حدیثی در مورد ازدواج با محارم

به قلم مدیر سایت
طبق روایتی، ازدواج با محارم میان زرتشتیان در عصر امام سجاد(ع) معمول بوده است:
ابو حمزه ثمالى گوید: شنیدم امام زین العابدین(ع) به فردى از قریش فرمود: آدم(ع) از حواء بیست پسر و بیست دختر داشت. چون ترسید بین آنها فتنه ایجاد شود همه را جمع کرد و فرمود: قصد دارم هابیل را با لوزا (همزاد قابیل) و قابیل را با اقلیما (همزاد قابیل) تزویج نمایم. قرشى گفت: پس فرزندان آن دو با هم ازدواج کردند؟ حضرت فرمود: آرى. قرشى گفت: این کارى است که امروزه مجوسى ها مى کنند! فرمود: مجوس این کار را بعد از آن انجام دادند که خداوند تحریمش کرد.
سپس امام زین العابدین(ع) فرمود: منکر این مطلب مباش… این یکى از شرایع و مقرّرات آنها بود. امّا بعداً خداوند آن را تحریم کرد.

متن عربی حدیث
عن أبی حَمزَهِ الثّمالیِّ: سمِعتُ علیَّ بنَ الحُسین(ع) یحدِّثُ رجُلًا من قُرَیشٍ، قال: … وُلِدَ لآدمَ من حواءَ عِشرونَ ذکَرا و عِشرونَ انثى … فلمّا أدرَکوا خافَ عَلَیهِم آدمُ الفِتنهَ فَدَعاهُم إلیهِ فقالَ: اریدُ أن انکِحَک یا هابیلُ لوزا، و انکِحَکَ یا قابیلُ إقلیما ….
فقالَ لَهُ القُرَشیُّ: فأولَداهُما؟! قالَ: نَعَم. فقالَ لَهُ القُرَشیُّ: فهذا فِعلُ المَجوسِ الیومَ! فقالَ علیُّ بنُ الحسینِ(ع): إنّ المَجوسَ إنّما فَعَلوا ذلکَ بعدَ التَّحریمِ مِن اللّهِ.
ثُمّ قالَ لَهُ علیُّ بنُ الحسینِ(ع): لا تُنکِرْ هذا إنّما هِیَ شَرایعُ جَرَت… فکانَ ذلکَ شَریعَهً مِن شَرایعِهِم، ثُمّ أنَزَلَ اللّهُ التَّحریمَ بعدَ ذلکَ.

منبع: احتجاج: ج ۲ ص ۱۴۳ ح ۱۸۰، بحارالأنوار: ج ۱۱ ص ۲۲۶ ح ۴.

همچنین ببینید

مبارزه ی زرتشتیان با خرفستران مساوی با بر هم زدن اکوسیستم

به قلم مصباح بورنجانی یکی از اعمال دینی زردتشیان، کشتار مجموعه ای از حیوانات است …

۷ نظر

  1. سند مهم گاتاهاست بقیه قسمت های اوستا سروده های مقدس و آسمانی نیستند.از دوره پیش و پس از زرتشت وارد شده ولی سند و هویت قوم ایرانیست.ازدواج با محارم در هیچ قسمت گاتاها نیست و تهمتی بیش نیست از سوی تازیان .

    • مدیر سایت

      با گاتاها چطور میشه حرام بودن ازدواج با محارم را نشان داد؟
      اگر کتاب دینی شما فقط اینه پس از نظر دین زرتشتی ، ازدواج با محارم جایزه

  2. بر پایه ی پژوهش های دکتر حسین وحیدی ، ساسانیان کلا دین زرتشتی را به بیراهه برده بودن بخاطر به وجود آمدن فرقه ها و شاخه های مختلف مثل مزدکی و مانی و … و خودکامگی پادشاهان هم بیتاثیر نبود و ناگفته نماند که زرتشتی گری در ساسانیان کلی از دین واقعی زرتشت که در گات ها أمده متفاوت بود

  3. نطرتان درمورد تجاوز های زوری در اسلام چیست؟در باره آیات مبنی براینکه زنی که در جنگ نصیب مومنان شود در حکم طلاق است و هر کاری خواستید با او بکنید چیست/

  4. درود.کلیه مبانی و تعاریف شما توهمی بیش نیست،اسلام دینی تکمیلی از بقیه ادیان وصحبتهای بقیه ادیان است و مابقی من در اوردنی اضافه شده. و جز کشت و کشتار تجاوز تحمیل عقاید شخصی وخرافه وامثال اینها بیش نیست.وطبقه گفته دوستمون ،نظرتان در مورد تجاوزهای زوری در اسلام وتناقضات آن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code