خانه / سایر مطالب / جنگ ایران و عراق / آیت الله احمدی میانجی پدر شهید جعفر احمدی میانجی
آیت الله علی احمدی میانجی

آیت الله احمدی میانجی پدر شهید جعفر احمدی میانجی

آیت الله علی احمدی میانجی (درگذشت: ۱۳۷۹) از علمای سرشناس و استاد اخلاق حوزه علمیه قم و از اعضای مجلس خبرگان رهبری بود. وی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از کسانی بود که متقاضیان کاندیداتوری در مجلس خبرگان رهبری، باید نزد ایشان امتحان شفاهی برای اجتهاد می دادند. وی سالیان دراز هم مباحثه ی حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی و آیت الله سید مهدی روحانی بود.
ایشان هم خود به جبهه ی نبرد با عراق شرکت می جست و هم دیگران را به رفتن به جبهه سفارش می کرد و هم فرزندش جعفر احمدی میانجی در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید و در گلزار شهدای قم دفن شد.
آیت‌اللّه احمدی میانجی در تشییع جنازه فرزندش از نیمه راه بازگشت. وقتی که علّت را از ایشان جویا شدند، گفته بود: چیزی را که در راه خدا داده ام، نمى خواهم دنبالش راه بیفتم! ایشان در مجلس هفت نیز شرکت نکرد.
مقام معظم رهبری در پیام خود به مناسبت درگذشت آیت الله احمدی میانجی، به این شهید عزیز اشاره کرده است.

فروردین ۱۳۹۴

همچنین ببینید

آیت الله محمود بیانی پدر شهید محمدکاظم بیانی

آیت الله محمود بیانی (درگذشت در هفته ی دفاع مقدس سال ۱۳۹۷) از شاگردان امام …

۳ نظر

  1. هیچکدام از فرزندهای موبدهای ایران پرست!!! نیز در جنگ با عربها (عراق) شهید نشدند

  2. امین جان تو روخداااااا جدی میگید؟!!! حالا شما چرا ناراحت هستید ای وسط اخه؟!!!از اقلیتی کوچک و جمعیت چند هزار نفری چه انتظاریست؟!!! این خیییییلی بده که تقصیرها و کم کاریها را با کمال….به گردن این و آن بیندازید ها!!متاسفانه خیلی چیزها را نمیتوان گفت…، «اسلام پرستهاااا»!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code