خانه / احکام / احکام زرتشتی / زن زرتشتی / ازدواج زرتشتیان / ازدواج اجاره ای (استقراضی) / ازدواج اجاره ای (استقراضی) میان زرتشتیان (اجاره دادن زن خود به مرد دیگر)

ازدواج اجاره ای (استقراضی) میان زرتشتیان (اجاره دادن زن خود به مرد دیگر)

به قلم مدیر سایت
از رفتارهای زشت زرتشتیان در عصر ساسانی ـ که متأسفانه برخی ناآگاهان آرزوی بازگشت آن روزگار را دارند ـ قرض دادن زن خود به مردی دیگر و به عبارت دیگر ازدواج استقراضی بوده است.
خلاصه ی ازدواج استقراضی چنین است که مرد 
حتی بدون اجازه ی زن خود، می توانست او را به ازدواج مردی دیگر در مدتی معین در آورد. فرزندانی که به وجود می آمدند به شوهر اول تعلق داشت (هرچند از نطقه ی مرد دوم بود) و به عنوان نیروی کار و برده به این فرزندان نگاه می کردند و شوهر اول گاه آنها را می فروخت.
در متن های حقوقی زمان ساسانیان، به ویژه «ماتیکان هزار داتستان» در مورد ازدواج استقراضی به تفصیل سخن گفته شده. وندیداد فرگردهای چهارم و پانزدهم به صورت مختصر در این مورد سخن گفته است. در «دینکرد و روایت پهلوی» نیز به اشارات مفصل تری بر می خوریم. (وندیداد، هاشم رضی، ج ۱، ص ۵۰۸، شرح)

هاشم رضی در کتاب «وندیداد» در شرح فرگرد ۴، صفحه ۵۰۷ ـ ۵۰۸ چنین می نویسد:
در «ماتیکان هزار داتستان» یا هزار ماده ی قانونی مطالب بسیاری در باره ی زنان، ازواج، واگذاری زنان یا ازدواج استقراضی آمده است. یک مرد حتی می توانست علی رغم میل و رضایت پادشاه زن خود، او را به اشخاص تنگدستی که نیاز به زن داشتند، برای مدت معینی واگذار کند. شرایط معاهده، زمان واگذاری، فرزندانی که از این زن در مدت قرض دادن وی تولید می شد، همه قبلا مورد موافقت دو طرف قرار می گرفت. (در باره ی حقوق ساسانی، ج ۱، ص ۳۶) و به این ترتیب دستور وندیداد اجرا می شد.
دارایی زن به شوهر دوم نمی رسید و تنها نیروی کار و خدمات و در صورت توافق تا اندازه ای، فرزندانی که از شوهر دوم در مدت استقراض حاصل می شد، برای شوهر ثانوی محفوظ می ماند.
باید اشاره شود که این مورد مراجعه ی نیازمندان و اشخاص تنگدست به اشخاص مرفه الحال، قوانین ویژه ای داشت. شخص نیازمند که درخواست می کرد، خود از قوانین آگاه بود و درخواست به صورت قانونی عرضه می شد. (همان کتاب، ص ۳۵)
کودکانی که از شوهر دوم برای زن تولید می شد، متعلق به شوهر اول بود.
پس از مراجعه ی کسی که نیازمند زن بود، مردی که به او مراجعه شده بود ـ با توجه به مطالب «ماتیکان هزار داتستان» ـ زن خود را با اجرای صیغه ای، به طور موقت از قید زوجیت آزاد می کرد. شوهر هرگاه به زن بگوید که: «از سوی من،  بر خود آزاد شدی…» صیغه ی طلاق موقت جاری شده و اجازه داشت به عنوان «چاکرزن» به ازدواج دیگری در آید. (در باره یک کتاب حقوقی ساسانی. فرهنگستان هایدلبرگ، ۱۹۱۰، جزوه ۱۱، ص ۳)
حتی مرد می توانست زن خود را بدون توافق زوجه به دیگری به طور موقت واگذار کند. در چنین صورتی شوهر دوم از ثروت زن بهره ای نمی برد؛ همچنین کودکان تولید شده نیز چنان که اشاره شد به شوهر اول تعلق داشتند و شوهر اول هرگاه که می خواست مطابق قانون می توانست زن و فرزندان وی را  که از شوهر دوم بود، باز پس گیرد…
فرزندانی که تولید می شدند، گاه به فروش می رفتند و این منبع درآمدی برای پدر بود و به عنوان نیروی کار از این فرزندان، چون بردگان بهره بری می شد. زن و کودک و برده، درست به عنوان یک شیء بودند.
به موجب «ماتیکان هزار داتستان» فروختن فرزند و به بردگی گرفتن فقط از اختیارات پدر است که می تواند فرزند را بفروشد، بکشد یا عضوی از او را ناقص کرده از کار بیندازد. (در باره حقوق ساسانی، جزوه ۵، ص ۲۲)

نظر اسلام در مورد ازدواج استقراضی
از نظر اسلام زن شوهردار نمی تواند با مرد دیگر ازدواج کند حتی اگر شوهر به آن راضی باشد. البته همانگونه که در متن فوق آمده، زرتشتی ها ابتدا زن خود را طلاق می دادند و سپس زن با مرد دوم ازدواج می کرد. اما از نظر اسلام، در این نوع ازدواج، تخلف های زیر صورت می گرفته است:
ـ شوهر اول حق ندارد برای همسر سابق خود، شوهر تعیین کند. بلکه دیگر هیچ اختیاری نسبت به او ندارد. زن آزاد است با هرکه خواست و با هر شرایطی که مایل بود ازدواج کند. پس اگر ازدواج دوم بدون رضایت زن باشد آن ازدواج باطل است.
ـ شوهر دوم پدر فرزندانی است که با ازدواج دوم تولد یافته اند، نه شوهر اول. چون فرزند با نطفه ی مرد دوم درست شده است. گویا برای همین بوده که مرد اول محبتی نسبت به فرزندان نداشته و با دید برده به آنها می نگریسته و می فروخته است.
ـ فرزندان ازدواج دوم مثل انسانهای دیگر هستند و کسی نمی تواند به عنوان برده به آنها نگاه کند و آنان را بفروشد حتی پدر واقعی (شوهر دوم) هم چنین حقی ندارد.
ـ در اسلام «ازدواج موقت» داریم اما چیزی به عنوان «طلاق موقت» وجود ندارد.
ـ ثروت زن چه پیش از طلاق و چه پس از آن و به عبارت دیگر در همه حال، برای خود اوست و شوهر حق تصرف بدون اجازه ی او را ندارد.
ـ هیچکس حتی پدر حق ندارد دیگری را بکشد یا صدمه ای به بدن دیگری وارد کند.

همچنین ببینید

بی اختیاری زن در انتخاب همسر / برابری زن و گاو در پیمان بستن بر آنها

به قلم سید محمد ناطقی به رغم سروصداهای بسیار در مورد آزادی و کرامت زن …

۱۳۱ نظر

  1. خفه شو پدرسگ اون عراب بودن ک ازین کثافت کاریا داشتن ریدم تو شعورت چی میدونی از تاریخ

  2. این ریاکاریها برای خوب جلوه دادن اسلام خیلی وقته کهنه شده.
    ازدواج استقراضی در اسلام همیشه وجود داشته و مسلمانان تا همین ۶۰ سال پیش، یعنی تا سال ۱۹۶۰ میلادی به برده داری و خرید و فروش کنیزان اشتغال داشته اند و در احادیث امامان شیعه قرض دادن و یا اجاره دادن کنیزان بلا مانع بوده .
    امام ششم جعفر صادق :
    اگر برادر مسلمانی کنیز داشته باشد، او می‌تواند واژن کنیزش را به برادرش قرض دهد.
    (وسائل الشیعه ​حدیث شماره ۲۶۷۰۲)
    امام باقر فرمود:
    با زن آزاد در برابر زن آزاد آمیزش مکن، اما کنیز را در برابر کنیز دیگر باکی نیست زیرا آنها اجاره ایی هستند.
    حلیه المتقین علامه مجلسی باب چهارم فصل ششم

    کتاب ماتیکان هزاردادستان همانطور که از نامش مشخصه، یک کتاب قضایی و جزایی سیستم قضات عصر ساسانی بوده و کتاب مذهبی زرتشتیان نبوده .
    در کتاب توضیح المسائل ملاهای اسلام هم اگر از مسائل زِنا و یا وطی با حیوانات حرف زده ،
    بدین معنا نیست که این اعمال مجاز هستند.

    مسئله ۲۳۹۴ توضیح المسائل آیت الله خمینی ؛
    اگر کسی پیش از آن که دخترعمه یا دخترخاله خود را بگیرد با مادر آنها زِنا کند، دیگر نمیتواند با آنان ازدواج نماید ولی اگر با دخترعمه یا دخترخالهٔ خود ازدواج نماید و پیش از آن که با‏‎ ‎‏آنان نزدیکی کند با مادرشان زِنا نماید عقد آنان اشکال ندارد.‏

    ولی هنوز امروزه در کتب قضایی اسلام، کودک همسری دختران ۹ ساله و ازدواجهای دائم چهارهمسری و زنان صیغه ایی موقت نامحدود برای لذت مردان مسلمان چه متاهل یا مجرد، مجاز و شرعی ست.
    ازدواج استقراضی هم کلمات فارسی نیستند و در آیین زرتشت حرام هست.
    ۱ـ در میان زرتشتیان بر خلاف اسلام تک همسری رایج بوده و ازدواج با دختران عمو و عمه هم روا نیست.
    ۲ـ زندگی و اخلاقیات حضرت زرتشت هم الگوی پارسیان بوده و او بر خلاف پیمبر اسلام و امامان شیعه، تک همسر بوده و پای هیچ کنیزی را هم وارد زندگی زناشویی خود نکرده.
    ۳ـ در متن عقد نامه زرتشتی بر خلاف صیغه عربی اسلام، زن با یک مدت معلوم و مبلغ معلوم خریداری نمیشود، بلکه مفاد عقدنامه زرتشتی برای شروع یک زندگی مشترک، یک تعهد مهرورزی و عشق و وفاداری دو طرفه هست.

    ۴ـ در اسلام ازدواج با دختران خردسال هم مجاز هست و آیت الله خمینی آنرا با دختر شیرخواره هم بلامانع میداند:
    ( کسیکه زوجه اى کمتر از نه سال دارد، عمل وطى برایىش جایز نیست چه اینکه زوجه دائمى باشد، اما سایر کام گیریها از قبیل لمس بشهوت و آغوش گرفتن و تفخیذ اشکال ندارد هر چند شیرخواره باشد.
    تحریر الوسیله امام خمینی مسئله ۲​۲۴۱ رقم ۱۲)

    • با سلام؛ و اما بعد:
      من کاری به سخنان این بنده خدا ندارم چون پیشتر پاسخ داده شده ولی یک قسمتش عجیب ذهن مرا درگیر کرد و آن این است که چطور در زمان امام صادق (ع) واژن قرض میدادند؟ اصلا واژن مگر یک اصطلاح عربی یا حتی فارسی است؟ خب وقتی نمیتوانید یک روایت را درست بخوانید و ترجمه کنید معلوم است تهش همین سخنان بی اعتبار در می آید…

      • کاری و جواب عقلانی نمیتونید داشته باشید بجزء مغلطه، چون برده داری جزء لاینفک اسلام تا همین ۶۰ سال پیش بوده، اونوقت غیرمعقوله که مدیر سایت از قول نویسندگان غربی دو سه خط تیکه برداری میکنه که مثلا ۲۵۰۰ سال پیش در ایران برده داری بوده.
        و اما مغلطه دیگر در باره واژن ؛
        مثل اینه که کسی ” کلمه ” را به ” واژه ” ترجمه کنه، بعد پارازیت بندازی که اصلا مگر ” واژه ” یک اصطلاح عربی یا حتی فارسی است؟
        واژن در فارسی همان فَرَج در عربی ست، مثل واژه در فارسی که همان” کلمه” در عربی ست.
        در وسایل الشیعه و تهذیب الاحکام بیش از صدبار از کلمه الْجَارِیَهَ یعنی کنیزان اجارهایی و فَرَج یعنی واژن آنها و احکام آنها صحبت شده.
        پس احادیث وقتی ترجمه میشوند، تعجبی نداره که تمام کلمات عربی آنهم به فارسی ترجمه شوند.

        • مدیر سایت

          اگر در اسلام برده داری مشروع شده، ولایت فقیه هم مشروع شده و او باقتضای زمان، آن را تعطیل میکنه چنانکه در جنگ عراق برده نگرفتیم

          • شما چرا این مغلطه رو همش تکرار میکنید ؟
            اولا که هر دو طرف مسلمان بودید و شرعا نمیتوانستید طرف دیگر را به بردگی بگیرید.
            دوما اگر برده داری قبلا در دنیا توسط آمریکا منسوخ نشده بود و فشار جامعه بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل برای ایجاد خویشتنداری بین دو کشور اسلامی و پایان جنگ نبود، بعید نبود که هر دو طرف همدیگر را به بردگی هم میگرفتید.

        • چاکرزن خودش کنیز بوده
          برده داری در زمان ساسانیان بین ایرانیان و فارسهای هندو تبار هم معمول بوده
          ماله کشی به تاریخ دیگه فایده نداره

        • این کلمه فرانسویه، یه دروغی بگو که بشه احمق

      • با سلام؛ و اما بعد:
        پاسخ ما را ندادید، وقتی طرف مقابل در زمان صدر اسلام مسلمانان را به بردگی و کنیزی میگرفت، مسلمانان چرا باید برده طرف مقابل را زندانی کرده و همچنین از کجا باید خرج خوراک و جای خواب او را می آوردند؟ این با کدام عقل سلیمی سازگار است؟.

        ما فقط برده داری را که به تأیید پیامبر و معصوم بوده است تأیید میکنیم اینکه شصت سال پیش در کدام ناکجا آبادی برده میگرفته اند به ما ربطی ندارد اگرچه از وضعیت گوانتانامو و ابوغریب که ماحصل تفکرات بی دینی و اومانیسمی آمریکایی هاست بدتر نبوده و نخواهد بود.

        متن عربی روایت را با ارجاع به منبع بگویید تا پی به صحت سخنانتان ببریم.

        • ــ شما بهتره دلواپس قتلهای زنجیره ایی و شکنجه های زندانیان بیگناه اوین و قرچک و کهریزک و فشافویه و وکیل آباد باشی که ماحصل تفکرات دینی فاشیستی حکومت اسلامیه.

          ـــ چطور وقتی برادران مسلمانتان در جهان اسلام، به تجارت برده داری اسلامی مشغول هستند و یا در افغانستان به رسم زشت بچه بازی میپردازند به شما ارتباطی ندارد، ولی اگر فلان زرتشتی در هندوستان زن دوم بگیرد، زودی جار میزنید که چندهمسری بین زرتشتیان هم رواج دارد.

          ـــ جالبه که به برده داری پیامبرتان اعتراف میکنید و او را معصوم هم میدانید. دیگر چرا سفسطه کنان بدنبال جواب میگردید، لابد آن برده داری که با تأیید پیامبرتان نازل شده، حلال کردن زنان اسیر شوهردار هست که حتی بین اعراب مشرک هم مرسوم نبوده،
          ولی چون در یکی از جنگها بنام اوطاس، تعداد زنان شوهردار بیشتر بوده، پیامبرتان برای رضایت یارانش، صراط مستقیم را در حلال کردن زنان اسیر متاهل می بیند که در کمال معصومیت، آن زنان نگون بخت را جزء غنائم و در سوره احزاب آیات ۵۲ ـ ۵۰ برای خودش هم حلال میداند.
          ــ نظام برده داری در اسلام مثل بقیه رسومات اعراب جاهلی از قبیل مناسک حج و قربانی کردن برای خشنودی خدایان، از قبل از اسلام به ارث رسیده و سپس الهی شده.

          https://fa.wikipedia.org/wiki/دیدگاه‌های_اسلامی_درباره_برده‌داری

          https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_slavery_in_the_Muslim_world

          ـــ نیازی هم نبود که مسلمین برای خرج خوراک و جای خواب آنها از کیسه پیامبر خرج کنند، فقط کافی بود اندکی از مال و اموال و خانه ها و زنان قبایل بنی قریظه و بنی قینقاع و بنی نضیر و بنی مصطلق را که محمد بین خود و سپاهش حلال و تقسیم کرده بود، به آنها بازگردانند،
          ولی الله زمینها و اموال آن بیچاره ها را ارث بابای مسلمانان قرار میدهد :

          و زمینشان و خانه ‏ها و اموالشان و سرزمینشان را که در آن پا ننهاده بودید به شما میراث داد و الله بر هر چیزى تواناست . سوره احزاب ۲۷
          پس از آنچه به غنیمت برده‏ اید حلال و پاکیزه بخورید و از الله بترسید که الله آمرزنده مهربان است . سوره انفال ۶۹
          این درست مثل مافیاست. کدام عقل سلیم و شعور انسانی آنرا میپذیرد ؟

          ــ طرف مقابل مسلمانان، حق داشته اند که با گروهی که با کاروانزنی، امنیت راهها و امنیت ساکنان شهر مدینه را تهدید میکردند، برخورد کنند و آنها را اسیر کنند. ولی مسلمانان چه حقی داشته اند که به شهری جدید هجرت کنند و بعد از راهزنیها و کسب قدرت، اموال و خانه ها و زمینهای قبایل عرب یهودی آن شهر را چپاول کنند، مردانشان را سر ببْرند و زنانشان را مثل کالا به غنیمت بگیرند و پیامبر معصوم هم زنان جوان شوهر مرده بنام ریحانه و صفیه و جویره را به خودش اختصاص دهد، بعد نگران خرج خوراک و جای خواب آنها و یا نگران ارضاء جنسی آنها باشند تا بتوانند تجاوز جنسی را قانونی کنند؟ سپس برای لاپوشانی این اعمال، دیدن موی سر زنان را حرام میکنند.

          https://fa.wikipedia.org/wiki/ریحانه_دختر_زید_قرظی

          https://fa.wikipedia.org/wiki/صفیه_دختر_حیی_بن_اخطب

          • ﭼﺮﺍ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮم ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺘﻌﺪّﺩ ﺩﺍﺷﺖ؟

            ﭘﺎﺳﺦ: ﺍﻭّﻟﺎً: ﺩﺭ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻫﺎﻱ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺷﻬﻮﺕ ﻣﺤﻮﺭ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺯﻳﺮﺍ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻋﺰﻳﺰ ﺍﺳﻠﺎم ﺍﺯ ٢۵ ﺳﺎﻟﮕﻲ ﺗﺎ ۵٣ ﺳﺎﻟﮕﻲ ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻛﺮﺩ، ﺯﻧﻲ ﻛﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺳﻨّﺶ ﭘﺎﻧﺰﺩﻩ ﺳﺎﻝ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻮﺩ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺗﺎ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺖ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﻜﺮﺩ.

            ﺛﺎﻧﻴﺎً: ﺗﻤﺎم ﻗﺒﺎﻳﻞ ﻋﻠﻴﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﻃﺮﺣﻲ ﺩﻗﻴﻖ ﺍﻳﻦ ﻭﺣﺪﺕ ﻧﺎ ﻣﻘّﺪﺱ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺷﻜﺴﺖ ﻭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻭ ﺳﺎﺩﻩ ﺗﺮﻳﻦ ﻭ ﺍﺭﺯﺍﻥ ﺗﺮﻳﻦ ﻭ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺗﺮﻳﻦ ﺭﺍﻩ ﺍﻳﻦ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﻗﺒﺎﻳﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻣﺮﺩم ﻃﺒﻖ ﺭﺳﻮم ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻟﺎﺯم ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﺪﻳﻦ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﻣﺸﻜﻠﺎﺕ ﺭﺍﻩ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﺩﻳﻦ ﺭﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭ ﻛﻨﺪ.

            ﺛﺎﻟﺜﺎً: ﺑﻌﻀﻲ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﺁﺩﺍﺏ ﻭ ﺭﺳﻮم ﻏﻠﻂ ﺑﻮﺩ. ﻧﻈﻴﺮ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﺎ ﺯﻳﻨﺐ ﺩﺧﺘﺮ ﻋﻤّﻪ ﺍﺵ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻱ ٣٧ ﻫﻤﻴﻦ ﺳﻮﺭﻩ ﮔﺬﺷﺖ.

            ﺭﺍﺑﻌﺎً: ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﻌﻀﻲ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻨﻬﺎ ﻋﻘﺪ ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻤﺒﺴﺘﺮ ﻧﺸﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻌﻀﻲ ﻗﺒﺎﻳﻞ ﺗﻨﻬﺎ ﺧﻮﺍﺳﺘﮕﺎﺭﻱ ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﻋﻘﺪ ﻫﻢ ﻧﻜﺮﺩ ﻭ ﻫﻤﻴﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻣﻲ ﺷﺪ.

            ﺧﺎﻣﺴﺎً: ﺍﮔﺮ ﻫﺪﻑ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﻱ ﺟﻨﺴﻲ ﺑﻮﺩ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﻫﻤﺴﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﻣﻲ ﺩﺍﺷﺖ.

            ﺳﺎﺩﺳﺎً: ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻛﻮﭼﻚ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻋﻘﺪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﻭ ﻣﺪّﺕ ﻫﺎ ﮔﺬﺷﺖ ﺗﺎ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﻫﻤﺴﺮ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﻫﺪﻑ ﻣﺴﺎﻳﻞ ﺟﻨﺴﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﺑﭽّﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ.

            ﺳﺎﺑﻌﺎً: ﻣﺎ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻛﻨﻴﻢ؛ ﻣﺎ ﺑﺎ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻳﻚ ﻫﻤﺴﺮ ﺍﺯ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺗﻮﻓﻴﻘﺎﺕ ﺑﺎﺯ ﻣﻲ ﻣﺎﻧﻴﻢ، ﻭﻟﻲ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮم ﺑﺎ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﭼﻨﺪ ﻫﻤﺴﺮ ﭼﻨﺎﻥ ﻏﺮﻕ ﺩﺭ ﻋﺮﻓﺎﻥ ﻭ ﻣﻨﺎﺟﺎﺕ ﻭ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻄﺎﺏ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ: ﭼﺮﺍ ﺍﻳﻦ ﻗﺪﺭ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﺮﺩم ﺣﺮﺹ ﻣﻲ ﺧﻮﺭﻱ «ﻟﻌﻠّﻚ ﺑﺎﺧﻊ ﻧﻔﺴﻚ»(۴٢٢) ﭼﺮﺍ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﻘّﺖ ﻣﻲ ﺍﻧﺪﺍﺯﻱ، «ﻟﺘﺸﻘﻲ»(۴٢٣) ﭼﺮﺍ ﺣﻠﺎﻝ ﻫﺎﻳﻲ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺣﺮﺍم ﻣﻲ ﻛﻨﻲ، «ﻟﻢ ﺗُﺤﺮّم …» ﺁﺭﻱ، ﻧﺴﻴﻢ ﺗﻨﺪ ﻣﻌﺮﻓﺖ، ﺧﻴﻤﻪ ﻱ ﻭﺟﻮﺩﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺭﺍ ﭼﻨﺎﻥ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺯﻥ، ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺑﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ.

            ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ، ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻫﺎﻱ ﻣﺠﺪّﺩ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺳﻦّ ۵٣ ﺳﺎﻟﮕﻲ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﻴﻮﻩ ﻭ ﻣﺘﺮﻭﻛﻪ ﻳﺎ ﺩﺍﻏﺪﻳﺪﻩ، ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻳﻞ ﻛﺎﻣﻞ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻭ ﺍﺟﺮﺍﻱ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺁﻣﻮﺧﺘﻦ ﺩﺭﺱ ﻋﻤﻠﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﭼﻨﺪ ﻫﻤﺴﺮ ﻭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺳﺎﺩﻩ ﻭ ﺑﻲ ﺗﻮﺟّﻬﻲ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﺗﺠّﻤﻞ ﮔﺮﺍﻳﺎﻧﻪ ﻱ ﺑﺮﺧﻲ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ. ﻋﻠﺎﻭﻩ ﺑﺮ ﻫﻤﻪ ﻱ ﺍﻳﻦ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﭼﻨﺪ ﻫﻤﺴﺮ ﻫﻴﭻ ﻋﻴﺒﻲ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﺎﻫﻲ ﻫﻤﺴﺮ ﺍﻭّﻝ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﮕﺎﺭﻱ ﻫﻤﺴﺮ ﺩﻭم ﻣﻲ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺩﻩ ﻫﺎ ﻧﻜﺘﻪ ﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﻗّﺖ ﻧﻤﻮﺩ.

            ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:

            ١- ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺣﻠﺎﻝ ﻭ ﺣﺮﺍم ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺧﺪﺍﺳﺖ. «ﺍﻧّﺎ ﺍﺣﻠﻠﻨﺎ ﻟﻚ» (ﺣﺘّﻲ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺩﺭ ﻣﺴﺎﻳﻞ ﻓﺮﺩﻱ ﺗﺎﺑﻊ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ.)

            ٢- ﻣﻬﺮﻳﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺯﻥ ﻟﺎﺯم ﻭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﻣﺮﺩ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ. «ﺁﺗﻴﺖ ﺍﺟﻮﺭﻫﻦ»

            ٣- ﻏﺮﺍﻳﺰ ﺟﻨﺴﻲ ﺭﺍ ﺟﺪّﻱ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ، ﺣﺘّﻲ ﻛﻨﻴﺰﺍﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﻛﺎﻣﻴﺎﺏ ﺑﺎﺷﻨﺪ. «ﻣﺎ ﻣﻠﻜﺖ ﻳﻤﻴﻨﻚ»

            ۴- ﺍﺳﻠﺎم ﺑﺮﺍﻱ ﺷﺨﺺ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ، ﺗﻜﺎﻟﻴﻒ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺍﻣﺘﻴﺎﺯﺍﺕ ﺧﺎﺹ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ. «ﺧﺎﻟﺼﺔ ﻟﻚ»

            ۵- ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺯﻧﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻛﺮﺩ، ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ. «ﻓﺮﺿﻨﺎ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﻓﻲ ﺍﺯﻭﺍﺟﻬﻢ»

            ۶- ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺩﺭ ﺗﻨﮕﻨﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﺩ. «ﻟﻜﻴﻠﺎ ﻳﻜﻮﻥ ﻋﻠﻴﻚ ﺣﺮﺝ»
            ۴١٩) ﺑﺤﺎﺭ، ﺝ ٢٢، ﺹ ١٨٠.

            ۴٢٠) ﻧﺴﺎء، ٨۴ .

            ۴٢١) ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻫﻴﭻ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﻣﻦ ﺍﺫﻳّﺖ ﺷﺪﻩ ﺍم ﺁﺯﺍﺭ ﻧﺪﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ. «ﻣﺎ ﺍﻭﺫﻱ ﻧﺒّﻲ ﻣﺜﻞ ﻣﺎ ﺍﻭﺫﻳﺖ»برگرفته از نرم افزار تفسیر نور حجت الاسلام والمسلمین قراعتی

            • مثینکه به تک تک مسلمانها باید سفسطه چند همسری پیامبرشان را گوشزد کرد
              حضرت خدیجه چون ۱۵ سال بزرگتر و یک زن مدیر و مسیحی بود و در مسیحیت چند همسری رواج نداشت، و در زمان حیات او هیچکدام از آیات برده داری و حلالیت زنان کنیز و اسیر، جرات نازل شدن نداشتند.
              اینکه پیامبرتان تا زمان حیات خدیجه تک همسر بوده، در صورتی اخلاق مدار تلقی میشود که بعد از درگذشت خدیجه هم تک همسری اختیار کرده باشد تا الگویی هم برای دیگران باشد، ولی او حتی چهارهمسری را که برای دیگر مسلمانان تجویز میکند، خودش به آن قانع نمیشود.

              سن عایشه را هم با جعل روایات هم نمیتوانید بالا و بالاتر ببرید ، هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال، سن قانونی ازدواج دختران در ممالک اسلامی ۹ سالگی که آنرا شروع پریود زنانگی و نشانه بلوغ دختران و سنت پیامبرشان میدانند، اعمال میشود.

              پیامبر ﺑﺎ ﻋﺎﯾﺸﻪ بنت ﺍﺑﯽ ﺑﮑﺮ ﺩﺭ ﻣﮑﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﺮﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻟیکه ۷ ﺳﺎﻝ ﺳﻦ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﺎ ﻫﯿﭻ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﺎﮐﺮﻩ ﺍﯼ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﮑﺮﺩ، ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻭ ۹ ﺳﺎﻝ ﺩﺍﺷﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺧﻮﻝ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺍﺗﻔﺎﻕ ۷ ﻣﺎﻩ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻧﺶ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﻨﻪ ﺑﻮﺩ، ﻭ او ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻼﻓﺖ ﻣﻌﺎﻭﯾﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﺮﺩ .
              ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻻﻧﻮﺍﺭ ﺟﻠﺪ ۲۲ ﺑﺮﮒ ۲۰۲ ـ ۳۲۴
              ﺷﻴﺦ ﻃﺒﺮﺳﻰ؛ ﺯﻧﺪﮔﺎﻧﻰ ۱۴ ﻣﻌﺼﻮﻡ ، ﺑﺮﮒ ۲۱۳

              پیامبر، پس از رحلت خدیجه و دو سال پیش از هجرت، با عایشه در حالیکه هفت سال داشت ، پیمان همسری بست و در حالیکه ۹ سال و دو ماه داشت با او در مدینه همبستر شد .
              کتاب زندگانی پیامبر ما جلد ۸ ، ترجمه جلد ۲۲ بحارالانوار

              زنان جوان پیامبرتان :
              عایشه ۹ ساله
              زینب بنت خُزَیمَه
              ریحانه، کنیز ۲۲ ساله به غنیمت گرفته شده یهودی
              صفیه، کنیز ۱۷ ساله به غنیمت گرفته شده یهودی
              جویریه، کنیز ۱۸ ساله به غنیمت گرفته شده یهودی
              ماریا قطبی کنیز مصری و رسوایی در سوره تحریم
              حفصه بنت عمربن خطاب
              و چندین زنان جوان که محمد به دلایلی موفق به زفاف با آنها نشده ، مثل :
              أسماء بنت النعمان
              قتیله بنت قیس
              ملیکه بنت کعب…
              و تمامی دختران عمو و عمه و دختران دایى و خاله که الله در سوره احزاب آیه ۵۰ به پیامبرتان حلال کرده .

              همچنین زینب بنت جحش، عروس پسرخوانده :
              عدم ازدواج با عروس پسرخوانده بین اعراب رسمی درست و اخلاقی بود که محمد برای تنوع طلبیهایش آنرا از بین
              برد. شما بجای وارونه فهمیدن حقایق مسلم، اسلام باید با رسم برده داری که غلط و ضد انسانی بود مبارزه میکرد و نه رسم عدم ازدواج با عروس پسرخوانده آنهم در زمانی که زینب هنوز همسر زید بود و بخاطر علاقه جنسی محمد به او، زید مجبور به طلاق او شد و محمد هم به دروغ گفت که پیوند او با زینب در آسمانها بسته شده.

            • با سلام؛ و اما بعد:
              این هم یکی دیگر از نمونه های خنده دار کپی پست، سن عایشه در این وبسایت بطور کامل به نقل از مقاله آقای سلمان حدادی اثبات شده است که به مقاله تفصیلی وی ندیدم اهل تسنن هم پاسخ صحیح و درستی توانسته باشند بدهند.

            • آقای کوروش در حرم سرایش در کنار زن اولش حداقل خخاله عزیزتر از جانش را داشت

              و بعد سر زن بارگی توسط زنگی که طمع به او کرده بود کله اش جدا و در خمره خون انداخت شده
              در حرمسرای داریوش ۳ دختر کوروش(۲ دختر و یک نوه اش) بودند.
              خشایار زن و دختران برادرش را به رمسرایش فرستاد و بعد برادرش را به قتل رساند

              پلوتارک به تشریح حرمسرای اردشیر دوم شاه هخامنشی پرداخته و می‌گوید خواجگان حرمسرا در آن زمان دارای قدرت فراوان بوده‌اند.

              راسای فارس در جنگها و یورشهایشان همیشه تعدادی از زنهایشان را هم می بردند تا با آنها سکس داتشه باشند. فارس ها جهاد نکای داتشند قبل از اینکه جهاد نکاحی مد شود

              حرمسرای خسرو پرویز شاه ساسانی که در آن بیش از هزار زن زیبا و دلربا از سراسر جهان در ان بوده‌اند

              در دوره ساسانیها هم که شاه زن و چاکرزن بودند و از هر کدام می شد چند تا داشت

              ماله کشان پان فارس کارشونو خوب انجام میدند

          • چرا وقتی همکیشان مشرک و کافرت در زمان پیامبر مسلمون هارو به بردگی میگرفتن مقابله به مثل با امثال تو برای پیامبر و مسلمون ها بد بوده ،
            درضمن اینو فراموش نکن که طبق همون تاریخ گزنفنتون کوروش کویرتون عده ای سربازانش رو اجیر می‌کرده تا در سرتاسر آسیا بگردند و زنان زیبا ولو شوهردار رو براش ببرند
            خیلی وقته که نقاب از چهره کوروش کویرتون افتاده

            • درود
              خیلی جالب است وقتی حکومت جنایتکار عثمانی ترکیه برای سلسه ی وحشی و جنایتکار سلجوقی و … فیلم و محموعه ی نمایشی تهیه کرده و به گذشته ی خونین و روسیاه خودشان افتخار می کنند در این تارنما برخی از عرب گرایان مذهبی کوته فکر و ضد ایرانی مانند همین شخص هتاک ، گذشته ی ایران بزرگ را زیر سوال برده و جالب تر مدیر این تارنما حرف این عنصر هتاک را تایید کرده و بر کفر و شرک مردمان پارسی تاکید می کند .
              فقط یک نمونه کوچک از یکتاپرستی مردمان بزرگ دیار پارس را از زبان آقای ولایتی مشاور رهبر انقلاب از تارنمای ایشان ارایه می کنم :
              ما پنج دلیل و استناد شامل قرآن کریم، فقه و حدیث، متون تاریخ اسلام متون زرتشتی و متون معتبر ادبیات فارسی را می توانیم بر این مدعای خود، یعنی یکتاپرستی ایرانیان در بخش اعظم تاریخ ارائه نماییم.
              به امید رهایی این سرزمین بزرگ و متمدن از شر بزرگ و فتنه ی عرب گرایان و غرب زدگان خود تحقیر بین و کوته فکر …
              سپاس

        • با سلام؛ و اما بعد:
          آقای عزیز بنده حقیر یک سؤال واضح و مشخص پرسیدم که جوابش روشن است؛ چرا از پاسخگویی طفره میروید؟ سؤال من راجع به اصل برده داری در زمان صدر اسلام بود و ابتدا بگویید مسلمانان که وضعیت اقتصادی شان در صدر اسلام تعریفی هم نداشت باید با اسرای طرف مقابل که حاضر به اسلام آوردن هم نبودند چه میکردند وقتی دشمن از ایشان برده میگرفت و همچنین بطور کل در جامعه آن زمان برده داری مرسوم بود؟ باید چکار میکردند؟.

          وقتی سؤال را با سؤال جواب میدهید یعنی هیچ چیزی از آداب بحث و مناظره نمیدانید و البته دستتان از پاسخگویی خالیست…

          • علیرضا این سوال در مورد زنان پیامبر اسلام(ص)
            در این سایت بارها پرسیده شده و بارها جواب داده شده
            از جمله عبارتی که نوشتید :
            ” تمامی دختران عمو و عمه و دختران دایى و خاله که الله در سوره احزاب آیه ۵۰ به پیامبرتان حلال کرده ”
            این عبارت را چند ماه قبل دقیقا یک نفر در همین سایت
            نوشته بود که دوستان جواب دادند
            پس از همانجا که کپی کردید از همانجا هم جوابش را
            مطالعه کنید
            تعجبم از افرادیه که عرضه پاسخگویی به مطالب این سایت
            را ندارند و با اسامی تکراری پیامهاهای تکراری را که بارها
            بهش جواب داده شده کپی و دوباره سوال می کنند
            چقدر این دشمنان اسلام ناتوان هستند که حتی عرضه
            سوال جدیدی را مطرح کردن هم ندارند

    • حرم سرای خسرو پرویز که سرآمد همه حرم سراها بوده
      اینکه فاشیسم ها و پان فارسها مثل گاو گمیز ساز گذشته را مقدس می کنند برایم خنده دار است

  3. جواد ریاکاری بالاتر از این نیست با اسم اسلامی در نقد اسلام مطلب در فضای مجازی بنویسید !
    و اما در باب حدیثی که گفتید :
    ” اگر برادر مسلمانی کنیز داشته باشد، او می‌تواند واژن کنیزش را به برادرش قرض دهد.
    (وسائل الشیعه ​حدیث شماره ۲۶۷۰۲) ”
    این حدیث با شروطی اجرا میگردد
    اولا رضایت کنیز لازم است !!!
    ثانیا اگر فرزندی در این رابطه شکل بگیرد فرزند رسمی و قانونی مرد است !!!
    ثالثا در هنگام جدایی باید عده نگه داشته باشد !!!
    بقیه پیامتون هم تکراریه بارها اینجا پرسیده شده و جواب داده شده
    از همانجا که کپی کردید جواب زیرش را هم مطالعه کنید !!!

    • فکر میکنید اگر تمام شروطی که فرمودید لحاظ شود آیا میتوان از این موضوع دفاع کرد ؟ انسانی است ؟ اخلاقی است ؟

      • اگر حدیث صحیح السند باشه بله باید دفاع کرد
        به شرط رعایت هر سه شرط
        کنیز و برده هم نیاز جنسی دارند که باید برطرف بشه
        شما فرض کن صاحب کنیز به هر دلیل قادر به
        انجام رابط جنسی با کنیزش نباشه
        آیا کنیز باید نیاز جنسیش سرکوب بشه ؟ قطعا خیر
        پس این کار هم انسانی و هم خلاقی است

        • وظیفه ما نیس که با عقل بررسی کنیم!!! وظیفه ما اینه که اگه سند داره ازش دفاع کنیم!!!!!! خیلی جالبه!
          بازم باورم نمیشه داریم با هموطن سر اینکه آیا دین کشور همسایه از ما بهتره بحث میکنیم. اخه پیامبرها یه سری نظریه درباره دنیا و خدا دادن، همش هم داروین رد کرده . حالا اگه اصرار دارین دین داشته باشیم خب معلومه دین وطنی بهتر از دین خارجی هس چون کمتر زبان فارسی رو از بین میبره و فرهنگ و سنت کشور خارجی رو هم نمیاره توو کشور ما. هر دین خارجی ای چه اسلام چه مسیحی چه دیگران

          • آیا داروین نظر همه ادیان در مورد خدا و دنیا رو رد کرده ؟ جناب اینها رو چطور میگی ؟ “دین وطنی بهتر است چون زبان فارسی رو کمتر از بین می بره و فرهنگ و سنت خارجی رو هم نمیاره تو کشور ما”این جمله هم از اون حرفاست گویا زبان و فرهنگ موروثی دین جنابعالیست در عین حال مثلا در مورد زبان اوستایی در زمان هخامنشیان هم مدرکی برای استعمال اون بین مردم نبوده و زبان آرامی زبان اداری اون دوره بوده و نه حتی پارسی باستان

    • رضایت کنیز لازم ه؟
      توو خود قرانتون نوشته زنتون حرفتونو گوش نکرد بزنیدش!
      جای دیگه نوشته زناتون کشتزار شمان!
      حالا رضایت کنیز لازمه ؟ 😄
      اگه نظرشو میخاستن که میگفت ولم کنین برم.
      یا می‌گفت چرا تو منو بفروشی؟ خودم میرم خودمو میفروشم.
      باورم نمیشه داریم با یه ایرانی نه سر اینکه دین کشور همسایه بهتر ه یا دین کشور خودمون بحث میکنیم!

  4. اگر حدیث صحیح السند باشه بله باید دفاع کرد
    به شرط رعایت هر سه شرط
    کنیز و برده هم نیاز جنسی دارند که باید برطرف بشه
    شما فرض کن صاحب کنیز به هر دلیل قادر به
    انجام رابط جنسی با کنیزش نباشه
    آیا کنیز باید نیاز جنسیش سرکوب بشه ؟ قطعا خیر
    پس این کار هم انسانی و هم خلاقی است

  5. خوبه معنای اخلاق رو در اسلام فهمیدیم.
    گورکانی، بالاخره دیر یا زود اون چهره داعشی خودتون رو نشون دادید که به سر دختران و زنان ایزدی و کُرد
    آوردند.
    تجاوز جنسی به کنیزان دقیقا یکی از اون بی اخلاقیهای جنسی اسلام هست که قبل از اسلام وجود نداشت و
    در اسلام شرعی و الهی شد.
    پس زیاد بفکر صواب ارضاء جنسی فرج کنیزان نباش چون بقدر کافی در جنت اسلام حوریان باکره براتون کنار گذاشتن.

  6. شما نمیخواد دلواپس ارضاء جنسی کنیزان باشی، چون ممکنه سر از داعش دربیاری.
    به دستورات اسلام در تجاوز به کنیزان شوهردار و بی شوهر میگن کثافتکاری و بی بندوباری جنسی.
    در اسلام نه رضایت کنیز شرطه و نه غلام چون آنها صاحب دارن و غنیمت بحساب میان.
    https://fa.wikipedia.org/wiki/غلمان

    • مدیر سایت

      برده داری برای زمان و شرایط خودش مناسب بوده واکنون ولایت فقیه جلو آن را گرفته

      • والا مناسب نبوده بلا مناسب نبوده. اسپارتاکوس سال صد قبل از میلاد فهمید برده داری درست نیس و قیام کرد علیه ش.
        اقای مسیح صد سال بعد هنوز متوجه نشده بود.
        اقای مانی دویست بعد از میلاد پیروانش رو از برده داری منع کرد
        ولی اقای محمد ششصد بعد از میلاد هنوز متوجه نشده بود.
        نهایتا توو امریکا کسانیکه اصلا ادعا نکردمه بودن جبرییل رو دیدن به برده داری پایان دادن.
        تمام دستاورد های بشر متعلق به خودش هست و چیز مفیدی از اسمان برای بشر نیومده.

    • با سلام؛ و اما بعد:
      وقتی ملت ها و اقوام دیگر در صورت نبرد، مسلمانان را به بردگی میگرفته اند با کدام استدلال مسلمانان باید خلاف این رفتار میکرده و برای برده های گرفته شده از آنان زندان ساخته و از جیره خودشان هم خرج و مخارجشان را بدهند؟؟؟…!!!!

      در رابطه محتوای کامنت شما هم سراسر از روی عصبانیت شدید و بدون یک ارجاع نوشته شده!! اگر ویکی پدیا ارجاع و سخن صحیحی دارد یک به یک و در هر کامنت یک موضوع را نقل کنید تا بررسی شود، اگر صحت داشته باشد ما را باکی نیست، همین جا بنا به متن بندهش زن را پتیاره جهی میخوانیم و زرتشتی میشویم…

      • الان دیگه زحمت نکشین زرتشتی بشین ، الان دیگه حقوق بشر آخرین دستاورد حقوقی بشر هست زرتشت و اسلام و دیگران مال قدیم بود

    • سعید اولا داعش اهل تسنن بودند ، با شیعیان جریانشون فرق داره !!!
      ثانیا کنیزی و بردگی گرفتن با ارتباط جنسی با کنیز برقرار کردن دو مقوله متفاوت هست
      در ارتباط جنسی با کنیز در اسلام ، رضایت کنیز شرط هست
      پس وقتی رضایت باشه دیگه بهش تجاوز نمیگن !!!
      شما نمی خواهد به این موارد فکر کنی برات سنگینه !!!
      شما روی همان مقالات مربوط به ازدواج با محارم
      و ازدواج استقراضی در ایران باستان که در سایت آمده تمرکز و مطالعه کنی برات بهتره !!!

  7. این حرفا رو فقط ترکها علیه ایران می‌سازند یا هر ترفندی ضربه یه فرهنگ ایران می‌زنند از جمله اقای گورکانی ک از گورکانیان افغانستان ک رفتن هند و نژاد ترک بودن… زشته اینقدر نژاد پرستی و دروغ.. تو برو فرهنگ ترکان و ترکستان رو قبل از اسلام یخوان بعد بیا در مورد ایران حرف یزن

  8. هم ابراهیم پیامبر هم اسحاق که جد پیامبر اسلام هم بودند با خواهر خودشان ازدواج کرده ماجرای ابراهیم و ساره را کتمان که نمیتوان کرد که حتی ابراهیم دست به عمل قبیح تری هم زد و ساره را به فرعون هدیه داد زیرا بسیار زیبا بود و از از فرعون مال و حشم زیادی گرفت زمانی که فرعون فهمید فقط دستور داد که جان ات را بردار و آن اموال پر از کثافت را هم به تو بخشیدم فقط از سرزمین من خارج شو و پسرش اسحاق هم این کار را تکرار کرد

  9. سلام
    لطفا در مورد نیروزد و اینکه ایا همین مطلبی هست که نوشته اید یک متنی بنویسید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code