+
خانه / گوناگون / اهل سنت / داعش و آیه های جهاد
داعش و آیه های جهاد

داعش و آیه های جهاد

به قلم مدیر سایت
 پدیده ی شوم داعش، برخی منتقدان اسلام را شادمان کرده است. اینان عامل بوجود آمدنداعش داعش را دستورهای اسلام به جهاد بویژه آیات جهاد می دانند؛ زیرا این تروریست ها آیه های جهاد را سرلوحه ی اعمال خود قرار داده اند.

پاسخ:
یک) با ماشین سواری جنایت های فراوان می شود. منطقی نیست که ما سازنده ی ماشین را سرزنش کنیم بلکه باید سرزنش ما متوجه کسی باشد که از ماشین، استفاده ی بد کرده است. اگر داعش ـ عمدی یا سهوی ـ برداشت نادرست از آیه های قرآن دارد، تقصیر این کتاب آسمانی نیست.

دو) همین آیه های جهاد بود که ایران را از تجاوز صدام، حفظ کرد. بی شک مهم ترین مشوق جوانان که داوطلبانه پا به میدان های جنگ با عراق گذاشتند، دستورهای اسلام به شرکت در جهاد بود.

سه) قرآن نه تنها دستور به کشتن بچه های کافران را نداده بلکه عربها را بخاطر کشتن بچه دخترها سرزنش کرده است در حالی که داعش کودکان نابالغ حتی نوزادان را می کشد! پیامبر اسلام(ص) این همه جنگ کرد. در کدام جنگ، اسیر را آتش زد؟! این رفتارها ربطی به اسلام ندارد.
داعش داعش داعشداعش

۴۹ نظر

  1. پیامبر اسلام ص  میفرمایند

    إن الله عز وجل لم یحل لکم أن تدخلوا بیوت أهل الکتاب إلا بإذن، ولا ضرب نسائهم، ولا أکل ثمارهم، إذا أعطوکم الذی علیهم

    همانا خداوند عزوجل برای شما حلال نکرده است که وارد خانه های اهل کتاب (یهود ، نصاری ، مجوس) شوید مگر با کسب اجازه [از آنها] و حلال نیست زنان هایشان را بزنید و محصولاتشان را بخورید ، [تنها] چیزی به شما بدهند که بر آنها واجب است .   سنن ابی داوود ج ۳ ص ۱۷۰ ح ۳۰۵۰

  2.  پیامبر صلی الله علیه و وآله و سلم می فرمایند:در سنن ابی داوود جلد ۳ ص ۸۷ ح ۲۷۶۹
     

     

    لا یفتک مؤمن ، الإیمان قید الفتک
     

    مؤمن ،غافلگیرانه کسی را نمی کشد. ایمان ،  شخص مؤمن را از غافلگیرانه کشتن باز می دارد.
     

    بعد حرامزاده های داعش مومنان مسلمان رو در مساجد یمن و عربستان و کویت و عراق در بیت الله در حین رکوع و سجده و قنوت  با بمب گذاری و غافلگیرانه  به شهادت میرسونن و عده ای حرامزاده تر از داعشی ها این جنایاتی که هدفش نسل کشی مسلمانان هست رو به اسلام ربط میدن !!!

     

  3. داعش ربطی به قران ندارد ولیکن در کتب حدیثی احادیث ضد قران فراوان است که این احادیث بخشی از جنایات داعش را توجیه میکند 

  4. اتش زدن افراد در برخی احادیث  کتاب بحار الانوار به حضرت علی نسبت داده شده است که نسبت غلط ونادرستی است 

    واین روایات صحیح نیست ولیکن چونین روایاتی وجود دارد

    • تا آنجا که یادمه در مورد کشتن لواطکار چند راه است که یکی از آنها آتش زدنه

      البته نمی دونم سندش چجوریه

      شما غیر از این در مورد، حدیث دیگری سراغ دارید؟

      • در بحار الانوار هست که برخی افراد حضرت علی را خدا خواندند وحضرت علی انها را سوزاند والبته بحار الانوار میگوید حضرت دوباره بعد از مردن انها را زنده کرد 

