خانه / ایران / اسلام و ایران / اسلام منجی ایران / اگر زرتشتی ها چنین سفارشی از زرتشت داشتند… / نهی از خوردن آنچه مورچه می برد
مورچه حیوانات

اگر زرتشتی ها چنین سفارشی از زرتشت داشتند… / نهی از خوردن آنچه مورچه می برد

به قلم مدیر سایت
امام صادق(ع) فرمود:
نهی رسولُ اللّهِ(ص) أن یؤکَلَ ما تَحمِلُ النَّملَهُ بِفِیها و قَوائمِها.
رسول خدا(ص) از خوردن چیزی که مورچه با دهان و پاهای خود حمل می کند، نهی فرمود.

منبع: کافی، ج ۵، ص ۳۰۷، ح ۱۱

اگر زرتشتی ها چنین حدیثی داشتند، چقدر روی بی آزار بودن دینشان حتی نسبت به مورچه، مانور می دادند! آنقدر در دین زرتشتی ستم ممنوع است که زرتشت اجازه نداده چیزی را که مورچه می برد خورده شود! خوردن آنچه مورچه می برد سبب دلسنگی می شود! نباید مانع رزق و روزی هیچکس حتی مورچه شد! دین زرتشتی دین مهربانی است و…

آنقدر تفسیر می کردند و می گفتند و می گفتند که گوش فلک را کر می کردند و چقدر افراد را با همین یک جمله جذب دینشان می کردند. زرتشتی ها با شعار بی ارزششان (پندار و گفتار و کردار نیک) چه ها که نمی کنند!

اما ما مسلمان ها آنقدر از این قبیل حدیث ها زیر دست و پایمان ریخته که به آنها توجه نمی کنیم!

کافی ج 5 ص 307کافی ج ۵ ص ۳۰۷

برخورد زرتشتی ها با مورچه
در کتاب های زرتشتیان، به کشتن مورچه حتی مورچه ای که در زندگی مردم نیست، سفارش فراوان شده. کشتن مورچه ای که دانه می برد ثواب بیشتر دارد و گاه کشتن مورچه دانه کش به عنوان کفاره ی برخی گناهان مطرح شده؛ در اوستا آمده است که کفاره ی کشتن سگ آبی، کشتن حیوانات فراوان از جمله کشتن ده هزار مورچه دانه کش است! (ر.ک: وندیداد، ج ۳، ص ۱۴۲۹ ـ ۱۴۳۰ فرگرد ۱۴)

در کتاب سد در بندهش، در ۲۳ ثواب کشتن مورچه ی دانه کش برابر با کشتن شیر بیشه یا بینا کردن کور دانسته شده.

طبق کتاب مینوی خرد، شادترین زمین، زمینی است که لانه ی حشرات شر (از جمله مورچه) را در آن ویران و نابود کنند. (مینوی خرد، بخش ۴، بند ۸)

صد در بندهش ص 93

صد در بندهش ص ۹۳، در۲۳

صد در نثر ص 34صد در نثر ص ۳۴ درِ ۴۳

شناسنامه صد در بندهش

شهریور ۱۳۹۶

۱۷۷۰

همچنین ببینید

گناه

مقایسه ی کفاره ی گناهان در اسلام و زرتشتی

به قلم مدیر سایت در کتاب های دو دین اسلام و زرتشتی برای بعضی گناهان، …

۴ نظر

  1. زرتشتیها که چند هزار نفر بیشتر نیستند. اینها هر چه قدر هم زحمت بکشند با این جمعیت اندک زمزمه هم نمی‌تواند بکنند چه برسه گوش فلک را کر کنند.

    این جمعیت کم هم یک مشت پیر و پاتال هستند که جوانانشون از بس که شما بهشون نیکی‌ کردید نتونستن تحمل کنند و مهاجرت کردند. به زودی همین جمعیت کم هم منقرض می‌شه و خیال شما راحت می‌شه و برگی پر افتخار به افتخارات شما اضافه میشه که بعد از هزاران سال که در این مملکت زندگی‌ کردند شما توانستید در عرض ۳۰-۴۰ سال ریششونو از این مملکت بخشکانید. تبریک میگم. ادامه بدید موفق میشید.

    • مدیر سایت

      نمی دونیم حرف شمارو قبول کنیم یا آنها که میگن بزودی ایرانیها به دین آباواجدادی خود باز خواهند گشت و دین زرتشتی ایران را فراخواهد گرفت؟!

  2. فکر می‌کنم شما از همین میترسین که اینجوری وقتتان را روی این سایت میگذارین، ولی‌ علت را باید در رفتار و گفتار زننده خودتان جستجو کنید که جوانان از شما و مسلکتان این چنین گریزان شده‌اند، تقصیر را گردنِ دیگران نیندازید.

  3. احسنت جواب این متعصب ها را به خوبی دادید.ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code