به قلم مدیر سایت
داریوش در یکی از کتیبه های بیستون بیان می کند که در جنگ با ندینتبیره، اسیران را در آب ریخته است:
«سپاه ندینتبیره را کاملاً شکست دادم؛ بقیه در آب انداخته شدند، آب آنها را برد».
در متن بابلی سخن از کشتن همه ی سپاه دشمن است:
«آنها به سوی رودخانه فرار کردند و رودخانه آنها را برد؛ ما نبرد کردیم؛ روز دوم از ماه تبتو، همه ی آنها را کشتیم و هیچ زنده ای بر جای نگذاشتیم».
منبع: کتیبه های هخامنشی، ص ۲۲۶.
آبان ۱۳۹۶
سلام متنی که نوشتید به نقل از کتیبه بیستون نوشتید نگفته من اسرا را به آب انداختم میگوید اسرا به آب انداخته شدند
فرق هست بین اینکه ما به آب انداختیم وآنکه به اب انداخته شدند
فاعل جمله معلوم نیست ونمیتوان داریوش رو متهم به این کار کرد
«سپاه ندینتبیره را کاملاً شکست دادم؛ بقیه در آب انداخته شدند، آب آنها را برد»
بر فرض هم که این ترجمه ها درست و تحریف نشده باشند ،
پادشاهان ایرانی پیامبر نبودند ولی خطا و گناه از پیامبران قابل فهم نیست :
مسلم الانصاری گفت که رسول الله مرا بر اسیران بنی قریظه گماشت، پس نگاه به آلت تناسلی نوجوانان پسر میکردم،
اگر میدیدم که موئی بر آلتش روئید گردنش را میزدم و اگر نروئید بود جزء غنایم جنگی گماشته میشد.
(مجمع الزوائد الهیثمی جلد ۶ صفحه ۱۴۱ء اعیان الشیعه محسن الامین جلد ۳ صفحه ۳۰۳) .
این حرف هیچوقت از پیامبر گفته نشده. و کتابی به این اسم وجود خارجی نداره
https://lib.efatwa.ir/43322/6/141 مجمع الزوائد
https://lib.eshia.ir/71735/3/303 اعیان الشیعه
جناب ناشناس هر دو درسته ولی کامل گفته نشده چون افرادی مثل امیر فقط کپی پیست میکنن و به اون کتاب مراجعه نمیکنن در هر دو کتاب این روایت براساس مبانی رجالی تضعیف شده و قابل استناد نیست اما جالبه که امیر دیگران رو به تحریف متهم میکنه ولی خودش از جایی کپی کرده که آشکارا تحریف کرده
در متن کتیبه بیستون داریوش هر کجا که خود حضور داشته یا نماینده اش اعمال صورت گرفته را به صورت اول شخص بیان کرده ولی در این جا در متن میخی فعل حالت مفعولی و سوم شخص دارد و نه فاعلی و اول شخص لذا ترجمه صحیح ان به اب انداخته شدند . در نهایت اینکه جنگی بر روی دجله صورت گرفته و دشمنان ایران یا غرق شده اند و یا اینکه داریوش غرقشان کرده توفیری نمی کند . اگر دشمنان بر ایشان چیره می شدند غارت جان و ناموس مردم ایران قطعی بود . لذا داریوش مطابق رسم کهن و رسم امروزین کار درست و وطن دوستاه انجام داده است .
متعجبم جماعتی که در دینشان جهاد از اهم وظایف دینی است چگونه جهاد و قتال را برای دیگران مذموم میدانند ؟
جناب مدیوماه اصولا داریوش خود رو فرمانروای سرزمین ها می دونسته نه فرمانروای ایران و ایرانشهر ابداع ساسانیانه در ثانی در بیستون به غیر از گئومات (که عده ای او رو همون بردیا میدونن) اشاره ای به غارت گری و کشتار توسط اون افراد نشده و بیشتر دنبال استقلال طلبی بودن و توسط داریوش شورشی تلقی شدن خود این تامل برانگیزه و البته این ربطی به جهاد نداره قبول دارم که از جهاد چه در گذشته و چه حالا سوء استفاده شده ولی این کار داریوش با جهاد قابل مقایسه نیست
اینا که داریو ش کشت تجچزیه طلب بودند
بله برای توجیه وحشی گری داریوش
همیشه دلیل کذایی میشه جور کرد !!!