خانه / فیلم و عکس / داعش گروه اسلامی نیست + تصویر و فیلم
داعش

داعش گروه اسلامی نیست + تصویر و فیلم

به قلم مدیر سایت
جنایات داعش، زمینه ی شادمانی مخالفان اسلام را فراهم ساخته و با معرفی آنان بعنوان مسلمانان واقعی، تصور می کنند که ابزار مناسبی برای بد جلوه دادن اسلام، به دست آورده اند.
اما رفتارهای گوناگون این گروه، مخالفت آنان با دستورهای صریح اسلام را نشان می دهد. مثلا اینان کشتن و سر بریدن بچه های کافران (به ویژه بچه های شیعیان) را جایز می دانند در حالی که قرآن در سوره ی تکویر به شدت از کشتن بچه های مشرکان منع کرده است:
«بأیّ ذنب قتلت؛ بچه دخترهای (زنده به گور شده) به چه جرمی کشته شدند؟!»
روشن است که دختران مقتول، فرزندان مشرکان بودند. به فرض که شیعیان، مشرک باشند آیا شیعه هایی که قرآن و پیامبر اسلام(ص) را قبول دارند از مشرکان پیش از اسلام بدترند؟!
پیامبر اسلام(ص) و نیز خلفای راشدین در جنگ ها هیچگاه بچه ها را نمی کشتند.

در فیلم بالا می بینیم که یک روحانی با افتخار از سر بریدن یک شخص نابالغ خبر می دهد!

2565_154

داعش   n00004725-b btowkwukICYq3hJo

شهرویور ۱۳۹۳

همچنین ببینید

مصطفی مدّاحی

فیلم / این علیّ عالی اعلی امیرالمؤمنینه

موسیقی ای در وصف امام علی(ع) با خوانندگی مصطفی مداحی: این کیه این کیه این کیه …

۱۳۸ نظر

  1. حقوق مشرکین در قرآن

    سلام اقای فاطمی کشتار شیعیان بدست داعش صد درصد محکوم است
    اما چرا شما کشتار ایزدیان به دست داعش را محکوم نمیکنید؟

  2. حقوق مشرکین در قرآن

    اقای فاطمی من طرفدار ارتش آزادیبخش سوریه نیستم
    اما شما در تصویر نوشته اید که این دختر بدست ارتش آزاد سوریه کشته شده

    در حالیکه این دختر بدست گروه داعش کشته شده است

  3. سلام ببینید من قصد دفاع از مخالفان مسلح حکومت سوریه را ندارم اما گروه جیش الاسلام که از گروههای مسلح ومخالف حکومت سوریه وسلفی است با گروه داعش هم وارد جنگ شده است

    ودر هیچ گزارشی نیامده است که گروه جیش الاسلام کودک شیعه ای را سر بریده باشد

    منبع من برای درگیری جیش الاسلام با داعش سایت خبرگزاری فارس است که مدافع حکومت سوریه است وبا تمام مخالفان مسلح حکومت سوریه مخالف است
    به این منبع توجه کنید
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930424001235

  4. مرگ بر هرچی جنایتکاره.

  5. دوستان درباره ایزدی ها گفتن جالب اینجاست که هرکسی ایزدی ها رو به خودش ربط میده مثلا مجوسیان میگن ایزدی ها از ما هستن بعد در جایه دیگه در فیس بوک در صفحه هندوهای ضد اسلام میگفتن که ایزدی ها از ما هستن منظور اینکه بالاخره عده ای نشستند تا از این اب گل الود ماهی بگیرند .

  6. از آیت الله سید علی حسینی سیستانی که از بزرگترین مراجع تقلید شیعه هستن گرفته تا عبدالعزیز بن عبدالله ال الشیخ مفتی اعظم و عام وهابی ها و دربار سعودی ها در تاریخ ۲۰ اگوست ۲۰۱۴ همه بر دشمنی داعش با اسلام و لزوم مبارزه با این تروریست ها فتوا دادن .همین الان ارتش عراق و سوریه و لبنان و حزب الله لبنان و سپاه ایران و ….دارن با داعش میجنگند و شهید و مجروح میدن

    ا

    • البته که نباید اظهار نظر سعودی ها رو ملاک قرار بدیم، چون همین عربستان با حمایت آمریکا بود که با پولهای فراوان این گروه های جنایتکارو تجهیز کردند و بسیاری انسان رو به خاک و خون کشیدند و الآن که خودشون رو در خطر دیدند و دیدند براشون شر شده و معادلاتشون هم بهم خورده، موضع خودشون رو تغییر دادند. مرگ بر منافق مرگ بر استکبار و مرگ بر هرچی جنایتکار.

