیار تو قرار داده و دختران عمویت و دختران عمه هایت و دختران دایى تو و دختران خاله هایت که با تو مهاجرت کرده اند و زن مؤمنى که خود را به پیامبر ببخشد در صورتى که پیامبر بخواهد او را به زنى گیرد [این ازدواج از روى بخشش] ویژه توست نه دیگر مؤمنان. ما نیک مى دانیم که در مورد زنان و کنیزانشان چه بر آنان مقرر کرده ایم تا براى تو مشکلى پیش نیاید و الله آمرزنده مهربان است (۵۰)
نوبت هر کدام از آن زنها را که مى خواهى به تاخیر انداز و هر کدام را که مى خواهى پیش خود جاى ده و بر تو باکى نیست که هر کدام را که ترک کرده اى [ دوباره] طلب کنى این نزدیکتر است براى اینکه چشمانشان روشن گردد و دلتنگ نشوند و همگیشان به آنچه به آنان داده اى خشنود گردند و آنچه در دلهاى شماست الله مى داند و الله داناى بردبار است (۵۱)
ارتباط اعراب مسلمان با ایرانیان از موجبات رواج لواط در این سرزمین بود .
ویل دورانت، تاریخ تمدن ؛ فصل ۱۱، ص ۲۹۵
امام صادق :
اگر برادر مسلمانی دارای کنیز باشد، او میتواند فرج (واژن) کنیز خود را در اختیار برادرش قرار دهد
(وسائل الشیعه حدیث شماره ۲۶۷۰۲)
امام صادق : آنچه از کنیز برای او حلال است برای برادرش هم حلال و برای پدرشان هم حلال است.
(تهذیب الاحکام جلد ۷ صفحه ۲۴۱)
امام صادق میگوید: مادر هم میتواند واژن کنیزش را در اختیار پسرش بگذارد
و اگر هم بابت این کار پولی دریافت کرد ایرادی نیست.
(تهذیب الاحکام جلد ۷ صفحه ۲۴۲ )
زری خانم کاربر قدیمی و مجهول الهویه
که هر از چند ماهی عادت به گذاشتن نظرات تکرار دارید !
و برای بنده و بقیه کاربرهای قدیمی این سایت آشنا هستید !
به این سوالات مدیر محترم سایت ، بنده و دیگر دوستان بارها جواب داده ایم !!!
نمیدانم چه فایده ای در پرسیدن سوال تکراری است !
همانجا که این سوالات را کپی کردید جواب زیرش را هم مجددا مطالع بفرمایدد !