خانه / احکام / احکام زرتشتی / زن زرتشتی / ازدواج زرتشتیان / ازدواج زرتشتیان با محارم / مدارک پیش از میلاد مسیح(ع) در مورد ازدواج با محارم

مدارک پیش از میلاد مسیح(ع) در مورد ازدواج با محارم

یک. کهن ترین شاهد آنتیس ثِنِس (حدود ۴۴۴ ـ ۳۷۱ ق م) است که می نویسد: «آلکی بیادِس آتنی در پیروی از ایرانیان تا بدانجا رفت که مانند آنان با مادر و خواهر و دختر خود هم آغوشی کرد». (به نقل از وی در آثنه، کتاب پنجم، بند ۶۳)

دو. بعد از او گزانتوس لودیایی (همزمان اردشیر دوم پادشاه هخامنشی) می نویسد: «مغان با مادر خود می خوابند و اگر بخواهند با خواهر و دختر خود نیز چنین می کنند». (به نقل از وی در کتاب کلِمِنت اسکندرانی، استرومتا، کتاب سوم، فصل ۱۱، فقره ۱)

سه. کتزیاس پزشک اردشیر دوم (پادشاه هخامنشی) مدعی بوده است که: «ایرانیان با مادر خود آشکار رابطه ی جنسی می یابند». (به نقل ترتولیان از وی در اَپولوگیا، فصل ۹، کلمنت، ص۶۹ تا ۷۰)

چهار. سوتیو که از ۲۰۰ تا ۱۵۰ قبل میلاد می زیسته است، می گوید: «ایرانیان مرده را نمی سوزانند ـ چنان که رسم پسندیده در روم بوده ـ ولی شرم ندارند از اینکه با مادر و خواهر خود جفت آیند». (به نقل دیوژن لائرتی از وی در کتاب زندگانی فیلسوفان، ج ۱، بند ۷)

پنج. کاتولوس حدود ۸۴ تا ۵۴ قبل میلاد بر دین ناپاک ایرانی خرده می گیرد که روا می دارد مغان از جفت شدن مادر و پسر به بار آیند. (اشعار، قطعه ۹۰، به نقل فُکس ـ پِمبرتن، ص۲۹)

منبع:
افسانه ازدواج با محارم در ایران باستان، دکتر علیرضا شاهپور شهبازی

یادآوری:
دست کم بخشی از ازدواج های بالا معلوم نیست مربوط به زرتشتی ها باشد.

همچنین ببینید

مبارزه ی زرتشتیان با خرفستران مساوی با بر هم زدن اکوسیستم

به قلم مصباح بورنجانی یکی از اعمال دینی زردتشیان، کشتار مجموعه ای از حیوانات است …

۸ نظر

  1. به هر دری میزنی دین ما رو بد جلوه بدی

  2. درور جناب مدیر سایت گرامی
    بدنبال چه هستید ! بجز ازدواج با محارم هیچ نیافتید ! نصف مطالب سایتتون در مورد ازدواج محارم و این دست موضوعات هست ! من ۱۴۰۰ سال ایراد مسلمانان به دین زرتشت را خواندم جز همین ازدواج محارم چیزی که مورد توجه باشد نیافتم ! بهتر نیست بجای این کوشش های مسخره کمی علمی تر پیش بروید راه ترویج دین اسلام خراب کردن دین دیگر نیست شما بهتر است پاسخ به کتاب شکند گمانیک ویچار بدهید یا بسیار ایراد های دیگر که بدین اسلام میگیرند. به من و شما ارتباطی ندارد دین دیگران زیرا ما مسلمان هستیم و احکام دینی خود را داریم انچه جوانان ما را از اسلام دور می کند همین بی پاسخ ماندن پرسش های دینی خودشان است نه اشکالات دینی ادیان دیگر ازدواج محارم و … .

    • مدیر سایت

      بخش های دیگر را در فهرست بالای سایت ملاحظه کنید
      ایرادات به اسلام را یکی یکی جداگانه بگید

    • درود
      شما اگر یک بار شکند گمانیک را خوانده باشید می‌دانید که این کتاب در دفاع از ثنویت نوشته شده است به طوریکه زرتشتیان کنونی هم به نوشته‌های او در باب خداشناسی باور ندارند.

  3. خیلی ادعای بزرگی کرده‌اید.
    ۱۴۰۰ سال نقد مسلمانان به زردشتیان!!!!!!!!!!
    خوب است منابع قرن اول و دوم در نقد زردشتیان را بیان کنید تا مستفیض بشیم.
    در ضمن بزرگترین ایراد مسلمانان به زردشتیان شرک و ثنویت بوده است که زردشتیان کنونی هم آن را پذیرفته‌اند و کمتر از دو قرن است که آن را رها کرده‌اند.

  4. ظاهرا مدیر سایت در مورد زرتشتیان دو هنر بیشتر ندارد ؛
    یا میگردد در یک کتاب ۵۰۰ صفحه ایی دو یا سه خط منفی در مورد زرتشتیان پیدا کند،
    یا مثل این پُست با کپی برداریهای کودکانه از گوگل از سایتهایی که مطالب ایران ستیزی
    ساختگی را از روی هم جعل میکنند؛ سعی در سیاه نمایی زرتشتیان دارد ;
    https://www.instagram.com/history_of.iran/p/8nuyzZhC8x/?hl=bn
    آیا واقعا کسی کتابهای بی محتوای شما را هم میخواند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code