خانه / احکام / احکام زرتشتی / زن زرتشتی / ازدواج زرتشتیان / ازدواج زرتشتیان با محارم / دخول، شرط بهره ی کامل از ثواب ازدواج با محارم! / خویدوده به معنای سرپرستی محرم نیست
روایت اِمید اَشَوَهیشتان

دخول، شرط بهره ی کامل از ثواب ازدواج با محارم! / خویدوده به معنای سرپرستی محرم نیست

به قلم مدیر سایت
پاسخ اِمید اَشَوَهیشتان (موبد موبدان در قرن چهارم هجری قمری) به پرسشی، نشان می دهد شرط بهره ی کامل از ثواب ازدواج با محرم، دخول است مگر اینکه مرد عذر داشته و نتواند دخول را انجام دهد! همچنین در سؤال سخن از «همبستری» است. پس اینکه عده ای «خویدوده» را به معنای «سرپرستی محرم» می گیرند درست نیست.

«پرسش:
مردی با نیت “ازدواج با محرم” با محرم مورد نظرش همبستر می شود اما یا به علت کهولت و یا به علت ناخوشی و مرض موفق نمی شود که نیتش را برآورده سازد. در چنین صورتی آیا می توان آن را عمل ثواب “ازدواج با محرم” محسوب دانست؟

پاسخ:
ثواب عمل “ازدواج با محرم” مسلما محرز خواهد ماند چه عملا صورت پذیرد و چه نیت به وقوع نپیوسته ای باشد. اگر به علت ناتوانی صورت نپذیرفته باشد باز هم ثواب آن اثرش را خواهد داشت. آن ازدواج با محرمی که کما هو حقه انجام نپذیرد نمی توان آن را صورت کامل آن ازدواج دانست، اما به خاطر نیت خیری که انگیزه آن بوده، موجب آمرزش فراوان روح خواهد بود.»

منبع:
روایت اِمید اَشَوَهیشتان، ترجمه: نزهت صفای اصفهانی، تهران، نشر مرکز، چاپ اول، ۱۳۷۶، ص ۱۸۷ ـ ۱۸۸.

روایت اِمید اَشَوَهیشتانروایت اِمید اَشَوَهیشتانروایت اِمیداَشَوَهیشتان

به منظور آشنایی با اِمیداَشَوَهیشتان و کتاب او و مترجم، بر تصاویر زیر که از مقدمه کتاب گرفته شده، کلیک کنید. از سمت راست هردو صفحه در ادامه هم هستند:

مقدمه روایت اِمید اَشَوَهیشتان ص 9مقدمه روایت اِمید اَشَوَهیشتان ص 10مقدمه روایت اِمید اَشَوَهیشتان ص 22مقدمه روایت اِمید اَشَوَهیشتان ص 23مقدمه روایت اِمید اَشَوَهیشتان ص 16مقدمه روایت اِمید اَشَوَهیشتان ص 17

همچنین ببینید

حاجب بن زراره زرتشتی نومسلمان که نماینده ی پیامبر اسلام(ص) شد / ازدواج حاجب با خواهرش

به قلم مدیر سایت حاجب بن زراره بن عدس تمیمی از بزرگان و حاکمان عرب …

۱۵۹ نظر

  1. متاسفانه دردوره صفویه بسیاری از مطالب نامعتبر وارد شیعه شد که شهید مطهری و دکتر شریعتی هم در آثار خود این رو تایید کرده اند

  2. من گیج شدم. شما زرتشتی هستید یا نه؟ اگر هستید پس چرا دارید به آیین زرتشتی اهانت میکنید؟ (البته خودمم مخالف ازدواج با محرمم)

  3. واقعا الان هم به این شکل هست؟؟ آخه کی میتونه با محارم خودش همبستر بشه؟؟!!!!!!

  4. این روایات را نا برادران مسلمان در سده ها و هزاره ها پیش نقل کرده اند. و متصور است افراد پهلوی دان را که نبشتن میدانسته اند به زور وادار به نبشتن این موارد کرده اند.گو اینکه ۱۰ مورد ازدواج محرمی در کل تاریخ نیست.ولی دشمنان تازی ما این دروغ ها را نسبت میدهند.به هر روی موضوعی که از ۱۵۰۰ سال پیش هنگام زرتشتی بودن ایران بوده قابل اثبات نیست و خود تهمت است.اگر ادعای شما صحت داشت پارسیان هند که ۱۰۰۰سال است در هند اقامت دارند نیز باید ازدواج با نزدیکان میکردند.اگر موردی در ایم مورد یافتی بیا و در سایتت هیاهو راه بینداز.لکن یافت می نشود.نمونه ای دیگر از جعلیت تاریخ که حتی در شاهمانه فردوسی نیز هست ترک برداشتن طاق کسری به هنگام تولد پیامبر اسلام یا خشک شدن دریاچه ساوه است و یا خاموش شدن آذرکشسب آتشکده.این ها همه دروغ ها و جعلیات تاریخ بی افتخار عهد اسلامیست.مردمی از خود راضی و حق به جانب که همه را گمراه لکن خود را هدایت شده میدانند.

  5. حضرت محمد نیز زن پسر خوانده اش را به عقد خود در آورد.مجلس محترم جمهوری اسلامی نیز در پی قانونی کردن ازدواج با دختر خوانده است.

  6. زرتشتیان حتی ازدواج با دختران عمو و عمه و دایی را هم جایز نمیدانند و آنان را مث خواهر و برادر جزء محارم به حساب میاورند ، تعجبم از این هست که چطور الله از احتمال بسیار زیاد ناقص الخلقه متولد شدن نوزادان در اثر اینگونه ازدواجها خبر نداشته
    و آنرا منع و حرام نکرده …

    • مدیر سایت

      کم نیستند ازدواج های فامیلی که فرزندانشان ناقص نیستند و از سوی دیگر کم نیستند کسانی که ازدواج فامیلی نکرده اند اما فرزندانی ناقص دارند

      بله در ازدواج فامیلی احتمال بیشتر شدن فرزند ناقص بیشتر میشه

      این حرف شما مثل این می مونه که با توجه به اینکه اینهمه افراد در اثر تصادف با ماشین کشته میشن چرا حکومت، ماشین سواری را ممنوع نمیکنه؟!

  7. چه قیاس نامربوطی

    تولید وساخت ماشین آفرینش خدا و از عوامل طبیعی نیستند
    پس با این حساب الله تاس میندازد و مسلمین میتوانند با راز و نیاز به امید اینکه فرزند شان ناقص متولد نشود با دختران عمو و عمه خود ازدواج کنند.
    در خوردن مشروب هم همه مست نمیوشند پس چرا کلا حرام هست ؟

    • مدیر سایت

      وقتی خدا را خالق همه چیز و عالم مطلق دانستیم هرآنچه بگه می پذیریم حتی اگر فلسفه ی حکم را ندونیم مثل پزشک ماهر که به دستورهای او عمل می کنیم

      معلوم نیست ضرر مشروب منحصر در مست کردن باشه چه بسا چیزی که مست می کنه مشکلاتی برای بدن نیز فراهم میکنه حتی اگر شخص مست نشه

  8. دوست گرامی نمیدانم چرا با ایران باستان مشکل داری؟ خیلی از کتاب هایی که در دوران اسلامی نوشته شده بزور شمشیر بوده ! دقیقا مانند اعترافاتی که در حال حاضر از صدا و سیما پخش میشود ! ایا اعتراف نوید افکاری و یا روح الله زم و … حقیقت است ؟ کمی بخود بیا و به خردت مراجعه کن .
    امیدوارم حداقل این نوشته را سانسور نکنی

  9. مگر شماها ثمره همان اسلام ۱۴۰۰ سال پیش نیستید که با تقیه و وعده نویدهای دروغین
    بر سرکار آمدید ، سپس آن چهره واقعی اسلام را با سرکوب و دشمن تراشی و اختلاس
    و زمین خواری و گسترش اعتیاد و زندانها به نمایش گذاشتید ؟
    اینهمه تجلیل و تمجید در سایتتان از رهبران جمهوری اسلامی و نظام اسلامی کرده اید ،
    آنوقت چطور اعدام نوید افکاریها در قوانین حکومت اسلامی ربطی به شما نداره ؟
    مشخص هست که هدف از راه اندازی اینگونه سایتها، انحراف اذهان از نظام فاسد اسلامی به
    ایران باستان و محاکمه زرتشتیان ۲۰۰۰ سال پیش هست .

    اتفاقا تمام اعمال و کردار نظام جمهوری اسلامی به پیروی از اعمال و کردار پیامبراسلام هست.
    اعدام و اعتراف نویدافکاریها هم به پیروی از شکنجه و اعتراف و در نهایت کشتن رییس
    قبیله بنی نضیر کنانه بن ربیع، بدستور پیمبراسلام برای فاش کردن محل ذخیره پولهایشان بود.
    البته جای تعجب هست که چطور جبرییل برای نوبت همخوابی رسول الله با زنانش در سوره
    احزاب آیه ۵۰ وحی آورد، ولی محل گنج قبیله بنی نضیر را اعلام نکرد تا مسلمانان آن بیچاره
    را زیر شکنجه نکشند .

  10. یعنی شما از آتش زدن نخلستانهای مردم بنی نضیر و زیر شکنجه کشتن رییس آن بدستور محمد ص و
    به کنیزی گرفتن صفیه جوان توسط محمد ص که شوهر و پدرش را مسلمین کشته بودند. خبر نداری ؟
    در صورتیکه سند آنرا در داخل همین سایت دیده ام :

    سیرت رسول الله ، ترجمه کتاب الرحیق المختوم ،
    غزوه بنی نضیر ؛ ص ۳۶۰ و ۴۵۴ ،
    تالیف صفی الرحمن مبارک پوری، ترجمه حامد فیروزی .
    تاریخ تبری جلد ۳ غزوه بنی نضیر

    رسول الله ، محمد بن مسلمه را فرستاد تا به یهودیان بنی نضیر اعلان نماید:
    باید از مدینه بیرون بروند، ده روز ھم مھلت دارند و ھرکس که پس از این مھلت در مدینه مانده باشد،
    او را گردن خواھند زد.
    رسول الله دستور داد باغها و نخلستانهای آنان را قطع کنند و بسوزانند تا کار راحتر شود.
    در آخر سلاحھای بنی نظیر را از آنان گرفت و اموال و زمین و دیار آنان را مصادره کرد
    و تماما برای خود برداشت چون مسلمانان برای بدست آوردن آنھا اسبی نتاخته بودند
    و جنگی صورت نگرفته بود.
    کنانه بن ربیع را نزد رسول الله آوردند که گنج ھای بنی نضیر در اختیار او بود.
    رسول الله از گنجینه ها پرسید ، اما او از دادنشان خودداری کرد.
    پس او را به زبیر سپرد و گفت :او را شکنجه کن تا ھر آنچه را که نزد اوست، از او بگیریم.
    زبیر سنگ آتش زن بر سینه اش کشید تا این که در آستانه مرگ قرار گرفت.
    آنگاه رسول الله کنانه را به محمد بن مسلمه سپرد تا او را به قصاص برادرش بکشد.
    و در آخر دستور داد کنانه و برادرش را گردن زدند : ( کنانه بن ربیع بن ابی الحقیق و سلام بن ابی الحقیق )
    رسول الله ، صفیه ھمسرجوان کنانه را که بتازگی با ھم ازدواج کرده بودند
    را به اسارت گرفت و بعد از پشیمان شدن از دادن صفیه به دحیه کلبی،
    او را در سهم اختصاصی خود قرار داد .
    ام سلیم، صفیه را برای زفاف آماده نمود و ھمان شب او را نزد رسول الله فرستاد ….

    • مدیر سایت

      فرصت ندارم که صحت یا سقم این مطلب را بررسی کنم اما این نمیتونه مدرک آن حرف شما باشه
      صحبت شما اعتراف گرفتن با شکنجه بوده و این با آنجه در این خبر آمده متفاوته. اعتراف باشکنجه یعنی شخص با شکنجه به گناهی اعتراف کنه اما در این متن آمده که با شکنجه از او خواسته اند تا از محل اختفای اموال بگه
      مطالب این خبر قابل دفاعه. در جنگ خیلی کارها مباح میشه. در جنگ آش نذری خیر نمی کنن

    • خدا قوت پهلوان…
      پیشتر این شبهات را در چند کامنت و توسط دو سه نفر مطرح میکردند الآن شده است یک نفر و یک کامنت، چند شبهه قدیمی و کهنه پاسخ داده شده را یکجا مطرح کرده فکر می کنید کار شاقیست؟.
      http://www.x-shobhe.com/shobhe/3724.html

      اگر منابع تاریخ اسلامی را قبول دارید پس چرا جزئش را گرفته و نود و نه درصدش را رها کرده اید؟!

  11. مزدور انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code