خانه / قرآن و حدیث / قرآن کریم / تحریف در قرآن
کربلایی کاظم

تحریف در قرآن

به قلم مدیر سایت
دلایل متعدد برای عدم تحریف در قرآن می توان ارائه کرد؛ از جمله:

یک ـ قرآنهای فراوان از عصرهای مختلف در موزه ها نگهداری می شود. اگر این قرآنها را که حتی بعضی از آنها به عصر ائمه(ع) باز می گردد، با قرآن امروزی مقایسه کنیم، می بینیم همانند هستند.

دو ـ پیرمردی روستایی، بی سواد، باتقوا و کم حافظه به نام کربلایی کاظم بود که قرآن را به صورت اعجازآمیز حفظ شد. او در گذشته های دور نبود که بگوییم معلوم نیست راست باشد یا دروغ. او حدود پنجاه سال پیش از دنیا رفت و در قبرستان نو در قم مدفون است. پدر همسرم نیز او را دیده است. افراد فراوان از جمله علمای بزرگی چون آیت الله بروجردی که در راستگو بودن و علمشان کسی تردید ندارد، او را آزموده اند و اعجاز را تأیید کرده اند. خاطرات فراوان از او در کتابها آمده است. شیوه حفظ او به گونه ای بود که غیر از اینکه بگوییم از سوی خداوند به او الهام شده چیز دیگری نمی توان گفت. مثلا وقتی صفحه ای از کتابی عربی را به او نشان می دادند که در لابه لای آن، آیه ای از قرآن بود (آن زمانها کتابهای حوزوی چاپ سنگی و اصل آن دستنویس بود) فوری دست روی آیه می گذاشت و آن آیه را می خواند. قرآنهای گوناگون با چاپهای مختلف را به دستش می دادند و از او می خواستند تا فلان آیه را نشان دهد. او مثل استخاره قرآن را باز می کرد و آیه در همان صفحه در نهایت یک صفحه قبل یا بعد بود. به شیوه های گوناگون دیگر نیز او را امتحان کرده اند که در کتابها ضبط شده.
کربلایی کاظم همان قرآنی را می خواند که در دست ما است. خداوند هیچگاه قرآنی را که انسانهای عادی در آن دست برده اند، به او نمی آموزد و انسانها را به اشتباه نمی اندازد.

سه ـ پذیرش تحریف در قرآن یعنی ساخته ی بشر است. اگر این قرآن ساخته انسان است، باید دیگران نیز بتوانند مانند آن بگویند در حالی که هیچکس نمی تواند مشابه قرآن را بیاورد.
در عصر پیامبر(ص) و پس از او حتی در خود مکه و مدینه، مسیحیان و یهودیان و منافقانی می زیستند که برای تضعیف مسلمانان از هر فرصتی استفاده می کردند. این ادعا که کسی نمی تواند مانند قرآن را بیاورد در همان زمان نزول قرآن تا عصر حاضر مطرح است. اگر کسی سخنی مانند قرآن می گفت، برای ضربه به مسلمین، به سرعت آن را در جامعه نشر می دادند و با توجه به اینکه سخن گفتن شبیه قرآن از اهمیت فراوان برخوردار است در تاریخ ثبت می شد. به یک نمونه توجه کنید که با اینکه مسخره است اما در تاریخ ضبط شده:
مسیلمه ی کذاب برای مبارزه با قرآن، عباراتی شبیه قرآن درست کرد. او متنی ادیبانه نوشت اما نتوانست محتوا را پربار کند. در نتیجه مضحک از آب در آمد. او شبیه سوره ذاریات چنین گفت:
«والمبذرات بذرا و الحاصدات حصدا و الذاریات قمحا و الطاحنات طحنا و العاجنات عجنا و الخابزات خبزا و الثاردات ثردا و اللاقمات لقما اهاله و سمنا»
یعنی قسم به دهقانان و کشاورزان، قسم به دروکنندگان،قسم به جدا کنندگان کاه از گندم، قسم به جدا کنندگان گندم از کاه، قسم به خمیر کنندگان، قسم به نانواها، قسم به ثرید کنندگان و قسم به آن کسانی که لقمه های چرب و نرم بر می دارند.
اگر تاریخ جملاتی بهتر از این می یافت، ثبت می کرد.

همچنین ببینید

قرآن کریم

اصحاب اُخدود و زرتشتیان / حساسیت بی جای زرتشتیان

به قلم مدیر سایت نمی دانم چرا زرتشتیان در مورد ازدواج با محارم میان آنها …

۲۴ نظر

  1. سلام بر استاد فاطمی عزیز و بزرگوار،عیدتون مبارک،خوبین سلامتین؟امیدورام که خوب و خوش وسرحال و باشین.

