+
خانه / تغییر اندیشه / نمونه ای دیگر از بازگشت به حقیقت
نمونه ای دیگر از بازگشت به حقیقت

نمونه ای دیگر از بازگشت به حقیقت

پیام زیر را شخصی برای ما فرستاده که  در دوره ای ، جذب ایران پرستی افراطی و زرتشتی گری بوده و پس از مطالعات بیشتر، روش پیشین را کنار گذارده است:

سلام و هزاران سلام خدمت مدیر سایت و همه دوستانی که زحمت می کشند
ممنون از زحماتی که برای روشنگری و بیان واقعیت های آیین زرتشتی و تاریخ قبل از اسلام و بیان صحیح و درست اسلام می کشید
بنده به شخصه مدتی است که با سایت شما و مطالب فوق العاده شما آشنا شدم. متاسفانه قبل از آشنایی با این سایت، گرفتار دروغ ها وجعلیاتی بودم که امثال بهرام مشیری و ناصر انقطلاع در شبکه ضد ایرانی پارس . کانال وان تبلیغ میکردند شده بودم .این دشمنان ایران وتاریخ ودین مردم با نامردی هر دروغ وجعلی را به نام تاریخ ایران به خورد مردم می دهند. عرب ستیزی و اسلام ستیزی بیداد میکند در این شبکه های سلطنت طلب وهمه دیکته شده از انگلستان وامریکا برای تخریب اتحاد و باورهای مردم ایران است. متاسفانه امروز موبدان زرتشتی حقایق این ایین ضد انسانی را از مردم پنهان میکنند وچهره ای پاک و عاری از هر گونه سیاهی و خشونت از زرتشت ودینش به مخاطب ارایه میدهند و متاسفانه خیلی از کسانی که امروز دم از زرتشتیگری وباستان گرایی می زنند کوچکترین اطلاعی از زرتشت ودینش و چند قرن هخامنشی و ساسانی ندارند و نمی دانند که چه جنایتها وقتل عام هایی در دوره هخامشنی وساسانی توسط شاهان فاسد و جانی این دو سلسله خون وآتش در حق مردم رفته است نمونه کوچک این جنایتها کتیبه ضد بشری بیستون است که توسط داریوش هخامنشی شاهی که به بیماری سادیسم و جنون ادم کشی مبتلا بوده است .شریعت وقوانین زرتشتی را به یقین می توان ضد بشری و زن ستیز و… معرفی کرد .کتاب وندیداد، دینکرد وماتیگان هزار دادستان سند جنایتها وظلم هایی است که چندین قرن در حق اجداد و نیاکان ما رفته است. کتاب هایی که امروز موبدان زرتشتی خجالت می کشند از انها صحبت کنند. متاسفانه امروز تعدادی در سودای برگشت به این ایین ضد بشری و زن ستیز هستند.
لازم شد اعلام کنم که باید دوباره اشهد ان لا اله الاالله واشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله را زمزمه کنم چون خیلی بی ادبی و ظلم کردم به دینم و یقینا خدا ورسولش واهل البیت بنده رو خواهند بخشید
به این نتیجه رسیدم که اسلام و تشیع بهترین مدل زندگی و راه سعادت بنده و بشر امروزی است
به این نتیجه رسیدم که اجداد و نیاکان ما اسلام را به زور سر نیزه قبول نکردند و اگر غیر این بود هیچ قوم تازه مسلمان شده ای حتی یک قدم هم نمیتوانست در سرزمین ۸۰۰۰ ساله من قدم بردارد.
به این نتیجه رسیدم که اجداد من از قرن ها سلطه موبدان زرتشتی و اجرای شریعت ضد بشری زرتشتی نظیر ازدواج با محارم وانواع واقسام ظلم های دیگر خسته شده بودند وبه همین دلیل بود که اسلام را به عنوان ندای رهایی از چنگال موبدان ونجات از اتش و اتشکده پذیرفتند
من یک گیلانیم عضو کوچکی از ملت ایران و افتخار میکنم که مسلمان ایرانی هستم
اعتراف می کنم که خیلی ظلم کردم در حق برادان عرب خودم واز همه این عزیزان ان کسانی که همانند پان ایرانیست ها به گمراهی نرفته اند پوزش می طلبم
اسلام رمز اتحاد و رهایی ماست نه ملیت وقومیت
من گیلانیم گیلانی ایرانی

۲۶ نظر

  1. احسنت !

  2. تبریک، خداوند همه مان را هدایت کند.

  3. خوش به سعادتت .

  4. بخارا ده بار علیه اسلام قیام کرد. گیلان و مازندران سیصد سال بر علیه اسلام مقاومت کردند. اذربایجان چندین دهه نگذاشت اتش اتشکده ها خاموش شود. برای همین بود بابک خرمدین و مازیار قیام کردند. برای همین بود سیستان زرتشتی بر علیه ان ها شورش کرد..

    اکثرا اینجور ادم ها که از اول مسلمان متعصب بودند میخوان به دروغ بگن ما اول باستانگرا بودیم ولی راه حقیقت را با اسلام دیدیم از اینجور ادم ها زیاد هست

  5. فدایی اشو زرتشت

    احکام زرتشتی ضد بشریه یا اسلام؟ اسلام اجازه تغییر دین رو به هیچکس نمیده و هر کی تغییر دین داد حکمش اعدامه ! درسته در زمان ساسانیان بدلیل اینکه موبدان در حکومت دخالت داشتن هر قانونی دوست داشتن و به نفعشون بود میتراشیدن اما اصل دین زرتشت چیز دیگریه. در گاتها اومده :ای خداوند خرد هنگامی که به انسان جان و قدرت تفکر دادی خواستی هر کس آزادانه دین خود را برگزیند. ولی در سوره توبه آیه ۲۹ آمده :با کسانی از اهل کتاب که به الله و روز قیامت ایمان نمی آورند و دین حق اسلام را نمی پذیرند قتال و کارزار کنید تا آنکه با دست خود و با ذلت به اسلام جزیه دهند…

    • علما در مورد اعدام مرتد اخلاف نظر دارند مخصوصا در شرایطش بنابراین یک فتوا را نمیشه به اسلام نسبت داد

      کشتن کافران در قرآن مربوط به جنگ میشه و الا یهودیها در مدینه چه می کردند و نیز امروزه چرا زرتشتیهادر ایران کشته نمی شن؟

      یک موضوع را مطرح کنید تا بشه بحث کرد

      • جناب آقای فاطمی
        جنابعالی یا نسبت به فقه شیعی بی اطلاع هستید یا خود را به بی اطلاعی زده اید و مطالبی بیان می کنید که در هیچ کجای فقه شیعی یافت نمی شود . جهت استحضار جنابعالی حکم جزایی ارتداد به اجماع کلیه فقها از صاحب لمعه و جواهر تا مرحوم امام خمینی این است که مرتد فطری اعدام شود و توبه اش هم مانع حکم نیست تنها اختلاف هم در نظر اقلیتی مانند مرحوم مرعشی نجفی است که در اصل حکم اختلافی ندارند ولی توبه مرتد فطری را مانع اعدام می دانند .
        در خصوص اصل حکم نیز به عنوان منبع سایت اداره پاسخگویی نهاد نمایندگی رهبری معرفی می گردد
        “کم مجازات مرتد برمی گردد به صدر اسلام وزمان حکومت پیامبر (ص) آن حضرت دراین زمینه فرمود : «من بدل دینه فاقتلوه : هر کس دینش را تغییرداد بکشیدش»(حسین نوری, مستدرک الوسائل, ج۱۸, ص ۱۶۳.) همه سیره نویسان و گزارشگران تاریخ اتفاق دارند که حداقل چهار نفر در عصر رسالت بدین جرم اعدام شده است. در جریان فتح مکه و بعد از عفو عمومی پیامبر(ص) آن حضرت دستور قتل چهار نفر را که به جرم ارتداد تحت تعقیب بود صادر فرمودند: «اقتلوهم و ان وجدتموهم متعلقین بأستار الکعبه : این چهار نفر را بکشیدش و لو که خودشان را به پرده کعبه آویزان کرده باشد »(محمد حسن نجفی, جواهرالکلام, ج۴۱, ص ۴۳۶).
        این چهار نفر عبارتند از: ۱ – عبدالله بن سعد بن ابی سراح ۲ – عبدالله بن اخطل ۳ – مقیس بن صبابه ۴ – ساره کنیزی از کنیزان ابی عبدالمطلب.(ابن هشام, السیره النبویه, ج۲ و ابن اثیر, الکامل فی التاریخ, ج ۲ و ۴. )”
        http://www.porseman.org/q/show.aspx?id=124567

        • بعید نیست حرف شما درست باشه که اصل اعدام مرتد قبوله اما برخی علما، شرایطی را ذکر می کنند که در عمل اعدامی صورت نمی گیره. مثلا یکی از مراجع تقلید میگه در صورتی اعدام میشه که برای شخص، حقانیت اسلام معلوم باشه ولی برای عناد تغییر دین بده

          دیگری میگه: اگر شخص با استدلال از اسلام برگرده اعدام نمی شه (دلیل در فهم خودش داشده باشه) خب معلومه که هرکسی یک دلیلی برای دست برداشتن از اسلام داره

          • لطفا مرجع فتوایی را که ذکر کردید مشخص فرمایید . در رساله عملیه تمام فقهای حاضر جز آن چیزی که در کامنت قبل گفتم موجود نیست دو شرطی که شما مدعی شدید وجود خارجی ندارند و اگر هم موجود باشند از نظرات شاذ و جدید فقهای دست چندم است نه مراجع عام تقلید .

          • از لایحه قانون مجازات اسلامی

            در ماده ۲۲۴ لایحه مصوب مجلس شورای اسلامی آمده ؛ مجازات سب النبی، توهین و دشنام دادن به پیامبر اسلام و قذف، دشنام گویی به فاطمه زهرا و امامان شیعه، را “اعدام” تعیین کرده است و ماده ۲۲۵ این لایحه، که به گفته مقامات قضایی ایران، بر اساس حدود ۶ آیه صریح قرآن در ۶ سوره مختلف، روایات، احادیث و کردار پیامبر اسلام و امامان شیعه و فتوای اکثر قریب به اتفاق مجتهدان شیعه، تدوین شده است، ارتداد را به دو مقوله “ارتداد فطری و ملی ” تقسیم کرده و برای مردان مرتد فطری مجازات مرگ و برای زنان مرتد مجازات حبس دایم تعیین کرده است.

            ماده ۲۲۵ لایحه قانون مجازات اسلامی “مرتد فطری” را کسی تعریف می کند که یکی از والدین او مسلمان بوده و او پس از بلوغ اظهار اسلام کرده اما از اسلام خارج شده است. بند ۷ این ماده مجازات مرتد فطری مرد را اعدام تعیین کرده است.

            همین ماده “مرتد ملی” را کسی تعریف می کند که “والدین او غیر مسلمان بوده و ‎او پس از بلوغ به اسلام ‏گرویده، اما سپس از اسلام خارج شده است “.

            در این لایحه کسی که یکی از والدین او مسلمان بوده‎ ‎و او پس از بلوغ ‏تظاهر به اسلام نکرده و کافر شده است نیز مرتد فطری محسوب می شود.

            این لایحه مجازات هر دو نوع مرتد ملی نیز اعدام تعیین شده است، اما به مرتدان ملی ۳ روز فرصت داده می شود تا ارشاد شده و توبه کنند.

            در مبحث ارتداد در فقه شیعه و درلایحه قانون مجازات های اسلامی زنان نسبت به مردان از این امتیاز برخوردارند که در صورت ارتداد فطری و ملی از مجازات اعدام معاف و به حبس ابد محکوم شده و طبق‎ ‎نظر دادگاه ‏در زندان تضییقاتی علیه آنان اعمال شده، ارشاد شده و اگر توبه کنند آزاد می شوند.

