+
خانه / اعتبار دین زرتشتی / روشی نوین در تبلیغ دین! + تصویر
روشی نوین در تبلیغ دین! + تصویر

روشی نوین در تبلیغ دین! + تصویر

به قلم مدیر سایت
خانمی به صورت گسترده در فیسبوک و برخی شبکه های ماهواره ای به تبلیغ زرتشتی می پردازد. او که دچار توهم خودزیبابینی است، با گذاشتن عکس های فراوان از خود با ژست های مختلف و گاه نیمه عریان، تلاش در جذب دیگران به این دین دارد بدون توجه به اینکه اگر جذبی از این طریق صورت گیرد، پایدار نیست و ارزش ندارد. چنین روش تبلیغاتی نشانه ی نداشتن منطق استوار است و الا لزومی ندارد به چنین راه هایی پناه برده شود. برخی زنان مسلمان نیز اینگونه تصاویر از خود را در فیس بوک می گذارند، اما با چنین شیوه ای در پی جذب دیگران به اسلام نیستند.
نوشته شده در سال ۱۳۹۳
9f8d02accd2588c1d9d4e01dd439f55954a7dc042833906e14ca54f42412b58b125133

۶۱ نظر

  1. چرا داری دروغ مینویسی

    اخه چرا داری بی هویتی خودتون رو با دروغ پردازی درباره دین محترم زرتشت مینویسین
    میدونم دارین میترکین
    برید بمیرید ادمای جاهل

  2. لطفا به عنوان سایتی اسلامی این تصاویر را حذف بنمایید باتشکر

  3. بهتر بود متن وسخن این ضعیفه ی مفسده را میاوردید وخبرش را نیازی به هیکل زشتش نبود

  4. ۱- این خانم در کشورهای غربی زندگی میکنه ودر آنجا این مدل لباس پوشیدن مرسوم است. ۲- این مدل لباس از نظر مذهبیون مسلمان ، زشت و بی حجابی است۳- یک نمونه را نمیتوان به کل نسبت داد۴- اینگونه لباس پوشیدن نشانه هرزه گی نیست.۵- به نظر من این خانم بسیار ساده و رو راست است و آدم سیاستمدار و دور اندیشی نیست زیرا برای تبلیغ آیین زرتشتی در نزد مسلمانان ( اگر این منظور را داشته) باید اعتقادات مسلمانان نظیر حجاب یا همان پوشیدن تن را رعایت میکرد.

  5. منظورش تبلیغ زرتشتیگری بین دیگر ادیان وافراد ساده وهوس باز داخلی است ونه مومنین وعلما . یک مشت نشانه ی خروار است اونا که یک میلیارد نیستن مثل اینکه خوب میشناسینش لازمه به تصاویری که از زرتشتیان زیادی که همرا باموبدان زیادشان درکوهی درایران مشغول امور مذهبیشان بودند توجه کنید که انگونه که ادعا میکنند درایران قبل اسلام حجاب کاملی داشتند حجاب زیادی ندارند انگار درکاباره اند وا معلوم نیست که ایااون روسری روهم از ترس جمهوری اسلامی بستند یا نه تواینترنت سرچ کنی میبینی درضمن اگه این هرزگی نیست پس چیه درضمن شما درغرب زندگی میکنی که اینطوری حرف میزنی پس این همه محجبه درغرب الکی و دروغ اند انسان درغرب که میره باید اینطوری بشه نباید خوشو حفظ کنه؟!!!!!!!!!!

    • گفتی کاباره خودت باعث شدی حرفات زیر سوال بره کاباره ها مال کیا بودن ؟اگه جمهوری اسلامی جمعشون نمیکرد کیا میرفتن؟ خوب مسلمه مسلمانان .همین الان مسلمانان داعش ببین دارن چه فسادهای میکنن همش بخاطر احکام افراطی اسلامه

  6. مدیریت محترم سایت کاش متن وتوضیح بیش تری درج میکردند لطفا تصاویر را حذف بنمایید

  7. جناب ناشناس: ۱- فرمودید مشت نشانه خروار است. پس میتوانیم بگوییم طالبان، بوکوحرام و داعش نشانه کل مسلمانها هستند؟ ۲- اگر حکومت اسلامی قانون اجباری بودن حجاب را بردارد دهها هزار زن مسلمان ایرانی نه تنها در اینترنت بلکه در خیابانهای تهران مشابه پوشش همین خانم ظاهر خواهند شد.۳- در کشورهای غربی بدلیل آزاد بودن حجاب هم محجبه داریم هم بی حجاب ولی اکثرا بی حجابن. 

  8. بله کاملا حرف شمادرسته میتوانیم بگوییم بوکوحرام و داعش مشتی اند ازخروار اسراییل وامریکا وانگلیس ومنافقین جناب پیمان باید بهتون بگم اطلاعات سیاسی وجهانیتون ومسایل امروز جهان وهمچنین تاریخی صفر است اول اطلاعتون را از اخبار مربوط به این گروه ها قوی کنید بعد نظر بگذارید۲یعنی چون اکثرشون بیحجابند این زن باید حجابشوبردارد؟ بعدش هم ورداشتن حجاب زنان ایران خدایی نکرده بعداز نظام اسلامی به معنی تبلیغاسلامه یا عمل ننمودن انان وگول غرب ومفسدینی چون پهلوی راخوردن. باید خدمتتون عرض کنم بنابرفرض مذکور که زنان حجابشان رابردارندخب این کاراولین بار توسط چه کسی به اجبار تحمیل ورسم شد توسط پهلوی اول ودومگسترش یافت که بنابرگفته ی موبدموبدان ایران دران زمان پهلوی بزرگترین خدمت رابه دینشان کرد ومبلغشان بود. درضمن بوکوحرام نوددرصد اعضایش مسیحی اند به گفته ی خبرگزاری های موثق جهانی داعش هم گروهی است که امریکا اسراییل وانگلیس برای بدنام کردن اسلام ساخته اند چرا حزب الله لبنان گروه های ازادی بخش فلسطین وگروه های مبارز عراق و بسیج ایران را مسلمان نمیدانی؟؟؟؟!!!!!!!!

    • فقط می دونم که با ضرب المثلهایی مثل مشت نشانه ی خروار است نمیشه در مورد چیزی به صورت علمی قضاوت کرد. اینجور ضرب المثلها برا قانع کردن مردم عادی خوبه.

    • زرتشت و اسلامو داعشو آمریکا و شورویو پهلویو پنچرگیریو آپاراتیو شهرامو بهرام رو همرو بهم وصل کردی

      حالا کی مفصد بود ؟ آها پهلوی !

      خدا بیامرزه رضا شاه بزرگو که با دست خالی و بدون دست استعمار مملکتو به سوی آبادی برد که اگه همون نبود الان باید با خر میرفتی مدرسه …… خدا نیامرزه محدرضاآریامهر و که یه سری انگلهای مزدور رو زنده گذاشت که امروز مملکت به این روز فلاکت بیوفته

    • حزب الله را غیر از شیعیان همه تروریست میدانند. سنی ها حزب الله را تروریست میدانند و شیعیان جبهه النصره و مخالفان بشار اسد را.
      بوکوحرام نود درصد مسیحی است؟؟ بوکوحرام یعنی تحصیل غربی حرام است!! دولت اسلامی افریقا!

      ان منابع موثق گفته اند هدف امریکا تقسیم خاورمیانه است برای ساختن داعش نگفتن اسلام!!!

  9. لطفا نگویید که این خانم هم به دینش عمل ننموده خوب دقت کنید اگر مسلمین بیحجابی کنند نشانه ی عمل ننمودن مسلمین به حکم واجب حجاب است ولی دردین زرتشت هیچ حکمی واجب نیست یعنی اصلا نیازی نیست چیزی راواجب بدانند که درصورت تبلیغ بخواهند ضد یاموافقش را عمل بنمایند که انوقت بگوییم به دینشان عمل ننمودند چون اصلی دارند که میگوید انسان مخیراست بین انتخاب نیکی ویابدی وهمینطور خواندن امری مانند نماز در دینشان شایسته است نه بایسته .این خود شخص که عمل مینماید ویابلعکس به گفته ی موبد موبدان.

  10. شما فرد بیماری هستین .درمورد زرتشت واقعا چیزی نمیدونین

  11. من مسلمان زاده هستم .زرتشتیهای بنده خدا رو فردا متهم نکنی

  12. نه زرتشتیان رامتهم نمینماییم ولی کسانی که چیزی ویاگروهی رادوست دارند همانند آنها هستند.
    شمابااین ادب والاتون دنبال دین حق و آیین پاک اجداد آریاییتون هستین ودارین دفاع میکنین

  13. اقای صادقی دوست عزیزم من دوس دارم مطالبم گفته بشه تا به همه بقبولانم راه راستی چیه ولی اینجا باید بی تعصب حرف زد مدیر این سایت متاسفانه افراطی هستن تا حدی که مقام شهدای زرتشتی رو هم بایین میارن من خودم در خوانواده ای هستم هم مفقودالاثر داریم و هم شهید من هیچ فرقی بین اینان قاعل نیستم .شما چطور از من انتظار داری با این جو راه درست رو بیدا کنیم

    • جناب ایرانی من معمولا مطالب این سایت را دنبال می کنم. در مقایسه با سایتهای دیگه مدیر این سایت کوشش فراوانی داره که همه ی مطالب را منعکس کنه. به نظرم نمی رسه که چندان هم آدم افراطیی باشه. حتی گاهی فحشها و توهینهایی که از جانب برخی آدمای جاهل بهش میشه را هم میذاره. در موارد بسیاری هم دیدم که مطالب استدلالی و منطقی را هم بدون تعصب پذیرفته. در ضمن شما قبلا گفته بودید که مسلمان زاده هستید اما در پاسخی که گذاشتید ضمن دفاع از شهدای زرتشتی گوشزد نمودید که در خانواده ی شما هم مفقود الاثر و شهید وجود داره. این مفقود الاثرها و شهدا اگر جزء یک خانواده ی زرتشتی باشند پس با اون حرف شما که گفتید از خانواده ی مسلمان هستید همخوانی نداره.

      • من نگفتم شیدان خونواده ما زرتشتی هستن من مسلمان زاده ام شهیدان خونواده ما مسلمانن حرف من اینه بین دوشهید خونواده ما که مسلمانن با دوشهید زرتشتی که مدیرسایت گفتن هیچ فرقی ندارن.من که شهدان رو طبقه بندی نمیکنم

        • جناب ایرانی اینکه شما زرتشتی هستی بر من یکی که ثابت شده بود، ولی حالا که دوست داری خودت رو مسلمان زاده جلوه بدی با خودته، ولی از خدا بترس این توصیه ی دوستانه ی من به توست، حالا خود دانی.

          ۳ ابراهیم: الَّذِینَ یَسْتَحِبُّونَ الْحَیَاهَ الدُّنْیَا عَلَى الآخِرَهِ وَیَصُدُّونَ عَن سَبِیلِ اللّهِ وَیَبْغُونَهَا عِوَجًا أُوْلَـئِکَ فِی ضَلاَلٍ بَعِیدٍ
          آنان که زندگى این جهان را بر آن جهان برمی‏گزینند، و [مردم را] از راه خدا باز می‏دارند و آن را کج میخواهند- بد جلوه می‏دهند- آنان در گمراهى دورند.

        • جناب یرانی من مجددا به پست مربوط به شهدای فردو و زرتشتی که قبلا مدیر ساید گذاشته اند مراجعه کردم. آنچه از سخن ایشان فهمیدم طبقه بندی شهدا نیست بلکه مقایسه بین تعدادشان است. به همین خاطر مناسب است که شما در نقد بر ایشان نام تعدادی از شهدای داوطلب زرتشتی که احیانا آقای فاطمی از آنها مطلع نیست را ذکر کنید. البته یقینا شما خود را موظف به چنین چیزی نمی دانید اما خواستم یاد آور شوم که برای نقد دیگران باید آنچه مطمح نظر اوست را مورد نقد قرار داد.نیز توجه دارم که مساله پی گیری جمعیت شهدا تقریبا یک بحث حاشیه ای است و شاید تحقیق پیرامون آن چندان ثمره ای نداشته باشد اما اجمالا می تواند شاهدی بر میزان ارادت زرتشتیان به میهن خود باشد.

    • بله اگر منظورتون از «اینان» در جمله ی «من فرقی بین اینان قائل نیستم» شهدای مسلمان و زرتشتی باشه، اعتراف می کنم که من منظور شما را درست متوجه نشدم. فقط همین اندازه مونده که اگر زحمتی نیست نام تعدادی از شهدای زرتشتی که داوطلبانه(نه به صورت خدمت سربازی) جبهه رفته اند را ذکر کنید. نیز اگر همچنان معتقدید مدیر این سایت آدم متعصبی است و همه مطالب را منعکس نمی کند، چند منبعی که گمان می کنید وی از آنها مطلع نباشد و حاوی حقائقی در مورد دین زرتشت باشد به ما معرفی کنید.

  14. خواهشا این بحث‌ها را رها کنید !!!!!!همه شهدا عزیزند.زرتشتیان بیشتر که باوجود تعداد کم شان در جنگ تحمیلی حضور داشتند.درود بر شما

  15. اگرمن با یه عکس سکسی بیام و خودمو مسلمان معرفی کنم و از دین اسلام بد گویی کنم شما باورمیکنید که من مسلمانم

    واقعا اندازه یه بچه هم شعور و عقل ندارید

    این خانمی که شما معرفی کردید ازخودتونه و فقط رسالت تخریب چهره زرتشت و زرتشتی را دارد

  16. سیاوش امیرشاهی

    انوشیروان جان !

    خود شما از ما نیستی ؟؟؟؟ یه خورد فکر کن ! شاید از ما باشی ها !!

    این خانوم که از نسل دیو جهی هستن کلی دارن واسه زرتشتی ها تبلیغ میکنن و بعشی از جوونای بی عقل شهوتی رو جذب خودش کرده ! حالا شما میگی اون میخاد به دین زرتشتی ضربه بزنه ؟؟؟؟

    • سیاوش جان بپا شماها هم گول نخورینا به ساده گی میدونی اخه جونای شهوتتتت رانو گول میزنن به ساده گی این خواهران!!!!!!!!!! ای وای ی ی ی ی ی!!!!!!!

      • سیاوش امیرشاهی

        دلیلی نمیبینم که در مقابل اتهامی که به من وارد کردید از خودم دفاع کنم. چون آثار استیصال و ناتوانی از کامنت شما کاملاً روشنه که بدون دلیل اتهام وارد میکنید.

        ولی برای اینکه معنی شهوتران رو بفهمید پیشنهاد میکنم فتوای بیستم از روایات آذرفرنبغ فرخزادان رو مطالعه کنید. اونجا دفع شهوت وهمبستری با خواهر و مادر و دختر حتی به زور هم جایزه. یعنی اگر خواهر و مادر و دختر راضی به همبستری با مرد نباشن، مردم میتونه برای ارضاء شدن باهاشون همبستر بشه

        • اقای امیر شاهی گرامی اصولا معنی ناتوانی و استیصال در من تعریف نشده است!نمیدانم چرا وقتی کسی جلوی بیخردی های شما می ایستد.سریع خودتان را میزنید به کوچه علی چپ که ای شما به من توهین کردید!!مگر شما ها کم به دیگران به صورت های گوناگون توهین میکنید؟!!به خدا انها خدا صبر بزرگواری هستند که خم به ابرو نمی اورند!اقای امیر شاهی عزیزچیزی که عوض داره گله نداره این را خواهشا درک کنید ولی اگر بتوانید!حرف برای گفتن فراوان است ولی بگذارید…….!

          • سیاوش امیرشاهی

            هر وقت اسناد را بررسی کردید بفرمایید تا با هم وارد گفتگو شویم (فتوای بیستم از روایات آذرفرنبغ فرخزادان) تا معنی شهوت روشن بشه

  17. وقتی فرهنگ مهر درباره فلسفه و نگاهی نو به مجوسیت کتاب مینویسه دیگه این خانم بایدم دست به کار بشه و  خودشو برای تبلیغ مجوسی گری در معرض نمایش عموم قرار بده  تا دین بهی استوار بمونه

  18. لطفا تمام بدن این تصاویر را مات و تیره کنید. از شما که یک سایت اسلامی تأسیس کرده اید بعید است که این تصاویر را در سایت قرار دهید. نگاه به تصاویر زنان نیمه عریان شرعا اشکال دارد و اگر خوانندگان سایت شما با دیدن این تصاویر لذتی ببرند گناهش گردن شماست. به عنوان مثال نظر یکی از مراجع را برایتان نقل می کنم:

    پرسش: حکم دیدن عکس زن خارجی نیمه عریان را بفرمائید ؟

    پاسخ: نگاه التذاذی جایز نیست و بدون التذاذ هم بنابر احتیاط جایز نیست .

    منبع: سایت آیت الله سیستانی در لینک زیر:

    http://www.sistani.org/persian/qa/0849/

  19. جناب مدیر سایت این چه طرز پاسخ دادن است؟ شما با این سخنت نشان دادی که چندان ملتزم به سخنان مرجعیت نیستی. زیرا این تصاویر را برای این قرار داده ای که دیگران آنها را نگاه کنند و به زعم خودت پی به حماقت برخی زرتشتی ها ببرند. و اگر آن ها را مات می کردی غرضت حاصل می شد حال آنکه عادتا نگاه به این تصاویر هم برای بسیاری از مخاطبین شما همراه با لذت خواهد بود و شمایی که باعث این گناه شده ای، گناهش گردن شما را هم می گیرد. اینکه میگید نگاه نکنند جواب خوبی نیست زیرا با باز شدن این صفحه چه بسا چشمشان به این تصاویر بخورد… انتظار بیشتری از شما می رفت

    • اگر اینطوره، خیلی زنهایی که تلویزیون نشون میده چه ایرانی و چه خارجی برای عده ای تحریک کننده است. پس به تلویزیون هم ایراد بگیرید. طبق فتوای برخی، نگاه لذتبخش به خود انسان ایراد شرعی داره نه عکس

  20. اول اینکه ما باید تابع سخنان مراجع تقلید باشیم. آنها سال های سال درس خوانده اند و تأمل کرده اند و در استنباط احکام شرعی از خودشان حرفی نمی زنند بلکه برداشتشان را از روایات و آیات بیان می کنند. و البته انسان باید کلی تلاش کند و درس بخواند و علم اصول و فقه را فرا بگیرد تا صلاحیت داشته باشد از روایات فقهی حکم شرعی را استنباط کند. ما چه دلیل حکم مراجع را بدانیم و چه ندانیم به این دلیل که آنها متخصص این امر هستند باید تابع آن ها باشیم و خوشبختانه حکم مذکور یعنی عدم جواز نگاه به زن نیمه عریان اجماعی است و هیچ مرجعی حکم به جواز آن نداده است. و اما به خاطر اینکه مطلب برای حضرتعالی روشن شود من توضیح مختصری درباره حکم مذکور می دهم:

    نگاه کردن به هر آنچه که عرفا و عادتا و غالبا برای انسان ها از لحاظ جنسی لذت بخش است جایز نیست، مثل زنان نیمه عریان که عادتا مردان، بنا به سرشت و غریزه شان از دیدن این تصاویر لذت می برند مگر اینکه کسی ادعا کند که حتی در مواردی که غالبا از دیدن آن لذت می برند، من لذتی نمی برم. در اینجا همانطور که حکم آیت الله سیستانی را دیده اید، ایشان نگفته اند که در این صورت جایز نیست بلکه فرموده اند: بنا بر احتیاط واجب جایز نیست. اینکه فرموده اند احتیاط واجب معنایش این است که ایشان خیلی مطمئن نیستند که جایز نیست اما با این حال به خاطر مفاسدی که ممکن است داشته باشد احتیاط وجوبی داده اند. و اما نسبت به زن هایی که در سریالهای خارجی و ایرانی مطرح کردید، به نظر من نگاه به این زن ها، عادتا برای مردان لذت بخش نیست به همین جهت در صدا و سیمای ما پخش می شود و بر فرض اگر بپذیریم که نگاه به همین زنان، عادتا برای مردان لذت بخش باشد، صدا و سیما کار اشتباهی می کند که این سریالها را نشان می دهد. بنده به طور مستقیم از یکی از مراجع قم شنیدم که ایشان به پخش فیلمهایی که از زنان زیبا در آن ها استفاده می شود انتقاد کردند. عزیز من به طور کلی بدان اینکه صدا و سیما چیزی را پخش کند دلیل بر این نیست که شرعا هم ایرادی نداشته باشد.

    قربانت برم طبق فتوای مراجع نگاهی که همراه به لذت جنسی باشه به هر چیزی که میخواد باشه خواه انسان و خواه عکس و خواه هر چیز دیگری اشکال شرعی داره و اون برخی که میگی گفتن نگاه با لذت به عکس اشکال نداره کیست؟

    جناب فاطمی کارشناس ارشد الهیات داشتن خوبه اما این بدین معنا نیست که علم خودتون رو در حدی بدنید که به راحتی زیر حرف مراجع بزنید. بنده خودم دانشجوی علوم قرآنی بودم و به راحتی به برخی فتواهای مراجع ایراد می گرفتم اما بعدا ک وارد حوزه علمیه شدم، دیدم که استنباط حکم شرعی امر ساد های نیست و مبانی و علوم زیادی رو میخواد و نمیشه بدون داشتن ملکه اجتهاد به فتوای مراجع ایراد گرفت. این هم لینکی برای اشکال داشتن کار شما:

    http://islamquest.net/fa/archive/question/fa8190

    • من نیز از سخن مرجع تقلید پیروی کردم اما نه آن مرجع تقلیدی که شما می گی.
      درسته که نگاه به زن نیمه عریان اجماعیه اما نگاه به عکس زن نیمه عریان اجماعی نیست. آیه یا روایتی که میگه نگاه شهوت آمیز به عکس زن یا هرچیز دیگر غیر از خود انسان، ایراد داره نقل کنید. (می تونید از مراکز پاسخگویی کمک بگیرید)
      اگر فیلمهای زنان در در تلویزیون تحریک کننده نیستند بخاطر اینه که امثال شما آن را بزرگ و قبیح نشان ندادید و ایجاد حساسیت نکردید. اگر دائم گفته می شد که اینها تحریک کننده اند، تحریک کننده می شدند.
      اگر شما بطور مستقیم از مرجعی شنیدی منم مستقیم از مرجعی شنیدم و نیز با واسطه ی افراد صد در صد موثق از یکی از مراجع تقلید بسیار متقی که الان مرحوم شده، شنیدم که ایشان می گفت: نگاه شهوانی به عکس ایراد شرعی نداره و چون خصوصی گفته شده نمی تونم از آن مراجع نام ببرم.
      من با اتکا به علم خودم چنین نکردم
      بنگرید: http://www.raherasti.ir/3599/

    • علی اگه این عکس بهت لذت داد پس خوش بحالت….!!!

      واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند, چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند.

       

  21. لینکی که معرفی کردید بسیار جالب بود. فکر نمیکردم یک مرجع شیعی (آیت الله روحانی) اینگونه فتوایی بدهد. البته از این فتوای ایشون تصریح نشده که اگر تصویری تحریک کننده بود، نگاه کردن به اون جایز است. تا جایی که من نظر مراجع را احصا کرده بودم همگی یا جایز نمی دونستند یا بنا بر احتیاط. و اما در مطالب دیگری از ساتتون نوشتید که چون صورت زن ممکنه بیشتر از سایر قسمت های بدنش تحریک کننده باشه پس باید پوشیه هم واجب می شد. در پاسخ عرض میکنم که جناب آقای فاطمی درباره جواز نپوشیدن صورت زن به کتاب مساله حجاب شهید مطهری رجوع کنید. ایشون به این حرف شما به طور مبسوط پاسخ داده اند. کتاب مساله حجاب. برای اینکه راحت تر مطلب ایشون را پیدا کنید لینک مطلب ایشون رو قرار داده ام.

    این هم لینکش: http://lib.eshia.ir/50029/1/208 تا چند صفحه بعدش رو بخونید تا سر مبحث روایت. و اما برای اینکه ثابت کنیم نگاه به تصویر زن نیمه عریان جایز نیست لازم نیست روایتی در مورد این موضوع نقل کنیم زیرا در آن زمان چیزی به اسم عکس نبوده است. و اگر بتوانیم تحت یک عنوان عام ثابت کنیم که التذاذ جنسی جز از طریق همسر یا کنیز جایز نیست مطلب ثابت می شود. به عنوان مثال از آیه «قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم ویحفظوا فروجهم ذلک ازکی لهم». شاید بشه این مطلب را ثابت کرد. زیرا متعلق غض بصر ذکر نشده و نگفته است که حتما باید خود زن باشد بلکه هر نوع التذاذ جنسی از طریق نگاه حرام خواه نگاه به خود زن باشد و خواه نگاه به عکس آن. و برخی هم از همین طریق دلیل آورده اند و حتی اگر از این آیه نشه مطلب را ثابت کرد از این طریق که نگاه التذاذی به عکس می تواند انسان را به گناه بکشاند و زمینه افتادن به گناه مانند زنا را فراهم کند، میشه ثابت کرد که نگاه التذاذی به عکس جایز نیست. زیرا نگاه های التذاذی به تصویر زن نیمه عریان چون تحریک کننده است می تواند انسان را به گناه جنسی مانند زنا نزدیک کند. و در آیه شریفه آمده است که « وَ لا تَقْرَبُوا الزِّنى‏» و نگفته است که زنا نکنید بلکه گفته است که به زنا نزدیک نشوید. فلسفه چنین حکمی نیز معلوم است زیرا به فرمایش استاد مطهری:

    «به نیروی تقوا و ایمان در مقابل موجبات همه گناهها می‌توان تکیه کرد مگر در مورد گناهان مربوط به غریزه جنسی . اسلام هرگز نیروی تقوا و ایمان‌ را با اینکه قویترین نیروهای اخلاقی است یک ضامن کافی در برابر تحریکات‌ و دسائس این غریزه ندانسته است. »

    بدین جهت است که راه تضمین دور ماندن از انحرافات جنسی دوری از هر آنچه است که انسان را تحریک می کند خواه نگاه به خود زن باشد و خواه عکسش و به این مطلب عقل انسان هم گواهی می دهد.

    علاوه بر مفسده ذکر شده نگاه به تصویر زن نیمه عریان که حالت تحریک کنندگی دارد ممکن است باعث شود که انسان به هنگام نزدیکی با همسرش آن تصویر را به ذهن بیاورد و اینجاست که طبق روایات فرزندی متولد می شود که بی عیب نخواهد بود.

    مطلب دیگر آنکه اگر امام خمینی و … فتوا به جواز نگاه کردن فیلمهایی که زن در آن بازی کرده است که حجاب درستی ندارند حکمتش را باید در توضیحات شهید مطهری پیدا کنید که این حکم اباحه اقتضائی است (مطالب شهید مطهری را با دقت بخوانید). اما نسبت به زنان نیمه عریان و قرار دادن عکس های بی حجاب آنان در اینترنت چنین مصلحتی وجود ندارد و از این نظر شخصا از قتوای آیت الله روحانی تعجب می کنم، چرا که در واقع ایشان جایز دانسته اند که کاری صورت پذیرد که مقدمه گناه دیگران شود و این را با این سخنانتان توجیه نکنید که گفت هاید«اولا اگر اینطوره، صورت زن بیشتر از جاهای دیگر تحریک کننده است. پس بگویید عکس صورت زن هم در اینترنت گذاشته نشه بلکه زنها بدون پوشیه بر صورت، از خانه خارج نشوندثانیا اگر تشییع فاحشه است پسران زیبا را هم مجبور به چادر سر کردن کنید و الا دخترها به گناه می افتند و تشییع فاحشه میشه» زیرا چادر سر کردن بر سر پسران و پوشیه گذاشتن بر صورت زنان دارای حرج است و یا داری مفاسدی است که خداوند راضی به انجام آنها نمی شود. با این وجود آیت الله روحانی مجتهدند و نظرشان محترم.

     

    • چرا اینقدر طولانی نوشتید و توضیحات اضافی؟ کوتاه بنویسد در این موارد پیامتونو در چند پیام تقسیم کنید
      ایشون شفاهی به من گفت: گذاشتن عکس مانعی نداره اما بیننده نباید نگاه بد بکنه. از چند مجتهد دیگر هم پرسیدم که توضیحش را نوشته ام
      شان نزول آیه حدیثی با سند صحیح در مورد مردی است که به زنها (نه عکسشان) نگاه بد کرده بود (کافی ج ۵ ص ۵۲۱ ح ۵)
      درست میگید که اگر کسی بدونه با نگاه شهوت امیز به گناه می افته حرامه. پس او نباید نگاه کنه اما یک شخص متاهل که به گناه نمی افته دلیلی نداره که بگیم حرامه
      به فرض که نگاه شهوت آمیز به عکس هم ایراد داشته باشه، همون شخص نگاه نکنه و معنایش این نیست که من هم عکس نذارم. او نگاه بد میکنه به من چه؟
      تصور بیگانه هنگام آمیزش، کراهت داره و حرام نیست
       

  22. … این فیلم ها سرتا پا تحریک کننده اند و کسی که این فیلم ها رو نگاه میکنه شدیدا تحریک میشه که با نامحرم ارتباط برقرار کنه و چه بسا روح تنوع طلبی جنسی رو در اون زنده کنه و به زنش کفایت نکنه و باعث بروز اختلافات خانوادگی بشه و به زنا روی بیاره. اگر فکر میکنید اینطور نیست سخن افرادی که زیاد پای ماهواره میشینن رو نگاه کنین. تکلیف مجردها هم که واضحه که بسیار زمینه ساز گناهه. درباره اون آیه من هم گفتم شاید نشه طبق این آیه مطلب رو ثابت کرد. اما استدلال عقلی دیگری آورده ام به ضمیمه آیه لا تقربوا الزنی که به نظرم حرمت نگاه به تصاویری که در آن خوف افتادن به گناه وجود داره رو ثابت میکنه و خوتون هم قبول کردین که در این صورت حرامه. با این حال نوشتید تصویر بیگانه هنگام آمیزش کراهت دارد. منظورتون برای کسی است که خوف افتادن به گناه نداره دیگه؟! حتی اگر منظورتون این باشه حداکثر برای متاهلهاست که به نظرم برای اونها هم دارای مفسده زیادی است که یکیش رو اول کامنت توضیح دادم. دیگر اینکه روایت داریم که نباید هنگام آمیزش به زن دیگه ای فکر کرد تا به فرموده پیامبر:«در وقت زناشویی، خیال زن ‏دیگرى ‏را در خاطر نیاور که می‌ترسم اگر فرزند پسری متولد شود دارای صفات و روحیات زنانه شود و اگر فرزند دختری متولد شود معلول ذهنی یا جسمی شود».

  23. تمام همو غم اسلام اینه که نکنه خدای ناکرده یوقت کسی تحریک بشه ………!!!!!!

    فقط نگران کمر به پایین مردمن …….. بابا شما فکر دیگه ای ندارین بکنید همش همین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    زود تحریک شدن یه ناهنجاریه داداش من زودتر به یک روانپزشک یا ارولوژیست مراجعه کنید

  24. اقای مدیر این روشی که داری برای دوری ایرانی ها از دین اصلی و همیشه گیشان استفاده می کنی قدیمیه.برو به فکر یه راه دیگه باش.لازمه اینم بگم ایرانیها از زمان تمدن ایلام پوشش مناسب داشتند تا زمان حال.هیچ ایرانی نمیخواد دین زرتشت رو بد جلوه بده.اون زنیم که عکسش رو گذاشتی نه ایرانیه و نه زرتشتی.

  25. مدیر محترم سایت علاوه بر این خانم زنان دیگر هم دارند در زمینه اباحه گری و جذب به زرتشت از طریق فحشا تلاش می کنند  این یک جریان و اقدام برنامه ریزی شده است در مسیحیت است در زرتشت هم هست از طریق اباحه گری و فاحشه گری قصد جذب دارند اسمش رو هم می زارند آزادی و حقوق برابر زن

  26. اگر نگاهی به سنگ نوشته ها و تصاویر روی سنگها در تخت جمشید بندازین میفهمین که ایرانیا از کی پوشش داشتن و این چیزا مال اسلام نیست

  27. فردین صلاح الدین

    افتخار بر اسلام و رد بر زرتشتیت
    غسل مس میت یا
    دین زرتشتی دارای احکام و آداب پیچیده و دشواری بود که یکی از آنها عبارت بود از:
    شستشوی بدن با پیشاب (ادرار) گاو و ریختن آن از فرق سر تا به پایین. چنانچه کسی احکام شرعی غسل مس میت یا برشنوم را به درستی انجام نمی داد، محکوم به مجازات خطرناکی در این جهان و نیز در جهان آخرت می شد. مجازات اُخروی در جهنم به ترتیبی مقرر شده بود. مجازات این جهانی و ترتیب اجرای حد شرعی آن چنین بود که دست و پای آن را می بستند، سرش را می بریدند، پوستش را می کندند، و بدنش را جلوی پرندگان لاشخور می انداختند. چنانچه شخص گناهکار پیش از اجرای حکم از گناه خود توبه می کرد و کفاره گناه خود را به موبدان پرداخت می نمود، مشمول بخشش و ترحم می شد و مجازات او در جهان آخرت بخشیده می شد. اما اجرای مجازات این جهانی بدان صورت که شرع آن رفت کماکان به قوت خود باقی بود. !!!!!به نظر می آید که چنین ترفندی برای تصرف و مصادره اموال محکومین به اعدام وضع شده بوده است!!!!!!
    “اوستا- کهن ترین سرودهای ایرانیان، جلد دوم، طبع(چاپ) هفتم، تهران، ۱۳۸۲، صفحه ۷۷۹ و ۷۸۰″

    توهین به معلولان
    چنین دستورات و توصیه هایی در دین زرتشتی دارای سابقه است. به موجب فرگرد(هر یک از فصول کتاب وندیداد.) دوم متن اوستایی وندیداد، جمشید به فرمان اهورامزدا مأمور می شود تا انسان ها و دیگر موجودات آفریده اهورامزدا را نجات دهد و در یک سرزمین نمونه و آرمانی گرد هم بیاورد. چراکه قرار است هر شخص یا موجود دیگری بجز این عده به سرنوشت محتوم هلاکت دچار شوند. یکی از انواع گروه های انسانی که از راه یافتن بدان جامعه باز می مانند و حق زندگی و زنده ماند را از دست می دهند، معلولان جسمی و عقب افتاده های ذهنی هستند. اعم از اشخاصی که قوز یا قد کوتاه دارند و یا دارای چشمان ضعیف و اندام شکسته هستند. چراکه مطابق با آموزه های دین زرتشتی، این انسان ها (شیطان صفت) به حساب می آیند و لازم است تا از اجتماع تصفیه شوند.
    اهورامزدا به صراحت و تأکید به جمشید هشدار می دهد که :!!!!
    بند ۲۹ و ۳۷ فرگرد دوم وندیداد
    ازدواج با محارم
    از دیگر آدابی که در میان زرتشتیان مرسوم بود ازدواج با محارم بود. ازدواج با محارم یا بدون در نظر داشتن رضایت یا نارضایتی زن، به گستردگی تبلیغ می شد. بطوریکه گناه مرد لواط کار تنها در صورتی پاک می شد که با مادر یا خواهر و یا دختر خود وصلت می کرد. در خصوص ازدواج با محارم، اسناد بسیاری وجود دارد، امروزه زرتشتیان به انکار این رسم در دین خود پرداخته اند!!! اما جناب رضا مرادی غیاث آبادی که خود یکی از ایران باستان پرستان است در بررسی و نقد بر احکام آئین زرتشت می گوید: با اینکه موضوع ازدواج با محارم این روزها به شدت تکذیب و برای توجیه و تحریف آن کوشش های زیادی می شود، اما منابع و اسناد مکتوب زرتشتی و غیر آن بسیار فراوان تر از آنند که جایی برای تردید باقی بماند. سراسر بخش مفصل و طولانی هشتادم از کتاب سوم به بحث در این باره پرداخته و جزئیات آنرا به دقت بازگو کرده است. جزییاتی مانند حق الارث دختری که در عین حال زن پدر خود نیز هست.
    دینکرد کتاب سوم، ترجمه فارسی از فریدون فضیلت.
    بی احترامی به اجساد
    بی احترامی به جسد در زرتشتی در مورد عاقبت جسد؛ آن طور که از شواهد دریافت می شود، در شرق ایران تأکید و اصرار بر آن بود که جسد را بعد از مرگ به شکلی کاملاً عادی در بلندیهای متروک، در معرض هوای آزاد قرار دهند تا خوراک لاشخورها شود. به این عمل اصطلاحاً دخمه “دخمه گذاری” گفته می شد. این عمل خود یک بی احترامی بزرگ به شرافت یک انسان است. دخمه به طور معمول یا در قله ها و بلندیهای کوهها و یا در دامنه های آن ساخته می شد. بدین گونه گرگ ها و سگ ها و سایر درندگان و لاش خوران با توجه به احساس بویایی و بوی جسد، به لاشه ها رسیده و کار خود را به انجام می رسانیدند. بعد از مدتی که می گذشت، استخوان ها یا اسکلت را از دخمه آورده و در جایی که از دسترسی حیوانات محفوظ بود باران و آفتاب بدان نمی بارید و نمی تابید قرار می داند (به خاطر قداست باران و آفتاب!!!). پس از آنکه جسد به دخمه حمل شده و مراسم تشییع پایان می یافت، دورانی برای اجرای مراسم پس از مرگ از سوی بازماندگان میت برگزار می شد.
    وندیداد فرگرد دوازدهم
    احکام زرتشتیان در مورد سگ
    ارزش یک سگ بالاتر از انسان
    در دین زرتشتیت سگ مقام بسیار بالای دارد بطوریکه اگر کسی استخوان سخت و ناجویدنی به آن بدهد یا آن را بترساند گرفتار مجازات یعنی مرگ ارزان که با دادن تاوان بخشیده نمی شود، می شود.
    وندیداد، فرگرد پانزدهم، بند ۵ و بند ۶
    زنان از نگاه زرتشتیت
    از نگاه زرتشتیان زنان دختران اهریمنند زنان از تبار دیوان شرور دانسته شده اند، در موبد بزرگ عصر شاپور دوم (که هنوز هم در نیایش خوانی ها به فروهرش درود فرستاده می شود) از بی خردی و رازگشایی و اعتماد ناپذیر بودن زنان سخن رفته است. <آذرباد مهرسپندان، رهام اشه، بخش های گوناگون).
    زندانی کردن زنان به هنگام زائیدن طفل مرده نیز رایج بود. در این هنگام مزدا پرستان زرتشتی می باید در جایی بی آب و علف، خانه کوچکی بسازند و زن را به آنجا ببرند. زن موظف بود در آن خانه کوچک چند جام از آمیخته پیشاب گاو نر با خاکستر را بنوشد در حالیکه تا سه روز حق نوشیدن آب را نداشته است.
    وندیداد، در مجموعه اوستا، گزارش استاد جلیل دوست خواه، جلد دوم، ص ۷۱۳-۷۱۶
    !!!! باید شکرگزار الله (ج) باشیم که منت اسلام بر سر ما گذاشت و ما را مسلمان آفرید!!!!
    حکم زنی که نوزاد مرده به دنیا آورد در دین زرتشتیان
    در وندیداد تکلیف زنی که کودکی مرده بزاید چنین تعیین کرده است:
    ای آفریننده جهان جسمانی و ای مقدس، بگو بدانم!!!!. نخستین خواری و غذای این زن چه خواهد بود؟
    اهورامزدا پاسخ داد و گفت: این زن باید یک مقدار خاکستر آمیخته با ادرار گاو به اندازه سه لقمه، شش لقمه، یا نه لقمه میل کند
    وندیداد، ترجمۀ دکتر موسی جوان، ص ۱۲۸. برای اطلاع بیشتر به جلد دوم وندیداد، با پژوهش آقای هاشم رضی، ص۶۵۲

