خانه / شخصیت ها / اسلام شناسان / امام خمینی / هماهنگی فتوای امام خمینی و آیت الله روحانی

هماهنگی فتوای امام خمینی و آیت الله روحانی

به قلم مدیر سایت
طبق فتوای آیت الله سید صادق روحانی زنان می توانند تصویر بی حجاب خود را در اینترنت بگذارند. بعید نیست بتوان از استفتایی از امام خمینی نیز همان استفاده را کرد.
سال ۱۳۶۶ آقای محمد هاشمی ـ رئیس وقت سازمان صدا و سیما ـ از حضرت امام چنین استفتا کرده است:

سؤال: بسمه تعالی. همچنان که استحضار دارید در برخی از برنامه های نمایشی سیمای جمهوری اسلامی ایران نظیر فیلمهای سینمایی یا سایر برنامه های نمایشی اعم از داخلی و خارجی، زنان نمایشگر حضور دارند که حسب موضوع بعضاً از ضوابط کامل پوشش اسلامی در حد چهره و گردن و موی سر برخوردار نیستند و همچنین در پاره ای از ورزشهای مرسوم از قبیل «کُشتی» و «فوتبال» قسمتی از بدن ورزشکاران مرد پوشیده نیست، استدعا دارد جهت روشن شدن موضوع نظر مبارک را در خصوص موارد زیر اعلام فرمایید:
۱- پخش برنامه های تلویزیونی که در آنها برحسب موضوع زنانی ایفای نقش می نمایند که ضوابط کامل پوشش اسلامی در حد چهره و گردن و موی سر را رعایت ننموده اند.
۲- پخش برنامه های ورزشی نظیر کُشتی و فوتبال که در آن قسمتی از بدن مردان ورزشکار پوشیده نیست.
۳- نگاه کردن به برنامه های فوق الذکر که از تلویزیون پخش می شود. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
محمد هاشمی

جواب: بسمه تعالی. نظر نمودن به این قبیل فیلمها و نمایشنامه ها هیچ یک اشکال شرعی ندارد و بسیاری از آنها آموزنده است و پخش آنها نیز اشکالی ندارد. و همین طور فیلمهای ورزشی و آهنگها اکثراً بی اشکال است. گاهی خلافْ به طور نادر دیده می شود، که باید بیشتر مواظبت کرد. لکن دو نکته باید مراعات شود: اول آنکه کسانی که گریم می کنند باید محرم باشند و اجنبی حرام است چنین کاری را انجام دهد. دوم آنکه بینندگان از روی شهوت نظر نکنند.
روح الله الموسوی الخمینی
(۱)

وقتی که پخش فیلم زن که گردن و موی او پیداست ایراد نداشته باشد به طریق اولی عکس او ایراد ندارد. جالب آن است که امام آنقدر دقت داشته که وقتی دیده است گریمور بعضی فیلم ها فقط مرد است، تذکر داده؛ اما به پیدا بودن مو و گردن که حتی در سؤال تصریح شده، ایراد نمی گیرد.
—————————

(۱) صحیفه ی امام، ج ۲۰، ص ۴۴۵ ـ ۴۴۶

همچنین ببینید

تفاوت از جان گذشتگی امام خمینی با خارج نشین های ضد انقلاب!

به قلم مدیر سایت ضد انقلاب های خارج نشین با ابزار شبکه های تلویزیونی ماهواره …

یک نظر

  1. از اقایان فرشاد وعبدالحق ومعتزله وخانم اناهیتا وخانم نوشین واقای اریا وبسیاری از افراد دیگر که در این وبسیایت ووبلاگ مینوشتند وهمچنین موبد غیبی خبری نیست چرا؟
    از این افراد خبر دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code