خانه / شخصیت ها / موبدان / اردشیر خورشیدیان / نقد دومین دلیل اعتبار گات ها

نقد دومین دلیل اعتبار گات ها

به قلم مدیر سایت
موبد دکتر اردشیر خورشیدیان ـ رئیس انجمن موبدان تهران ـ می نویسد:

«بنا به دلایل زیر، کتاب آسمانی ما زرتشتیان، «گاتاها»، تمام و کمال به جا مانده و ذره ای از آن از بین نرفته و تحریف نشده است:…
دلیل ۲ ـ بسیاری از پیروان مذاهب گوناگون، کوشش می کنند که تنها با «دید خود» دنیا را دیده و بررسی کنند. و چون اغلب مخاطب آنها، پیروان همان مذهب هستند و موضوعی را که به نظرشان می رسد، بطور یک طرفه مطرح می کنند و به بحث نمی گذارند، این گونه به نظر می رسد که هرچه می گویند یا می نویسند حقیقت محض است و به اصطلاح چون تنها به قاضی می روند (یا قاضی طرفدار خود دارند)، پیروز بیرون می آیند!.» (پاسخ به پرسشهای دینی زرتشتیان، ص ۷۱)

آنچه گذشت متن کامل دومین دلیل برای اعتبار گات هاست. این حرف ها چه ربطی به گات ها دارد تا چه رسد به اعتبار آن؟! حتی کلمه ی «گات ها» در این دلیل دیده نمی شود.
شناسنامه کتاب: پاسخ به پرسشهای دینی زرتشتیان، اردشیر خورشیدیان، تهران، فروهر، چاپ دوم، ۱۳۸۷.

پاسخ به پرسش های دینی زرتشتیان ص 71

پاسخ به پرسش های دینی زرتشتیان ـ شناسنامه

همچنین ببینید

فلسفه بافی برای سفره هفت سین و بی توجهی به توهین به آتش در چهارشنبه سوری

به قلم مدیر سایت یکی از کارهای نادرست دکتر اردشیر خورشیدیان ـ رئیس انجمن موبدان …

۴ نظر

  1. من این کتاب اقای خورشیدیان رو خوندم. کتابشون عالیییییه واقعا دستشون درد نکنه

  2. آیا معراج پیامبر اسلام از «ارداویرافنامه» زرتشتیان اقباس شده است؟ جدیدترین نوشتار ما را بخوانید: http://www.adyannet.com/fa/news/26899

  3. علی حسین خدایی 09160468389

    کسی که خود نمیتواند گاتها را انگونه که باید خواتده و درک کند نمی تواند در ان نظر دهد متاسفانه همه گاتها و زرتشت را فقط از روی ترجمه های مندراوردی نسبت داده شده به قطعات گاتها قضاوت کرده و نظر میدهند من از موبدی پرسیدم که اقا در زمان زرتشت چگونه موقع نماز ها به جماعت مردم را اگاه میکردند ایا در ان زنان هم اذان گفته میشد ایشان از دستوری که در گاتها در این مورد امده اصلا خبر نداشت که همانگونه که پیغمبر اسلام خود برای موقع نماز ها اذان میگفته و بعد هم دستور داده دیگران هم انرا انجام دهند در گاتها نیز به ان دستور داده شده در چنین احوالی هیچ نظری از کسیکه خود گاتها را درک نکرد قابل قبول نیست ولو موبد زرتشتی. ، کرتیر و تنسر و پادشاهان ساسانی با وارد کردن بدعتها و خرافات های غیر خردمتدانه و خود خواهی تیشه به ریشه باور دینی خردگرای زرتشت زدتد و گر بوای مثل در زمان اشکانی که مرده ها خاک میشده اند همان بدعنهای ساسانی بودند که افرادی چون سلمان و دیگران را مشاورین پیغمبر ایلام قرار داد در اصل متون گاتها حتی یک واژه و یا سخنی که برای بشر غیر قابل درک و خرد و متطق باشد نیست انچه هست خودمتدانه و منطقی و از نظر خرد قابل اثبات است ، از عبادات. تا هر دستور به انجام امور عدالت طلبانه دنیوی اما شرطش درک متون گاتهاست نه نرجمه های نسبت داده شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code