    شستن دست و پا با ادرار گاو
    بر اساس آموزه های اوستا اگر انسانی از دنیا برود، نباید او را دفن کرد بلکه باید طی مراسمی خاص، او را درون یک دخمه یا برج خاموشان گذاشت، یا او را در جایی قرار داد تا خوراک لاشخورها و جانوران وحشی شود، نکتۀ جالب اینجاست، افرادی که در این مراسم شرکت می کنند باید دست ها و موهای خود را پس از مراسم، با ادرار گاو یا ادرار گوسپند یا حتی ادرار یکی از آشنایان و خویشاوندان خود بشویند. گفتگوی زرتشت و اهورامزدا در این باره بدین صورت است که در اوستا، نسک، وندیداد، فرگرد هشتم، بند ۱۱-۱۳ آمده است: ( پس از آنکه نموکشان در سه گامی مرده نشستند، آنگاه موبد به مزدا پرستان چنین بانگ برآورد: ای مزدا پرستان! بدین جا پیشاب بیاورید تا نموکشان (افرادی که در تشییع جنازه حاضر بودند) گیسو و تن خویش را بدان بشویند. ای دادار جهان، ای اشون، پیشابی که نموکشان باید گیسو و تن خویش را بدان بشویند کدام است؟!!، پیشاب گوسپند یا گاو نر؟ پیشاب مرد یا زن. اهورامزدا پاسخ داد: پیشاب گوسپند یا گاو نر، اما نه پیشاب مرد و نه پیشاب زن، مگر اینکه مرد یا زن نزدیکترین خویشاوند مرده باشند. مزدا پرستان باید پیشاب را آماده کنند تا نموکشان گیسو و تن خویش را بدان بشوید
    وندیداد، فرگرد هشتم، بند ۱۱-۱۳ اوستا، به ترجمۀ دکتر دوستخواه، تهران: انتشارات مرودارید، ۱۳۹۱، ج ۲، ص ۷۴۷-۷۴۸.

    ازدواج استقراضی
    اختیار اجاره زنان توسط شوهر یکی دیگر از حقوقی که فقه زرتشتی به موجب متن پهلوی برای مردان قائل شده و به رسمیت شناخته، اجازه و اختیار اجاره دادن زن است. مرد می تواند زن خود را به دفعات برای مدتی معین و در ازای دریافت وجه یا بودن آن به مرد دیگری واگذار کند. در چنین مواقعی رضایت داشتن یا نداشتن زن شرط نیست و فقط رضایت شوهر و مرد دوم کفایت می کند.
    بارتلمه، کریستین، زن در حقوق ساسانی، ترجمه ناصرالدین صاحب الزمانی، چاپ(طبع) دوم، تهران، ۱۳۴۴؛ و نیز بخش های گوناگون متن پهلوی .
    سخنان دکتر علی شریعتی در مورد دین زرتشتیان
    در کتاب اوستا به صراحت که ازدواج با خواهر، مادر و دختر و دیگر محارم نه تنها جایز است بلکه باعث بخشایش گناهان میشود و از مستحبات مؤکد هم است. ازدواج با محارم از ستایش هایی است که بزرگان و شخصیت های تاریخی و مذهبشان میگویند، اما بعد که وجدان اخلاقی عوض میشود و ازدواج با محارم عملی نفرت انگیز تلقی میشود علمای مذهبشان به فکر چاره جویی می افتند و به توجیه و انکار میپردازند.
    تاریخ و شناخت ادیان صفحه ۱۵ اثر دکتر علی شریعتی
    سخنانی با کوروش پرستان
    به راستی اگر کوروش پادشاهی در کشوری دیگر بود و با کشورگشایی و فتح ایران، حکومت خود را بر ایران گسترانده بود، باستان ستاها چه نگاهی به او داشتند؟ به همان دلیل که از عرب ها و مسلمانان به دلیل حمله و فتح ایران ابراز نفرت می کنند، به جز نفرت نسبت به کوروش، چیز دیگری قابل تصور نیست. بی شک این پادشاه ایران با هجوم به کشورهای دیگر، اقدام به کشورگشایی کرد. مگر مردمان کشورهای دیگر انسان نیستند و یا نبودند؟ چرا وقتی که سخن از کشورگشایی کوروش و داریوش پیش می آید، غرور ملی و شکوه و عظمت و افتخار تمام وجود ما را فرا میگیرد اما وقتی که گفته می شود : اندک مسلمانان پابرهنه با سلاح های ابتدایی، حکومت ایران را سرنگون کردند، به یاد شکوه و عظمت مسلمانان نمی افتیم و از آنها تجلیل نمی کنیم؟ هدفم تجلیل گرفتن از نیست فقط یک سؤال است. چرا رفتار کوروش و یا داریوش مایه افتخارمان باشد اما وقتی همان رفتار (فتح و کشورگشایی) از دیگران و با حیرت بیشتر، سر می زند، باید مایه ی نفرت باشد؟ نکند ناخواسته گرفتار نژادپرستی شده ایم؟
    نزدیک شدن به مرده ی انسان و سگ در دین زرتشتیان
    کسی که به مرده ی انسان یا سگ نزدیک شده، اگر جسد هنوز به وسیله ی سگ لاشه خوار یا پرنده ی لاشه خوار پاره پاره نشده باشد باید سی(۳۰) بار با پیشاب(شاش) گاو نر خود را بشوید. اما اگر پاره پاره شده باشد، پانزده بار.
    وندیداد، ج۲، ص ۸۹۲، ف ۸، ش۹۷-۹۸.
    فرق بین اسلام و زرتشتیت
    مصاحبه موبد(روحانی) خجسته میستری در مورد فرق اسلام و زرتشتیت:
    روحانیون مسلمان و زرتشتی، به حراست و ترویج دین خود اشتغال دارند؛ اما یک تفاوت اساسی میان این دو دسته وجود دارد. روحانیون زرتشتی خود را مجاز می دانستند که در دینشان دست ببرند، کم کنند، بیفزایند و تغییر دهند.
    اما روحانیون مسلمان، تنها مؤظفند، هر آنچه را که اسلام گفته (یعنی آنچه در قرآن و سنت آمده) تبیین و شرح کنند.
    موبد خجسته میستری ( Khojeste Mistree) – از زرتشتیان
    پارسی هند – در مصاحبه با مجله ی هفت آسمان ( ش ۳۹، پاییز ۱۳۸۷، ص ۲۳) این نکته را گوشزد کرده است: .
    منظور من اینست که در بسیاری از اعمال، روحانی باید حضور داشته باشد- به خلاف آنچه که در اسلام است. (الآن اسلامی که شما دارید همان اسلامی است که پیامبر آورد) ؛ زیرا اسلام، برخلاف دین زرتشت، دینی نیست که یک روحانی آن را آورده باشد.

    حکمی عجیب در اوستا
    کفاره ی کشتن سگ آبی در اوستا: اگر کسی سگ آبی را بکشد، بخشی از کفاره ی آن چنین است:
    ۱- کشتن ده هزار(۱۰۰۰۰) مار، ۲- کشتن ده هزار (۱۰۰۰۰) سگ صورت (شاید منظور نوعی از بزمجه یا مارمولک باشد)، ۳- کشتن ده هزار سنگ پشت، ۴- کشتن ده هزار وزغ، ۵- کشتن ده هزار مورچه ی دانه کش، ۶- کشتن ده هزار مورچه ی گزنده ی کوچک زیان رسان، ۷- کشتن ده هزار جانور سرگین گردان ( جانوری کوچک شبیه کفش دوزک که فضولات انسان را از زمین می غلتاند و به لانه می برد و بدین وسیله زمین را نظافت می کند)، ۸- کشتن ده هزار مگس، ۹- تخریب ده هزار سوراخ حیوانات زمینی و………………..
    وندیداد، ج۳، ص ۱۴۲۹-۱۴۳۰، ف ۱۴، ش ۱-۶
    حکم کس که خار پشت را بکشد
    جزای کسی که خارپشت را بکشد دو هزار تازیانه (شلاق) است. حال سوال اینجاست خارپشت چقدر برای انسان مفید است که باید در ازاء کشتن آن، دو هزار ضربه تازیانه را تحمل کرد؟
    وندیداد، ج۳، ص ۱۳۳۰، ف۱۳، ش۴
    آخرین سخن
    حمد و سپاس الله را که منت اسلام بر ما گذاشت و سپاه اسلام را وسیله ی آزادی جهانیان از خرافات نمود. الله ما را به وسیله ی اسلام عزت داد وگرنه ایرانیان تا به امروز به عمل ننگین ازدواج با محارم مشغول بوده و در اوج ذلت می بودند. الله ما را به وسیله اسلام علم و روشنایی بخشید و ما را از جهل و ظلمت رهانید و ما باید سپاس گذار الله (ج) باشیم.
    اللهم ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الآخره حسنه وقنا عذاب النار. آمین

  28. با سلام به همۀ دوستان محترم ؛ با دیدن روش تبلیغی این خانم یاد این سخن افتادم که : کاغذی که با تف به دیوار بچسبه با یه پف کنده میشه.
    موفق باشید

  29. اقای صلاح الدین وندیداد هیچ ربطی به زرتشت نداره تو کاری به کوروش کبیر نداشته باش اگر عمر سرزمین شما عربستان رو فتح میکرد شما اینقدر بهش افتخار میکردید؟ برو صلاح الدین عیوبی رو بپرست که هزاران مسیحی رو قتل عام تا اورشلیم را به اشغال مسلمانان دراورد هر چند سال ۱۹۴۸ شما از اسراییل شکست خوردید اورشلیم را به مالک اصلی یعنی یهود پس دادید و هم اکنون ۵ میلیون فلسطینی اواره هستند به امید ضعف هر چه بیشتر جهان اسلام

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

*

code

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرس