کورش

اگر کورش آن سوی مرز بود…

به قلم مدیر سایت
به راستی اگر کورش پادشاهی در کشوری دیگر بود و با کشورگشایی و فتح ایران، حکومت خود را بر ایران گسترانده بود، باستان ستاها چه نگاهی به او داشتند؟
به همان دلیل که از عرب ها و مسلمانان به دلیل حمله و فتح ایران ابراز نفرت می کنند، به جز نفرت نسبت به کورش، چیز دیگری قابل تصور نیست.
بی شک پادشاهانی چون کورش و داریوش با هجوم به کشورهای دیگر، کشورگشایی کرد. مگر مردمان کشورهای دیگر انسان نیستند؟
چرا وقتی که سخن از کشورگشایی کورش و داریوش پیش می آید، غرور ملی و شکوه و عظمت و افتخار تمام وجود ما را فرا می گیرد اما وقتی که گفته می شود: اندک مسلمانان پابرهنه با سلاح های ابتدایی، حکومت ایران را سرنگون کردند، به یاد شکوه و عظمت مسلمانان نمی افتیم و از آنها تجلیل نمی کنیم؟!
هدفم این نیست که نشان دهم کورش و داریوش انسان هایی خوب یا بد بودند بلکه می خواهم بگویم: چرا رفتار پادشاه ما مایه ی افتخارمان باشد اما وقتی همان رفتار از دیگران و با حیرت بیشتر، سر می زند، باید مایه ی نفرت باشد؟!
نکند ناخواسته گرفتار نژادپرستی شده ایم؟!

کورش ـ فتحداریوش

همچنین ببینید

اگر اسلام به ایران نمی آمد …

به قلم دکتر علی شریعتی برخی می پندارند اگر اسلام به ایران نمی آمد، امروز …

۱۱۱ نظر

  1. حالا میفهمم که چرا هیچوقت امامایه معصوممون به قدرت نرسیدن و همینطور خدا با قدرت ارادش تمام اسناد مربوط به جایگاه و سلطنت های پیامبرامون و نابود کرد.بله چون ما انسان ها موجودات نادانی هستیم و غریزه ی طبیعیمون تهمت و نژاد پرستیه و همینطور برتری بر دیگری!!!شک ندارم اگر یکی از امامامون به قدرت میرسید و یا حضرت علی ع بیشت از ۵ سال خلافت میکرد،تمام این تهمت ها نسیبش میشد و بشتر باعث تفرقه افکنیمون میشد و یا حتی بیشتر این جنایات به او نسبت داده میشد،این را بگویم که نه ما در ان زمان زندگی میکردیم و نه کسی میتواند دقیق شرایط ان زمان را درک کند من اکثر کامنتایی ک میخوندم چیزی بجز مطالب کذب و دروغ و همینطور با محتویه توهین امیز نمیدیدم ما در جایگاهی نیستیم که کسی را قضاوت کنیم لطفا کمتر جاهل باشید دوستان ما همه انسان و برادریم.ایرانی امریکایی و یا عربستانی نداریم ما باید به فکر هدایت و مهربانی باشیم همانطور اقا مهدی عج میخواهد مگرنه ما نیز جزوی از سپاهی هستیم که در مقابل حضرت مهدی هستیم.خدا ا روز را نیاورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code