+
خانه / مناسبت ها / محرم و اربعین / خاطرات کوتاه از پیاده روی اربعین ـ سال ۱۳۹۴ (۵) / آمادگی جسمی
خاطرات کوتاه از پیاده روی اربعین ـ سال ۱۳۹۴ (۵) / آمادگی جسمی

خاطرات کوتاه از پیاده روی اربعین ـ سال ۱۳۹۴ (۵) / آمادگی جسمی

به قلم مدیر سایت
با توجه به طولانی بودن پیاده روی جا دارد کسانی که کمتر اهل پیاده روی اند، چند نکته را رعایت کنند و الا پیاده روی آزاردهنده خواهد شد و چه بسا نتوان پیاده روی را ادامه داد:
الف) حد اقل از یک ماه پیش از سفر، تمرین پیاده روی لازم است به گونه ای که بتوان دو سه کیلومتر را یکسره پیمود هرچند با گام های آهسته.
ب) همراه داشتن یک ماساژور برقی کوچک برای ماساژ دادن ران و ماهیچه های ساق پا و کف پا می تواند سودمند باشد. از نجف تا کربلا موکب های فراوان و تقریبا به هم چسبیده، وجود دارد و همه ی آنها مجهز به پریزهای متعدد برق هستند. استفاده از ماساژ کسانی که بین راه ماساژ می دهند نیز مفید است اما معلوم نیست آنها همیشه در دسترس باشند.
ج) در صورتی که ماهیچه ها گرفت و پیاده روی را با مشکل مواجه ساخت، بهترین راه ماساژ قسمت های گرفته، با آب گرم در حمام است. برخی موکب ها مجهز به حمام اند.
د) یک عامل گرفتگی ماهیچه ها، تند راه رفتن است. یکی از همراهان ما سال گذشته مسیر نجف تا کربلا را در دو روز پیموده بود و در اثر پادرد به سختی راه می رفت اما امسال که در ظرف سه روز و نیم پیمودیم، مشکلی برایش پیش نیامد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

*

code

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

طراحی سایت
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی