خانه / شخصیت ها / موبدان / اردشیر خورشیدیان / چرا فقط اوستا مقدس؟!

چرا فقط اوستا مقدس؟!

به قلم مدیر سایت
موبد دکتر اردشیر خورشیدیان ـ رئیس انجمن موبدان تهران ـ می نویسد:
«تمام پنج کتاب اوستا ـ و البته اوستا و نه هر کتابی که هر موبدی یا پیروان هر دینی در ایران باستان بنا به وضعیت اقتصادی و اجتماعی و سطح دانش و بینشی که داشته نوشته است و دیدگاه شخصی خود را ابراز کرده است ـ برای ما زرتشتیان مقدس است؟» (پاسخ به پرسشهای دینی زرتشتیان، ص ۳۳)

جناب خورشیدیان!
شما قائلید که اوستا را (غیر از گاتها) موبدان و روحانیان برجسته ی زرتشتی نوشته اند و نویسندگان بخش هایی از آن، معلوم نیست. با این حساب چه فرق است بین اوستا و دیگر کتاب هایی که موبدان در زمان ایران باستان نوشته اند؟ اصلا چه فرق است میان اوستایی که در ایران باستان نوشته اند و کتاب هایی که موبدان بعد از این دوران نوشته اند؟
نمی توانید بگویید: محتوای اوستا عالی و معتبر است برخلاف دیگر کتاب ها؛ زیرا معترفید که بخش هایی از وندیداد (بخشی از اوستا) با روح مکتب و دین اشوزرتشت سازگاری کامل ندارد. (همان ص ۳۸)

پاسخ به پرسش های دینی زرتشتیان ـ شناسنامه

همچنین ببینید

نقد پنجمین دلیل اعتبار گات ها

به قلم مدیر سایت پنجمین دلیل موبد اردشیر خورشیدیان ـ رئیس انجمن موبدان تهران ـ …

۵ نظر

  1. مجوسان بی چاره خجالت میکشن بگویند که گاتها کتاب اصلیشون نیست . از بس تواین صدساله توبوق وکرنا گذاشتند حالا چون متوجه شدند گاتها چقدر بیمحتوا و اشتباه است . میخوان دوباره جابیاندازند که اوستا کتابشونه .
    البته چه بگویند گاتها وچه اوستا ما مسلمانان بازهم با رافت قبول میکنیم.

  2. بله ایشون خیلی هم وطن پرسته البته همه زرتشتی ها وطن پرستند ندیده اید چقدر به فردوسی اهمیت می دهند حتی بیش از از ما اهمیت می دهند البته شاهنامه خیلی ارتباط به دینشون داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code