به قلم مدیر سایت
از نظر باستان ستاهای افراطی، ملاک خودی و غیرخودی «نژاد آریایی» است. اما ملاک اسلام «انسانیت» است. کدام بهتر است؟
ـ رَسولُ اللّهِ(ص): لَیسَ مِنّا مَن غَشَّ. ( سنن أبی داود: ۳/ ۲۷۲/ ۳۴۵۲، مسند ابن حنبل: ۳/ ۳۳/ ۷۲۹۶)
ـ از ما نیست کسی که نیرنگ ورزد.
ـ رَسولُ اللّهِ(ص): لَیسَ مِنّا مَن أخلَفَ بِالأَمانَهِ. (کافی: ۵/ ۱۳۳/ ۷)
ـ از ما نیست کسى که در امانت، خیانت کند.
ـ رسول اللّه(ص): لَیسَ مِنّا مَن لَم یوَقِّرِ الکَبیرَ، ویرحَمِ الصَّغیرَ، ویأمُر بِالمَعروفِ، وینهَ عَنِ المُنکَرِ. (مسند ابن حنبل: ۱/ ۵۵۴/ ۲۳۲۹)
ـ از ما نیست کسى که به بزرگترها، احترام نگذارد و با کوچکترها، مهربان نباشد و امر به معروف و نهى از منکر نکند.
ـ رسول اللّه(ص): مَن أقَرَّ بِالذُّلِّ طائِعًا فَلَیسَ مِنّا أهلَ البَیتِ. ( تحف العقول: ۵۸)
ـ از ما اهل بیت نیست کسی که با میل و اختیار تن به ذلّت دهد.
ـ رسولُ اللّهِ(ص): لَیسَ مِنّا مَن وَسَّعَ اللّهُ عَلَیهِ ثُمَّ قَتَّرَ عَلى عِیالِهِ.( مسند الشهاب: ج ۲ ص ۲۰۶ ح ۱۱۹۲)
ـ از ما نیست کسى که خداوند به او گشایش داده اما بر خانواده اش تنگ بگیرد.
ـ رسولُ اللّهِ(ص): لیس منا إلا عالم أو متعلم. (کنز العمال، ح ۲۸۸۷۱)
ـ از ما نیست کسی که دانشمند یا به دنبال دانش نباشد.
ـ رسولُ اللّهِ(ص): لیسَ مِنّا مَن تَشَبَّهَ بالرِّجالِ مِنَ النِّساءِ، و لا مَن تَشَبَّهَ بالنِّساءِ مِنَ الرِّجالِ. (کنز العمّال: ۴۱۲۳۷)
ـ از ما نیست زنى که خود را شبیه مردان کند و نه آن مردى که خود را به زنان مانند سازد. (ظاهرا منظور همجنس بازی است)
ـ رسولُ اللّهِ(ص): لَیسَ مِنّا مَن دَعا إلى عَصَبِیَّهٍ، ولَیسَ مِنّا مَن قاتَلَ عَلى عَصَبِیَّهٍ، ولَیسَ مِنّا مَن ماتَ عَلى عَصَبِیَّهٍ. (سنن أبی داوود: ج ۴ ص ۳۳۲ ح ۵۱۲۱)
ـ از ما نیست کسى که به عصبیّت فرا خوانَد، و از ما نیست کسى که در راه عصبیّت بجنگد، و از ما نیست کسى که در حال برخوردارى از عصبیّت بمیرد.
ـ رسولُ اللّهِ(ص): مَن لَم یَحلِق عانَتَهُ، ویُقَلِّم أظفارَهُ، ویَجُزَّ شارِبَهُ، فَلَیسَ مِنّا. (مسند ابن حنبل، ج ۹، ص ۱۲۵، ح ۲۳۵۳۹)
ـ از ما نیست کسی که موى عانه (شرمگاه) خود را نتراشد، ناخنهاى خود را کوتاه نکند و سبیل خود را نچیند. (رعایت بهداشت)
ـ رسول الله(ص): لیس منا من ینتهب. (المعجم الکبیر، ج ۱۱، ص ۲۸۴)
ـ از ما نیست کسی که تصاحب به ناحق کند.
ـ رسول الله(ص): من أفسد امرأه على زوجها فلیس منا. (سنن نسائی، ج ۵، ص ۳۸۵، ح ۹۲۱۴؛ سنن بیهقی، ج ۸، ص ۱۳)
ـ از ما نیست کسی که زنی را بر ضد شوهرش بشوراند. (رابطه ی آنان را خراب کند.)
ـ رسول اللّه(ص): أیهَا النّاسُ، إنّا أهلَ البَیتِ عَصَمَنَا اللّهُ مِن أن نَکونَ مَفتونینَ أو فاتِنینَ أو مُفتَّنینَ أو کَذّابینَ أو کاهِنینَ أو ساحِرینَ أو عائِقینَ أو خائِنینَ أو زاجِرینَ أو مُبتَدِعینَ أو مُرتابینَ أو صادِفینَ عَنِ الخَلقِ مُنافِقینَ، فَمَن کانَ فیهِ شَی ءٌ مِن هذِهِ الخِصالِ فَلَیسَ مِنّا ولا أنَا مِنهُ، وَاللّهُ مِنهُ بَری ءٌ ونَحنُ مِنهُ بُرَآءُ، وَمن بَرِئَ اللّهُ مِنهُ أدخَلَهُ جَهَنَّمَ وبِئسَ المِهادُ. (تفسیر فرات کوفی: ۳۰۷/ ۴۱۲)
ـ اى مردم! خداوند، ما اهل بیت را، از این که فریب خوریم، یا فریب دهیم، یا فتنه انگیزى کنیم، یا دروغ گو باشیم، یا پیشگویى کنیم، یا جادوگرى کنیم، یا مانع تراشى کنیم، یا خیانتکار باشیم، یا با پرندگان فال گیریم، یا بدعت گذار باشیم، یا دستخوش شکّ و تردید شویم، یا از خلق [خدا] روى برتابیم و منافق باشیم، مصون داشته است؛ بنابراین، هرکس چیزى از این صفات را دارا باشد از ما نیست و من از او نیستم و خدا از او بیزار است و ما از او بیزاریم و هرکس که خدا از او بیزار باشد، وى را به دوزخ برد و چه بد جایگاهى است.
ـ الامام الباقر(ع): لیس منا ولا منکم من ظلم الناس. ( شرح الاخبار، ج ۳، ص ۴۸۸، ح ۱۴۱۴)
ـ از ما و شما (شیعیان) نیست کسی که به مردم ستم کند.
ـ الإمام الصادق(ع): لَیسَ مِنّا مَن لَم یحسِن مُجاوَرَهَ مَن جاوَرَهُ. (کافی: ۲/ ۶۶۸/ ۱۱)
ـ از ما نیست کسى که براى همسایه خود، همسایه خوبى نباشد.
ـ الإمام الصادق(ع): لَیسَ مِنّا مَن تَرَکَ دُنیاهُ لِاخِرَتِهِ، ولا آخِرَتَهُ لِدُنیاهُ. (من لایحضره الفقیه: ۳/ ۱۵۶/ ۳۵۶۸)
ـ از ما نیست کسى که دنیاى خود را به خاطر آخرتش و یا آخرت خود را به خاطر دنیایش، رها کند.
ـ الإمام الصادق(ع): لَیسَ مِنّا مَن لَم یملِک نَفسَهُ عِندَ غَضَبِهِ، ومَن لَم یحسِن صُحبَهَ مَن صَحِبَهُ، ومُخالَقَهَ مَن خالَقَهُ، ومُرافَقَهَ مَن رافَقَهُ، ومُجاوَرَهَ مَن جاوَرَهُ، ومُمالَحَهَ مَن مالَحَهُ. (کافی: ۲/ ۶۳۷/ ۲)
ـ از ما نیست کسى که در هنگام خشم، خویشتندارى نکند و با همنشین خود، خوش ننشیند و با کسى که با او خوش خلقى مى کند، خوش خلق نباشد و با رفیق خود، نیکو رفاقت نکند و براى همسایه اش، همسایه خوبى نباشد و نمکِ هم نمک خود را پاس ندارد.
