خانه / اعتبار دین زرتشتی / نژادپرستی / نژادپرستی در اسلام ممنوع!

نژادپرستی در اسلام ممنوع!

به قلم مدیر سایت
آشنایان با دین زرتشتی بخوبی می دانند که این دین به دلیل تحریف فراوان، حرفی برای گفتن ندارد. تنها ابزار پیشبرد این دین، تمسک به مزخرف ترین راه یعنی نژادپرستی است. از آنجا که زرتشت ـ بنا به قولی ـ ایرانی بوده، آن را نشانه ی حقانیت این دین می دانند. اما از نظر اسلام، در بحث های اعتقادی نژاد مطرح نیست و این را باید هرکودکی درک کند. به چند آیه و روایت توجه کنیم:
ـ القرآن الکریم: وَ إذَا قِیلَ لَهُمُ اتَّبِعُواْ مَا أنزَلَ اللَّهُ قَالُواْ بَلْ نَتَّبِعُ مَا ألْفَیْنَا عَلَیْهِ ءَابَاءَنَا أوَ لَوْ کَانَ ءَابَاؤُهُمْ لَا یَعْقِلُونَ شَیْئا وَلَا یَهْتَدُونَ. (بقره/۱۷۰)
ـ قرآن کریم: چون به آنان گفته شود: از آنچه خدا نازل کرده است، پیروى کنید، مى گویند: «نه، بلکه از چیزى که پدران خود را بر آن یافته ایم، پیروى مى کنیم». آیا هر چند پدرانشان چیزى را درک نمى کرده و به راه صواب نمى رفته اند [، باز هم در خور پیروى هستند]؟

ـ القرآن الکریم: إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللّهِ أَتْقَاکُمْ. (حجرات/۱۳)
ـ قرآن کریم: در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست.

ـ رسولُ اللّهِ(ص): إنّ ربَّکُم واحِدٌ، و إنّ أباکُم واحِدٌ، و دِینُکُم واحِدٌ، و نَبیُّکُم واحِدٌ، و لا فَضلَ لِعَرَبیٍّ على عَجَمیٍّ، و لا عَجَمیٍّ على عَرَبیٍّ، و لا أحمَرَ على أسوَدَ، و لا أسوَدَ على أحمَرَ، إلّا بِالتَّقوى. (کنز العمّال، ح ۵۶۵۵)
ـ پیامبر خدا(ص): پروردگار شما یکى است و پدر شما یکى و دین شما یکى و پیامبرتان یکى. هیچ عربى را بر هیچ عجمى برترى نیست و هیچ عجمى را بر هیچ عربى و هیچ گندم گونى را بر هیچ سیاهى و هیچ سیاهى را بر هیچ گندم گونى، مگر به تقوا.

ـ لَمّا دَخَلَ(ص) البَیتَ عامَ الفَتحِ و مَعهُ  الفَضلُ بنُ عبّاسٍ و اسامَهُ بنُ زَیدٍ، ثُمّ خَرَجَ فأخَذَ بحَلْقَهِ البابِ: الحَمدُ للّهِ الّذی صَدَقَ عَبدَهُ، و أنجَزَ وَعدَهُ، و غَلَبَ الأحزابَ وَحدَهُ، إنّ اللّهَ أذهَبَ نَخوَهَ العَرَبِ و تَکَبُّرَها بآبائها، و کُلُّکُم مِن آدَمَ و آدَمُ مِن تُرابٍ، و أکرَمُکُم عِندَ اللّهِ أتقاکُم. (بحار الأنوار: ۷۰/ ۲۸۷/ ۱۰)
ـ پیامبر خدا(ص) آنگاه که در سال فتح مکّه  همراه فضل بن عباس و اسامه بن زید داخل خانه خدا شد و سپس بیرون آمد و دستگیره در را گرفت فرمود: ستایش خداوندى را که بنده اش را تصدیق کرد و وعده اش را به انجام رساند و به تنهایى بر همه احزاب چیره گشت. خداوند نخوت عرب و نازیدن آنها به پدرانشان را از بین برد. همه شما از آدم هستید و آدم از خاک و ارجمندترین شما نزد خداوند، با تقواترین شماست.

ـ رسولُ اللّهِ(ص): أیُّها الناسُ، إنّ العَرَبیَّهَ لَیسَت بِأبٍ والِدٍ، و إنّما هُو لِسانٌ ناطِقٌ، فمَن تَکَلَّمَ بهِ فهُو عَرَبیٌّ، ألا إنَّکُم وُلدُ آدَمَ و آدَمُ مِن تُرابٍ، و أکرَمُکُم عِندَ اللّهِ أتقاکُم. (بحار الأنوار: ۷۰/ ۲۸۸/ ۱۷)
ـ پیامبر خدا(ص): اى مردم! عرب بودن به پدر و نژاد عرب داشتن نیست، بلکه عربى یک زبان است و هر کس بدان سخن گوید عرب است. بدانید که شما همه فرزند آدم هستید و آدم از مشتى خاک آفریده شده است و گرامى ترین شما نزد خدا با تقواترین شماست.

ـ جابرِ بنِ عبد اللّهِ: خطبنا رسولُ اللّه(ص) … خُطبَهَ الوَداعِ: یا أیُّها النّاسُ، إنَّ ربَّکُم واحِدٌ، و إنَّ أباکُم واحِدٌ، ألا لا فَضلَ لِعَرَبیٍّ على عَجَمیٍّ، و لا لعَجَمیٍّ على عَرَبیٍّ، و لا لأحمَرَ على  أسوَدَ، و لا لأسوَدَ على أحمَرَ، إلّا بِالتَّقوى، إنّ أکرَمَکُم عِندَ اللّهِ أتقاکُم. ألا هَل بَلَّغتُ؟ قالوا: بلى یا رسولَ اللّهِ، قالَ: فلْیُبَلِّغِ الشّاهِدُ الغائبَ. (الترغیب و الترهیب: ۳/ ۶۱۲/ ۹)
ـ جابر بن عبد اللّه: پیامبر خدا(ص) در خطبه وداع فرمود: اى مردم! پروردگار شما یکى است و پدر شما یکى. بدانید که هیچ عربى را بر هیچ عجمى برترى نیست و هیچ عجمى را بر هیچ عربى و هیچ سفیدى را بر هیچ سیاهى و هیچ سیاهى را بر هیچ سفیدى، مگر به تقوا. ارجمندترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست. آیا [پیامم را] رساندم؟ همه گفتند: آرى، اى رسول خدا. فرمود: پس، حاضران به [گوش ] غایبان برسانند.

ـ الاختصاص: بَلَغَنا أنّ سَلمانَ الفارِسیَّ دَخَلَ مَجلِسَ رسولِ اللّهِ(ص) ذاتَ یَومٍ فعَظَّمُوهُ و قَدَّمُوهُ و صَدَّرُوهُ إجلالًا لِحَقِّهِ و إعْظاما لِشَیبَتِهِ و اختِصاصِهِ بِالمُصطفى و آلهِ، فدَخَلَ عُمرُ فنَظَرَ إلَیهِ فقالَ: مَن هذا العَجَمیُّ المُتَصَدِّرُ فیما بَینَ العَرَبِ؟! فصَعِدَ رسولُ اللّهِ(ص) المِنبَرَ فخَطَبَ فقالَ: إنّ النّاسَ مِن عَهدِ آدَمَ إلى یَومِنا هذا مِثلُ أسنانِ المُشطِ، لا فَضلَ لِلعَرَبیِّ علَى العَجَمیِّ و لا للأحمَرِ علَى الأسوَدِ إلّا بِالتَّقوى. (الاختصاص: ۳۴۱)
ـ الاختصاص: این خبر به ما رسیده است که روزى سلمان فارسى وارد مجلس رسول خدا(ص) شد و مردم او را به سبب حقّى که داشت و به احترام موى سپیدش و منزلت خاصى که نزد پیامبر و خاندان او داشت، احترام نهادند و او را بالاى مجلس نشاندند. عمر وارد مسجد شد و چشمش به سلمان افتاد. گفت: این مرد عجم کیست که در میان عرب ها صدر نشین شده است؟ رسول خدا(ص) منبر رفت و خطبه اى ایراد کرد و فرمود: مردم از روزگار آدم تا به امروز همچون دندانه هاى شانه هستند. عرب را بر عجم برترى نیست و سفید را بر سیاه، مگر به تقوا.

ـ الإمامُ زینُ العابدینَ(ع): لا حَسَبَ لِقُرَشیٍّ و لا عَرَبیٍّ إلّا بِتَواضُعٍ، و لا کرَمَ إلّا بِتَقوى. (بحار الأنوار: ۷۰/ ۲۸۸/ ۱۹)
ـ امام زین العابدین(ع): هیچ افتخارى براى فرد قریشى و یا عرب نیست، مگر به فروتنى و هیچ کرامتى نیست مگر به تقوا.

تدوین: بهمن ۱۳۹۰

همچنین ببینید

لزوم اخراج آریایی ها از ایران! / آریایی ها نیز به ایران مهاجرت کرده اند

به قلم مدیر سایت خواسته ی ایران پرست های افراطی، اخراج غیر آریایی ها ـ …

۱۳ نظر

  1. باسلام.
    با مطالبی جدید در مورد ایران باستان در خدمت شما هستیم.
    از جمله:
    پاسخ به شبهه ی برداشت اسلام از دین زرتشت
    یاسای چنگیز،منشور کوروش و حقوق بشر
    داریوش نامه،قسمتی کوچک از جنایات داریوش هخامنشی

    منتظر شما هستیم:
    http://anti-cyrus.blog.ir/

  2. اتفاقأ آیین زرتشتی که اولین آیین یکتاپرستی با کتاب آسمانیست ، حرف اول و آخر را میزند
    و دین اسلام با آیات برده داری و کنیز پروری و برابر دانستن زنان را با کالا و غنائم جنگی و حلال بودن آنان برای مردان مسلمان را ، حال چه شوهردار چه دختر که نشاندهنده غیر الهی بودن آن است ،
    راه بس درازی دارد تا به پله اول بینش زرتشت برسد.
    در آیین شما ، کسی که لباس طلبگی دارد ، بر دیگران برتر است
    اوست که فقط باید پیش نماز بشود ،
    اوست که حدیث و روایت میسازد و دیگران آنرا باید قبول کنند .
    اوست که حق دارد قرآن را تفسیر کند
    و اوست که میتواند مقلد شود و دیگران باید طوطی وار از او تقلید کنند .

  3. اون دست سرخ دیگه چیه! یه کم تحقیق کنید آخه، سرخپوست هیچوقت وجود نداشته، اون سرخی که در مورد بومیان آمریکا میگن منظورشون این سرخی که شما میگین نبوده. اونا خودشونو با خاک رس قرمز میکردن و به همین خاطر سرخپوست خونده شدن و در اصل تیره بودن.

  4. وَهَذَا کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ مُبَارَکٌ مُّصَدِّقُ الَّذِی بَیْنَ یَدَیْهِ وَلِتُنذِرَ أُمَّ الْقُرَى وَمَنْ حَوْلَهَا وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَهِ یُؤْمِنُونَ بِهِ وَهُمْ عَلَى صَلاَتِهِمْ یُحَافِظُونَ ﴿۹۲﴾
    سوره انعام ایه۹۲ ترجمه خرمشاهی :و این کتابى است مبارک که فرو فرستاده‏ایم، و همخوان با کتابى است که پیشاپیش آن است، تا [مردم‏] مکه و اطراف آن را هشدار دهى و مؤمنان به آخرت، به آن ایمان مى‏آورند و آنان مواظبت بر نمازهاى خویش دارند
    سوالی که توذهن من است واسلام و قران را جهانی میبینیم چراطبق ایه خدادرقران گفته کتاب الهی را برای بشارت مردم مکه واطراف ان نازل کردیم و مستقیم اسم مکه واطراف ان برده شده چون همون موقع هم امپراتوری روم وامپراتوری ساسانی امپراتوری چین و…..وجود داشت ومکه و اطراف ان که کویرهای سعب والعبور تشکیل می دادشاید یک صدم جمعیت جهان رابیشتر نداشت چرا نگفته برای انسانها یا بشریت نازل کردیم چون فکر میکنم عربهای مسلمان از این ایه برای نزدیکتریشان بخدا وبرتری نژادی برمسلمانان سوء استفاده میکنندو مسلمان واقعی را در قوم خودشان میبینندوحق پرده داری کعبه را به غیر خودشان نمی دهند

    • مدیر سایت

      تفسیر نمونه ذیل آیه ای که آوردید توضیح مفصل داده. در قسمتی می گوید: اگر به مکه ام القرى مىگویند به خاطر این است که اصل و آغاز پیدایش تمام خشکیهاى روى زمین است و بنا بر این « و من حولها » ( کسانى که پیرامون آن هستند ) تمام مردم روى زمین را شامل مىشود

      آیات متعدد قرآن تصریح به جهانی بودن اسلام دارد. بنگرید: http://www.raherasti.ir/5036

  5. ایا دانشمندانی که سیارات دیگر راکشف کردند اثبات کرده اند که مکه مرکز پیدایش زمین است یا فرمودید سوره های دیگر وجود دارد که اسلام جهانی شده باز هم پرسش بوجود می اید خدایی که همه ما می دانیم چقدر بزرگ است و کلا کره زمین باتمام موجوداتش شاید یک چیز کوچک درمقابل سیارات دیگرش است که میشناسیم چرا در سوره انعام اولین سورههای که به پیامبر نازل شده یک چیز گفته وقران را برای مردم مکه واطرافش ودر سورههای دیگر که بعدا به پیامبر نازل شده گفته قران جهانیست پس تناقض ایجاد می شودچون خدا دو جمله متفاوت درقران ذکر کرده که خیلی باهم فرق دارندمکه واطراف کجا و کل دنیا کجا

    • مدیر سایت

      دانشمندان ادعا نکرده اند که دانششان کامله. توضیح لازم را در متن دادم. در آیات مکی هم آیه هایی داریم که سخن از جهانی بودن اسلامه یعنی همان زمانی که پیامبر به قدرت نرسیده بود

  6. راستی خدا وند درقران ۲۹بار ذکر کرده که قران را ساده وقابل فهم برای همه اورده چون ما عربی نمیدانیم به ترجمه ها رجوع میکنیم و ترجمه ها هم پیچیده نیستند چون خیلی صریح است وخداوند حتی برای تفسیر متذکر هم شده پس چرا بر مبنای عقل وهوش ایرانی توضیح میدهید ودلیل می اوربیدچون ایه ها خیلی ساده وقابل فهمندولی تفسیرشان بارهادیدم اشاره به چیزهای دیگر داردوخیلی پیچیده تر از فهم خود قران است چند متال از سوره های قزان در زیر امده
    وَلَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّکِرٍ ﴿سوره القمر۱۷
    ما قرآن را برای تذکر آسان ساختیم آیا کسی هست که متذکر شود
    وسوره نورآیه ۵۹:خداوندایات خودرابه روشنی بیان میکندو سوره دخان ایه ۱۳:مااین قران رابزبان تواسان کردیم تا مگرمتذکرحقایق ان شوندو سوره روم ایه ۲۸ماچنین مفصل وروشن ایات خودرابرای مردم با عقل وهوش بیان کردیم

  7. سلام.
    من معتقدم شما دروغ می گویید و برایش دلیل هم دارم :
    مگر مطابق آیات قرآن نژاد پرستی را مذمت نمی کنیم. پس دلیل این سید بازی ها چیست ؟ چرا در قرن بیست و یک در کشور ایران با آن سابقه تاریخی و … نمی توانیم یک مسئول زرتشتی ، یهودی یا … چرا تمام مقدرات یک جامعه باید توسط مسئولینی صرفا شیعه مذهب با اولویت سادات انجام پذیرد ؟ چرا نمی توانیم از ظرفیت تمام فرزندان این کشور برای آبادانی آن استفاده نماییم ؟ چرا همان گونه که شیعیان رسانه ملی را در دست دارند اقلیت های دینی اجازه ندارند در رسانه ملی برای خود تبلیغ کنند ؟ این چه حقوق برابر اسلامیست ؟

  8. سلام ، باز هم نظر شخصی شما بود. ما مدارک و اسناد معتبری در این خصوص داریم که نظرات شما را رد می کند. از حوصله بحث شما خارج است و گرنه ما هم پدر کشتگی با سادات نداریم.
    یک سند مشتی نمونه خروار :
    بنگرید به دستگیری بیش از ۳۰۰۰ مدعی دروغین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code