خانه / سایر مطالب / جنگ ایران و عراق / آیت الله شاه آبادی پدر شهید آیت الله مهدی شاه آبادی
آیت الله محمد علی شاه آبادی

آیت الله شاه آبادی پدر شهید آیت الله مهدی شاه آبادی

حضرت آیت الله محمد علی شاه آبادی (درگذشت: ۱۳۲۸) استاد بزرگ امام خمینی بود و حضرت امام به ایشان بسیار ارادت داشت و قائل بود حق حیات معنوی بر او داشته است.
فرزند او آیت الله مهدی شاه آبادی نماینده مردم تهران در نخستینشهید آیت الله مهدی شاه آبادی دوره مجلس شورای اسلامی بود تا اینکه سال ۱۳۶۳ در جزیره مجنون و در اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

امام خمینی به این مناسبت، پیام زیر را صادر کرد:
«بسم الله الرحمن الرحیم
إنا للَّه و إِنّا إلیه راجعون
با کمال تأسف و تأثر شهادت استادزاده محترم، جناب حجت الاسلام، آقای آقا شیخ مهدی شاه آبادی، را به پیشگاه معظّم حضرت بقیه الله، أرواحنا لمقدمه الفداء، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. مبارک باد بر آن حضرت چنین فداکاران و جانبازان در راه هدف بزرگ و اسلام عزیز، که با شهادت افتخارآمیز خود ملت عظیم الشأن ایران، بویژه روحانیت عالیقدر، را سرفراز می‌نمایند. این شهید عزیز علاوه بر آنکه خود مجاهدی شریف و خدمتگزاری مخلص برای اسلام بود و در همین راه به لقاء الله پیوست، فرزند برومند شیخ بزرگوار ما بود، که حقاً حق حیات روحانی به اینجانب داشت، که با دست و زبان از عهده شکرش برنمی آیم. از خداوند متعال برای این شهید سعید و سایر شهدای در راه اسلام رحمت در جوار خود، و برای فامیل معظّم و حضرات آقازادگان محترم شاه آبادی، دامت افاضاتهم، صبر و اجر عظیم خواستارم.
روح الله الموسوی الخمینی»

 

همچنین ببینید

شهید کریم کاویانی کوثرخیزی زرتشتی نومسلمان و حافظ قرآن و نهج البلاغه

به قلم مدیر سایت شهید کریم کاویانی کوثر خیزی از شهیدان بم کرمان بود. وی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code