ـ الإمام الصادق(ع): إنَّ مِن شَأنِنَا الوَرَعَ وَالاجتِهادَ وأداءَ الأَمانَهِ إلَى البَرِّ وَالفاجِرِ، وصِلَهَ الرَّحِمِ وإقراءَ الضَّیفِ وَالعَفوَ عَنِ المُسی ءِ، ومَن لَم یقتَدِ بِنا فَلَیسَ مِنّا. (الاختصاص: ۲۴۱)
ـ از جمله صفات ماست: پارسایى و کوشش در عمل و بازگرداندن امانت به نیکوکار و بدکار و به جاى آوردن صله رحم و مهمان دارى و گذشت کردن از کسى که (به ما) بدى کند. هرکه به ما اقتدا نکند، از ما نیست.
ـ الإمام الکاظم(ع): لَیسَ مِنّا مَن لَم یحاسِب نَفسَهُ کُلَّ یومٍ، فَإِن عَمِلَ حَسَنًا استَزادَ اللّهَ، وإن عَمِلَ سَیئًا استَغفَرَ اللّهَ مِنهُ وتابَ إلَیهِ. (کافی: ۲/ ۴۵۳/ ۲)
ـ از ما نیست کسى که هر روز، به حساب اعمال خود رسیدگى نکند تا اگر دید کار نیک کرده است، از خداوند بیشتر بخواهد و اگر کار بد کرده، براى آن از خداوند آمرزش بخواهد و به درگاه او توبه کند.
ـ رسول اللّه(ص): آلُ مُحَمَّدٍ کُلُّ تَقِی. (الفردوس: ۱/ ۴۱۸/ ۱۶۹۱)
ـ هر پرهیزگارى از خاندان محمّد است.
از روایات فوق و مشابه آنها که فراوان است به دست می آید ملاک خودی و غیر خودی در اسلام «انسانیت» است از هر قبیله و نژادی که شخص باشد.
تنفرنژاد آرییایی از عرب بخاطر قادسیه نیست بلکه کم داشتن نقطه ی ع است ازان…
_=عرب
بله در دین اسلام ملاک برتری تقواست نه نژادواسه همینه که اسلام دین جهانیه اگه اسلام دین نژاد پرستی بو د نه ایرانی ها مسلمان می شدند و نه دین اسلام جهانی زرتشت چون دین نژاد پرستیه جهانی نشد
ولی این حدیث در تضاد با گفته شماست :
محمد رسول الله :
همانا الله عزوجل ۷ آسمان را آفرید و طبقه بالائی آن را برای مسکنش انتخاب نمود
و هر کسی که خواست در آسمانهایش ساکن کرد و فرزندان آدم را از میان مخلوقاتش برگزید
و از میان فرزندان آدم، عرب را انتخاب کرد و از میان عرب قریش را برگزید
و از میان قریش بنی هاشم را و از میان بنی هاشم مرا انتخاب نمود،
من از میان بهترینها در بهترینها هستم؛ پس کسی که عرب را دوست بدارد
مرا دوست داشته است و کسی که بغض عرب را داشته باشد بغض مرا دارد.
بحار الأنوار العلامه المجلسی ـ ج ٣٧ ـ الصفحه ۵٣
السیره الحلبیه ـ الحلبی ـ ج ١ ـ الصفحه ۴۶
المعجم الکبیر ـ الطبرانی ـ ج ١٢ ـ الصفحه ٣۴٨
باید متن حدیث و اعتبار آن بررسی شود و شاید تفسیر خاصی داشته باشد
همینقدر بگویم که تعداد احادیث که خلاف این حدیث را می گویند، خیلی بیشتر است. اگر اسلام نژادپرست بود، این همه ایرانی ترویج کننده ی اسلام نمی شدند. نژادپرستی با روح اسلام سازگاری ندارد
احادیث زیر را نیز بنگرید:
http://www.raherasti.ir/5936
http://www.raherasti.ir/4296
مسلم هست که در کثرت بینهایت احادیث چه شیعه چه سنی تضادهایی دیده شود
ولی چطور میشود که احادیث باید بررسی شوند تا ضعف و قوت آنها مشخص شود
ولی با یک خط از ترجمه کتب عصر ساسانی مث روایت پهلوی یا دینکرد
نتیجه میگیرید که بین همه زرتشتیان ازدواج استقراضی رواج داشته
و نیازی به تأیید صحت آنها نمی بینید ؟؟
کجا گفتم بین همه ی زرتشتیها ازدواج استقراضی بوده
هیچگاه با مطالب روایت پهلوی و امثال آن را به دین زرتشتی نسبت نداده ام بلکه به زرتشتیها نسبت دادم ونگفتم همه ی زرتشتی ها به آنها عمل میکردند
در عین اینکه ازدواج با محارم را به زرتشتیها نسبت دادم اما گفتم که زرتشتیها در برابر این حکم، مقاومت نشان می داده اند که اینهمه ثواب برایش درست کرده اند
با سلام ؛ این روایت در بحارالانوار است و مشابه آن در برخی منابع اهل تسنن نیز است ؛ البته روایت طولانی است . در پاورقی که مربوط به انتهای این بخش از روایت میشود ، در بحارالانوار بیان شده است :
قد أسقط المصنف من هنا مالا یناسب المقام
این روایت که در یک جای ضد اسلامی دیگر هم بود کلیتش ربطی به برتری نژاد عرب ندارد ؛ و اما قسمت مهم بحث عرب بودن است .
http://www.morsalat.ir/portal/home/?paper/134515/112679/47092/%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%86%D8%AF-%D9%BE%D9%8A%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D8%A8-%D9%87%D8%A7-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%88-%D9%8A%D8%A7-%D8%B4%D8%A7%D9%8A%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D9%83%D8%B1%D8%AF%D8%9F
( البته یکی از روایتهایی که سایت فوق گفته بود در بحار الانوار است ، در صفحه ی بحار الانواری که مربوط به نشر بیروت داراحیاء التراث العربی میشد و من دیدم ، نبود . بقیه روایات را چک نکردم )
اما لینک پایین نیز به خوبی مسئله را روشن میکند :
http://www.al-milani.com/farsi/library/printer.php?booid=20&mid=111&pgid=933
این حدیث هم حکایت از برتری نژاد عرب دارد :
البته مفسرین آماده به توضیح عذر بدتر از گناه آورده اند و آنرا به اباعبدالله امام ششم ارتباط داده اند :
ما از تبار قریش هستیم و هوا خواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانیان هستند . روشن هست هر عربی
از هر ایرانی بهتر وبالاتر و از دشمنان ماهم بدتر است. ایرانیان را باید دستگیر کرد و به مدینه اورد.
زنانشان را بفروش رساند و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت…
حسین بن علی امام سوم شیعیان
(سفینته البحار ومدینته الآحکام)ازحاج شیخ عباس قمی صفحه ۱۶۴)
متن عربی را بگید تا بتوان در نرم افزار جستجو و بررسی کرد
یکی از راه ها برای اینکه بدانم دو دسته حدیث که تضاد بینشان است، کدام ترجیح دارد، ببینیم کدام طرف را روایات بیشتری تایید می کنند
http://www.raherasti.ir/5982
با سلام ؛ و اما بعد :
https://www.yjc.ir/fa/news/5352439
خانم شبنم اگر شما جزء گردانندگان این سایتهای ضد اسلام نیستید اینرا بدانید به هیچ چیز سایتهای ضد اسلامی نمیتوان اطمینان کرد . در اکثر موارد یا کلا منبعشان وجود ندارند و یا تحریف شده و تقطیع شده نقل میکنند .
شبنم جان ، یک عمر دارید عرب ستیزی و نژادپرستی میکنید بعد الان بجای خجالت کشیدن احادیث ضعیف از کتب غیر معتبر نقل میکنید ؟ بابا شما عاریایی ها دیگه کی هستید دیگه👋👋👋
خُب چه بهتر که از او نیستیم
۱۴۰۰ سال شعار انسانیت و برابری و حقوق مستضعف و وعده نویدهای دنیا و آخرت دیگر خیلی کهنه شده
ولی درعمل و زمان قدرت ، کاملأ برعکس .
