خانه / شخصیت ها / اسلام شناسان / امام خمینی / پیشگویی در مورد جمهوری اسلامی ایران (۲)

پیشگویی در مورد جمهوری اسلامی ایران (۲)

به قلم آیت الله محمدی ری شهری
«فاضل ارجمند جناب حجت الاسلام و المسلمین سید موسی موسوی (نماینده ی سابق ولی فقیه در استان کردستان) نقل کرد:
در اواخر سال ۱۳۴۲ و یا اوایل ۱۳۴۳ شمسی و اوان تبعید حضرت امام ـ قدس سره ـ به نجف اشرف و اوج دستگیری های گسترده شاگردان و یاران اولیه ی حضرت امام… یک روز جمعه در سال مزبور جمعی از دوستان اهل معنی از جمله دو نفر از دوستان مهذّب بنده: حجج اسلام میرشمسی و معتمدی، که هر دو اهل سلوک و مقامات بالای عرفانی هستند، پس از مراسم دعا و درس اخلاق به منزل مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس تهرانی (درگذشت: ۱۳۴۵ ش) [در محلّۀ عشقعلی در قم] رفتند که بنده متأسفانه با این که مصمّم به رفتن بودم، محروم شدم.
آیت الله محمدی ری شهریوقتی دوستان برگشتند گفتند: به جهت نگرانی شدیدی که از آیندۀ امام و انقلاب بود، از ایشان راجع به وضعیت آینده سؤال کردیم.
ایشان با اطمینان خاصی لبخند زدند و فرمودند: نگران نباشید. خداوند منّان اراده فرموده حاج آقا روح الله سالم به ایران برگردد؛ ولی نه به این نزدیکی. این هجرت حدود پانزده سال طول می کشد و ایشان در شرایطی با عزّت به ایران برمی گردد که شاه را قبلاً بیرون رانده و خدا اراده کرده به دست ایشان ـ که از نسل حضرت فاطمه علیها السلام است ـ پس از قرن ها تشکیل حکومت اسلامی بدهد و این پرچم در دست نسل حجت الاسلام سید موسی موسویحضرت فاطمه ـ علیها السلام ـ می ماند تا تحویل صاحب اصلی اش حضرت بقیه الله ـ ارواحنا فداه ـ شود».

منبع:
خاطره های آموزنده، محمّد محمّدی ری شهری، قم، دارالحدیث، چاپ اول، ۱۳۹۱ ش، ص ۱۰۲ ـ ۱۰۳.

خاطره های آموزنده ـ ری شهری ـ آیت الله حاج شیخ عباس تهرانی

خاطره های آموزنده ـ ری شهری ـ آیت الله حاج شیخ عباس تهرانی

2221  2229

با آیت الله ری شهری

همچنین ببینید

چرا تلویزیون های ضد انقلاب این همه دروغ می گویند؟!

به قلم مدیر سایت دروغ پراکنی ویژگی مشترک تلویزیون های ماهواره ای ضد انقلاب است. …

۱۷۴ نظر

  1. سیاوش امیرشاهی

    به اراده خداوند… آمین

  2. پس از قرنها؟ پس چجوری ایت الله بهجت میگفتند که ظهور نزدیک است؟ حتی میگفتند پیر مرده ها هم میتونند ظهورشون رو ببینن؟

    • کاربر محترم عبارت « پس از قرن ها تشکیل حکومت اسلامی بدهد » را درست  تامل نکرده اند منظور تشکیل حکومت توسط امام خمینی پس از قرنها از گذشت صدر اسلام است نه این که این حکومت قرنها طول می کشد تا ظهور محقق شود . چون عبارت گفتاری بوده چنین خطایی در برداشت صورت گرفته است .

    • نگفتند پس از قرن‌ها حکومت اسلامی به دست امام زمان می‌رسد بلکه گفتند پس از قرن‌ها حکومت اسلامی به دست امام خمینی تشکیل می‌شود که پس از قرن‌ها این اتفاق افتاد. دوباره متن بالا را ببینید.