  7. سلام سوالی ذهن من را مشغول کرده است خوشحال میشوم اگر عزیزان جواب بدهند خصوصا اقای فاطمی
    ببینید آمریکا سال ۲۰۰۱ افغانستان را اشغال کرده است تا با تروریسم مبارزه کند من در تروریست وجنایتکار بودن اسامه بن لادن شکی ندارم
    اما ۲سوال دارم :
    سوال اول : آیا اگر اسامه بن لادن الان زنده بود آقای ابوبکر البغدادی جنایتکار میتوانست ادعای خلافت کند ورهبری این گروههای تروریستی را برعهده بگیرد؟
    سوال دوم : چرا آمریکا در سال ۲۰۱۰ یعنی پس از ۹سال اسامه بن لادن را کشت؟
    لطفا بزرگواری کنید وبه سوال ۱و۲ خوب دقت فرمایید

  8. مدیر سایت

    جناب عبدالحق
    به دلیل طولانی بودن کامنت شما از نشر آن معذوریم

  9. کشتار انسانهای بیگناه در هر بوشش و دینی محکومه . این افراط گرایی نتیجه فتوای جهاد با مشرکینه کاش اسلام باتبلیغ از اول بیش میرفت نه شمشیر

  10. با دیدن این عکسها حالم خراب شد لطعا عکسهارو تار کنین

  11. داعش یک گروه مبارز اسلامیست که تا حد زیادی تلاش میکند شبیه سران اسلام عمل کند ، یک گروه مبارز اسلامی گاهی میتواند واجبات را زیر پا بگذارد و اعمال حرام هم روی بیاورد و این در سنت پیامبر هم ثبت شده است ، چند ماه در سال از دیر باز نزد اعراب (با هر دین و عقیده ای) حرام بود ، در این ماه ها کاروانی با میلیون ها درهم سرمایه روانه بیابان های پر از راهزن میشد ، ان هم با دو یا سه نگهبان !
    در این موقعیت پیامبر گرامی اسلام به کاروان های بی پدافند حمله میبرد و حرمت ماه های حرام را میشکند ، شدت تابوی ماه های حرام نزد اعراب مانند امیزش پسر و مادر نزد ما بود ، این حرمت شکنی صدای خود مسلمانان را هم در اورد که به پیامبر ایه های ۲۱۷ بقره را نازل شد:
    از تو ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﻣﺎﻫﻰ ﻛﻪ ﻛﺎﺭﺯﺍﺭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ ﻣﻰﭘﺮﺳﻨﺪ ﺑﮕﻮ ﻛﺎﺭﺯﺍﺭ ﺩﺭ ﺁﻥ (ماهها) ﮔﻨﺎﻫﻰ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺑﺎﺯ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻛﻔﺮ ﻭﺭﺯﻳﺪﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻭ ﺑﺎﺯ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﺯ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍﻡ … گناهی بزرگ تر است .

  12. اﯼ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩﺍﯾﺪ ،ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺍﺯ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﺩﺍﺭﺍﻥ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﺎﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﻣﺎﻧﺒﺮﺩﺍﺭﯼ نمایید …(نسا ۵۹)
    این ایه در بحث من و شما راجع به اسلامی بودن داعش خیلی اهمیت داره ، بر اساس سایت sunnat online فرماندهان مسلمان قادرند به سربازان مسلمان هر دستوری که میخواهند بدهند حتی اگر غیر اسلامی باشد ، سرباز مسلمان هم بر اساس قران وظیفه اطاعت دارد اما فرمانده مذکور (مثل ابوبکر بغدادی)در صورتی که مرتکب عمل نادرست شود مقابل خداوند مسیول است ، از نظر شیعه اولیا امر ایه (فرماندهان) امامان هستند که بخاطر معصومیت مرتکب خلاف نمیشوند !
    از بین این دو تفسیر ، انچه اهل سنت گفته است پر طرفدار تر است و بر اساس تفسیر اهل سنت انچه شما راجع به اسلامی نبودن داعش میگویید بی معنی بنظر میاد ، شما باید با اهل سنت مخالف باشید نه داعش !
    چون داعش یک گروهک اسلامی و سنی مذهب است و تلاش میکند شبیه سران اسلام باشد .

    • مدیر سایت

      بارها گفته ام که وقتی در اینجا از اسلام سخن میگم منظور شیعه است نه دیگران

    • سلام من بی طرف وغیر سیاسی هستم ومن سنی نیستم اما گروههایی چون اتحادیه جهانی علمای مسلمین
      که متشکل از علمای اهل سنت طرفدار اخوان المسلمین هست چونین نگاهی به داعش دارد:
      http://iumsonline.org/pr/default.asp?word=%CF%C7%DA%D4&contentID=8150&menuID=88
      اتحادیه­ی جهانی علمای مسلمان اعلام دولت اسلامی در عراق را رد کرد:
      تحادیه­ی جهانی علمای مسلمان اعلام دولت اسلامی توسط داعش در عراق را فاقد هر نوع معیار شرعی و قانونی دانست و از تمام گروه­های اسلامی در جهان خواست به مفاهیم اسلامی که در میان مردم جایگاه والایی دارد احترام بگذارند. اتحادیه نسبت به گسترش هرج و مرج در امر اجتهاد بدون حضور اهل حل و عقد و علما و فقها و متخصصان امر هشدار داد.
      ادامه دارد

      • اعلام ارتداد داعش یا اعلام برائت اهل سنت از انان باید با دلیل و مدرک باشد وگرنه بسیاری از علما بخاطر جلوگیری از اسلام هراسی و انزوای سیاسی یا حتی بروز انقلاب فرهنگی ضد دینی از داعش اعلام برائت میکنند ! علما میگویند حفظ نظام اوجب الواجبات است یعنی برای حفظ نظام حاکم میتوان هر کاری کرد ، در صحیح بخاری کشتن کودکان مشرکان دیده شده است (حدیث ۳۰۱۲) پیامبر شاعران افشاگر را که خبرنگاران ان روزگار بودند را میکشت ، پیامبر زنان و کودکان اسیر را میفروخت ، با کنیزان رابطه جنسی برقرار میکرد ، داعش هم همینطور … فکر نمیکنید اعلام برائت از داعش باید با مدرک باشد ؟ کدام عمل داعش غیر دینیست تا من انرا با منابع اهل سنت اثبات کنم .
        http://revolution.pchi.ir/show.php?page=contents&id=13456

        • سلام خانم آناهیتا من یک سنی معتزلی هستم وبه عنوان یک معتزلی میگویم که

          تفکر اهل حدیث منجر به بروز داعش میشود
          اما به عنوان یک سنی معتزلی دوست دارم که با شما مفصل بحث کنم که چرا سنی معترلی درست است
          وچرا احادیثی که منجر به تروریسم میشود احادیث درستی نیست
          البته من منکر حدیث نیستم
          بسیاری از احادیث مطابق با عقل وقرآن وجوددارد
          اما احادیث مورد نظر شما باطل است
          آیا امکان اینکه باهم بحث کنیم هست؟

    • خوارج در زمان خودشان با لا حکم الا الله در برابر امیرالمومنین(ع) ایستادند و او را به شهادت رساندند، کسانی هم که در کربلا امام حسین(ع) و یاران و فرزندانش رو به فجیع ترین حالت کشتند جزو بزرگان مسلمین و قاریان و حافظان قرآن بودند، آره آناهید خانم این چیز تازه ای نیست که شما اونو کشف کرده باشید، مرز بین حق و باطل خیلی خیلی باریک و خطرناکه، مثلا با این وهابی ها و داعشی ها درباره ی توسل صحبت میکنیم و از لحاظ عقلی و قرآنی و روایی براشون ثابت میکنیم که توسل مشکل نداره و هم شیعه و هم سنی در طول تاریخ این کار را انجا میدادند آنها بخاطر خشک مغزی و لجبازی نمیخواهند قبول کنند و همه رو غیر خودشون مشرک و کافر میدونند و از این کجروی ها در ادیان فراوان وجود داره، حالا اگر برداشت شما از اسلام همانند برداشت داعشی ها و وهابی هاست مشکل از شما و داعشی هاست نه از اسلام، باید خودتان را اصلاح کنید.

  13. نمونه ای از رفتار سپاه اسلام که پوزه ی امپراطوری روم و شاهنشاهی مجوسی ایران رو به خاک مالید و برخلاف دروغ های آناهید و امثال او هست
    فتوح البلدان بلاذری ج ۱ صفحه ی ۱۸۷ ابوحفص دمشقی از ابن عبدالعزیز نقل میکند وقتی هراکلیوس سپاهیان خود را برای جنگ یرموک اماده کرد مسلمانان جزیه ای که از مردم حمص (سوریه جز روم شرقی ) به آنان برگردادند و گفتند ما اکنون دفاع از شما را به عهده نمی گیریم زیرا ما باید به وضع اضطراری خود مشغول باشیم
    مردم مسیحی و یهودی حمص به سپاهیان اسلام گفتند عدلکم احب الینا مما کنا فیه… عدالت شما برای ما بهتر از آن وضع سابق است که مازیر ظلم و شکنجه ظالمان به سر میبردیم
    هنگامیکه سپاه اسلام به همراه مسیحیان و یهودیان در یرموک پیروز شدند یهود و نصاری دروازه های شهر را بر مسلمانان باز کردند و پایکوبان به اسقبال سپاه اسلام رفتند و مالیات خود را پرداختند .

  14. عبدالحق(لطفا نشان دهید)

    سلام مقصود من دفاع از اتحادیه جهانی علمای مسلمین نیست
    بلکه میخواهم بگویم بسیاری از علمای اهل سنت
    رفتار واعلام خلافت داعش رو قبول ندارند

  15. آیه ۹۳ سوره نساء بر خلاف دروغ های آناهید
    و هر کسی فرد با ایمانی را از روی عمد به قتل برساند مجازات او دوزخ است که جاویدان در ان بماند و خدا بر او غضب کند و از رحمتش دور سازد و عذاب بزرگی برای او اماده ساخته
    ایه ۵ سوره پنجم قتل انسان بی گناه به مثابه کشتن همه ی انسانهاست

    • بله ، ایه تاکید میکند هر کس شخص با ایمانی (مسلمان) را به قتل برساند ، یعنی اگر شما قصد کشتن یک یهودی را داشته باشید بعد یهودی در مقام دفاع شما رو بکشد ایه مذکور اینگونه او را تهدید میکند ،مخاطبان داعش از نظر انها با ایمان و مسلمان نیستند ، شما بهتره اصلا نظر ندید !

      • شما چشمتون محدودیت دید داره ؟؟
        یا خاصیت انتخابی داره هرچی به نفع نیست نمیبینید ؟؟ من یه نظر ندادم ده تا حادثه و واقعه و حدیث و آیه اوردم که اتفاقا درباره مسیحیان و یهودیان بود
        شما هم از این به بعد کمتر خالی ببند
        کمتر دروغ بگو
        کمترخباثت داشته باش

      • شما که از ظواهر پیداست بسیار بر عقاید داعش اشراف دارین میشه بگین داعش احکام رو از کجا استفتاء میکنه ؟؟ هر کسی که نمیتونه الکی حکم بده
        کدوم فقیهی و مفتی و آخوندی حکم ابوبکر بغدادی رو امضا کرده ؟؟؟
        از مفتی اعظم سلفی های وهابی عبدالعزیز آل الشیخ گرفته تا الازهر و مراجع تقلید شیعه و… همه حکم دادن که داعش خوارجن و کافرن باید قلع و قمع بشن !
        شما تایید میکنید فتواهای داعشو ؟؟

  16. حدیثی بر خلاف دروغ های آناهید
    عن الامام الصادق ..قال رسول الله صلی الله علیه و اله درباره شراکت در قتل بی گناهان
    لو ان رجلا قتل بالمشرق و آخر رضی به فی المغرب … اگر کسی در شرق کشته شود و دیگری در غرب به ان راضی باشد او مانند همان کسی است که او را کشته و در ریختن خون او شریک است . روضه الواعظین ص ۴۶۱ بحار ج ۱۰۴ ص ۳۸۴

  17. آیات قرآن در رد دروغ های آناهید و مجوسی ها
    بقره آیه ۱۹۰ (و بجنگید در راه خدا با کسانیکه با شما میجنگند و تعدی نکنید )
    حج آیه ۳۹ (به کسانیکه مظلوم واقع شده اند اجازه داده شده تا بجنگند )

  18. روایتی در رد دروغ های آناهید و مجوسی ها
    وسایل الشیعه جلد ۶ ص ۵۱ طلحه بن زید از امام صادق ع نقل میکند در هنگامیکه دو قبیله غیر مسلمان در جنگ بودن یکی از قبیله ها با قبیله دیگر حیله و مکر کرد و میخواست با مصالحه با مسلمانان به سرکوب قبیله دیگر بپردازند .
    امام صادق فرمود بر مسلمان شایسته نیست که حیله گری کند و شایسته نیست با کسانیکه حیله گری میکنند همراه شود و بجنگد !

  19. حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله در رد دروغ های آناهید و…

    میزان الحکمه حدیث شماره ۱۲۰۵۱۴۳ لزوال الدنیا جمیعا اهون علی الله….

    بی گمان اگر همه ی دنیا نابود شود نزد خدا اهمیتش کمتر از خونی است که به ناحق ریخته شده باشد

  20. وقتی در مورد افرادی که در جریان فتح مکه پیامبر(ص) حکم قتلشان را صادر کرد تحقیق میکنیم، میبینیم که بیشترشان بخاطر جرم قتل نفس اعدام شدند، اگر هم میخای بگی که دروغ بستن و تهمت زدن و فحش دادن و بی ادبی کردن و مسخره کردن خدا و پیامبرش جرم نیست باید بگم که در اشتباهی، ضمنا پیامبر(ص) خیلی از سرسختترین دشمنانش رو مثلا مانند ابوسفیان رو بخشید و عفو کرد و از آیات و روایات هم فهمیدیم که قتل نفس به ناحق بالاترین جرمه، حالا شما خانم آناهید نمیخاد بعد ۱۴۰۰ سال بیای بگی که پیامبر(ص) نباید بعضی هارو میکشت درحالی که نمیدونی حقیقت چی بوده . در نظرات بعدی افراد رو بررسی میکنیم.( حداقل میخای یک شبهه بگی درست بگو انگار نمیدونی کار خبرنگار چیه، کار خبرنگار انعکاس واقعیاته نه دروغ و تهمت و هجو و فحش و بی ادبی به خدا و پیامبرش.)

    • اسلم و تسلم شعار داعش است و به دلیل اهمیت روی خودروی امریکایی ابوبکر بغدادی نوشته شده است ، شعار پیامبر هم بود ، تسلیم شو تا در امان بمانی ، شما ثابت کن داعش کسانی که تسلیمش شدن رو میکشد!
      البته محمد فراوان تسلیم شدگانش را میکشت مانند فاجعه بنی قریظه …
      اکثریت مکه به محمد تسلیم شده بودند ،ابوسفیان اگر چه ظاهرا مسلمان شده بود اما تا هنگام مرگ پیامبری او را قبول نداشت ، از طرفی همین ابوسفیان هم در جنگ احد به محمد که پشت تخته سنگی پنهان شده بود و جرات بیرون امدن نداشت و عمر که بی هیچ ترسی با ابوسفیان روبرو شده بود رحم کرد و انها را نکشت و رهایشان کرد (طبری ج ۳ ص۱۰۳۱)

      • در اسلامی نبودن داعش همین بس که کسانی امثال شما که دشمنی و عداوت و عناد با اسلام فقط از صحبت ها و نوشته هاشون میباره اصرار دارن که داعش گروهی با سی هزار نفر جمعیت نماینده یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان هست

        تقریبا همه ی عالمان دینی و فقها اسلامی چه شیعه و چه سنی و حتی مفتی اعظم وهابی ها بر نابودی و مبارزه با داعش فتوا دادن و این گروه رو خارج از اسلام و کافر میدونن و خوارج زمان میدونن

        مسلمانان دقت کنند و ببینند که چه کسانی اعمال داعش رو شرعی جلوه میدن !!

        • داعش نماینده مسلمانان نیست اما نماینده اسلام هست
          من یک بار گفتم حاضرم اعمال داعش را با منابع تاریخی و احادیث معتبر اهل سنت توجیه کنم ، اصلا با منابعی اثبات میکنم که مورد قبول حداقل یک میلیارد چهارصد هزار نفر از ان مسلمانان باشد
          وقتی این یک میلیارد و ششصد هزار نفر شما برای خودشان خدا و اسلامی خودساخته دارند تقصیر من چیه ؟ اصلا این یک میلیارد و ششصد هزار نفر چرا بر علیه داعش جهاد نمیکنند ؟
          سربازان داعش با جان و مالشان جهاد میکنند ، از مرگ نمیترسند و در مقابل دنیایی از کافران ایستاده اند اما این یک میلیارد و ششصد هزار نفر چی ؟ رهبرانشان در حالی داعش را محکوم میکنند که بر صدر قدرت و نعمت نشسته اند و حتی جرات نمیکنند با شیعیان خودشان بدون محافظ صحبت کنند یا با هزار محافظ هم جرات امدن به خیابان ندارند یا عامیانی که حتی یک بار هم قران نخوانده اند .
          قران به انها میگوید :
          ایا ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺩﻧﯿﺎ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺁﺧﺮﺕ ﺭﺍﺿﯽ ﺷﺪﻩﺍﯾﺪ؟ (توبه ۳۸) بله مسلمانانی که به زندگی دنیا چشم دوخته اند و حاضر نیستند به خاطر خدا بمیرند همان یک میلیارد و ششصد هزار نفرند که هیج درکی از خدا و اسلام ندارند .
          “ﻫﺮﮔﺰ‏ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎﺍﯾﻤﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻭ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ، ﺍﺯ ﺟﻬﺎﺩ ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﻨﺪ، ﺑﺎ ﻣﺠﺎﻫﺪﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﻣﺎﻝ ﻭ ﺟﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺟﻬﺎﺩ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﯾﮑﺴﺎﻥ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ” (سوره نسا ۹۵)

          • عبدالحق(لطفا نشان دهید)

            سلام خانم آناهید من نمیدانم شما همان خانم مهندس آناهیتا هستید ؟ یا شخص دیگری هستید 

            اما من بی طرف وغیر سیاسی هستم وسنی نیستم وقصد دفاع از اسلام ویا دفاع از اهل سنت را ندارم اما خوب است شما به این مسائل از اهل سنت هم دقت بقرمایید:

             در ص۵۹ کتاب بامداد اسلام از جلد ۵ ص۱۴۵ صحیح مسلم ۲کتاب معتبر اهل سنت از قول ابن عمر اورده که پیامبر کشتن زنان وکودکان منع کرده است

            ابن عمر فرزند خلیفه دوم ومورد احترام اهل سنت هست 

            کتاب بامداد اسلام نوشته دکتر زرین کوب است

            وصحیح مسلم هم دومین کتاب حدیثی معتبر نزد اهل سنت وجماعت هست 

          • عبدالحق(لطفا نشان دهید)

            با سلام به این حدیث هم دقت بفرمایید:

            ینما رجل یمشی بطریق اشتد علیه الحر ، فوجد بئرا ، فنزل فیها ، فشرب ، ثم خرج فاذا کلب یلهث ، یأکل الثری من العطش ، فقال الرجل : لقد بلغ هذا الکلب من العطش مثل الذی کان بلغ منی ، فنزل البئر ، فملأ خفه ماء ا ، ثم أمسکه بفیه حتی رقی ، فسقی الکلب ف فشکر الله له . فقالوا یا رسول الله إن لنا فی البهائم أجرا ؟ فقال : فی کل کبد رطبه أجر

             رواه مالک و البخاری و مسلم و أبو داود و ابن حبان فی ص

            مقصود من  جمله آخر است : فی کل کبد رطبه أجر

            کمک کردن به 

            ھر موجود زنده ای موجب پاداش است

            ببینید میگوید هر مجود زنده ای اعم از انسان کافر  یا انسان مومن 

             

          • عبدالحق(لطفا نشان دهید)

             بخاری و مسلم از عائشه رضی الله عنها از رسول گرامی صلی الله علیه وآله سلم روایت می کنند که فرمودند : (( إن الله رفیق یحب الرفق فی الامر کله )) صحیح بخاری ، باب الاستئذان ۲۲ و مسلم ، کتاب البر ، ۴۷ ( ترجمه : خداوند مهربان است و در هر کاری نرمی و مهربانی را دوست می دارد ) . 

            من سنی نیستم وقصد دفاع از اهل سنت را هم ندارم اما از جناب آناهید میخواهم به  این روایات هم توجه بفرمایند 

             

          • اولا که خانم آناهید شما در ترجمه آیات و احادیث اصل ترجمه صحیح رو از عمد یا از روی ندانستن رعایت نمیکنید و این در هر دو حالت کار درستی نیست مثل آیه ۵۹ نساء که نوشتین فرمانده مسلمان که ترجمه ها نوشتن اولی الامر یعنی جانشین معین از طرف خدا و رسولش نه فرمانده مسلمان

          • کلمه جهاد در اصطلاح اسلامی یعنی تکاپو در راه هدفی الهی تا از دست دادن حیات را در برمیگیرد . قتال و مقاتله و تلاش و گلاویزی در مرز مرگ و زندگی که با هدف الهی باشد جهاد نامیده میشود به همین جهت در روایتی معتبر تکاپوگر در راه تامین معاش خاندان خود هم مجاهد نامیده میشود .هدف الهی در تعریف مزبور تلاش و جانبازی برای  مال و مقام و اشباع حس انتقام جویی و دیگر خودخواهی ها را کنار میزند .  جهاد در اسلام علامه محمد تقی جعفری ص ۱۴

          • داعش با چه کسی میجنگه ؟؟ با ارتش اسراییل یا با ارتش سوریه و عراق و لبنان .داعش کدوم کشور هارو تضعیف میکنه ؟؟ اسراییل یا عراق و ایران و سوریه و لبنان  .تمام این اعمال برای سرگرم کردن مسلمانانه تا مثل همین دیروز صهیونیست های وحشی به مسجد الاقصی حمله کنند برای این هست که دوباره مسیحیان آنتی بالاکا مسلمانان رو در افریقای مرکزی تکه و پاره کنند .

            من به عنوان مسلمان  معتقد به جهاد مسلحانه انتظار دارم داعشی ها اگر مجاهدند سر از تن صهیونیست ها و آنتی بالاکاها  و بوداییان افراطی جداکنند نه سر آخوندها و مفتی و امام جماعت و ایزدی ها و خبرنگارهای آمریکایی

            داعش در تل اویو بمب گذاری کنه نه  در بغداد و دمشق و کربلا

            حضرت علی در بدر مشرکان گردنکش متجاوز مثل عتبه بن ربیعه رو به درک واصل کرد .در احد متجاوزان  به مدینه مثل طلحه ابی  طلحه  و رو به جهنم فرستاد .در خندق کافری متجاوز به مدینه  مثل عمربن عبدود رو به جهنم فرستاد .

            سعد ابی وقاص و خالد و صلاح الدین ایوبی هم گردن رستم فرخزاد و هراکلیوس و صلیبیون متجاوز رو شکستن نه یه مشت بدبخت و آواره

          • من هم برای شما اثبات میکنم نه اعمال داعش نه سران داعش مورد تایید اسلام اهل سنت نیستند داعش معتقد هست ابوبکر بغدادی خلیفه هست !!اهل سنت عقیده دارند جز پیامبر صلی الله هیچ کس از طرف خدا منصوب نشده پس اگر کسی برای حکومت مشروعیت دینی(خلافت) بحواهد باید یکی از این سه راه رو انتخاب کنه

            ۱.اجماع عوام و خواص مسلمانان برای حکومت یک فرد (مثل خلافت حضرت علی )

            ۲.انتخاب  توسط خلیفه قبلی (مثل عمربن خطاب )

            ۳.تعیین اهل حل و عقد که قابل قبول ترین راه مورد نظر اهل سنت هست یعنی بزرگان و خواص مسلمانان اجماع کنند کسی به حکومت برسه (مثل ابوبکر و عثمان )

            در غیر اینصورت اگر کسی حاکم بر امور مسلمانان بشه کافره باید تا سقوط حکومتش مبارزه کرد

            حالا ابوبکر بغدادی کدوم یک از شرایط رو داره ؟؟ این مسلمونه یا کافره ؟؟ داعشی ها کافرن یا مسلمانند ؟؟

             

      • قاسم سلیمانی که با داعش در عراق میجنگه مسلمان نیست ؟
        حزب الله لبنان که دو ساله در سوریه و لبنان با داعش میجنگه مسلمان نیستند ؟؟
        ارتشیان عراق و سوریه و لبنان که چندین ساله با داعش میجنگند مسلمان نیستند ؟؟
        آیت الله سیستانی مرجع تقلید مسلمانان شیعه نیست ؟
        عبدالعزیز آل شیخ مفتی اعظم عربستان مسلمان نیست ؟؟
        مقتدی صدر و گروهش مسلمان نیستند که با داعش در عراق میجنگند ؟؟
        خلبان مریم المنصوری خلبان زن محجبه نیروی هوایی ارتش امارات که داعش رو بمباران کرد مسلمان نیست؟
        پسر سلمان بن عبدالعزیز ولی عهد عربستان که خلبان نیروی هوایی عربستان هست و داعش رو بمباران کرد مسلمان نیست ؟؟
        مسلمانان دیگه چه جوری باید با داعش بجنگن ؟

      • خانم آناهید شما بجای تحلیل مواضع و عقاید داعش و تلاش بسیار اما بی ثمر برای چسباندن داعش به اسلام بهتره نگران سلامتی مجوسی ها باشین که ۲۶ فروردین گوسفند قربونی میکنند و ابگوشت درست میکنن خودشون میخورن تا خدایی نکرده به عوارضی که شما از مصرف گوشت اشاره کردین دچار نشن خدایی نکرده

      • تکرار مکررات تکرار مکررات تکرار مکررات…..، خانم آناهید انگار شما دو نظر قبلی منو نخوندی، چون اگه میخوندی نباید دوباره این حرفارو میزدی، بابا خوارج زمان امام علی(ع) با شعار خدا و قرآن و پیامبر با امیرالمومنین(ع) جنگیدند، بابا خوارج از بس قرآن میخوندن لباشون زخم میشد، از بس نماز خونده بودند پیشانی و زانوهاشون پینه بسته بود، بابا اونایی که امام حسین(ع) رو اونجور شهید کردند و سر امام حسین(ع) رو بریدند و به بچه ی شش ماهه رحم نکردند جزو قاریان و حافظان قرآن و نماز خونا و … بودند، اینایی که گفتم از داعشی های این زمان مسلمان تر بودند به قول شما! درباره ی داستان بنی قریظه هم که مفصل جواب داده شد نمیدونم باز تکرار برا چیه، بابت این جمله هم( جرات بیرون آمدن نداشت) برات متاسفم که درباره ی پیامبر(ص) اینطور صحبت میکنی و عوض اینکه طرف پیامبر توحید و یگانگی و مهربانی و رحمت رو بگیری طرف داعشی های اون زمان رو گرفتی، نمیدونم از گفتن این حرفها دنبال چی هستی، اگر دنبال حقیقتی(که انشاالله این طور باشه) وقتی حقیقت رو پیدا کردی باید دو دستی بگیریش، مانند شخص تشنه ای که در بیابان دنبال آبه، متاسفم برات که اینقدر داری به خودت به قلبت به وجدانت بدی میکنی، لعنت بر شیطان، لعنت بر شیاطین جن و انس، لعنت بر امثال خوارج احمق، لعنت بر امثال معاویه ی دنیاطلب، لعنت بر انگلیس خبیث که وهابیت رو بنا کرد، لعنت بر آمریکای جنایتکار، لعنت بر صهیونیسم آدم کش لعنت بر وهابی های خشک مغز، لعنت بر داعشی های کثیف، که چهره ی پیامبر توحید و مهربانی رو در اذهان مردم خراب کردند و البته خداوند بر مکر شیطان مکر خواهد کرد و روسیاهی میماند برای ذغال، و شما آناهید خانم گرامی اگر میخواهید اعمال داعشی ها رو با اعمال پیامبر مقایسه کنی چیزی رو ثابت نکردی بلکه گول شیطان رو خوردی(شک نکن)، فدایت شوم یا رسول الله آن زمان یک جور مظلوم بودی الان جور دیگر.

      • ستون عرش خدا قائم از قیام محمد(ص)

        بین که سر به کجا می کشد مقام محمد (ص)

        به جز فرشته عرش اشیان وحی الهی

        پرنده پر نتواند زدن به بام محمد (ص)

        به کارنامه منشور اسمانی قران

        که نقش مهر نبوت بود به نام محمد (ص)

        سوار رفرف معراج در نوشت سماوات

        سرود صف به صف قدسیان سلام محمد (ص)

        گسیخت هر چه زمان و گریخت هر چه مکان بود

        که عرش و فرش به هم دوخت زیر گام محمد (ص)

        اذان مسجد او زنگ کاروان قرون بین

        خدای را چه نفوذیست در کلام محمد (ص)

        خمار صبح قیامت ندارد این می نوشین

        که جلوه ابدیت بود به جام محمد(ص)

        به شاهراه هدایت گشود باب شفاعت

        صلای خوان کرم بین و بار عام محمد (ص)

        علی که کون و مکانش غلام حلقه به گوشند

        مگر نه فخرکنان گفت من غلام محمد (ص)

        بلی همان شه مردان و قرن اول اسلام

        مگر نه شیر خدا گشته در کنام محمد (ص)

        حریم حرمتش این بس که در شفاعت محشر

        بمیرد اتش دوزخ به احترام محمد (ص)

        گرت هوای بهشت است و حوض کوثر و طوبا

        بیا به سایه ممدود مستدام محمد (ص)

        سریر عزت عقبا حلال امت او باد

        که بود راحت دنیای دون حرام محمد (ص)

        اذان صبح عراقش صلای قتل علی بین

        نوای زینب کبری نماز شام محمد (ص)

        پیام پیک الهی چگونه بشنود ان قوم

        که پنبه کرده به گوش دل از پیام محمد (ص)

        به رغم فتنه دجال کور باطن ما باش

        که وحش و طیرشود رام با مرام محمد(ص)

        هنوز جلوه نداده است نور خود به  تمامی

        خدا به جلوه کند نور خود تمام محمد (ص)

        قیام قائم ال محمد(ص) است وکشیده

        به قهر صاعقه شمشیر انتقام محمد (ص)

        به ذوالفقار علی دیدی استقامت اسلام

        کنون به قامت قائم بین قوام محمد (ص)

        به کام دل نرسد شهریار در دو جهان کس

        مگر خدا دو جهان را کند به کام محمد (ص)

  21. ۱- عبدالله ابن سعد ابی سرح

    عبدالله بن سعد بن ابی سرح در ابتدا یکی از کاتبان وحی بود. او دچار فتنه شد، هرچه خود می‌خواست به عنوان کلام وحی می‌نوشت و ادعا می‌کرد که اینها به او وحی شده است. لذا مرتد شد و به مکه گریخت. به اصرار فراوان عثمان‌بن عفان که برادر رضاعی او بود پیامبر او را بخشید و وی اعدام نشد.