اگر این احادیث خوش آب و رنگ از پیغمبر اسلام هست :
” از ما نیست کسی که نیرنگ ورزد ” ؟
او خود به همسرش نیرنگ زد و در غیاب او در سوره تحریم با کنیزش همبستر شد .
” از ما نیست کسی که تصاحب به ناحق کند ” ؟
او اموال و حاصل دسترنج پانصد ساله اعراب یهودی و زمینهای معروف فدک
را و همچنین زنان جوانشان صفیه و ریحانه را تصاحب و از آن خود کرد ……
از ویکی پدیا با ذکر منابع :
https://fa.wikipedia.org/wiki/صفیه_دختر_حیی_بن_اخطب
https://fa.wikipedia.org/wiki/ریحانه_دختر_زید_قرظی
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D8%AF%DA%A9
در مورد حدیث اول: به فرض وجود چنین حدیثی، همبستری با کنیز، از نظر اسلام حق پیامبر بود و این کار ایرادی نداشته. این مثل آن است که پدر و مادری بخواهند همبستر شوند اما به فرزندشان نیرنگ بزنند که برو فلانجا و فلان کار را بکن. این کار ایرادی نداره
در مورد حدیث دوم: من در جریان نیستم که چرا زمین فدک تصاحب شده. اگر جنگی صورت گرفته، خوب غنیمت جنگی طبیعت جنگه. چرا زمین دیگر یهودیها تصاحب نشد؟
اسلام بعلت تجاوز فرهنگیش به ایران و وحشیگری هایی که به بنام ان بوجود امد بر علیه ایرانیان مثل تجاوزات به زنان و بچه های ایرانی و قتل مردان وبه بردگی گرفتن ایرانیان هیچگاه نمیتواند یک دین خوب برای ایرانیان باشد. شما به همین چند دهسال اخیر نگاه کنید و به چشم خود دیده ایم این پلیدان عمامه سیاه را. ما بعنوان ایرانیان پاکسرشت میبایستی با اهریمنی که مسلمانان در جلد ایرانیان کرده بجنگیم.
اون چیزی که من از تاریخ یا حداقل تاریخ معاصر میدونم اینه که هروقت تفکرات شما بر ایران حاکم بود یا از کرد ها یا آذری هامون تجزیه طلب رشد کرده یا باعث اشغال ایران توسط بیگانه شده!!
این چیزایی که گفتی دقیقا تفکرات رضاشاه بود!! رضاشاهی که نه تنها به اسلام علاقه ای نداشت بلکه به گفته پسرش به خدا هم اعتقادی نداشت!! و همین رضاشاه ایران رو مفت تقدیم متفقین کرد!!
همون ایرانیان پاکسرشتی که پرچم تجزیه طلب هارو به رسمت شناختن!! همون ایرانیان پاکسرشتی که دربرابر غرب تسلیم تمدنی شدن!! همون ایرانیان پاکسرشتی که جیره خور اعراب خلیج فارس شدن!! و همون ایرانیان پاکسرشتی که دنبال سوریه کردن ایران حمله و تجاوز آمریکایی ها به ایران هستن چون «این آمریکایی ها و اسرائیلی ها اینقدر مهربونن که فقط میخوان رژیم آخوند هارو سرنگون کنن و ایران رو بدن به دست مردم!! وای وای این آمریکایی ها چقدر خوبن!!!!» کل چیزی که از تفکرات باستانگرایی این جماعت استخراج میشه!!
ما ایرانیها هیچوقت اسلام خلفا رو نپذیرفتیم ما اسلامی که مقابل اسلام اونا هست رو پذیرفتیم!! حالا اینکه ماهیت شیعه چیه ، آیا نسخه ایرانی اسلامه یا اسلام واقعی حضرت محمد به اسلام شناسان مربوطه!! هرچند کلمه شیعه بارها در قرآن گفته شده و بنظرم همین به راحتی ماهیت شیعه رو مشخص میکنه!!
و همچنین اگه کتاب های شیعیان و اهل سنت رو مقایسه کنیم مشخص میشه شیعیان بیشتر از اهل سنت به حضرت محمد وفادار هستن!!