خانه / مناسبت ها / سیاسی / مهسا امینی مهم تر از سیزده نفر!

مهسا امینی مهم تر از سیزده نفر!

به قلم مدیر سایت
شبکه های ضد انقلاب درگذشت مهسا امینی و کشته شدن ۱۳ نفر در شاهچراغ، هر دو را خبررسانی کردند. اما چقدر به مهسا امینی پرداختند و چقدر به ۱۳ نفر؟!

حجم خبرها و بزرگ نمایی ها در مورد مهسا اصلا قابل مقایسه با کشته شدن آن ۱۳ نفر نیست! از ماجرای شاهچراغ با اشاره ای گذشتند و آن هم برای اینکه به گردن جمهوری اسلامی بیندازند!

مقایسه اهمیت دو قضیه
ـ مهسا یک نفر بود اما شهدای شاهچراغ ۱۳ نفر.
ـ مرگ مهسا ابهام زیاد دارد اما در ۱۳ کشته هیچ ابهامی نیست که به دست یک نفر عمدی کشته شدند.
ـ نیروی انتظامی روزانه ده ها یا صدها نفر مثل مهسا را دستگیر می کند اما چه شد که در میان آنها فقط مهسا از دنیا رفت؟ معلوم می شود خود او مشکل زمینه ای داشته و پلیس نمی تواند موقع دستگیری افراد، سابقه بیماری را بررسی کند اما کشته های شاهچراغ به دلیل بیماری زمینه ای و… نبود.
ـ مهسا امینی با نوع حجابش قانون جاری در کشور را زیر پا گذاشت اما آن ۱۳ نفر جرمشان چه بود؟
ـ مهسا در خیابان گرفته شد و در محل نیروی انتظامی از دنیا رفت (یا کشته شد) اما آن ۱۳ نفر در عبادتگاه کشته شدند و جرم کشتن در عبادتگاه هردینی، سنگین تر است.

نتیجه
کدام اتفاق بزرگ تر است؟ کدام اتفاق باید به عنوان گناهی بزرگ تر نشان داده شود؟

همچنین ببینید

خاطره ی تلخی که امام خمینی بارها تکرار کرد!

به قلم مدیر سایت ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۸: من واقعاً متأسف مى شدم، به من برمى …

۹ نظر

  1. بدتر این که بعضی افراد که در جمهوری اسلامی پست داشتن در مورد این دو اتفاق واکنش متفاوتی داشتن حالا کاری با سلبریتی های پر مدعا و مغرور ندارم

  2. محمدحسین ابراهیمی

    مهم اصلا تعداد نیست ، مهم نحوه کشته شدنه و اینکه از یکی از این دو مورد سواستفاده و بهره برداری سیاسی برای نابودی ایران شد!!
    مهسا امینی قربانی قوانین اشتباهی شد که جریان اصلاحات و لیبرال حاکمیت تقریبا ۱۶ سال کرده تو پاچه مردم تا تو همچین موقعیتی ازش بهره برداری کنه!! گشت ارشادی نه توجه منطقی داره نه توجیه دینی و شرعی و هیچ ارتباطی با امر به معروف و نهی از منکر اباعبدالله الحسین و دلسوزی برای آخرت مردم نداره!!
    حتی هیچ عدالتی هم توش وجود نداره، چون باید از همون دوران طفولیت روی خلقیات و تربیت دختران کار کنی و برسونیدش به سن بلوغ بعد اونجا با کار فرهنگی که وظیفه آموزش و پرورش هست اونو کم کم با حجاب اسلامی آشنا کنین!! نه اینکه تو سن ۲۰ سالگی یا پنجاه سالگی به زور کتک بیوفتین به جون ناموس مردم بعد ببرین وزرا انتظار داشته باشید با دو ساعت فک زدن یه مامور طرف ارشاد بشه!! چون دولت و نهاد ها کلا آموزش و پرورش رو ول کردن ، مدارس و ول کردن ، دانشگاه هارو ول کردن و…

