+
خانه / احکام / احکام زرتشتی / ازدواج زرتشتیان با محارم / اهمیت و پاداش ازدواج با محارم
اهمیت و پاداش ازدواج با محارم

اهمیت و پاداش ازدواج با محارم

برگرفته از سخن هاشم رضی
زرتشتی پژوه برجسته هاشم رضی در دانشنامه ایران باستان، ذیل عنوان «خوئت. ودثه / ازدواج مقدس با محارم» با استناد به منابع کهن زرتشتی توضیح گسترده و ارزشمند در این زمینه ارائه کرده است. از میان مطالبی که حکایت از ثواب و فضیلت ازدواج با محارم دارد، چند مورد را در اینجا می آورم:

ـ کسی که به مدت یک سال مادر یا دختر یا خواهر یا محرم درجه اول خود را به همسری برگزیند، مانند آن است که یک سوم همه ی این جهان را با آب و گیاه و غله به مرد پرهیزکار صدقه داده باشد.
ـ اگر محرم او دو سال همسرش باشد، مانند آن است که دو سوم این جهان را با آب و گیاه و غله  به مرد پرهیزکار صدقه داده باشد.
ـ اگر به مدت سه سال با محرم خود ازدواج کند، گویا همه ی این جهان را با آب و گیاه و هرچه در آن است به عنوان صدقه به مرد پرهیزکار داده باشد.
ـ اگر محرم خود را چهار سال به زنی داشته باشد و یَشت کرده باشد، روانش به گَرودمان رود اما اگر یشت نکرده باشد روانش به بهشت رود.
ـ دعای مردی که ازدواج با محارم انجام داده با دعای یکصد مردی که چنین نکرده برابری می کند.
ـ پاداش کسی که دیگران را برای ازدواج با محارم یاری دهد و تشویق کند، چنان باشد که یکصد آموزگار دینی را که هر کدام یکصد شاگرد دارد، یک زمستان به خورش و لباس نگاه دارد.
ـ اگر کسی به مردی سفارش کرد که با محرم ازدواج نکند جای او دوزخ است.
ـ از دانایان داناتر و از درستکاران درستکارتر کسی است که ازدواج با محارم انجام داده باشد و یشت کرده باشد.
ـ هنگامی که زرتشت از نزد هرمزد خدای آمد، در هرجای این جهان قدم نهاد، دیگران را سفارش به ازدواج با محارم کرد.
ـ هرمزد به زرتشت گفت: برو کار ثواب کن. زرتشت گفت: کدام کار ثواب را بیشتر انجام دهم؟ هرمزد گفت: ازدواج با محارم. زرتشت به هرمزد گفت: این کار در نظرم دشوار است. چگونه ازدواج با محارم را میان مردم رواج دهم؟ هرمزد گفت: در نظر من هم اینگونه است اما چون کاری برتر است نباید در نظرت سخت و دشوار باشد.
(سپس هاشم رضی توضیح می دهد که روحانی های زرتشتی برای نفوذ کلام خود، این سخنان را به زرتشت نسبت می داده اند.)
ـ ازدواج با مادر بر ازدواج با دختر برتری دارد و ازدواج با دختر بر ازدواج با خواهر برتری دارد. در زناشویی هرچه نسبت شخص به انسان نزدیک تر باشد ثواب بیشتری دارد. ازدواج با غیر از محرم ننگ است.
ـ برای رسیدن به ثواب ازدواج با محارم، رسم بود که به دیگران پول بدهند تا به نیابت آنها چنین ازدواجی را انجام دهند. البته آن کسی که پول گرفته و با تن خویش با محرم خود همبستر شده از پاداش بیشتری نسبت به دهنده ی پول برخوردار بود.
ـ آنکه ازدواج با محرم را انجام داده اگر بهشتی باشد، مقام و درجه ی او در بهشت بالاتر رود. اما اگر دوزخی باشد، این عمل او همچون سپر و دیواری او را از عذاب حفظ می کند.
ـ ارداویراف از دیدن مقام والای بهشتیانی که ازدواج با محرم انجام داده بودند، شگفت زده شد اما در جهنم کسانی را مشاهده کرد که به اینگونه ازدواج بی اعتنا بوده اند یا آن را بر هم زده بودند.
ـ خویدوده (ازدواج با محارم) با مادر و دختر و خواهر در هر سن و سالی که باشد به ثواب کامل خویدوده می رسد. اگر فرزنددار نشوند چیزی از ثواب کاسته نمی شود.
یادآوری
کسانی که تصور می کنند خویدوده یعنی نگهداری از مادر و دختر و خواهر نه ازدواج، از این نقل که سخن از فرزنددار شدن است اشتباه بودن این پندار معلوم می شود. شواهد فراوان دیگر نیز حکایت از این دارد که خویدوده همان ازدواج با محارم است.

منبع: دانشنامه ایران باستان، هاشم رضی، تهران، انتشارات سخن، ۱۳۸۱ ش، ج ۲، ص ۸۲۵ ـ ۸۳۷

شهریور ۱۳۹۱

۳۲ نظر

  1. تو یه عوضی آشغال هستی.حیف اون لباس روحانی که تو فاسق بدکاره تنت کردی.اگه مملکت قانون داشت جات الان تو هولوفدونی بود.

    می دونم.مرد نیستی نظرم منتشر نمی کنی.مثل مثل بقیه نظرا که فقط چندتا دوستات رو منتشر می کنی.

    تو  چیزی کمتر کفار قریش نداری.چون داری به یه دین الهی بی احترامی می کنی.وبدتر از اون به تنها پیامبر ایرانی و به دین ابا اجدادیت البته اگه از نژاد تازی های سوسمار خور نباشی توهین می کنی.حیف اون لباس خدا که تن تو عوضی هست.

    • مگر عکس و لباس مدیر سایت رو ندیدی؟ بقیه ی حرفهاتون هم اینقدر با دقته؟ http://www.raherasti.ir/category/%DA%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/ 
      مدیر سایت چه خطایی کرده که جاش توی هولوفدونیه؟
      بیان واقعیت، توهین از سوی گوینده نیست: http://www.raherasti.ir/1948 

    • قافیه چو تنگ آید شاعر به جفنگ آید.
      شما باستانگراها همه جارو از دروغ پرکردید و چیزهایی که در آیینتون نیست به آیینتون نسبت میدین و مردم رو فریب میدین
      حالا که یکی پیدا شده حقایق رو با سند ومدرک گذاشته جولوتون
      به جای رد منطقی و مستند مدیر سایت رو به باد اهانت گرفتید؟
      همین نوع برخوردتون مشخص میکنه که چیزی در چنته ندارید.
      اشکال نداره تا میتونید توهین کنید

  2. دوست عزیز من مسلمانم ولی قلمت عین مسلماناست ثواب گناه پاداش اخروی ،محارم و……….اینهاجملاتی نیست که زردشتیان بکار میبرندخیلی عجیب نوشتی

  3. به عنوان یک ایرانی مسلمان درود میفرستم بر روان پاک زردشتیان میهنم در ایین زردشت چیزی جز ارامش و اتحاد نیست نکته مهم اینجاست که شما نمیتوانید با صراحت پیرامون خویدوده صحبت کنین و همش گمانه زنیست در حالی که اگر به منابع ادیان سامی مراجعه کنید خویدوده واقعی رو به عنوان امر الهی میبینید البته در مواجهه با این سوال شما متن تاریخ و کتب مقدس ادیان سامی رو به تحریف متهم میکنید کتب منبع شما هم شاید تحریف شده باشد اما در کل اگر امیر مومنان را قبول دارید به سخنان ایشان در این مورد مراجعه کنید مگر اینکه شما خردمند تر از ایشان باشید!

  4. بعیده شما مسلمان باشین ……
    چراباصراحت نمیگید زرتشتی هستین….
    مسلمانان واسلام چنین عقیده ای ندارند.

  5. منظورم درمورد نظر بالا بود مسلملنان واسلام قایل اند که کتب پیشینیان تحریف شده اند واینقدر به پاکی از دین غیراسلامی طرفداری کنند.

    • دوست عزیز منم بعید میدونم شما مسلمان باشی . در واقع شما از پدر و مادری مسلمان زاده شدی و انها هم از پدر ومادران مسلمانشان . هر وقت از دینت خارج شدی و دوباره اونرو برگزیدی اونوقت شما یک مسلمان واقعی هستی . من از ملیتم دفاع میکنم نه از دین زرتشتی هر ملتی که تیشه به ریشه خود زد از بین رفت من نمیدونم چرا در چند دهه اخیر اینقدر به تاریخ ما حمله میشه وقتی یک هموطن اینکارو بکنه درد اوره

  6. واژه اوستایی “خُواَاِت وَدتَه” که در زبان پهلوی به ریخت “خُوا یت وَدَس” و “خوایت وَدَت” نیز بیان شده است چم (معنی) درست آن به خویشان رسیدن، به نزدیکان پرداختن، مهربانی با خویشان، ازخود گذشتگی و همانند آنهاست. و شباهت کاربردی نزدیکی با واژه ” صِله رَحِم” دارد که در رفتار اسلامی بر آن تاکید شده است.
    چنانچه بخواهیم مهربانی کردن به خویشان را در پیوند زناشویی نیز پذیرا باشیم، چرا خویشان را با خانواده از هم باز نمی شناسیم، فرزند خویشان به چم دختر وپسرخاله، خالو، عمو و عمه می باشند که پیوند زناشویی با آنان ناشایست نبوده است. بنابراین خویشان را با اهل خانه و خانواده یعنی مادر و خواهر اشتباه نگیریم. در گذشته یکی از سنت های پسندیده این بود که چنانچه پسر ودختری در خویشاوندان باشد نخست آنان را به همسری می گرفتند تا همه فرزندان یک قبیله برای تداوم وپیشرفت خانواده سر وسامانی داشته باشند.
    در نیایش روزانه زرتشتیان و در سرود مَزدیسنو اهمی از اوستای کشتی، در بخش ویژه آن که پیمان داری به دین زرتشتی را یادآوری می کند از واژه خواَاِت ودتام نیزبهره گرفته شده است.
    مَزدیسنُو اَهمی. مَزدیسنُو زَرَه توشتریش. فرَوَرانِه آستو تَس چا. فرَوَرتَس چا. آستویه هومَتم مَنُو. آستویه هوختُم وَچُو. آستویه هوَرشتِم شکیه اُتنم.
    برمی گزینم دین مزدیسنا را که سفارش شده زرتشت است و استوارم براین کیش. می ستایم اندیشه نیک را، می ستایم گفتارنیک را، می ستایم کردار نیک را.
    آستویه دَاِنام وَنگوهیم مازدَیسنیم. فرَسپایه اُخذرام. نیذاسنه یی تیشِم. خُوات وَدتام. اَشه اُونیم.
    می ستایم دین نیک مزدیسنا را که نکوهنده جنگ وخونریزی و ستایشگر آشتی و از خودگذشتگی و پارسایی است. (خرده اوستا، اوستای کشتی)
    عموما در نیایش های روزمره زرتشتی موارد کلی راستی و درستی و دستگیری و دیوستیزی عنوان شده.چه در گاتاها.اگر غیر این بود که در اوستای کشتی که یک عمل مینوی و معنویست و نو کردن کشتی یک مومن مزداپرست با آن انجام میشود مرتب بگوید با ننه و خواهرت آمیزش کن؟زرتشت در یک مورد هم به مسائل جنسی و خورد و شهوت اشارتی نداشته حتی در اوستای جوانتر کگه سروده زرتشت نیست.میتوانید پاسخ بفرمایید جناب سید فاطمی عزیزم؟که از دانش و خرد تان بهره بریم؟سپاس بر تو

    • مهم نیست من کیم انسانم و ایرانی و نظام جهان را درک میکنم ؟ پیامبر اسلام را که رسول خداست و قران را آورده هیچ پیامبر قبل خود را نفی نکرده و قبلیان نیز همینطور وهمه پیامبران در شرایط زمان خویش همانی را میکردند که دیگری کرد و مردم ظرفیت و وضعیت همانی را داشت که بر او تسلیم بود لذا این رفتار ها مقتضیات زمان است تا شرایط و منازل جدید برای انسانها فراهم شود آیا مراعات امکان معاشرت و همراهی وبقای نسل با توجه به نسب در فرزندان آدم و حوا مشابه حالا میتوانست باشد یا عادی بودن برده داری در دوره اسلام و حتی ائمه علیه اسلام الان توجیه دارد کما اینکه رفتارها تعیین کننده درک انسانها و نمونه آن رفتار ائمه با انسانهایی بعنوان برده است که همه آنها میتوانستند آزاد بروند و اکثرا بزور و خواهش خودشان در رکاب ائمه میماندند حال کسی سوئ استفاده میکند حتی همین الان از عاداتی که اسمش حرام نیست؟؟ و چند همسری در تهران و شهرهای مرکزی ایران با عربها و برخی مناطق مرزی یا مرکزی یکسان است ؟ همچنین است دیگر شرایط و رفتارها در دوره ها و زمانها و مکتبهای دیگر و هیچ منطق و عقل سلیمی در پی کنکاش آن نیست مگر به قصد فساد و شیطنت . خداوند حول حالنا علی احسن الحال چرا شما دارید میترکید الان توصیه های ژنتیکی بر عدم ازدواج فامیلی است ؟ و شاید توصیه بر ازدواج از نظر هم خوانی و اجتماعی باشد ؟ تضاد؟ رفتار نیک گفتار نیک کردار نیک همیشه نیک است این را رواج دهیم. تحمیل نظر و خواسته و امیال و زور و استفاده از قدرت برای اعمال نظر برای همه و همیشه بد است دوری باید کرد؟ اینها قانون خلقت و خداوند است . چرا دنبال مبهمات میگردید؟

  7. فطرت انسان سالم از این کار متنفره. فطرت و روح انسانی از تصور این کار هم منزجر می‌شه
    اگه آیین زرتشتی رو از ادیان آسمانی بدونیم قطعا این مسئله تحریف در این دینه

  8. در دین زرتشتی ازدواج با محارم اصلا ذکر نشده و این نویسنده برای خراب کردن اذهان فقط دروغ می گوید تا به هویت ملی و فرهنگی ایرانیان ضربه بزند تا اذری ها فریب خورده و وطن ستیز نیز این را بن مایه ی توهین به قوم پارس قرار دهند در حالی که زرتشت پاک از خودشان است و خود نیز ایرانی اصیل هستن.همین کارها نظیر کار این نویسنده ی ناجوانمرد باعث میشود عده ای نیز به اسلام عزیز بتازند و ان را دین وحشت بخوانند. ازدواج با محارم هیچگاه در اصول ملیتی نمی گنجد که تمام جهان وام دار این ملیت هستن و دانشمندان بنام یونان باستان از زرتشت با عنوان استاد نام میبرند لطفا اقای نویسنده میشه خفه بشید و توهین نکنید؟

  9. وقتی زر میزنی دیگه حقی نداری نظر ها رو بررسی کنی بعد نمایش بدی اگه مردی بذا مردم جوابتو بدن اقای دروغگو

  10. مدیر سایت اون عکس زشتت نشون میده صدای کلنگ قبرت بگوش میرسه بازم شرم و حیا نداری دروغ میگی بیسواد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چقد پول گرفتی ملیت و هویت ایرانی رو خراب کنی بیا سه برابر بگیر از عظمت های ملیت ایرانی بزرگ و با اون سوابق درخشانش به راستی سخن بگو مگه ماد رت یادت نداده گفتار نیک .پندار نیک و کردار نیکو؟

    • درودبر دوست وهموطن عزیزم.این آقای نویسنده مطالبی رو باقید منبع مرقوم میکنه و اگرهدفش حتی تخریب هم باشه جوابش بایدمتقن و مستندباشه تا من وامثال من که اطلاعات کافی نداریم بین دو نظریه درست ترینش رو انتخاب کنیم.پس چرا با دلیل و سندوگفتارنیکو پاسخ این پندارناصواب و نانیکو رو نمیدید؟

  11. در مورد همین موضوع و متن ازدواج با محارم به ویکیپدیا مراجعه کنید،، تا جواب. درست رو بگیرید. و گوش به حرف ها و مطالب این کج اندیشان که سو نیت اونها کاملاً بارز هستش ندهید.

  12. مقام زن چه در عصر اوستا و چه زمان زرتشت و چه پیش از وی در جوامع ایرانی
    محترم و با ارزش بوده . البته با ظهور زرتشت و اصلاحات او ، مقام زن نیز مورد
    اصول اصلاحی مصلح آریایی قرار گرفت. زن نیز دارای حقوقی مساوی با مرد شد
    و در جامعه به همان اندازه میتوانست موثر واقع باشد که یک مرد میتوانست باشد.
    اراده زنان و دوشیزگان چه تا آن هنگامی که در خانه پدری بودند و چه هنگامی که به
    خانه شوهر میرفتند ، استقلال داشت و قادر بود تا از روی خرد و درک ، واقعیت و حقانیت
    خود را به ثبوت رسانیده و تحمیل کند .
    در زمانی که در یونان باستان ، روم ، چین ، سومر و بابل ، هند ، مصر و میان قوم یهود
    زنان از حقوق اجتماعی بی بهره بودند و در جامعه حق و حقوقی نداشتند و تا حد قابل
    ملاحظه ایی مادون مردان بودند ، در ایران عصر اوستا ملاحظه میکنیم که مردان و زنان
    شانه به شانه هم از همه حقوق و شئونات حقوق اجتماعی یکسان برخوردارند ،
    فضیلت و درستی و راست پنداریست که افراد را از هم متمایز میسازد .
    همه مردان و زنان راست پندار ، کوش ، نیک کردار و آزاده در یک مقام و موقعیت
    اجتماعی قرار دارند ………
    هاشم رضی : کتاب ادیان بزرگ جهان صفحه ۱۴۵ ـ ۱۴۴

    مردان سرپرست زنانند ، به دلیل آنکه خدا برخی از ایشان را بر برخی برتری داده
    و به دلیل آنکه از اموالشان خرج می کنند. پس زنانِ درستکار فرمانبردارند
    به پاس آنچه الله [ برای آنان ] حفظ کرده ، اسرار را حفظ می کنند
    و زنانی را که از نافرمانی آنان بیم دارید پندشان دهید و در خوابگاهها از ایشان دوری کنید
    و [ اگر تاثیر نکرد ] آنان را بزنید پس اگر شما را اطاعت کردند
    بر آنها هیچ راهی [ برای سرزنش ] مجویید ، که الله والای بزرگ است
    سوره نساء آیه ۳۴ ترجمه مهدی فولادوند

    حضرت محمد فرمودند:
    هر که اطاعت زن خود بکند الله او را سرنگون در جهنم اندازد.
    حلیه المتقین باب۴ فصل۶ تالیف علامه محمد باقر مجلسی

    • در پاسخ به شبهات مطرح شده توسط شما این مطلب جمع آوری شده است.
      چرا در دفاع از زشتی ها ، پاکی ها را فدا میکنید؟
      ……………………………………………………………………
      اسلام در عین حالی که عواطف پاک و احساسات درست را تأیید می‏کند به تقویت عقل همت خاص گمارده است و لذا احکامی را که تشریع کرده، بر اساس عقل آنان را تقویت نموده است.
      این آیه به این مضمون اشاره می‏کند: که اگر زن تحت فرمان احساسات و عواطف خاص خود، نشوز کرده و از طاعت در امور جنسی از مرد سرباز زد، مرد به عنوان قیم و مدیر و مدبر این­گونه امور باید چاره­ جویی کند، اول او را موعظه و پند دهد اگر نشد مضاجع خود را از او دور دارد مثلا در رختخواب پشت به او بخوابد تا مایه تنبیه و توجه او شود و اگر این هم سودی نکرد، مرد چه باید بکند آیا زن را طلاق دهد یا او را تنبیه بدنی کند !معلوم است که چاره دوم بیشتر به مصلحت زن می‏باشد، البته این چیزی که در قرآن کریم آمده است تنها جنبه عاطفی دارد و الا با حدودی که در فقه دارد نمی‏تواند عنوان اکراه داشته باشد مثلا باید بدن زن سیاه، سرخ یا کبود نشود و جرح و شکستی ایجاد نشود و اسلام این حد را برای کسانی نهاده است که کلا وظیفه شناس نیستند، برای وادار کردن آنان به وظیفه، بهترین راه­ها را پیش روی نهاده است. بعضی از روان­کاوان هم عقیده دارند که بعضی از زنان حالتی به نام مازوشیسم (آزارطلبی) دارند که این حالت در آنها تشدید می‏شود و تنها راه آرامش آنان تنبیه مختصر بدنی ا ست و ممکن است که آیه شریفه ناظر به چنین وضعیتی باشد. و اگر زن تسلیم شد قهرا مرد حق بهانه گرفتن ندارد.
      https://hawzah.net/fa/Question/View/11917/آیه-۳۴-سوره-نساء-و-اجازه-به-مردها-برای-تنبیه-زنان-خود-و-معنی-برتری-داده-شده-در-آیه

      ……………………………………………………………………..
      در ضمن؛ پاسخ برخی از مراجع به پرسش زیر:
      طبق آیه ۳۴ سوره نسا زدن زن مجاز است؟

      آیت الله مظاهری
      جواب:توهین به زن، چه رسد زدن زن جایز نیست و آیه شریفه معنای خاص به خود دارد و مربوط به گفته شما نیست.

      آیت الله شاهرودی
      جواب:در شرائط و وضعیت خاصی که نافرمانی او با ترک سخن و ترک همخوابگی اصلاح نشود و با آرامش زدن ملایم و بدون ایجاد قرمزی و کبودی فقط به انگیزه هدایت و اصلاح او و منع پاشیدن کانون خانواده جائز است.

      آیت الله شیرازی

      جواب:مطلقا خیر، براى تفصیل مطلب به تفسیر آیه مبارکه در مثل تفسیر نمونه مراجعه گردد.

      آیت الله مدنی تبریزی
      جواب:زدن زن فقط در صورتی جایز است که تمکین ندهد و آن هم بعد از مراحلی اول اینکه امر بمعروف کند دوم قهر کند سوم جای خوابش را جدا کند و اگر این مراحل جواب نداد می تواند بصورت جزئی آن را بزند و در روایت است که پیامبر ص به چوب مسواک بعضی از همسرانشان را تادیب می فرمودند

      آیت الله خامنه ای
      جواب:زدن زن جایز نیست مگر در مورد نشوز و طغیان با شرایطی که در کتاب تحریرالوسیله ذکر شده است.
      https://www.parsine.com/fa/news/43359/پاسخ-مراجع-طبق-آیه-۳۴-سوره-نسا-زدن-زن-مجاز-است
      …………………………………………………………………….
      در مورد حدیث شما از پیامبر اکرم ص :
      باید دانست؛ این جمله بخش ناقصى از یکى از عبارت هاى وصیت نامه مفصّلى است که پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله به امیرالمؤمنین علیه السلام نموده اند: «عن النّبى صلى الله علیه وآله قال یا على! اوصیک بوصیه فاحفظها فلا تزال بخیر ما حفظت وصیتى… یا على: من أطاع امرأته أکبه الله على وجهه فى النّار. فقال على علیه السلام: وما تلک الطّاعه؟ قال: یأذن فى الذّهاب إلى الحمامات، و العرسات، و النائحات ولبس ثیاب الرّقاق. یا على إنّ اللَّه تبارک و تعالى قد أذهب بالاسلام نخوه الجاهلیه وتفاخرهم بآبائهم ألا و إنّ النّاس من آدم، وآدم من تراب، وأکرمهم عنداللَّه أتقاهم»؛ علامه مجلسى، بحارالأنوار، ج ۷۴، ص ۵۳؛ کافى، ج ۵، ص ۵۱۷.؛ «پیامبرصلى الله علیه وآله به على علیه السلام فرمود: اى على! به تو وصیّت مى کنم پس آن را حفظ کن و انجام بده. و تا زمانى که به وصیّتم عمل مى کنى در خوبى و سلامت خواهى بود… (آن گاه سفارش هایى را بیان کرد و سپس فرمود:) اى على! اگر مردى، همسرش را اطاعت کند خداوند او را با صورت در آتش مى افکند. على علیه السلام سؤال کرد: آن چه اطاعتى است که چنین عاقبت سویى دارد؟ فرمود: اینکه مرد به همسرش اجازه دهد به گرمابه ها برود، به مجالس جشن و شادى برود، به مجالسى که نوحه سرایى مى کنند برود، و اجازه دهد که لباس هاى بدن نما بپوشد. اى على! خداوند تبارک و تعالى، به وسیله اسلام، خودنمایى و فخرفروشى به پدرانشان در جاهلیت را از بین برد، همانا مردم از آدمند و آدم هم از خاک، و گرامى ترین آنان نزد خداوند با تقواترینشان است».
      منظور حضرت از گرمابه ها و مجالس عروسى و…، مجالسى است که به سبک جاهلیت است و زنان در برابر مردان با ناز و فخرفروشى به خودنمایى مى پردازند. بدیهى است که اسلام هرگز به چنین کارى اجازه نمى دهد و چنین مردانى که زمینه آلوده شدن محیط جامعه و زندگى خویش را فراهم مى کنند مجازات خواهد کرد.
      لازم به ذکر است که روایت مزبور با توجه به ذیل آن، مواردى که زن با حفظ حجاب و دستورات دینى به جلسات شادى آفرین و یا سوگوارى و… مى رود و قصد خودنمایى و فخرفروشى نیز ندارد را شامل نمى شود.
      http://hoghogh.porsemani.ir/node/1024
      …………………………………………………………………..

  13. این حرفی که نویسنده زده همش چرت و پرت بوده ازدواج در محارم در هیچ دینی ذکر نشده است اینم دین زرتشت اون زمان

  14. تازه زرتشت یکی از پیامبران بزرگه و این نویسنده واقا بی هرمتی کرده به پیامبر ایرانی زرتشت

  15. یهود مدتیه که تصمیم گرفته ریشه و فرهنگ قدیمیه ایرانیها رو بکوبه تا به مرور تبدیل به یک ملت بی ریشه بشن.اگر در بحث دشمن شناسی قوی باشید سریع متوجه میشیدکه اکثر این مطالب در راستای اهداف و منافع یهوده. بازی نخورید و بدونید در حال حاضر مبلغ اصلی ازدواج با محارم بهایی ها هستن که از تخم و ترکه یهود میباشند.

  16. اسلام هم خیلی دین درست و پیمونی نیست مثلا ازدواج با دختران و پسران عمو و دایی و خاله و عمه را مجاز میدونه در حالیکه علم نشون داده بخش زیادی از ژنتیک این افراد مثل همه و امکان عقب مانده شدن نسل و بیماریهای خطرناک ژنتیکی وجود داره پس به اسلامتون ننازید که خیلی اشکالات داره.باید الان که علم پیشرفت کرده مبنای کارمان علمی باشه. ریشه دین اسلام دین یهوده و ریشه دین یهود هم دین زرتشته.از اونجایی که دین زرتشت ریشه همه ادیان الهی است پس اینچنین انحرافاتی پایه و اساس دینی نداره.شاید به دلیل فتح مصر توسط ایران این رسوم از آنجا وارد ایران شده باشد چون در مصر ازدواج با محارم وجود داشته.

  17. در ضمن باید یاد آوری کنم که اگر این امر به صورت گسترده و سیستماتیک و تشویقی در ایران انجام میشده قوم یهود که ۲۵۰۰ سال در ایران زندگی کردند حتما در تورات خود اشاره ای به این موضوع می کردند چون آدمهای دقیقی هستن

جوابی بنویسید بهروز جواب را باطل کن

ایمیل شما نشر نخواهد شد

*

code

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

طراحی سایت
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی