خانه / ایران / اسلام و ایران / اسلام منجی ایران / طبق قوانین زرتشتیان مجازات متجاوز به زن پرداخت جریمه به شوهر بود! / مجازات متجاوز بخاطر خود زن نبود!

طبق قوانین زرتشتیان مجازات متجاوز به زن پرداخت جریمه به شوهر بود! / مجازات متجاوز بخاطر خود زن نبود!

پژوهشگر زرتشتی دکتر کتایون مزداپور در کتاب «شایست ناشایست» صفحه ۱۰۷ عبارتی را از کتاب کهن زرتشتی، نیرنگستان، صفحه ۱۳ نقل می کند که نشان می دهد، زناکار باید جریمه را به شوهر زن بدهد یعنی مجازات زناکار بخاطر خود زن نیست بلکه برای این است که در مال شوهر او تصرف کرده است به عبارت دیگر زن را در ملکیت مرد می دانستند. عبارت نیرنگستان:

«اگر زن شوهر داشته باشد، زانی باید سیصد استیر به وی (شوهر زن) تاوان بپردازد، زیرا زنا تن دزدی است.»

شایست ناشایست

شایست ناشایست

 

 

 

شهریور ۱۳۹۴

همچنین ببینید

مبارزه ی زرتشتیان با خرفستران مساوی با بر هم زدن اکوسیستم

به قلم مصباح بورنجانی یکی از اعمال دینی زردتشیان، کشتار مجموعه ای از حیوانات است …

۱۲ نظر

  1. حال انکه در اسلام اگر زنی برای جلوگیری از تجاوز فرد متجاوز را بکشد، محکوم به اعدام است

    • مدیر سایت

      نخیر؛ اینطور نیست.
      اگر برای دادگاه ثابت بشه که آن زن برای جلوگیری از تجاوز، دیگری را کشته، آن زن اعدام نمیشه. زنان قاتلی که ادعای تجاوز داشته اند اما در دادگاه، محکوم به اعدام شده اند برای اینه که نتونستند این ادعا را ثابت کنند.
      این حکم اختصاص به زن نداره. اگر مردی خواست مرد دیگر رو بکشه و آن شخص در مقام دفاع از خود ناچار به کشتن او شد، قاتل باید ثابت کنه که مقتول می خواسته او را بکشه اگر نتونه ثابت کنه، قاتل که مرد هست اعدام میشه

      در هردو مثال، هم زن قاتل و هم مرد قاتل که اعدام شده اند، در قیامت به پاداشی بزرگ می رسند و چه بسا اجر شهید داشته باشند.

      ممکنه بگید: این حکم اعدام، عادلانه نیست
      اما عادلانه است زیرا اگر بنا باشه روی این ادعاهای غیر قابل اثبات، حساب کرد، هرکس قتلی انجام بده چنین ادعاهایی مطرح خواهد کرد و سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

  2. این جماعت باستانپرست در جهالت و تعصب غرقند خودتدن رو خیلی اذیت نکنید جناب مدیر
    در قرآن هم خدا به پیامبر میفرماید تو که خودت را برای هدایت مردم کشتی و او را از این همه غصه خوردن برای هدایت جماعتی که حرف حق در گوششان فرو نمیرود نهی نمود

  3. خلاصه سایت راه راستی: دین زرتشتی، دین بسیار مسخره و مزخرفی است. دین اسلام بهترین ایدئولوژی جهان است.
    من الله توفیق

  4. زنان در هیچ کجای دنیا نتوانسته حقوق خود را بگیرند ولی زنان خاورمیانه و بعضی کشورهای افریقایی وضعشان بدتر است ، کاش یک ماه مردان جامعه ما بجای زن زندگی میکردن و جهان رو میتونستند از نگاه یک زن ببینند آنوقت بیشتر با مشکلات یک زن آشنا میشدن ، قوانین ما مردسالارانست چرا نمی خواهیم قبول کنیم ؟

