خانه / شخصیت ها / مستشرقان / آرتور کریستن سن / ازدواج با محارم میان هخامنشیان
داریوش

ازدواج با محارم میان هخامنشیان

آرتور کریستن سن وی می نویسد:
آرتور کریستن سن«کمبوجیه دو خواهر خود را دو عقد ازدواج داشت، که یکی از آنها آتسا Atossa نام داشت. داریوش خواهر خود پریساتیس Parysatis را بزنی گرفت و اردشیر دوم با دو دختر خود آتسا و آمستریس Amestris و داریوش سوم با دختر خود استاتثرا Stateira ازدواج کرد.»

منبع:
ایران در زمان ساسانیان، آرتور کریستن سن، ص ۴۳۴، پاورقی.

ایران در زمان ساسانیان ص 434ایران در زمان ساسانیان ـ شناسنامه

ایران در زمان ساسانیان ص 433ایران در زمان ساسانیان ص 434ایران در زمان ساسانیان ص 435

همچنین ببینید

حاجب بن زراره زرتشتی نومسلمان که نماینده ی پیامبر اسلام(ص) شد / ازدواج حاجب با خواهرش

به قلم مدیر سایت حاجب بن زراره بن عدس تمیمی از بزرگان و حاکمان عرب …

۱۵ نظر

  1. اقای مدیر سایت شما به درستی دنبال چه هستیدید؟
    یک تاملی در کامنتهای ارسالی داشته باشید،به نظر میرسه اتفاقی که در جریانه مجادله و تخاصمه
    نوع گزینش و نحوی که شما برای ارائه مطلب انجام میدید و ادبیاتی که در پاسخ به کامنتها دارید اداره کننده ی این جریانه

  2. سلام اقای مدیر تاریخ نویسان ایرانی هم راجب ازدواج با محارم چیزی نوشتن؟یا فقط عربا و خارجیا بودن؟

  3. کوروش ستیزان متاسفم براتون

    • خانم سپیده ن ،این حرف یعنی چی؟
      چرا ما باید کورش ستیز باشیم؟
      هخامنشیان کارهای اشتباهی داشتند که ما اونهارو قبول نداریم.
      و این دلیلی بر رد حقانیت الهی هخامنشیان است.

      • رد حقانیت الهی هخامنشیان ؟ جناب محمد خداوکیلی چی میگی ؟ هخامنشیان جز محارم پرستی و قتل و غارت و کثافت کاری مگه میشه الهی بوده باشند ؟ 😂

  4. اگر ازدواج با محارم را در زمان ساسانیان بپذیریم باید بگوییم که تنها در طبقه اشراف وجود داشته و توده مردم ایران از این ماجرا مبرا و پاک بوده اند آخر دارندگان قدرت در هر زمان و مکانی این اجازه را به خود می دادند که قوانین را نقض کنند و جالب هم هست که کسی چیزی به آنها نمی گفته چون جرئتش را نداشته .حال چرا نبش قبر می کنی همین شاهزاده خانم قطری یا اماراتی که پلیس انگلیس به جرم فاحشگی با شش مرد انگلیسی در لندن آن هم بطور همزمان گرفتش مگر حکم اسلام در باره اش اجرا شد .اسلام فقط قدرت دارد که حکمش را درباره فقیر و بیچاره ها اجراکند چون شاهزاده خانم بود یک سروصدای رسانه ای کرد و بعد تمام شد و اگر شاهزاده خانم نمی بود که شما متشرعین سنگسارش می کردید پس سنگسار و مجازات هم برای عوام و توده مردم است نه برای شاهزاده خانوم های عرب.

    • مدیر سایت

      قرائنی نشون میده سخن شما درسته که توده ی مردم، در برابر ازدواج با محارم مقاومت می کردند و برای همین بود که ثوابهای فراوان برای ازدواج با محارم درست کردند. اما در مورد آنچه در باره مسلمانان گفتید به لینک زیر مراجعه شود:
      http://www.raherasti.ir/1522

  5. ننگ بر دشمنان میهنم . با نگاه به تاریخ در بسیاری از امپراطوری های بزرگ برای حفظ خون پادشاهی شاهزاده گان با افرادی ازدواج میکردند که خون و اصالت خانوادگی داشته باشند . حالا اعرابی که باعث نابودی فرهنگ هخامنش شدن از این اتفاق که امری ساده بین امپراطوری های اون زمان بوده دارن به نفع خودشون تحریف میکنن. این اتفاق بین پادشاهان رومی و فراعنه مصر و همینطور بین امپراطوری ساکسون ها قبل از مسیحیت امری بدیهی بوده . پس خواهشا با این چرندیا فرهنگ نابود شدمون رو نابود تر نکنید……

  6. درود بر شما
    افتخاری دیگر بر تارک ایران زمین از زبان ابر مرد دو عالم کسی که فخر جهانیان بوده است و خواهد بود در وصف ایرانیان پاک ضمیر و با مخاطب قرار دادن اعراب بدوی به شکم پرستان بی عرضه :
    به خدا سوگند همانگونه که شما ( در فتح ایران ) ایرانیان را به خاطر اسلام با شمشیر خواهید زد بعدا ایرانیان به خاطر اسلام شما را خواهند زد ( یعنی با شما خواهند جنگید تا شما را به اسلام دعوت کنند )
    یعنی اعراب از اسلام انحراف پیدا خواهند کرد و توسط ایرانیان پاک نهاد به راه راست هدایت خواهند شد .
    انحرافات اعراب در قبال گروههایی مانند داعش و جبهه النصره و القاعده و طالبان و بوکوحرام و وهابیت و احرار الشام و لشگر جهنگوی و سپاه صحایه و انصار التوحید و اخوان المسلمین و … مانند آفتابی روشن است که مانند اعراب وحشی که به ایران حمله کردند و ٱبرویی برای اسلام و مسلمانان نگذاشتند که باقی بماند .

  7. چرا دروغ ترجمه میکنید ؟
    هرچند که دوام حکومتهای اسلامی با دروغ و تحریف و تقیه در جهت فریب عوام بنا شده .
    برای مثال در متن اصلی کتاب ایران در عصر ساسانیان بزبان فرانسوی, ازدواج با محارم را
    یک ”ممنوعیت مذهبی ” sanction religieuse در دین زرتشتی بیان کرده
    ولی مترجم مسلمان در صفحه ۴۳۳ که گذاشته اید ،
    آنرا ” ازدواج با محارم را جایز میشمردند ” ترجمه کرده :
    Le soin de la pureté du sang d’une famille, qui etait un trait sailant des mœurs de la societé iranianne, avait amene une ” sanction religieuse du mariage entre proche parents ”

  8. سلام
    نکته‌ای که در بسیاری از پیامهای دوستان دیده میشه تقابل ایرانی و عربه که این مطلب یه اشکال اساسی داره و اون اینکه ایرانی یعنی منسوب به یک کشور و عربی یعنی منسوب به یک زبان و ایندو مقابل هم نیستند. مقابل ایرانی، غیرایرانیه که ممکنه فارسی زبان هم باشه و مقابل عرب، غیرعربه که ممکنه ایرانی هم نباشه، مگه ایرانی حتما باید غیرعرب یا حتما فارس باشه؟! یکی از سرزمین های ایران باستان، خوزستانه که در متون ایران باستان به عنوان ((اربایه )) (عربایه ) یعنی سرزمین عرب نشین، مطرح شده و اعراب اون منطقه، ایرانیان اصیل هستند.
    از طرفی، مطابق برخی شواهد، کشورهای حاشیه خلیج فارس، در زمانهایی از تاریخ قبل از اسلام، جزئی از ایران بوده و در واقع ایران باستان محسوب میشن

  9. کانالت بویه انگلیس مهربان میده 🌷 ولی بدون که شما اخوندا این چهل سال تخریب ملیت ایرانی و فرهنگ ایرانی بجای نرسیدن همین که مسجداتون خالیه و ملت ایران رو به کوروش و فرهنگ ایرانی سجده میکنن گواه شما برو با این چرت پرتا فرهنگ ایران رو میخوایی نابود کنی از اونور تمام منافع ایران رو بدوزدین بدین گروهک های های حشد شعبی تاریخ گواه بی ناموسی شما تازی پرستاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code