  3. مهم اصلا تعداد نیست ، مهم نحوه کشته شدنه و اینکه از یکی از این دو مورد سواستفاده و بهره برداری سیاسی برای نابودی ایران شد!!
    مهسا امینی قربانی قوانین اشتباهی شد که جریان اصلاحات و لیبرال حاکمیت تقریبا ۱۶ سال کرده تو پاچه مردم تا تو همچین موقعیتی ازش بهره برداری کنه!! گشت ارشادی نه توجه منطقی داره نه توجیه دینی و شرعی و هیچ ارتباطی با امر به معروف و نهی از منکر اباعبدالله الحسین و دلسوزی برای آخرت مردم نداره!!
    حتی هیچ عدالتی هم توش وجود نداره، چون باید از همون دوران طفولیت روی خلقیات و تربیت دختران کار کنی و برسونیدش به سن بلوغ بعد اونجا با کار فرهنگی که وظیفه آموزش و پرورش هست اونو کم کم با حجاب اسلامی آشنا کنین!! نه اینکه تو سن ۲۰ سالگی یا پنجاه سالگی به زور کتک بیوفتین به جون ناموس مردم بعد ببرین وزرا انتظار داشته باشید با دو ساعت فک زدن یه مامور طرف ارشاد بشه!! چون دولت و نهاد ها کلا آموزش و پرورش رو ول کردن ، مدارس و ول کردن ، دانشگاه هارو ول کردن و از طرفی ۲۶ نهاد مربوط به فرهنگ و ارشاد درست کردن که هیچ شفافیتی ندارن و مشخص نیست اون همه بودجه رو دارن چیکار میکنن و هیچ چیزشون معلوم نیست!! شما اگه میخواین کسی رو ارشاد کنین باید از دانه درشت ها و آقازاده های بدردنخور جماعت قدرت و ثروت شروع بکنین چون با اینکار میتونید خیلی راحت تر رو مردم عادی تاثیر بگذارین!! شما وقتی نمیری سراغ بالاشهری ها دیگه چه انتظاری از مردم عادی دارین!!
    رهبر انقلاب کی گفتن که باید زنان و دختران بدحجاب رو با کتک زدن و شماتت و محرومیت اجتماعی ارشاد کنین؟! بعد مردم همه کاسه کوزه هارو سر رهبری خالی میکنن!!
    رهبری میگه نذارین فضای مجازی به فضای ولنگاری تبدیل بشه آقایون به این نتیجه میرسن باید در کل فضای مجازی رو تخته کنن!! بعد از خودشون نمیپرسن وقتی رهبری دستور جهاد تبیین تو فضای رسانه ای رو داده نیروهای انقلابی چطور باید تو فضای فیلترینگ فعالیت کنن؟!
    بعدشم توی همچین شرایط با این وضعیت اقتصادی که فشار روانی شدید روی مردم زیاده این گشت ارشاده دقیقا چه دستاوردی داشته؟! دختران الان همه با حجاب شدن؟! یه نگاه به خیابونا انداختین؟! شمایی که این مقاله رو نوشتید باید این مسائل رو مدنظر داشته باشید!!
    گشت ارشاد چیزی جز حروم کردن بودجه و انرژی نیروی انتظامی و نفرت جوونا از حاکمیت و دین و هزینه درست کردن برای نیرو های حافظ امنیت نداشته آخریشم قضیه مهسا امینی بوده!!
    خون این دختر و دختران دیگه ای که تو کشته سازی ها از دنیا رفتن داره مورد سواستفاده و دستمایه ای برای جریان های ضد ایرانی و تجزیه طلب قرار میگیره که چهل روزه کشور وارد فضای امنیتی کرده!!
    اتفاق شاهچراغ یه هشدار به جوگیرهای خرابکاری بود که اگه واقعا دو گرم مغز تو کلشون باشه یادشون بندازه دور و بر کشور ما چه خبره و چرا ما تو عراق و سوریه هزاران شهید دادیم!! هرچند که خیلیاشون اینقدر مغزشوری شدن که دیگه حالشون نیست چه خبره!!
    یعنی من تو تلگرام و جاهای دیگه حرفای اینا رو میبینم باورم نمیشه از این همه چرندگویی و مزخرفگویی!! این جماعت مغزتعطیل رو اگه کنترل نکنیم کل کشور رو به فنا خواهند داد!!
    خداوند و حضرت صاحب الزمان ایران رو حفظ کند!!🙏🙏

    • درود بر گشت ارشاد

      امثال تو … بارها گفتید که ، قوه قهریه در موضوع برخورد با #بدحجابی بی تاثیر است. بی تاثیر در چه چیز؟

      برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است بی حجاب ، باحجاب شود. غلط فاحشی است.
      برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است #حجاب در جامعه رشد کند. این نیز غلط فاحشی است.

      ⁉️پس گشت ارشاد چیست؟
      گشت ارشاد دفاع از حق الناس است؛ چیزی فراتر از حق الله. حجاب فردی، تکلیف شرعی و حق الله است ولی وظیفه نظام، دفاع از حق الناس است.

      اشتباه امثال تو این است که تصور می کند رفتار قهری برای اصلاح بدحجاب است. آن نیز هست ولی اولویت اول نیست. برخورد قهری برای صیانت از جامعه دینی است.

      قوانین حکومت باید به نحوی باشد که نه تنها اهل #حجاب احساس غربت نکنند، بلکه فضای اجتماعی نیز به خودی خود مشوق آن‌ها باشد. قانونی شدن حجاب یکی از روش‌هایی است که فضای اجتماعی را با خواست درونی اهل حجاب، هماهنگ میکند.

      کسانی که معتقدند حجاب باید اختیاری باشد که هرکس هرطور تمایل داشت به خیابان بیاید احتمالا حاضر نیستند عواقب این حرف شان را بپذیرند. چون سوال اول آن است که آزادی تا کجا؟ حتی اگر به برهنگی منتهی بشود؟ اگر حد و حدودی دارد، آن حد و حدود را چه کسی تعیین می‌کند؟ چرا حکم خدا و دستور قرآن نباید حد و حدود آن باشد

      نکته دوم اینکه روی دیگر رهاسازی جامعه و اباحه گری، روابط نامشروع زن و مرد و به هم خوردن کانون خانواده و… است، آنچنان که امروز در غرب شاهدیم. پای عوارض این زنجیره می مانیم؟

      پس قوه قهریه صیانت از جامعه ایست که قرار است بستر ذکر و معنویت و تدین باشد.
      البته نامش باید گشت اجرای حد شود.

  4. داداش اول از همه اینجا توییتر نیست که داری هشتگ میزنی!!
    پس این دوستمون که مدافع گشت ارشاده رسما داره میگه هدف گشت ارشاد حتی باحجاب کردن زنان هم نیست بلکه فقط و فقط هدفش کتک زدن زن مردم به اسم حق الناسه!! منطقت تو حلقم!! تو الان هیچکدوم از حرفایی که زدم رو نتونستی زیر سوال ببری و هیچ توجیه منطقی و دینی هم برای گشت ارشاد نیاوردی!! تنها توجیهت میگی حجاب دستور خدا و قرآن هست، خب مگه من گفتم نیست؟!
    خب اصلا درست، اگه دفاع از حق الناس و حق الله هست پس چرا فقط برای قشر معمولی و پایین جامعه هست و اون دونه درشت ها و بالاشهری ها از این حق الناس معافن؟!
    فعلا که این قوه قهریه خیلی خوب جواب داده هیچکس رو هم از دین و حاکمیت و ایران بیزار نکرده😒
    دنیای غرب برای ترویج یه چیز خانواده سوز به اسم همجنسبازی با استفاده از «رسانه و آموزش و پرورش» خیلی بهتر از قوه قهریه شما نتیجه گرفته و بخاطر همین تونسته همجنسبازی رو بعنوان یک چیز عادی تو جامعه خودش تزریق کنه و به اسم مدرنیته با استفاده از رسانه تو جوامع دیگه تبلیغ کنه!! و خیلی چیزای دیگه…
    حتی داعش هم خیلی بهتر از شما تونسته اسلام وهابی خودش رو بین جوانان تبلیغ کنه!! یعنی خیلی حرفه داعش نحوه تبلیغ باورهای وهابیش رو بلد باشه شما که ادعای حق الناس میکنی بلد نباشی!!
    حجابی که از توش خانواده رشد میکنه یه چیز فرهنگیه!! اصلا خود دین یه فرهنگه و فرهنگ رو تو باید تبلیغ کنی نه اینکه تحمیل کنی!! شما میگی دستور قرآن و خداست ولی همین شماها میخواین دین رو به عنوان یه پکیج کاملا سیاه و افسرده کننده به نسل جدید و جوان معرفی کنید!!
    خب شاید یه عده رو جذب کنید ولی یه عده هستن که میگن گور بابای خدات و دینت!!
    شما میگی حجاب فقط باید سیاه باشه انگار هرروز عزاداریه درحالی که حجاب ایرانی و اسلامی یکی از زیبا ترین پوشش ها هست که عفت و پاکدامنی زن رو هم حفظ میکنه!!
    فقط یه سوال دارم ازت: دستاورد گشت ارشاد تا به امروز دقیقا برای جامعه و برای دین چی بوده؟! این قوه قهریه دقیقا چه نتیجه ای داشته؟! بالاخره باید یه نتیجه ای داشته باشه!!
    یا یه عده دارن از وجود گشت ارشاد بودجه میگیرن و سود به جیب میزنن یا رسما یه عده دوس دارن حماقت کنن!! دقیقا مث قضیه فیلترینگ!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code