خانه / ایران / اسلام و ایران / اسلام آوردن ایرانیان / آیا اسلام اجباری نشانه ی ناحق بودن اسلام است؟
پیامبر اسلام(ص)

آیا اسلام اجباری نشانه ی ناحق بودن اسلام است؟

به قلم مدیر سایت
فرض کنیم ایرانیان به اجبار مسلمان شدند. آیا این دلیل می شود که اسلام ناحق است؟ امور اجباری در زندگی ما فراوان است. اما در عین زوری بودن، درست بودن آنها را می پذیریم و حتی گاه خودمان نیز دست به اجبار می زنیم. شخصی که با فشار پدرش درس خوانده، آیا می تواند بگوید: چون درس خواندنم زوری بوده دانش چیز بدی است؟ امروزه حکومت و خانواده ها تلاش می کنند مواد مخدر را از دست جوانان بگیرند. آیا می توانیم بگوییم: چون گرفتن مواد مخدر با زور بوده، پس استفاده از مواد مخدر خوب است؟!
فرض کنیم مسلمانان خطا کردند و به زور دین زرتشتی را از دست ما گرفتند و اسلام را به ما تحمیل کردند. اما این دلیل حقانیت زرتشتی و ناحق بودن اسلام نیست. بلکه باید هردو دین را براساس عقل و نقل بررسی کرد و هرکدام بحق بود بپذیریم و دیگری را کنار بگذاریم.
اساسا زور و اجبار نه نشانه ی حقانیت است و نه نشانه ی ناحق بودن.

همچنین ببینید

پارسیان هند

افسانه مهاجرت پارسیان از ایران به هند

به قلم دکتر عبدالله شهبازی دکتر عبدالله شهبازی در بخشی از مقاله‏ ی «اقبال لاهوری، …

۱۵ نظر

  1. ورای همه ی نظریه ها و تحلیل های تاریخی، عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

  2. فرقی نمیکند که اسلام یک آئین الهی بوده یا تدبیر حضرت محمد . من شخصأ دینی را که با ریختن خونهای بسیار و به اسارت و کنیز گرفتن زنان و کودکان فراوان بخواهد راه خودش را باز کند قبول نمیکنم , حال بخواهد از آسمان اول نازل شده باشه یا از آسمان هفتم .
    تا جایی که وقتی فهمیدم تاریخچه ایرانیانی که مثل خودم پیشوند '' سید '' را یدک میکشند چیست ؟ از مخاطب قرار گرفتنش عصبی میشم و در زمان لازم آنرا از شناسنامه خود پاک میکنم تا دیگر حس نکنم که خون اعراب متجاوز در رگهام جریان دارد…….

    • مدیر سایت

      کشتن همیشه بد نیست. وقتی عراقی ها به ایران حمله کردند و میخواستند ایران را تصرف کنند، آیا درست بود آنها را نکشیم و اجازه دهیم بیایند؟

      منظور شما کدام کشتن است که اینقدر از آن ناخوشید؟

    • جناب محسن اول اینکه سید به کسی نمیگن که خون اعراب جاهلی در رگهاش جریان داره! و دوم اینکه همین اعرابی که شما میگی خون بسیاری از سادات گرانقدر این سرزمین رو ریختن و سادات بیشتر مواقع مورد آزار و اذیت حکام عرب بودن، بسیاری از سادات محور قیام های ضد بنی عباس بودن، امام زاده ی شهید کم تو ایران نداریم که همین حاکمان ظالم عرب اونها رو به شهادت رسوندن. جناب محسن در طول تاریخ هم سید خوب داشتیم و هم سید گمراه، هم محب اهل بیت داشتیم و هم ناصبی دشمن اهل بیت در زمان معاصر هم همین بوده و هست یکی میشود سید محمود حسابی پدر علم فیزیک ایران و یکی هم میشود سید احمد کسروی، به احتمال خیلی زیاد شما مثل همجنسان خودتان مانند جعفر کذاب ها و کسروی ها باشید و البته احتمال میدهم ناصبی هم باشید پس من هم به شما پیشنهاد میکنم که هرچه سریعتر بروید و نام سید را از شناسنامه ی خود پاک کنید، نام و یاد حضرت محمد(ص) و امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) خیلی بلندتر از این حرفاست که شما بخوای به آنها منتسب بشی.

    • من تا همین حد که فهمیدم که دینم رو باید از اسلام به زرتشت عوض کنم بس بود. 

      کاری به بقیه ندارم 

      هر کی باید راه خودش رو بره . 