         

        • بحار این خبر را از از کتاب فضائل تالیف ابن شاذان (درگذشت حدود ۶۶۰ ق) نقل کرده. این شاذان نگفته که این خبر را از کجا آورده و سند آن چنین است: عن أبی الأحوص عن أبیه عن عمار الساباطی قال قدم أمیر المؤمنین… (الفضائل ، ص ۷۰ به بعد)

          همان طور که ملاحظه می کنید واسطه میان ابن شاذان تا ابوالاحوص به مدت چند صد سال افتاده و روشن است که چنین خبری ضعیف است. از این گذشته معجزاتی عجیب و غریب در این خبر آمده که احتمال نادرستی این خبر را بیشتر می کند

      • من أهل ساباط إلى
        أهلهم وأخبروهم بما کان وبما جرى (۶) فاضطربوا واختلفوا فی معنى أمیر المؤمنین،
        فقال المخلصون منهم: إن أمیر المؤمنین علیه السلام عبد الله وولیه ووصی رسول الله
        صلى الله علیه وآله، وقال بعضهم: بل هو النبی صلى الله علیه وآله، وقال بعضهم: بل
        هو الرب وهو عبد الله (۷) بن سبا وأصحابه، وقالوا: لولا أنه الرب کیف یحیی الموتى ؟
        قال: فسمع بذلک أمیر المؤمنین وضاق صدره، وأحضرهم وقال: یا قوم غلب
        (۱) فی المصدر: حیث لم اؤمن به. (۲) فی المصدر: لعدم. (۳) فی المصدر: لو آمنت به.
        (۴) فی المصدر: ویا أمیر المؤمنین. (۵) فی المصدر: کانوا معه. (۶) فی المصدر: وبما
        جرى من الجمجمه. (۷) فی المصدر: " وهم مثل عبد الله بن سبا " وفى (م) و (ت): وهو
        مثل عبد الله بن سبا.
        [۲۱۵]
        علیکم الشیطان إن أنا إلا عبد الله أنعم علی بإمامته وولایته ووصیه رسوله صلى الله
        علیه وآله، فارجعوا عن الکفر، فأنا عبد الله وابن عبده، ومحمد صلى الله علیه وآله
        خیر منی، وهو أیضا عبد الله وإن نحن إلا بشر مثلکم، فخرج بعضهم من الکفر وبقی قوم
        على الکفر ما رجعوا فألح علیهم أمیر المؤمنین علیه السلام بالرجوع فما رجعوا،
        فأحرقهم بالنار، وتفرق منهم قوم فی البلاد وقالوا: لولا أن فیه الربوبیه ما کان
        أحرقنا فی النار، فنعوذ بالله من الخذلان (۱). أقول: روى فی عیون المعجزات من کتاب
        الانوار تألیف أبی علی الحسن بن همام (؟) عن العباس بن الفضل، عن موسى بن عطیه
        الانصاری، عن حسان بن أحمد الازرق (؟)، عن أبی الاحوص، عن عمار مثله وزاد فی آخره: إن
        الذین احرقوا و سحقوا وذروا فی الریح أحیاهم الله بعد ثلاثه أیام فرجعوا إلى
        منازلهم.

        • بحار این خبر را از از کتاب فضائل تالیف ابن شاذان (درگذشت حدود ۶۶۰ ق) نقل کرده. این شاذان نگفته که این خبر را از کجا آورده و سند آن چنین است: عن أبی الأحوص عن أبیه عن عمار الساباطی قال قدم أمیر المؤمنین… (الفضائل ، ص ۷۰ به بعد)

          همان طور که ملاحظه می کنید واسطه میان ابن شاذان تا ابوالاحوص به مدت چند صد سال افتاده و روشن است که چنین خبری ضعیف است. از این گذشته معجزاتی عجیب و غریب در این خبر آمده که احتمال نادرستی این خبر را بیشتر می کند

  5.  بسیاری از علمای شیعه معتقد هستند که کسی که لواط کاری کرده است را یکی از احکامی که قاضی میتواند برایش صادر کند زنده اتش زدن هست 

     

    • این غیر از آتش زدن اسیره

       

      • اتش زدن اتش زدن هست ومجازات غیر انسانی وضدقرانی 

        اگر کسی قبول کند به خاطر لواط میشود کسی را اتش زد خیلی راحت قبول میکند که خلبانی که بمب برسر دشمنانش ریخته را بشود در اتش سوزاند 

        • آتش زدن کسی که لواط کرده در قرآن نیست و من سند این احادیث را بررسی نکرده ام تا صحت آن بدرستی معلوم بشه اما اگر ثابت بشه، از اینجا بدست نمیاد که هر گناهکاری را می توان آتش زد

  6. من امیر المومنین علی ابن ابی طالب را کاملا از این اتهام پاک میدانم واین اتهام را قبول ندارم

  7. من تمام جنایات داعش والقاعده را محکوم میکنم وقران کریم را از این جنایات مبرا میدانم ومذاهب شیعه وسنی حقیقی را از این جنایات مبرا میدانم ولیکن اعتقاد دارم در فقه وحدیث ما مطالبی وارد شده که این مطالب ضد قران وضد عقل است واین مطالب به تروریستهای داعش کمک میکند تا با سو استفاده از این مطالب جنایت کنند

  8. عبدالله خرمی و ۷۰ تن از یارانش از بیم جان به قلعه ای پناه برد.به دستور علی قلعه به آتش کشیده شد که در جریان آن تمامی این افراد در آتش سوختند بطوری که بوی گوشت بریان شده آنها آنچنان در هوا پخش شده بود که مردم را آزار می داد. (علی مرز نامتناهی . صفحه ۱۹۹ )

    کشتار کسانی که بعد از فوت حضرت محمد از دین اسلام برگشتند:
    آنانکه دست رنگ کرده بودند و شادی و شعف در اثر در گذشت محمد نشان داده بودند ” علی” و” خالد بن ولید” همه را بکشتند و اجسادشان را در آتش سوزاندند. (تاریخ طبری .جلد ۴ . صفحات ۱۳۸۰٫۱۴۶۴) (تاریخ طبری .جلد ۶٫صفحات ۲۴۲۰٫۲۲۶۵)

    • دو متن را نقل کردید. اولی نمی تونه منبع باشه مگر بدونیم از کجا نقل کرده و دومی را هرچه جستجو کردم در نرم افزار ترجمه تاریخ طبری نیافتم. لطفا از کتاب عکس بگیرید و ارسال کنید

  9. جناب سهیل با درود: با توجه به حدیثی که از پیامبر آوردید، غافلگیرانه(ترور) کسی از نظر پیامبر قابل قبول نیست. نمونه آن نیز مسلم ، عبید الله زیاد را ترور نکرد. ولی عده ای از روحانیون، نواب صفوی را که چندین نفر را ترور کرد را قبول دارند!!! خلاف سخن پیامبر عمل میکنند.

  10. بله در احادیث اهل سنت هم هست که خالد بن ولید به دستور ابوبکر عده ای از مرتدان را سوزاند 

    ولیکن الازهر این احادیث را ناصحیح واز نظر سند ضعیف اعلام کرد

  11. هیچ ارتباطی ندارد من هم مدعی نیستم حضرت علی ادم سوزانده فقط خواستم بگویم شیعه وسنی روایات ضعیفی درباب اتش سوزی دارند که داعش از این روایات ضعیف سو استفاده کرده است 

  12. از تو کتابچه داعش همه فتوایی درمیاد

    به هر سخن یا آیه ای کلی شاخه و برگ دادن و به نفع خودشون به کاربردن

    اینا چه فرقی با خوارج دارن؟؟؟

    خیلی از روایت هایی که درباره حضرت علی که ادم کشته و سوزانده اصلا معتبر نیست

    تنها چیزی که کامل هست و سندیت داره قران هست که اون هم به شکل های متفاوتی تفسیر شده

  13. داعش نامبین بودن اسلامو می رسونه اسلام جوریکه می شه ازش هر برداشتی کرد گاهی دوتا ایه همو نقض می کنن تو ایران فقط جاهای زیبای اسلامو نشون مردم میدن تو داعش برعکس خب مثلا پیامبر اسلام ۲۳سال روزی ۱۷ رکعت نماز خونده با ی ضرب وتقسیم می بینیم میشه چن ده هزاررکعت نماز اون وقت مسلمونا هنوز نمی دونن باید دستاشون به سینه بذارن یانه یا باید به خاک سجده کنن یا زمین درحالی که نماز ستون دینه حالا شما حساب کن رو بقیه احکام چ قدر میشه مانور داد

    • احکام و موضوعات دینی را به دوقسم مهم و غیر مهم میشه تقسیم کرد. دست کم در امور مهم اگر تعصبات کنار گذاشته بشه و توان تحقیق در شخص باشه میشه حق را تشخیص داد مثلا قرآن کریم سرزنش می کنه کسانی را که بچه های نابالغ را می کشتند (با اینکه این کار قبل از اسلام و از سوی مشرکان صورت می گرفت) «بای ذنب قتلت» اما داعش بچه های نابالغ را سر می بره. این کار با کدام آیه و حدیث و عمل پیامبر(ص) در جنگ ها قابل توجیهه؟

      http://www.raherasti.ir/2528

       

  14. در قران به کشتنکودک نابالغ توسط خضر نبی اشاره شده به این بهانه که در اینده قراره ایمان پدرومادرشو به خطر بندازه که حتی موسی می گه چه طور جان پاکی رو می کشی قبول دارم که ایشوناسرارالهی می دونستن وغیره ولی داعش هممی تونه با این ناستدلال که بچه قراره دراینده مثلا ایزدی بشه اونو بکشه البته من از داعش متنفرم مثل همه ی مردم جهان وکاراشو توجیه نمی کنم 

    • خضر نبی نبی بود. او از طریق علم الهی این رو فهمید و ماموریت الهی داشت و اصلا قضیه در مورد انسان های عادی دیگر قابل تصور نیست. داعش غلط میکنه به این آیه استناد کنه مگه قابل قبوله که هرکه هرجور خواست برداشت کنه؟

      چطور توجیه داعش مورد قبوله که بچه ی ایزدی ایزدی میشه پس جایزه کشتش اما قرآن از کشتن بچه دخترهای مشرکان انتقاد میکنه؟ خوب اینها هم در آینده مشرک میشن.

  15. خب حا لاچرا عصبانی می شدید مکه غیر از اینه که انبیا باید الگوی بقیه مردم باشن

    • اگر اون آیه رو که رفتار خضرو میگه قبول داری باید این آیه رو هم قبول کنی که کسی حق نداره بچه دخترو بکشه حتی اگر از خانواده مشرک باشه

      • به نام خدا

        کدام آیه میگوید کسی حق ندارد بچه دخترو بکشد حتی اگر از خانواده آن مشرک باشد؟؟؟
        کل ایه را همرا ترجمه بیاورید.

        • آیه ی بای ذنب قتلت در مورد مشرکانی است که دخترانشان را زنده به گور می کردند

          • در مورد او (دختر زنده بگور شده) می پرسند: به چه گناهی کشته شد؟!

          • به نام خدا
            سوال: آیا دختر زنده به گور شده جزئی از ترجمه ی ایه هست یا نه؟

          • شما که اینقدر تسلط دارید که عبارت شیخ انصاری و… را نقل می کنید تفسیر را ببینید. اینقدر از من توقع نداشته باشید

          • آیا داعش نیز ایتن تفسیر را می پذیرد؟
            یا میگوید
            به کدامین گناه کشته شدند==>به همان گناهی که کودک کشته شده توسط خزر نبی انجام داده بود.

