خانه / احکام / سنگسار / حکم سنگسار زناکار، غیر قابل قبول
حجت الاسلام موسوی زنجانی

حکم سنگسار زناکار، غیر قابل قبول

به قلم آیت الله سید حسین موسوی زنجانی
پرسش:
چرا شما حکم سنگسار کردن زناکار را قبول نکردید؟
پاسخ:
اولا: در قرآن این حکم، آیه ندارد؟
ثانیا: چون (این) حکم، حکومتی بوده اهل بیت(ع) برای بیان حکم واقعی آن مشکل داشتند.
ثالثا: در کتاب «تاریخ فراموش شده» روایاتی نقل کرده ام دلالت دارد امام صادق(ع) فرموده تا ظهور امام عصر(عج) از اجرای حکم رجم دست نگه دارید.
رابعا: عمر اصرار داشته ثابت کند سنگسار کردن در قرآن آیه داشته و مردم برداشته اند! و قول عمر را در ۲۱ روایت از صحاح و سنن اهل سنت نقل کرده اند، ولی خود اهل سنت طبق نقل کتاب الفقه علی المذاهب الاربعه جلد ۵ صفحه ۷۵ روایت می کنند علی(ع) فرموده: سنگسار کردن سنت رسول خدا بوده (و نه آیه). پس این نقل های متفاوت نشان می دهد نه سنت بوده و نه آیه!!
خامسا: سنگسار کردن حکم یهود در تورات است و نه حکم اسلام در قرآن.
سادسا: چون تمام ده ها روایت شیعه مبنی بر وجود حکم سنگسار در اسلام، موافق فتوای اهل سنت و یهود است، حمل بر تقیه می شود.
سابعا: طبق متن قرآن کریم جرم زنان پیامبر(ص) در صورت ارتکاب زنا دو برابر جرم سایر زنان است. این گواهِ این است که در اسلام حکم سنگسار نیست، چون اعدام قابل تکرار نیست. حکم فوق متن صریح قرآن در سوره احزاب آیه ۳۰ است.
ثامنا: اگر در قرآن آیه رجم بوده و مسلمانان آن را می دانستند، چرا عمر این همه برای اثبات حکم رجم، خود را به زحمت می انداختند؟ بلی حکم رجم مال یهود بوده و رسول خدا(ص) فقط برای یهودی ها اجرا فرموده است.

قرآن و تفسیر راهبردی از تاریخ اسلام و صهیونیسم ص 126

قرآن و تفسیر راهبردی از تاریخ اسلام و صهیونیسم ص ۱۲۶

قرآن و تفسیر راهبردی از تاریخ اسلام و صهیونیسم ص 127

قرآن و تفسیر راهبردی از تاریخ اسلام و صهیونیسم ص ۱۲۷

شناسنامه قرآن و تفسیر راهبردی از تاریخ اسلام و صهیونیسمحجت الاسلام موسوی زنجانی

همچنین ببینید

سنگسار

سنگسار مخصوص اسلام نیست

به قلم فیلیس از دوست بسیار عزیزم فیلیس تشکر می کنم که با معرفی سایتهای …

۴ نظر

  1. حکم همبستری مرد متأهل با کنیز در غیاب زن خود چیست ؟

    • مدیر سایت

      با کنیز خودش ایراد نداره

    • در احکام زرتشتیان هم برده داری هس اسلام براش قانون وضع کرده تا از بروز بعضی مسائل جلوگیری شه هرچند این عمل مکروه یعنی ناپسندی که جز درموارد خاص مورد تایید نیس راستی آقای فاطمی میدونید چرا در مسیحیت گاو رو سنگسار میکردن؟؟ دلیلشو پیدا نکردم ماجرا چی بود؟

  2. با سلام؛ و اما بعد:
    در رابطه با سنگسار و راه های اثباتش بنظر بنده حقیر بگونه ای است که هیچ ایرادی بر آن مترتب نیست:

    ۱: دو طرف سنگسار نمیشوند و تنها طرفی که همسری در دسترسش برای آمیزش بوده سنگسار میشود.

    ۲: فرد باید مسلمان باشد و اگر بگوید مسلمان نیستم سنگسار که هیچ اگر طرف مقابلش هم همین را بگوید مجازات زنا هم بعید میدانم اجرا بشود.

    ۳: اگر طرف بگوید مسلمان هستم حال باید چهار بار در چهار جلسه دادگاه [دادگاه و نه روند دادرسی مقابل دادیار یا بازپرس] صراحتا به انجام عمل زنا آنهم در حالیکه به همسر خود دسترسی داشته اقرار کند.

    ۴: چهار مرد عادل به عینه باید انجام این عمل را توسط این مرد دیده باشند [حتی اینکه بعنوان مثال یک زن و مرد برهنه هم باشند خیر بلکه باید صراحتا عمل زنا و یا لواط را دیده باشند]. خب چهار مرد مسلمانی که به فساد و یا دروغگویی شهره هم نیستند اولا برای چه باید بدنبال دیدن عمل زنا و لواط مسلمان دیگری باشند و ثانیا کدام دو نفر مسلمانی هستند که جلوی چهار مرد عادل زنا و لواط میکنند؟.

    ۵: اسلام بهیچ عنوان هیچ کجا نگفته است اگر کسی گناهی مرتکب شد مشابه زنا و … برود و خود را به قاضی معرفی کند!! بلکه اسلام سخن از توبه و بخشیده شدن زده و نوع عذاب نیز اگر بنا به اجرا شدن باشد به خواست و اراده خداوند خواهد بود نه میل فرد.

    در نتیجه بنظر بنده حقیر وقوع سنگسار در صورتی است که فردی از شدت عذاب وجدان و افسردگی که نمیتواند عمل خود را با کار خیر جبران کند میل به سنگسار و کشته شدن با زجر داشته باشد. البته فارغ از روایتی که بیان میدارد اگر فرد حین سنگسار توانست خودش را از داخل زمین بیرون کشیده و فرار کند دیگر نباید وی را کشت.

    نکته: از جمله شرایط ارتداد این است که فردی آگاهانه مسلمان بوده و پس از سن تکلیف اعلام مسلمانی کند یا عملش پس از سن تکلیف بگونه ای باشد که به مسلمانی شهره باشد و بعید میدانم بتوان در صورت تکذیب خود فرد این چنین چیزی را اثبات کرد، مثلا بگوید نماز نمیخواندم و روزه نمیگرفتم و یا بر اثر فشار خانواده اینکار را میکردم و … الخ بهمین دلیل اصلاً حتی اگر چهار شاهد عادل هم باشد ولی فرد بگوید مثلا زرتشتی هستم اثبات همین مسلمان بودنش پروسه ای جدا و تقریبا محال است.

    در نهایت باید خود فرد آنهم بنا به میل شخصی اش و نه سخن اسلام بخواهد که سنگسار شود و این چنین فردی به نظر بنده حقیر مشکلش روانی است تا اعتقادی.

    ممکن است گفته شود چرا اسلام سنگسار را صراحتا نسخ نکرد و در پاسخ باید بگوییم که بهمان دلیلی که برده داری را لغو نکرد و این چنین احکام امضایی که در عرف آن زمان بودند را واگذار به مقام ولایت کرد که خب بنا به روایات آنچنان که در همین پست مشهود است سنگسار در نهایت در اسلام عملی حتی مستحب هم نیست چه رسد به واجب.

    سنگسار چه قبل از اسلام و چه در زمان اسلام توسط غیر مسلمانان به اجرا گذارده میشده است و وجود سنگسار برای بدترین نوع های گناه یعنی زنای محصنه و لواط محصنه میتواند نشان از بزرگی آن گناه در اسلام باشد تا مردم آن زمان را از این گناه تا جای ممکن بواسطه یکی از شدید ترین مجازات های رایج میان خودشان دور نگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code