          • ایت الله منتظری هم در اواخر عمر شرایطی برای تحقق مرتد فطری در نظر گرفتند که اخرین نظر ایشان شبیه نظر ایت الله صانعی است ولی :
            اولا اصطلاح اختلاف نظر به معنای وجود دو نظر جدی مخالف در قاطبه علما است در حالیکه نظرات ایت الله صانعی دیدگاهی ویژه و شاذ است و خصوصا پایگاهی سیاسی دارد نه فقهی به اعتبار اجماع علما در دوره های متفاوت این نظر با سنت و اجماع و قرآن اختلاف دارد و صرفا دیدگاهی مدرن و مبتنی بر خرد ایشان است .
            ثالثا آنچه مبنای واقعی در مجازات اسلامی است فتوای قاطبه علما و نظر ایت الله خمینی است . لذا به قطعیت می توان گفت مجازات اسلامی تغییر دین حتی در صورت توبه و حتی به شرط عدم اثبات نیت سو و فتنه انگیزی و عدم اهانت به پیامبر اسلام و انتخاب آگاهانه و شخصی اعدام است . این نظر بیش از ۲۰ مرجع زنده و تمام مراجع درگذشته به استثنای مرحوم منتظری است

            • موضوع پایان نامه ی من «مبانی فقهی قانون مجازات اسلامی» بود و در این زمینه کار کرده ام و بروشنی برایم معلومه که قانون مجازات ترجمه و منتخبی از فتواهای امام خمینی است. اینطور که می گید قاطبه ی علما اینطور میگن، جای تامله. با توجه به اینکه در گذشته در عمل حکومت اسلامی نداشتیم، علما در خیلی امور قضایی وارد بحث نشدند حتی در رژیم سابق هنگام تدریس کتاب لمعه و امثال آن، بخشهای مربوط به مجازاتها و قضاوت را حذف می کردند و نمیخواندند چون ثمره ی عملی نداشت

              در همین قضیه ی ارتداد گفته اند که حکم مرتد اعدامه اما براحتی نمیشه در مورد ریزه کاریها دیدگاه همه را بدست آورد

              ضمنا اگر شما از دور اسم آیت الله صانعی را شنیدید من سالیان زیاده که در جلسات خصوصی با ایشان بوده ام. مواظب باشید گرفتار تهمت نشید

          • ای کاش دیدگاه امثال ایت الله صانعی دیدگاه غالب بود .شخصا به ایشان ارادت دارم و متاسفم از اینکه نگاه رحمانی دین اسلام در فتاوی ایشان نگاه غالب نیست . گرچه هنوز هم بخشی از دیدگاههای ایشان خصوصا بعد از سال ۷۶ را دیدگاهی فقهی بر بستری سیاسی میدانم اما واقعیت جناب آقای فاطمی بیت هتک حرمت شده و دفاتر بسته شده شهرستانها و استانها و دل پر درد ایشان از حاکمیت همان نگاه غالب بر فضای دینی است

      • http://www.wikifeqh.ir/ارتداد
        متن کاملی از مرجع فقهی شیعه در باب ارتداد مطابق نص این متن مرد مرتد فطری و ملی در صورت توبه نکردن محکوم به اعدام هستند لذا در اصل حکم اعدام مرتد فطری و ملی هیچگونه اختلافی در نظر علما وجود ندارد و تنها در جزئیاتی مانند اعدام مرتد فطری توبه کرده اختلاف وجود دارد . جهت شفاف شدن بحث لطفا پاسخ دهید کدامیک از علمای شیعه قایل به اعدام مرتد فطری یا مرتد ملی توبه نکرده نیستند .

