+
خانه / شخصیت ها / اهل بیت(ع) / امام علی(ع) / پیشنهادی برای گرامیداشت عیدهای قربان و غدیر
پیشنهادی برای گرامیداشت عیدهای قربان و غدیر

پیشنهادی برای گرامیداشت عیدهای قربان و غدیر

به قلم مدیر سایت
«عید غدیر» عید بزرگ اسلامی بویژه برای شیعیان است. یکی از راه ها برای بزرگداشت این روز، اطعام و غذا دادن به مردم در مجالس عمومی است.
از سوی دیگر قربانی در روز «عید قربان» ثواب بسیار زیاد دارد.
اگر پیشنهاد زیر، اجرا شود، ضمن گرامیداشت هردو عید، ثواب بسیار زیاد به دنبال خواهد داشت:
قربانی های عید قربان در فریزرها نگهداری شده، یک هفته ی بعد در روز عید غدیر، با آنها غذا طبخ کرده در مساجد، حسینیه ها، منازل سادات و غیر سادات و… به عموم مردم غذا داده شود.

۱۷ نظر

  1. ۱لزومی ندارد گوشت قربانی به فقرا داده شود ، در گذشته حتی این گوشت ها را از بین میبردند ، نمیدونم چرا خیلی ها تلاش میکنند فلسفه قربانی را به کمک به فقرا ربط دهند :
    ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ از ﻋﺒﺎﺭﺗﺴﺖ ﺍﺯ ﺫﺑﺢ ﺣﯿﻮﺍﻧﯽ ﻣﺨﺼﻮﺹ، ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﺨﺼﻮﺹ، ﺑﻪ ﻧﯿّﺖ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﻭ ﺗﻘﺮّﺏ ﺑﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﺰّﻭﺟّﻞ‏(
    ۲تنها هدف الله از قربانی ریختن خون است ، همین و بس .
    بیشتر کسانی که دور مساجد جمع میشن و از غذا ها میخورند مستمند نیستند ، در فقه سنتی زرتشتی کمک کردن به غیر مستمندان حتی اگر کم و سطحی هم باشد نه تنها ثواب نیست بلکه مجازات اخروی هم در پی دارد ، کسانی که نیازی به غذا ندارند هم نباید استفاده کنند در حالی که در اسلام اینطور نیست .
    ۳حتی اگر هم گوشت ها و غذا ها را مستمندان بدید باز هیچ باری از دوش انها بر نداشتید ، بهترین ایده برای مبارزه با فقر مبارزه با گوشت خواری و ترویج گیاهخواریست .
    قبلا پرسیدید چه فرقی بین پرورش دام و کشت گیاه است ؟
    دام ها حبوبات و غذاهای مفید و گیاهی ما را میخورند و در عوض بازدهی انان مقدار کمی غذای مضر گوشتی گرانقیمت است .
    راجع به گیاهخواری اقتصادی یا
    http://fa.m.wikipedia.org/wiki/گیاه‌خواری_زیست‌محیطی
    بیشتر بخوانید !

    • اگر ما از قربانی بطور صحیح استفاده نکنیم و گوشتش را به انسانها ندهیم بخورند، تقصیر خودمان است و در صورتی که چنین امکانی باشه اما دور ریخته بشه، از جهت اسراف، حرام است. مقصود، کشتن است اما مقصد می تواند کمک به فقیران نیز باشد

    • لَن یَنَالَ اللَّـهَ لُحُومُهَا وَلَا دِمَاؤُهَا وَلَـٰکِن یَنَالُهُ التَّقْوَىٰ مِنکُمْ ۚ کَذَٰلِکَ سَخَّرَهَا لَکُمْ لِتُکَبِّرُوا اللَّـهَ عَلَىٰ مَا هَدَاکُمْ ۗ وَبَشِّرِ الْمُحْسِنِینَ ﴿٣٧﴾
      ایه ۳۷ سوره حج ۲۲سوره قرآن:
      گوشتها و خونهای قربانیها (که مظاهر و صور ظاهری هستند، به هیچ وجه مورد توجّه خدا نبوده و) هرگز به خدا نمی‌رسد (و موجب رضای او نمی‌گردد) و بلکه پرهیزگاری (و ورع و اخلاص) شما بدو می‌رسد (و رضا و خوشنودیش را کسب می‌کند). این گونه که (می‌بینید) خداوند حیوانات را مسخّر شما کرده است تا خدا را به خاطر این که هدایتتان نموده است (و به سوی انجام اعمال نیکو رهنمودتان کرده است) بزرگ دارید و (سپاسگزار الطاف او باشید. ای پیغمبر!) نیکوکاران را (به پاداش عظیم و لطف عمیم خدا) مژده بده. (۳۷

    • سلام شما میفرمایید لزومی ندارد گوشت قربانی به فقرا داده شود ، در گذشته حتی این گوشت ها را از بین میبردند ، نمیدونم چرا خیلی ها تلاش میکنند فلسفه قربانی را به کمک به فقرا ربط دهند :
      پاسخ : آیه ۳۶ سوره حج ۲۲ سوره قرآن : وَالْبُدْنَ جَعَلْنَاهَا لَکُم مِّن شَعَائِرِ اللَّـهِ لَکُمْ فِیهَا خَیْرٌ ۖ فَاذْکُرُوا اسْمَ اللَّـهِ عَلَیْهَا صَوَافَّ ۖ فَإِذَا وَجَبَتْ جُنُوبُهَا فَکُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْقَانِعَ وَالْمُعْتَرَّ ۚ کَذَٰلِکَ سَخَّرْنَاهَا لَکُمْ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ ﴿٣۶﴾