    • توجه نکردی انگار.
      فرمودند پس از قرن‌ها توسط روح الله دولت اسلامی تشکیل می شود.
      آره عزیزم،آره برادر،آره تصدق شما.

  3. با سلام. تعیین وقت برای ظهور حضرت مهدی(عج) چه اجمالاً و چه تفصیلاً به اجماع فقهاء شیعه، شرعاً حرام است. و در احادیث معتبره نیز اکیداً مردود دانسته شده؛ چنانکه آیت الله بهجت این اشتباه را کرد و همه شنیدند که گفت: حتی پیرمردها و حتی خود من هم ظهور امام زمان را درک خواهم کرد!! (و نشد) و باز عده ای عوام فریب، سی دی مستند "ظهور نزدیک است" را در دوره ی احمدی نژاد و مشائی ساختند و منتشر کردند و پس از غلط درآمدن پیشگویی های ایشان، آبروی شیعه و اسلام رفت و اعتقاد به امام زمان(عج) نیز زیر سؤال رفت. این چیزها را ننویسید. دیگر آن دوره گذشت که مردم باور میکردند عکس امام خمینی در ماه است!!

    • مدیر سایت

      در این نوشته وقت ظهور تعیین نشده، نه اجمالا و نه تفصیلا

    • شما در جایگاهی نیستید که نظر بدید آیت الله بهجت اشتباه کرده یا نکرده. در ضمن ایشان هیچ وقت در مورد زنده موندن خودشون در زمان ظهور اشاره این نکردن.

    • شما با چه مستنداتی به خودت اجازه دادی از بزرگ مرد تشیع ایراد بگیری؟؟!
      مگه چه مدت زمانی از فرمایشات ایشان گذشته که شخصی مثل تو حق ایراد گرفتن از حضرت آیت الله بهجت را به خودش داده؟!!

    • ای کاش درباره ی این مطالبی که میگین اطلاعات کافی داشتین .عزیز من زمان ظهور متغیره و بستگی به ما داره

    • سلام
      ببخشید ما شیعیان اعتقادی داریم به نام رجعت یعنی مردمی که از دنیا رفته اند و جزء منتظران بودند باز خواهند گشت ودر سایه حکمت امام زمان زندگی میکنند پس آیت ا… بهجت درمورد درک امام زما اشباه نگفتند
      وگرنه نمیگفتند:

      این همه لاف زن و مدعی اهل ظهور

      پس چرا یار نیامد که نثارش باشیم؟

      سال ها منتظر سیصد و اندی مرد

      آن قدر مرد نبودیم که یارش باشیم

      اگر آمد ، خبر رفتن ما را بدهید
      به گمانم که بنا نیست کنارش باشیم

  4. مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید وندر آن ظلمت شب آب حیاتی می آید

    مژده ای دوست پریشان شدن آخر شد وصل آن نوگل نرگس خواهد شد

    منتظر باشید ………..

    فرج نزدیک است ……………..

    خیلی نزدیک تر از آنکه تو می پنداری …………

  5. علمای شیعه زاهد و پرهیزکارند و در جهان بی مانندند راستش من به سید خراسانی باور دارم و امیدوارم منم ظهور را ببینم

  6. با وضعیتی که مردم دارن خدا میدونه چی میشه مردم همه فقیر شدن ایران داره بر میگرده به ۱۰۰سال پیش حتی شهید بهشتی هم گفته باید به این فاصله جهنمی سطح زندگی در جامعه اسلامی پایان بدهیم اما هم اکنون میبینیم این فاصله جهنمی سطح زندگی در ایران هر روز بیش از پیش بیشتر شده متاسفم این حرفو میزنم اما مردم ته دلشون خیلی از حاکمان خودمان راضی نیستن روز به روز هم ناراضی تر میشن با این وضعیت جامعه

  7. بسیار جالب و خواندنی…
    اللهم عجل ل لیک الفرج

  8. حضرت ایت ا.. بهجت فرموده بودند که درک وخیلی از علما حضرت را احتمالا درک نمودند ولی روئیت ننموده بودند

  9. خدا کنه اگه امام زمان اومد.
    باخودش یه پرچم دیگه بیاره. پرچمی که امام خمینی برافراشته رو تحویل نگیره.
    تاریخ هیچوقت به عقب برنمیگرده ولی تغییر هم نمیکنه.
    نمیدونم مولامون علی چندسال خونه نشین شد ولی چندسال ظالمان به مردم مسلمان جاهل حکومت کردن. یا تو دوره عباسیان خیلی از مردم این خلفا رو نمایندگان دین و خدا می دونستن.
    مثل بیشتر مردم عصر امروز که رهبر رو نماینده امام زمان می دونن تورو خدا فحش ندید فقط نظرم رو گفتم

  10. بهتره پیشگویی شگفت انگیز زرتشت رو در مورد ایران بخونین
    اونقت چی میگین؟

    • زرتشت مگه چقدر حرف ناب داره که پیشگویی هم شاملش بشه…. لطف کنید مثل مدیر سایت با سند رو کنید تا ما هم بدونیم…..

  11. اگه پیشگویی های نوستر اداموس بخونید چی میگید در مورد ایران و امریکا که در جنگ جهانی سوم امام زمان ظهور میکنه بعد همه چیز با هسته ای های کشور های جنگ پرست دنیا الوده میشه و ایران فرانسه و مقدونه رو تسخیر میکنه . ایالت های امریکا با شورش های مردمی از هم میپاشه و…..

  12. تازه نوستر اداموس در مورد نابودی اسراییل در سال ۲۰۲۲میلادی یا ۱۴۰۱شمسی هم گفته

    • مدیر سایت

      پذیرفتن این پیشگویی ها دشواره چون با زبانی خاص گفته شده که قابل تفسیرهای متعدده و تا پیشگویی تحقق پیدا نکنه نمیشه به سخن او اعتماد کرد. مثل شعرهای پیشگویی ما که چند پهلو هستند

    • نوستراداموس برای قرن ۱۶ است چطور از کشور اسراییل که بعد از جنگ جهانی و قرن بیستم پدید اومده خبر داشته؟؟

    • از کجامعلوم این آقا پیشگوییهایش که درست در اومده رو از کتاب های روایی اسلامی گرفته باشه.
      اروپاییها که از این علم دزدیها زیاد انجام داده اند.

  13. تصمیم سرمایه داران دنیا شاید همین باشه. یعنی فروپاشی آمریکا و اصلا شاید قدرت بزرگ بشه چین. تصمیم ی که قدرتهای مالی میگیرن و امثال ناموس ارائه میدن. البته البته در تحقیقی که انجام دادم دنیا اشتباهاتی تکرار میکنه. چون گول میخوره . گوله چی و چرا ……بماند

  14. بامید روزیکه مردم آگاه بشند و هرچیزی را با چشم باز و علم قبول کنند و خرافات برداشته بشه

  15. – این دعاوی همیشه بعد از وقوع طرح میشه . یعنی یک عده خبر می دهند که عارف سلیم النفسی قبلا پیشگویی چیزی را کرده و بعدا به وقوع پیوسته .
    – بعضی از این دعاوی مربوط به احتمالات است یعنی شخصی در ادعاهایش در مورد یک خبر که احتمال رخ دادن آن مثلا ۲۰ درصد است ادعایی مطرح می کند . وقتی که پیشگویی درست از اب در امد در بوق و کرنا می کنند که چه و چه . اما در کنار این پیشگویی فرد مدعی قبلا چهار پیشگویی ناصحیح هم کرده که انرا برای کسی بازگویی نمی کنند . فرض کنید من ادعا کنم که فلان بیمار یک سال زنده است . جای دیگر بگویم دو سال و جای دیگر سه سال بالاخره یکی از خبرهایم راست در می اید ولی بقیه را پنهان می کنم . این روش شیادانه را بعضا در قدیم به کار برده اند و مثلا ادعایی را در کاغذ نوشته مهر و موم کرده اند و بعد از گذشت چند سال با گشودن ان مهر و موم همه متعجب شده اند در حالیکه ان نامه مهر و موم شده یک نسخه نبوده و همزمان نسخ متفاوت ساخته شده .
    – متاسفانه بخشی دیگر از این فریبکاری به صورتی است که فردی در مورد اتفاقی پیشگویی کوچکی می کند و به صورت شانسی درست در می اید اما شنونده هیجان زده در بیان ان برای دیگران غلو کرده و با شاخ و برگ دادن به آن اگاهانه یا نااگاهانه دست به فریبکاری میزند .
    – وقتی از این جماعت می پرسیم که چرا سروران روحانی دارای کمالات معنوی برای یکبار که شده این دعاوی را به صورت شفاف و در جمع عمومی و قابل اثبات به رای العین انجام نمی دهند تا حقیقت بر طالبان ان معلوم شود و جماعتی از گمراهی نجات یابند می گویند که این شیوخ کامل از خودنمایی بیزارند . پس چگونه بعد از وقوع ادعا به خودنمایی می پردازند و صرفا قبل از تحقق ادعا گوشه گمنامی می جویند ؟ خدا داند .
    – اما انسان خردمند تا به درک و شهود و دیده و شنیده حقیقتی را درک نکند باید از پذیرفتن خرق عادات دوری کند که سحر و جادو و پیشگویی از خصایص شیطان است .

    • مدیر سایت

      من نیز به بیشتر غیبگویی ها باور ندارم  اما در مورد قضیه ی پیشگویی جمهوری اسلامی آنگونه نیست که شما تصور می کنید. ناقلین مورد اعتمادند و…

  16. مدیر محترم حتما به یاد دارن که در جواب یکی از نظر دهندگان به پیدا شدن جسد حیقوق نبی استناد کرده اند در یکی از پستها .
    اگر این اتفاق در گذشته نزدیک رخ داده بود چه افسانه ها که ساخته نمی شد ولی ….. خوشبختانه فیلم این رخداد باقی مانده و اکنون در سایت آپارات قابل رویت است
    http://www.aparat.com/v/4NCLp/%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%87_%D8%B4%D8%AF%D9%86_%D9%82%D8%A8%D8%B1_%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA_%D8%AD%DB%8C%D9%82%D9%88%D9%82

    برای اینکه دریابید غلو چگونه باعث انحراف و دروغ می شود به سایت زیر و روایت سه نفر از این واقعه مراجعه فرمایید
    http://rasekhoon.net/article/show/658958/%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA%20%D8%AD%D9%8E%DB%8C%D9%82%D9%88%D9%82%20%28%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87%20%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%29/
    مشاهده می فرمایید که دو نفر روحانی یکی امام جمعه تویسرکان و دیگری مسوول دانشگاه ازاد روایت صادقانه ای از مشاهدات خود ارایه می دهند . همان جمجمه سفید رنگ که در فیلم قابل رویت است و قطعا گزارش انها در خطوط رگ مانند ( دقت نمایید که منظور رگ نیست بلکه شبیه رگ به لحاظ رنگ جمجمه ) و خال سیاه نیز صحیح است .
    هیچ امر خرق عادتی وجود ندارد . یک جمجمه انسان و بقایای انسانی به صورت طبیعی در بارگاهی که طبیعتا یافتن جسد در ان عجیب نیست .

    اما نفر سوم که استاد مرمت کار است داستان را به گونه فیلم های اخر شب و وهم انگیز تغییر می دهد . در روایت او نوری که از قبر ساطع است و …. به کار رفته که مشخصا در فیلم و دو روایت دیگر اثری از ان نیست .
    اما جماعت متعصب و بی منطق از همه این شواهد طبیعی فقط ان بخش غیر طبیعی و خرق عادت ادعا شده توسط غیر مطمئن ترین شخص ( یک بنای مرمت کار در مقابل دو روحانی ) و روش غیر مطمئن ( پذیرش ادعای مرمت کار در مقابل سند تصویری باقی مانده از جمجمه ) را می پذیرد چرا که با باور و تعصب او همخوانی دارد و او ترجیح می دهد خود را فریب دهد .

  17. به امید نابودی جهل و خرافه ای که توی رگ به رگ همه مون رسوخ کرده و همه مون رو مسخ کرده

  18. آیابهتر نیست بجای اینکه دایمأ از وقت ظهور امام زمان حرف بزنید. از اینکه چرا ظهور نمیکند حرف بزنید این مقدمات ظهوری که ارایه میشه روز به روز دست نیافتنی تر میشه پس ظهوری در کار نیست چون اگر قرار بر ظهور بود باید خیلی وقت پیش انجام میشد تا اجازه نمیداد که مسلمانان در جهان این همه در افکار عمومی پست و حقیر شوند وتبدیل به خطرناکترین موجودات زنده حال حاضر جهان شوند.
    مسله ظهور هم شده بهترین بهانه برای ادامه حکومت بر جهل و کسب درآمد از این عقاید.

  19. مدیر محترم سایت اگر عزیزان درباره بیکاری نسل جوان و بالارفتن طلاق و اعتیاد هم پیشگویی کرده اند خیلی ممنون میشم اگر به اطلاع ما هم برسانید

  20. هر نقل قولی از آینده توسط افراد دروغه و مهم نیست از طرف کی باشه
    فقط خداست که فرای زمانه

    • مدیر سایت

      درسته خیلی وقتها پیشگوییها نادرسته اما کسی که قبلا پیشگویی کرده و بصورتی شگفت آور بخشی از آنها محقق شده، نمی تونیم بحساب دروغگویی پیشگو بذاریم

  21. حضرت علی ع پیشگویی رو نهی کرده اند
    هنگامی که سپاه ایشان به جنگ می رفتند یک نفر پیشگویی کرد که در این روز به جنگ نروند زیرا شکست می خورند
    حضرت قبول نکرند و پیشگویی رو گناه و اشتباه دونستن و به جنگ رفتند و پیروز شدند
    روایت رو کامل یادم نیست ولی منبع یکی از کتاب های دین و زندگی دوران دبیرستانم بود

    • مدیر سایت

      متن کامل حدیث را بنویسید تا ببینیم قضیه چه بوده. اینطوری نمیشه بررسی کرد

    • اولا دوست عزیز اون شخص درباره ی نحس بودن روز گفته،نه پیشگویی. مثلا تو کشور هما هم هست که اگه مثلا خواستی کفش بپوشی اگه یه کفش روی کفش دیگه باشه اون روز…
      منبع این ماجرا نهج البلاغه هستش.میتونین مطالعه کنین

  22. سلام به همگی شما درست میگید هر پیشگویی درست نیست قران تا حالا برا هرچی پیشگویی کرده درست بوذه نمونش داعش یا فاجعه ی منا من خودم اینارو خوندم شک نکنید که هر پیشگویی که قران میکنه درسته

  23. با سلام. روایت است که وقتی حضرت ظهور می کنند خیلی از مردم تصور می کنند انگار دین جدیدی آمده است. آن وقت اگر قرار است نظام پابرجا بماند تا به دست آن حضرت برسد لازمه اش آنست که قبول کنیم در این نظام هم انحرافات زیادی رخ خواهد داد

    • مدیر سایت

      اصول و پایه های اصلی سر جایش هست اما در پاره ای امور تفاوت می کنه و مردم چنین تصوری پیدا میکنند که اسلام جدید آورده شده

  24. هموار اصلی هست که بدلش ساخته می شود ….لطفا مطالب خاص در معرض عام قرار نگیرد

  25. با سلام. از مردم آریایی کشورم میخواهم که کمی تامل کنند. همه ی اینها بازی است یک مثال ساده شما خود را جای فردی که ۷۰-۸۰ سال پیش مثلا در آلمان میزیست بگذارید با وقایع و ترز فکری که آن زمان حاکم بوده آیا شما هیچ به فکرتان خطور خواهد کرد که همه این جنگ ها و کشتارها برنامه ریزی شدس. یا کشتار یهودیان. ایران هم در طول تاریخ خیلی نسل کشی شده ولی اصلا رفی ازش نیست. یا انقلاب ایران که نوسترا داموس پیش گویی کرده نه پیش بینی کار فراماسون ها بوده. همه چیزرا در یک متن نمیتوان گفت در راقع چیزی نمیتوان گفت. خواهشا در این ضینه ها تحقیق کنید چون در زندگی خود و اطرافیانتان بسیار بسیار بسیار مهم است که بنا به دلایلی در کشورمان آریان یا ایران اهمیت داده نمیشود. بنا به دلایلی اول متن از واژه آریایی استفاده کردم که باز هم به غلط غربی ها رواج داده اند که آریایی ها به ایران مهاجرت کرده اند در صورتی که این کرمن ها یا کرمانی ها بودند در اروپا به ژرمن ها مشهور شدند شهر تاریخی که سال ۸۴ در جیرفت کشف شد همه تاریخ جهان را از نظر مبدا زیرسوال برده. این نمونه یی از چیز هایی است کا ما ایرانی هایی که جزو بزرگان دنیا هستیم از خود نمیدانیم. با یک سرچ در گوگل در هر ضمینه یی میتوانیید مطالعه کنید. پس تحقیق زیاد انجامدهید

  26. شما را جان عزیزاتون کتاب بخونید مطالعه کنید تکرار تاریخ بر یک ملت بزرگترین ننگ آن است. فقط این رو بدونید حضرت علی ع می فرمایند بزرگترین راز مرگ است اما می بینیم بعضی از آقایون لیدر تور بهشت و جهنم شده اند . دخترها ، مادرها مطالعه کنید و اون رو تبدیل به عادت برای فرزندانتون کنید. تنها راه سرفرازی خواندن است خواندن حتی در حال غرق شدن در دریا هم بخوانید تا بینا شوید

  27. سلام سید خراسانی همان مقام معظم رهبری هست

  28. اقا ترامپ رای اورد ببیتم چند سال دیگه میمونن که بخوان پرچم به کسی بدن

  29. باسلام
    از منظر اسلام پیشگو را می توان به دو کس نسبت داد.اول انسان کامل و دوم انسان خطاکار . پس با این برداشت انسان کامل فقط پیامبران و امامان بودند که پیشگویی آنها کاملا درست و برگرفته از وحی الهی است . اما در خصوص نفر دوم که انسان خطاکار می باشد . پیشگویی آن بر منتج از فرضیات عقلی اوست. و لذا این پیشگویی باطل و شخص پیشگو دروغگو می باشد . بر این اساس، گزارش‌های منجمان، ستاره‌شناسان، اداره هواشناسی کشورها و… همه و همه از قلمرو بحث ما بیرون است.
    زیرا آنان تمام نتایج و گزارش‌های خود را از یک رشته تجارب علمی و کسب اطلاعات و به کارگیری فرمول‌های خاص به دست می‌آورند.

  30. مهدی هاشمی بهرمانی

    البته انسان هایی که دارای روح بلند و قداست نفسانی باشند . خداوند متعال به آنان قدرت درک و پیشگویی از آینده خواهد داد . مثل همین مورد که مدیریت سایت منعکس نمودند .یا پیشگویی حضرت امام (ره ) در خصوص فروپاشی شوروی مثال دیگری است که می توان بیان نمود .

  31. سلام خدا کنه امام زمان زود بیاد مارو از دست جمهوری به شکل اسلامی نجات بده

  32. پیشگویها مقیاسی هستندمیلیمتری نیستند

  33. چیزی که مهمه اینه که مردم همه اون چیزی که یک ملت باید داشته باشد را داشت . حالا انقلاب چه چیزی بمردم میداد که نداشتن. ؟ ولی بعد از ۳۸ سال همون چیزهایی را که داشتن هم از دست داده اند. متاسفانه باهمه اینها خیلی دوستان هنوز از عالم افسانه و خیال دوست ندارن بیان بیرون و حقیقت رو ببینن. یادمون نره بعد از ما فرزندان ما وفرزندان فرزندان ما زندگی میخوا هند. نه افسانه و داستان هایی که گفتند و میگن .

  34. هنوز بیکاری و فقر و فساد در ملت ما بیداد میکنه اختلاس هارو که دیگه نگوووو/
    خدایا کمک کن

  35. درود بر همگی برادران و خواهران هموطنم
    در پاسخ برادرم امیر می خواستم بگم که ما مسلمانهایی هستیم که از قرآن فقط دنبال پیشگویی هستیم و اینکه چطور میشه هر چه بیشتر زنان رو محدود کرد و عقاید و افکار رو تحت کنترل درآورد. دریغ از اینکه به زبان عربی آشنا باشیم و یا حتی به فارسی قرآن رجوع کنیم. برادر عزیزم اگر می خواهی از اسلام دفاع کنی حداقل دیگه هرگز نگو قرآن حادثه منا رو پیش بینی کرد. چیزی که در شبکه های اجنماعی نادانی باب کرد تا میزان تفکر ملتی خرافه زده رو زیر سوال ببرد. دوست خوبم اگر در آیه دقت کنی چیزی عکس خواهی دید. در این آیه خداوند می فرمایند «نزدیک بود که کفار به زیر دست و پای شما (یعنی گروه مسلمین) نابود شوند که اگر به خاطر آن عدۀ قلیلی از مومنین نبود که در میان آنانند هر آینه ای اتفاق می افتاد» حالا شما بگو این بنده خداهایی که فوت شدند یعنی یه نفر خوب توشون پیدا نمی شد یا حرمتشون از کفار کمتر بود که خدا نخواست نجاتشون بده؟ قضاوت رو میذارم برای ملت همیشه در صحنه ولی سطحی ایران عزیزم.

  36. سید حسین حسینی

    با سلام
    دوستان در نظر داشته باشید که پیشگویی ائمه معصوم و علمای اسلام با پیشگویی انسانهای عادی و برخی رمالان و جادوگران فرق داره
    نمیخوام زیاد پی ماجرا رو بگیرم اما برخی از پیشگویی ها بر اساس آینده نگیری گفته شده
    بطور مثال حضرت امام در اواخر جنگ فرمودند خیال نکنید خون هایی که دادید بی ثمر بود،ثمره این خونها رو ۲۰ سال بعد میبینید
    و ما امروز عراق رو میبینیم….

    یا حضرت آقا فرمودن اسراییل ۲۵ سال آینده رو نخواهد دید
    مطمئن باشید که آینده نگری باعث این حرفه
    در ضمن اینها وعده خداوند است و دو بزرگوار فقط یادآوری کردند
    فان حزب الله لهم الغالبون

  37. ایت الله بهجت فرمودندکه من گفتم ایامن هم ظهوررودرک میکنم وایشان گفتندفلانی که ازشماپیرمردترهست هم ظهوررودرک میکند.والبته به ایشوت قول.موندن ودرک ظهورداده نشد

  38. اکثر این پیش گوئیها سناریو نویسی تاریخ نویسان برای اینده است تا انطور که میخواهند تاریخ را رقم بزنند برنامه ریزیهای ۳۰ ساله صد ساله حتی ۳۰۰ ۴۰۰ ساله برنامه ریزی است نه پیشگویی

  39. سنگ محک مسلمین در درجه اول قرآن است. وقتی عملکرد حکومت را با دستورات خداوند در قرآن مقایسه کنیم، می توانیم بفهمیم که این حکومت پرچم را به حضرت مهدی می دهد یا حضرت مهدی پرچم را از این حکومت می گیرد!!!

  40. جمهوری اسلامی به چی اعتقاد داره؟ ، امام زمان با حکومت ظاله و ظالم کاری نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code