    خوشحالم که سعادت اینو دارم که بعد مدت ها باز به سایتتون سر می زنم،و از مطالب گران بهاتون بهره مند میشم.
    ممنون

  2. علما و مسلمانان در برابر هر چیزی که حساس نبوده اند در بدترین شرایط در برابر تحریف قرآن(حتی یک حرف و حرکت) حساس بوده اند.
    البته فرقه های منحرف مثل اسماعیلیان(نمونه اش دروزی ها) و بهائیها اول قرآن را در برابر مخاطبینشان از ارزش ساقط کردند و سپس آیاتش را حذف کردند یا تغییر دادند.
    http://www.wikifeqh.ir/%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%81_%D8%AF%D8%B1_%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86

  3. این حرفا فقط برای قانع کردن افراد بکار میره و اصلا منطقی نیست..هرچند اسلام هست صدرصد ولی اینجور که میگین نیست..این قران که دست شماس پراز اشتباهاتی هست که قابل درک نیست..پس چطور میگید قران همینه که الان دست ماست خدامیدونه

  4. پس شما از کتابی دفاع میکنید که بخشی از آن پر از تناقضات و اشتباهات علمی و نجومی و بخش دیگری از آنهم تقویت برده داری و کنیزپروریست و بخش دیگری از آن نسل کشی یهودیان بی دفاع و بخش دیگری از آن زندگی خصوصی پیمبر اسلام با زنانش ؟ بعد ژست هم میگیرید که تحریف نشده و کسی مانند آن نمیتواند بیاورد ؟

  5. من نگفتم خیرات پخش میکنن اما در قرآن راجب جنگ خونریزی بسیار آمده در قرآن و در سوره نساء هم هست که صراحتا میگه از خدا بترسید به چه دلیل بایستی از خدا ترسید؟یا صراحتا راجب جنگ و جهاد و اجازه آمده آن دلیلش چیست وقتی میشود با صلح کار را به پایان رساند؟…

    • مدیر سایت

      قبلا هم گفتم در یک پیام یک موضوع را مطرح کنید

      همین آیات بسیار قرآن در مورد جنگ بود که نگذاشت ایران در برابر عراق (بلکه بیشتر کشورهای دنیا) شکست بخوره

      بخاطر اعمال بدمان باید از خدا بترسیم نه الکی

      حالا اگر دشمنمون ، صلح حالیش نشد چه کنیم؟ در جنگ با عراق مگر ما شروع کردیم؟

      • شکست نخوردن و نابودی ایران بحثی جداست و بخاطر سازمان ملل بود که در آخر ایران مجبور شد نامه بنویسد به سازمان ملل اما راجب قرآن اینکه قرآن نگذاشت ایران شکست بخورد یک داستان و حرف خنده دار است اما اینکه دشمن صلح حالش نبود خوب بایستی دفاع کرد اما کجای قرآن نوشته دشمن صلح حالیش نبود جهاد کنید دقت کن «کجای قرآن نوشته دشمن صلح حالیش نبود دفاع کنید»

        • مدیر سایت

          نگفتم قرآن گفته.

          فرض کنید کسی که صلح حالیش نیست بما حمله کرد، ما با او دم از صلح بزنیم یا بجنگیم؟!

          پس جنگ همیشه بد نیست بلکه باید دید چرا باید جنگید؟

        • ۱-آیات ۱۹۰ سوره بقره و ۳۹ سوره حج نمونه ای است که خداوند اذن جهاد داده است. کمی جستجو کنید.
          ۲-وصیت نامه شهدا نشان می دهد که اغلبشان با انگیزه قرآن ، حق و… جنگیده اند .

  6. جنگ همیشه در همه حال بد هست. اما اگه دشمن حمله کرد خوب بایستی به دفاع بر خیزی. درسته باید دید برای چه میجنگیم برای دفاع یا برای فتح همیشه جنگ ۲ بخش دارد حتی اگر آن دو کشور قدرتی برابر داشته باشند.۱ملتی و یا کشوری که برای فتح تجاوز غنایم و به آتش کشیدن آن کشور استفاده از منابع آن میجنگد و ۲کشوری که بجز فتح بخاطر دفاع عشق شرافت و وطنش میجنگد.

  7. یاواقعا قرآن تا حالا نخوندی یام می خوای تخریب کنی ؟اگه ۲ومی است که اگه به اندازه گیتی برات دلیل بیارم قانع نمیشی اما اگهمورد اوله خوبه آیات قبل وبعد وخود همین آیه رو بخونی تابدونی سخت دراشتباهی اینجا درحکم دفاع از خوده که هرآدم عاقلی اینرو صحیح می دونه

  8. مشکل شما در درک واژه کافره
    کافر ییعنی کسی که با مسلمین سر جنگ و تجاوز دارد
    کسی که کاری به مسلمین ندارد ولو هر عقیده ای داشته باشد که کافر نیست

  9. سلام
    یک جا گفتید خداوند هرگز قرانی که انسانهای عادی در ان دست برده اند را به کربلایی کاظم نمی اموزد ! جالب اینجاست که قران زمان پیامبر به خط کوفی و بدون نقطه و اعراب بودند ، تبدیل این قران کوفی به نسخ کار بشر قرن چهارم هجری بوده و احتمال خطا هنگام تبدیل خط بسیار بالا بوده چون خط کوفی اساسا ناخوانا بوده و اطلاعات را به صورت ضعیف منتقل میکرد مثلا کلمه ابتر در سوره کوثر را اثیر هم میتوان خواند که جمله هم بی معنی نباشد .
    قرایت های هفت گانه یا ده گانه از قران تایید سخن بنده است که همه قران های دنیا مانند هم نیستند و تا دو سوم کلمات در قرایت های مختلف حاوی نوعی از اختلافات هستند.
    از انجایی که فرمودید کربلایی کاظم همین قرانی که دست ماست را میخواند (یعنی قرایت عاصم به روایت حفص) تعجب کردم یعنی قرایت ابوبکر عاصم انقدر دقیق بوده که هیچ تفاوتی با تلاوت کربلایی کاظم که امام زمان به او اموخته نداشت پس چگونه این دقت ابوبکر عاصم در تغییر خط کوفی به نسخ معجزه نیست ؟
    و ایا شنونده نباید شک کند که شاید کربلایی کاظم یک حافظ معمولی قران است که در کودکی همین نسخه از قران را حفظ کرده ؟
    یا سوال دیگر اینکه این همه علما شیعه که این کربلایی را دیدند چگونه ازین انسان برای از بین بردن قرایت های غلط از قران استفاده نکردند و هیچ حرفی از قرایت های متنوع قران در جهان به میان نیامد ؟

    • مدیر سایت

      ـ قرآنهایی از عصر ائمه در موزه ها هست که به خط کوفی نیست
      ـ می گویید “احتمال خطا” هنگام تبدیل خط وجود داره پس نمی تونید بگید صددرصد مشکل سازه
      ـ حافظ بودن کربلایی کاظم معمولی نبود. یک صفحه ی عربی را وقتی به او نشان می دادن و در لابلای عبارتهای عربی، آیه ای از قرآن وجود داشت بدون آنکه متن عربی را بخونه (چون سواد نداشت) فوری دست روی آیه می گذاشت. شواهد دیگر برغیرعادی بودن حفظ او وجود داره
      ـ در شرح حال کربلایی کاظم خوانده ام که آیت الله بروجردی در اختلاف قرائت آیه ای، از کربلایی کاظم می خواهد بخواند و به سخن کربلایی کاظم اعتماد میکنه و قرائت او را ترجیح میده

      • از کدام قران ها حرف میزنید و در کدام موزه ها هستند ؟ این قرانها چه وجود داشته باشن چه خیالی باشن شما قرایت عاصم به روایت حفص در دست دارید.
        در نوشتن این قرایت های هفتگانه هم منبعی به خط نسخ وجود نداشته ، اگر وجود داشت این همه قرایت از قران با اختلافات زیاد وجود نداشت.
        جالبه در پست اصلی گفتید کربلایی کاظم همین قرانی که دست ماست میخونده اما حالا میگید با اختلاف. اگر جریان کربلایی کاظم راست باشه معلوم میشه که قران هم از تحریف در امان نمانده و شعار ایه ۳ سوره حجر که قران را از تحریف حفظ میکنیم هم یک ایه جعلیه ! اگر خداوند با ان عظمت گفته قران را حفظ میکنیم باید دقیق از ان محافظت کنه نه اینکه کربلایی فلان یه جور تلفظ کنه مشهدی فلان یه جور دیگه …
        اگر ایت الله بروجردی قرایت کربلایی کاظم به قران رایج ترجیح داد چرا الان ما از یک قران که خدا در دل کربلایی کاظم گذاشته محرومیم ؟
        ایا واقعا اختلافات میان قرانها را مساله بی اهمیتی میدونید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code