خانه / سایر مطالب / جنگ ایران و عراق / آیت الله شریعتی پدر شهید محمد حسین شریعتی (حنظله زمان)
آیت الله حسن شریعتی نیاسری

آیت الله شریعتی پدر شهید محمد حسین شریعتی (حنظله زمان)

آیت الله شیخ حسن شریعتی نیاسری از استادان با سابقه ی حوزه ی علمیه یشهید محمد حسین شریعتی قم است که اکنون از اعضای مجلس خبرگان رهبری می باشد.
طلبه ی شهید محمد حسین شریعتی نیاسری فرزند آیت الله شریعتی است که در جنگ ایران و عراق، منطقه حاج عمران، والفجر ۲، در سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید.

از زبان پدر شهید
آیت الله شریعتی در تاریخ ۱۳۹۴/۲/۲۷ در مورد فرزند شهیدش برایم چنین گفت:
فرزندم پس از هفتمین بار که از جبهه جنگ با عراق برگشت، به او گفتم: می خواهی برایت زن بگیریم؟ در پاسخ، سکوتی کرد که نشانه ی رضایت بود.
دختری خیلی خوب را به عقدش در آوردیم. آنقدر حواسش به جنگ بود که پس از گذشت ۲۵ روز از عروسی، راهی جبهه شد. عجیب است که در این مدت، به همسرش دست نزد و او همچنان دختر ماند. حدس می زنیم امیدی به زنده ماندن نداشت و نمی خواست همسرش دست خورده شود تا در آینده، راحت تر ازدواج کند.
قضیه ی او بسیار شباهت به حنظله دارد. به همین دلیل روی سنگ قبر او «حنظله زمان» نوشتیم.
او در منطقه ای شهید شد که در تیر رس دشمن بود و رزمندگان نمی توانستند جنازه را بیاورند. تا اینکه ده سال بعد جسد را آوردند.
از آنجا که او در مجالس، تلاوت قرآن می کرد، خواستیم روی سنگ قبرش «قاری قرآن» بنویسیم اما چون زیر پا قرار می گرفت مانده بودیم که با چه واژه ای آن را بنویسیم. تا اینکه در عالم رؤیا به مادرش گفته بودند: «قاری صفحات نور» بنویسید.

ماجرای حنظله
قضیه ی حنظله از این قرار است که وی شب قبل از جنگ احد ازدواج و عروسی کرد. صبح روز بعد، فرصت غسل جنابت نیافت و با حضور در جنگ احد، با حال جنابت به شهادت رسید. پیامبر(ص) خبر داد که فرشتگان او را غسل دادند. به همین دلیل او به «غسیل الملائکه» شهرت یافت. (ر.ک: حکمت نامه جوان، محمد محمدی ری شهری، دارالحدیث، ص ۳۹۱)

شهید محمد حسین شریعتی

اردیبهشت ۱۳۹۴

همچنین ببینید

آیت الله محمود بیانی پدر شهید محمدکاظم بیانی

آیت الله محمود بیانی (درگذشت در هفته ی دفاع مقدس سال ۱۳۹۷) از شاگردان امام …

۳ نظر

  1. رحمت خدا بر آن شهید عزیز که جوان بود و شایسته الگو شدن برای جوانان . انصافا سخت است که لذت ازدواج را دریابی و لذت با خدا بودن را بر لذت ازدواج ترجیح دهی. سلام بر آن عزیز و سپاس از شما که این مطالب را منعکس میکنی…

  2. خدابیامرزتش شهدا شرمنده ایم واقعا شماها برایچی رفتین ما برایچی باز ماندیم

  3. سلام .واقعا کسی که با چشمش گناه می کند روز قیامت چطور می خواهد جواب این عزیزان رابدهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code