      ما (ذبح) شتران (چاق و فربه، و دیگر چهارپایان) را (در حجّ) برای شما از جمله‌ی مراسم و مناسک (دین و نشانه‌های آئین) الهی قرار داده‌ایم، و در چنین حیواناتی خیر (دنیا و اجر آخرت) شما است. پس در حالی که به صف ایستاده‌اند (و دستها و پاها را جفت هم کرده‌اند و آماده‌ی ذبح می‌باشند) نام خدا را بر آنها ببرید (و به نام خدا ذبحشان کنید)، و هنگامی که (نقش زمین شدند و) بر پهلوهایشان افتادند، خودتان (اگر خواستید) از گوشت آنها بخورید و به مستمند (غیر گدا) و به فقیر (گدا پیشه) بخورانید. این گونه (که می‌بینید) شتران را رام و مطیع شما کرده‌ایم تا این که (از الطاف کریمانه و انعام بزرگوارانه‌ی آفریدگار خود) سپاسگزاری کنید. (۳۶)

    • در فقه سنتی زرتشتی کمک کردن به غیر مستمندان حتی اگر کم و سطحی هم باشد نه تنها ثواب نیست بلکه مجازات اخروی هم در پی دارد ، کسانی که نیازی به غذا ندارند هم نباید استفاده کنند در حالی که در اسلام اینطور نیست .
      پاسخ : در کجای گاتها چونین موضوعی آمده است ؟
      اگر منظورتان از فقه سنتی زرتشتی سایر اوستا غیر از گاتها هست
      به چه دلیل این موضوع را قبول کردید؟

    • سلام درباره گیاهخواری از کجای گاتها چونین مطلبی را اوردید که گوشت خواری خوب نیست وگیاه خواری خوب است؟

    • با سلام اصلا فرض کنیم که گیاه خواری بهترین راه حل مبارزه با فقر است :
      خب شما به این ۲سوال جواب بدهید:
      سوال اول : شخص نمیتواند مسلمان باشد وگیاه خوار باشد؟
      سوال دوم : کجای گاتها گفته گوشت خواری بد است وگیاه خواری خوب است؟

  2. منظور شما چیست که راه مبارزه با فقر گیاهخواری است چیست؟یعنی افرادی که پول دارهستند گوشت بخورند وسایر مردم که پول ندارند گیاه بخورند؟
    یا اینکه همه مردم گیاه بخورند؟
    بعد مناطقی که کشاورزی ندارند وخشک هستند چطوری گیاهخواری کنند؟

  3. سلام اما خدمت گرداننده محترم سایت : بله در روز غدیر خم حضرت محمد صلی الله علیه وآله وصحبه وسلم دست سیدنا علی کرم الله وجهه را بالا گرفتند وفرمودند : من کنت مولی فهذا علی مولی
    الان من کاری به معنای این جمله ندارم اما کی سیدنا علی کرم الله وجهه در سالگرد چونین حادثه ای این کار را کردند:
    انی های عید قربان در فریزرها نگهداری شده، یک هفته ی بعد در روز عید غدیر، با آن گوشت ها غذا طبخ کرده در محل های عمومی از قبیل مساجد و حسینیه ها، به عموم مردم غذا داده شود.
    اگر نکردند چرا میخواهید چونین کاری را انجام دهید

    • در اینکه گرامیداشت اعیاد اسلامی خوب است تردیدی نیست اما چگونگی گرامیداشت را لازم نیست ریز به ریز برای ما توضیح داده باشند. با هرکاری که خلاف شرع نباشد و گرامیداشت آن روز بحساب آید ، می توان عید را بزرگ داشت

  4. زرتشتی ها انواع و اقسام عیدهای بی محتوا و بی ارزش دارند که در عین بیفایده بودن، خیلی گرامی می دارند
    درست نیست ما به عید غدیر که اساس تشیع بر آن استوار است، کم بها بدهیم.

    • حسین آقای عزیز

      اساس تشیع فقط غدیر نیست. اگر غدیر هم اتفاق نمی افتاد خلافت بلافصل امام علی علیه اسلام از راه ها فراوان دیگر قابل اثبات بود

  5. ای قوم به حج رفته کجایید کجایید/معشوق همین جاست بیایید بیایید
    معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار/در بادیه سرگشته شما در چه هوایید
    گر صورت بی‌صورت معشوق ببینید/هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید
    ده بار از آن راه بدان خانه برفتید/یک بار از این خانه بر این بام برآیید
    آن خانه لطیفست نشان‌هاش بگفتید/ از خواجه آن خانه نشانی بنمایید
    یک دسته گل کو اگر آن باغ بدیدیت/ یک گوهر جان کو اگر از بحر خدایید
    با این همه آن رنج شما گنج شما باد/ افسوس که بر گنج شما پرده شمایید

  6. امام رضا علیه السلام می فرماید روز غدیر روز تبسم مومنین است و کسی که در این روز به روی برادر مومن تبسم کند خداوند در قیامت نظر رحمت بر او می افکند .المراقبات ص ۲۷۵
     

  7. فلسفه عید قربان چیست؟ آیا کشتن حیوانات جشن گرفتن دارد؟ ایا ریختن خون حیوان و از بین بردن آن شادی کردن دارد؟ آن حیوان احساس و عاطفه دارد دوست دارد زندگی کند. یک لحظه خودتان را جای آن حیوان بگذارید. شما را خواباندند و قصاب در حال تیز کردن چاقویش است و میخواهد سر شما را ببرد.چقدر عذاب آور است.

  8. جناب مدیر سایت لطفا طفره نرید پاسخ منطقی و عقلانی و خردمندانه دهید به طوری که یک غیر مسلمان قانع شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

*

code

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرسسئوسرویس و تعمیر کولر گازی