          • خضر نه (دریای) خزر

            نظر به اینکه خضر پیامبر بوده و عادتا دستور از جانب بالا داشته و شاهد آن، آینده نگری اوست

          • من قبلا نام خضر نبی را در کامنت هایم آورده بودم در لینجا اشتباه تایپی رخداده(چون کامنت های بسیاری را در مدت کمی نوشتم.در جواب های شما هم پیش آمده)
            بنده به هیچ وجه طرفدار داعش و امثالهم نیستم شما گفتید داعش غلط میکند به این آیه استناد میکنه من نیز میگویم این که مسلم است دارد غلط میکند
            اما حدس میزنم به همین آیه استناد کرده و آیه به کدامین کناه کشته شدند آنها را از کارشان باز نمیدارد(میگویند ما بر حق هستیم و تمام کار هایمان تماما به حق و درست است)

          • متوجه نشدم داعش چگونه با این آیه رفتارش را توجیه میکنه؟

          • نقل قول از رویا
            در قران به کشتن کودک نابالغ توسط خضر نبی اشاره شده به این بهانه که در اینده قراره ایمان پدر و مادرشو به خطر بندازه که حتی موسی می گه چه طور جان پاکی رو می کشی قبول دارم که ایشون اسرارالهی می دونستن وغیره ولی داعش هم می تونه با این استدلال که بچه قراره در اینده مثلا ایزدی بشه اونو بکشه البته من از داعش متنفرم مثل همه ی مردم جهان وکاراشو توجیه نمی کنم

          • اگر این برداشت درسته پیامبر ص و امام علی ع بچه های غیرمسلمانها را از دم می کشتند و قرآن مشرکانی را که فرزندانشان را زنده به گور می کردند سرزنش نمی کرد (چون عادتا در آینده، آن بچه ها مشرک می شوند)

          • بنده نگفتم این برداشت درست است
            بلکه سخن من این است که داعشی ها و امثالهم خود را تابعین التابعین میخوانند . به سنت پیامبر کاری ندارند چه برسد به امام علی (ع)
            سخن آنان این است. قرآن را به هیج وجه نباید ترجمه کرد چه رسد به تفسیر. از نظر ایشان قرآن کاملا صریح است. و سرزنش قرآن را نمیپذیرند

            به کدامین گناه کشته شدند==>به همان گناهی که کودک کشته شده توسط خضر نبی انجام داده بود.
            (رفتار حضرت محمد (ص)با اسیر تفاوت زیادی با رفتار علی (ع)با اسیر دارد)

          • ما کاری به افکار داعشیها نداریم

            در مورد خضر گفتم که این کار او یک کاری از جانب غیب بود نه براساس رفتار عادی تا برای دیگران حجت باشه

          • پس بحث ما بر سر چه بود

            نقل قول از رویا
            داعش نامبین بودن اسلامو می رسونه اسلام جوریکه می شه ازش هر برداشتی کرد گاهی دوتا ایه همو نقض می کنن تو ایران فقط جاهای زیبای اسلامو نشون مردم میدن تو داعش برعکس

          • اگر کسی جاهل بود (مثل اکثریت داعش) یا خود را به نفهمی زد تقصیر اسلام نیست

  16. اون دسته از کسانی که داعش و به اسلام و قران ربط میدن معلومه که از روی نعصب و کینه هست داعش از خوارجه ونزد اهل حق تفاوتشون با دین اسلام ناب زیاده تو قران ایه اومده هرکس انسان بدون گناهی رو بکشه انگار همه ی انسانها رو کشته و داعش کلی کودک کشی تو امارش داره که هیچ جوره نه با قرآن نه با اون چیزی که از سیره ی معصومین نقل شده مغایرت داره داعش ناحق و باطله ختم کلام

  17. راه رستگاری نجات و رها شدن از دینه. دین داشته باشی ولی انسان نباشی چه فایده. انسان بودن راه رستگاریست. کاری با زرتشت ندارم این حرف همه است قبل از زررتشت بوده و بعد از ان هم هست. و همه میگفتند .رفتار نیک گفتار نیک پندار نیک یعنی خوب.این جنایات قلوب ادمی را به شدت به در میب اورد. اینها چگونه نام خود را انسان می گذارن ان طفلان عین بچه های خودشان هست .حاضرند حاضر بودند بچه های خودشان را بکشند؟ یا کسانی دیگر بچه های انها را بکشند؟

    • دینی اگر بر حق باشه و افراد درست از آن استفاده کنند، آن دین نجات بخش خواهید بود. امثال داعش دین درست و حسابی ندارن که این مشکلات را بوجود آوردند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>