       

  3. عزیز چرا مغلطه میکنید .. اسلام دین خون و شمشیر است.. ایرانیان سالیان دراز یکتا پرست بودند و با این همه قدرت دین خود را به کسی تحمیل نکردند..ولی در عوض اعراب چه کردند؟؟

    • مدیر سایت

      زرتشتی ها بخاطر نداشتن خون و شمشیر براحتی در برابر عربها سقوط کردند. پس اگر درست از خون و شمشیر استفاده شود نه تنها بد نیست بلکه خیلی هم خوبه. مگر می توان بدون خون و شمشیر، کشور را حفظ کرد؟

  4. اینکه گفته میشود اسلام آیین خون و شمشیر هست حرف غلطی هست…….خون و شمشیر جزئی از اسلام هست نه همه اسلام…….ولی واقعا کدام دین و آیین هست که بدون تیغ و خون نباشد؟؟؟….چرا بعضی ها فقط خونریزی های اسلام را میبینند؟؟!….شما به من یک آیین آسمانی یا بشری نشان دهید که اثری از خون درونش نباشد………….زرتشتی و مسیحی و سکولاریسم و کمونیسم مگر کم خون ریخته؟……..آیا موبدان به خونریزانی مثل خسرو پرویز یا شاپور ذوالاکتاف هیچ اعتراضی کردند؟…آیا موبدان زرتشتی در استحکام حکام خودکامه ساسانی سهمی نداشتند؟….من منکر موبدان نیکوکار نیستم ولی نباید از موبدان حامی ظالم هم چشم پوشی کرد.

  5. جناب مهرداد ، چطور میشود که این امامزاده های شما از ۴۰۰۰ در زمان شاه سابق به ۱۱۰۰۰ تا  در زمان حال افزایش پیدا میکنند و چرا بیشتر آنها در غرب ایران که مکان تجاوز اعراب به خاک ایران هست ، حرم و ضریح دارند ؟

    • مدیر سایت

      ـ آمار امام زاده ها را از کجا آوردید؟

    • جناب محسن جواب که نداشتی مجبور شدی فرار به جلو رو ترجیح بدی، خوب که چی این که گفتی کدوم حرفمو نقض میکنه؟ ببخشید ایران زمان عمر فتح شد، چه ربطی داره به امام زاده ها! امام زاده کجا بود اونموقع! ضمنا تا جایی که من میدونم مازندران بیشترین امام زاده ها رو داره، چون امام زاده ها مورد تعقیب ماموران حکومتی بودند، جغرافیای این منطقه خیلی برای مخفی شدن خوب بود، از بغداد و شام هم دور بود. مامون به خاطر همین امام رضا رو آورد خراسان تا با این کار قیام های علویان رو کنترل کنه اونم نتونست امام رضا رو شهید کرد. دیگه حوصله ندارم با تو صحبت کنم. برو خدا یکم بهت عقل بده.

    • مهرداد قمی نیزاری

      درود بر شما.با وجود فلسفه زرتشت شما دیگر در امور مینوی(= همان معنوی عربیشده)نیاز به هیچ چیز ندارید.نه به مراقبه و مدیتیشن نه به یوگا و نه فلسفه هندو بودایی و نه شبه علم نمایی ها و آبدرمانی های جدید شیادان.نه به دخیل بستن و نه به سی دی آب.همه نیایش ها و نماز(=نمسته آریایی) ها در زرتشت هست.حتی در اوان اسلام اعراب ۲ رکعت نماز بیش نداشتند.اما به گاهی که با تمدن ایران و مزدیسنی آشنا شدند به تقلید زرتشتی ها ۵ گاه نماز را احتمالا سلمان فارسی وارد اسلام کردند یا به توصیه او.زرتشت فلسفه میهنی ماست چرا وامدار اعرابی باشیم که به مادران و خواهران مان در ۱۴۰۰ پیش تجاوز کرده اند؟چرا ؟

  6. متأسفانه مدیر سایت گزینشی کار میکنن و جوابمو سانسور کردن ولی سفسطه های شمارو در معرض دید قرار میدن. اینم آمار افزایش امام زاده های قلابی :
    البته این چیزا تو این سیستم کاملأ عیان است و نیاز به مدرک نداره .

    http://jahannews.com/vdcauanuw49nim1.k5k4.html

    http://melimazhabi.com/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-4-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%87-11-%D9%87%D8%B2/

    امیدوارم شما هم با همجنسان خودتان مثل سید خوب و شهید  نواب صفوی ، قاتل سید احمد کسروی محشور شوید .

    فعلأ که در زمان حاضر مشت نمونه خروار است. ……….

  7. مهرداد قمی نیزاری

    شگفتا از این منطق و طرز استدلال.البته از اصغر بروجردی یا اصغر قاتل پرسیدند چرا این تعداد بچه پسرکان را کشتی و تجاوز کردی؟ ایشان گفت که به این دلیل که بزرگ که شدند بچه پررو میشوند من آنها را کشتم که بزرگ که شدند بچه پررو نشوند.البته فتل ها و تجاوز های خود را در عراق و ایران کرده بودو سرآخر او را در نجف گرفتند و مردک ملعون گفت برای پابوسی امام یکم شیعیان آمده ام.شبیه این استدلال چنگیز و تیمور نیز در آستین دارند.چنگیز در بخارا مردم را جمع کرد و گفت دلیل نازل شدن من رو سر شما ها این است که شماها گناه زیاد کرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code