  6. مدیر محترم سایت لابد این حق را برای مخاطبشان قایل هستند که هر ادعایی را بدون تحقیق نپذیرد و در صحت و سقم آن کنکاش کند . البته از ایشان که مدعی روشنگری است انتظار میرود پیش از دیگران خودشان در خصوص اصالت دعاوی مطروحه در این نامه کنکاش میکردند چرا که انتشار این نامه به معنای تایید محتوای آنست . توصیه می کنم ایشان جهت شناخت بهتر از اثر بخشی محتوای سایت تحقیق نمایند چگونه مطالب انتقادی سایت از ایین زرتشت منجر به دشنام گویی به داریوش شده است . امضای گیلانی پای نامه هم داستانی است برای خودش

  7. در زمان شاه سلطان حسین، روش‌های فشار و آزار اقلیت‌ها بیشتر شد و زرتشتیان را مانند دیگر اقلیت‌هایی که دست از کیش خود برنمی‌داشتند، به پرداخت مال و بسته شدن خراجی بر شغل‌هایشان واداشتند، همچنین در کارهای بازرگانی می‌بایست ۱۰ درصد بهای آمد و رفت کالا را می‌پرداختند که برای دیگران، تراز آن ۵ درصد بود. آزار زرتشتیان در زمان شاه سلطان حسین تا اندازه‌ای پیش رفت که شاه، فرمان به مسلمان شدن آن‌ها داد و نیز دستور داد که به جای آتشکده در کوی گبرآباد، مسجدی بسازند. بدین روی زرتشتیان، آتش سپندینهٔ خود را به کرمان بردند تا آن هنگام که در روند دست‌اندازی محمود افغان بر کرمان در سال ۱۷۱۹ میلادی از فشار آزار آن‌ها کاسته شد
    به راستی چه بر سر گبر آباد آمد ؟ زرتشتیان کرمان چه شدند ؟ یک میلیون زرتشتی ایرانی حی و حاضر در زمان شاه عباس چه شدند ؟ شاید ایشان هم همانند ره یافته به حقیقت موضوع این پست یکباره توسط ماهواره ها اغفال شده و یک باره توسط روشنگری امثال این سایت نجات یافتند .

  8. آره زن ستیز بودن این آیین رو قبول دارم…. رفتارشون با زنی که پریود میشه حال ادم رو بد میکنه

  9. خوبه که در مسلمانی خود هم دست به تحقیق بزنید. اشهد ان علیا ولی الله را از کجای دین گرفتید؟ از رساله های تقلید؟
    به قرآن رجوع کنید.

    • تحقیق کرده ام. این بند جزء اذان نیست و اگر کسی بعنوان اینکه جزء اذان است بگوید، بدعت و حرامه اما بیشتر علما میگن اگر بعنوان اذان نگه مثل اینکه بعد از اشهد ان محمدا رسول الله که صلوات می فرستیم، باشه، ایرادی نداره

  10. سلام مدیر محترم ،لازم است نسبت به نحوه ی جواب دادن به سولات و شبهات بیشتر دقت کنید چرا که بیشتر جوابهای شما به توجیه بیشتر شباهت دارد تا جواب. مثلا در موضوع ارتداد جوابهای مناسب ندادید و در اخر، ارتداد را به دو مرجع غیر مشهور ارجاع داده اید.اگر اطلاع کافی نداری بهتر است مقاله یا کتاب مناسبی را پیشنهاد بدهید و خودتان اظهار نظر نفرمایید.ادرمجموع فعالیتهای شما را میپسندم و ارزوی موفقیت دارم. کسانی که چشم بینا و گوش شنوا و دل بیدار داشته باشند تعصب را کنار میگذارند و دین سراسر سعادت را به خرافات و دست ساخته های بشری ترجیح نمیدهند.درمورد ارتداد کتابی که الان در ذهنم است،اینست: ارتداد بازگشت به تاریکی نوشته ی جعفر صادقی فدکی است که خیلی از مبهمات را روشن میکند البته فقط کسانی که جایی در دل برای پذیرش گذاشته باشند والسلام

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

*

code

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرسسئوسرویس و تعمیر کولر گازی