  5. آقای مدیر سایت

    از یک فقیه بپرسید یا قاضی یا حقوقدان ، آیا زانی معادل متجاوز است ؟ هر متجاوزی می تواند زانی باشد ( تجاوز هر نوع هتک حرمت زن است بدون رضایت او حتی اگر منجر به زنا نشود ) اما هر زنایی تجاوز نیست !! این موضوع خیلی بدیهی است .جالب است حود شما در متن نوشته حتی یکبار هم عبارت تجاوز را به کار نبرده اید ولی در عنوان با تحریف زنا به تجاوز تمام حکم را تغییر داده اید . این نوع تحریف ها در نوشته های سایت شما متعدد است و نمی تواند غیر عمدی یا از روی کج سلیقگی باشد .
    مباحثه و نقد باید مبنا داشته باشد . تحریف روش درستی نیست ، نه انسانی است و نه اخلاقی

    • مدیر سایت

      زنا چگونه ممکنه تجاوز نباشه؟ همه ی زناها تجاوز بحساب میاد اما اگر بدون رضایت زن باشه بهش «تجاوز به عنف» گفته میشه.

  6. واقعا عجیبه ان کسی که با زوربه زنش نزدیک میشه اینو بدونه که خواه نا خواه زن ازاو متنفر میشه وقتی تنفر ادامه پیداکرد احتمال خیانت نیز زیاد میشه …سرخودتان رازیربرف نکنید اطراف خودتان راببینید فکرمیکنید چند زن شوهردار بادیگران رابطه دارند وچند درصد به دلیل زوری بودن خواسته شوهراست..به مدیرمحترم پیشنهاد میکنم سری ب قسمت منکرات بزنند وبیشترمطالعه کنند …الان با این حرفی که زدم میدونم چاپ نمیکنید

  7. در بدیهیات که نمیشه بحث کرد جناب آقای فاطمی
    جالبه می فرمایید همه زناها تجاوز به حساب می آید !!!!!!!
    خیر زنای به عنف تجاوز است . از نظر شما اگر دو نفر به صورت غیر شرعی زنا کنند و در این امر رضایت کامل داشته باشند این هم تجاوز است ؟!!!!
    خیر در قانون مجازات اسلام زنا دارای دو نوع دسته بندی است :
    محصنه و غیر محصنه که مربوط به شرایط تاهل زانی و زانیه است
    زنای عادی و زنای به عنف در موارد مشابه حکم زنای عادی شلاق و زنای به عنف اعدام است و زنی که به عنف مورد تجاوز قرار گرفته جرم مرتکب نشده در حالیکه در زنای عادی هر دو طرف مرتکب جرم شده اند .
    حال اگر تعریف شما را بپذیریم چون هر زنایی را تجاوز می دانید پس در تمام موارد زن را مبری از مجازات می دانید در حالیکه در قانون مجازات زنای محصنه برای زانیه سنگسار می باشد .
    اما لفظ تجاوز ممکن است بفرمایید که زنای به عنف در قوانین با نام تجاوز ذکر نشده مراجعه به فرمایید به سامانه ملی قوانین قوه قضاییه : https://iran5050.com/?p=4477
    ” در اصلاحات صورت گرفته با توجه به تبصره دوم ماده ۲۲۵، دایره تعریف تجاوز جنسی تا حدودی گسترده شده است. در این ماده بیان شده است: «هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد، در حال بی ‌هوشی، خواب یا مستی زنا کند، رفتار او در حکم زنای به عنف است”
    مشاهده می فرمایید که در اینجا مفهوم تجاوز جنسی عینا مطابق زنای به عنف اعلام شده و در فقه اسلامی ، قوانین قضایی و حقوق بین الملل بین رابطه جنسی نامشروع (تعریف زنا) و تجاوز جنسی(زنای به عنف ) تفاوت ماهیتی وجود دارد .
    نگاه کنید به این مقاله :
    “با دقت در روایات وارده در خصوص زنا و تجاوز به عنف، این نتیجه حاصل می‌شود که این ­دو از لحاظ مفهوم از یکدیگر متمایزند”
    http://law.journals.isu.ac.ir/article_1029_251.html
    نهایتا مخاطب شما قضاوت خواهد کرد که یا شما بر اشتباه خود پافشاری می کنید یا نظر بنده نادرست است.

  8. حقوق زن در دکره هخامنشی چگونه بوده است ایا اطلاعی در دست است

    • بله در دین زرتشت زن میتواند در جنگ شرکت کند
      حق فرمانروی دارد و در حکومت هخامنشی نقش بسیار بزرگی داشتند . همینطور زن در زرتشت میتوان بدون هیچ مردی حق خود را بگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code