    ۲ – عبدالله بن خطل ادرمی ؛

    که ابتدا مسلمان شده و در حادثه ای خادم مسلمانش را کشته سپس به مکه پناهنده شده و مشرک ( مرتد ) گردیده بود که پس از فتح مکه در حالی که از پرده کعبه گرفته بود او را یافتند و کشتند ( سیره ابن هشام -ج ۴ – و البته بسیاری از کتب تاریخ اسلام ) .

    داستان مفصلتر: عبدالله بن خطل در ابتدا یکی از یاران پیامبر و در شمار مهاجرین بود. روزی پیامبر او را با فردی خزاعی برای جمع‌آوری زکات و صدقات فرستاد. او به دلیلی در بین راه بر مرد خزاعی خشم گرفت و او را چندان کتک زد که درگذشت. اوپس از آن به مدینه باز نگشت. مرتد شد و هرچه زکات در نزدش بود، برگرفت و به مکه گریخت. او شعر هم می‌گفت و ترانه‌هایی در هجو رسول خدا می‌سرود. او دو کنیز پریشان کار و خواننده نیز داشت. ترانه‌ها را به آن دو می‌داد و آنها نیز در مجالس باده‌گساری قریش می‌خواندند. عبدالله بن خطل در حالیکه میان پرده‌های کعبه پنهان شده بود، کشته شد.

    ابن اسحاق می گوید:« عبدالله بن خطل مردی از بنی تمیم بن غالب بود، پیامبر (ص) به خاطر آن بود که دستور به قتل وی داد زیرا وی مسلمان بود و پیامبر (ص) به او اعتماد کرد و او را همراه با مردی از انصار که برده ای داشت و تو را خدمت می کرد { به جایی} فرستاد،آنها در منزلی استراحت کردند و به آن مرد دستور داد که بزی را ذبح و آن را برای وی درست کند، او خوابید، وقتی بیدار شد دید چیزی برای وی درست نشده ، او نیز { از خشم خود} آن را کشت، بعد مرتد شد»(السیره النبویه، ابن هشام۴/۵۸)

    این مرد نیز قاتل بود ، ارتداد وی فعلی اضافی است و او در حقیقت محارب محسوب می شود و پیامبر (ص) به همین خاطر بر کشتن وی مصر بود.بلاذری راجع به این مرد آورده که:« او مسلمان شد و به مدینه هجرت کرد، پیامبر (ص) او را برای جمع آوری صدقه همراه مردی از خزاع{ به جایی } فرستاد، به آن مرد حمله کرد و او را کشت. بخاطر آن بود که آن خدمتکار او بود و برایش غذا می پخت، روزی برای وی غذا نپخت، او را زد تا اینکه جان سپرد، و گفت: محمد { بخاطر این می خواهد} مرا بکشد، مرتد شد و همه صدقه ای که داشت دزدید و به مکه رفت، به خانواده اش گفت: هیچ دینی را بهتر از دین شما سراغ ندارم. او دو خدمتکار داشت که به صورت استهزاءو تمسخر آمیز علیه پیامبر (ص) می خواندند، و مشرکان پیش آنها می امدندن و شراب را نزد عبدالله بن خطل می خوردند . رسول خدا در روز فتح مکه فرمود: او را حتی اگر دست به دامان کعبه بگیرد ، بکشید؛ و ابوبرزه سلمی او را کشت…»( أنساب الاشراف ، اثر بلاذری۱ ).این شخص اعدام شد.

  22. ۳و۴ – فرتنی و قریبه دو کنیز خواننده ی « ابن خطل » که به اشعار مشتمل بر هجو رسول خدا اوازه خوانی می کردند . ( که البته قریبه روز فتح کشته شد و فرتنی اسلام اورد.یکی اعدام و دیگری بخشیده شد.

    ۵ – حویرث بن نقیذ بن وهب بن عبد بن قصی ؛ که رسول خدا را در مکه ازار می داد . حویرث بن نقیذ که پیامبر را سخت آزرده بود و او را بسیار دشنام داده‌بود و سنگ زده بود. شتری که دختران پیامبر بر آن سوار بودند را رم داد و آنها از بالای شتر بر زمین افتادتد.و در مورد پیامبر سخنان زشت بر زبان می آورد.این شخص اعدام شد.

    ۶ – مقیس بن صبابه لیثی ؛

    برادر او را مردی به اشتباه کشته بود . وی از مکه به مدینه امده و اظهار اسلام کرده و خونبهای برادرش را نیز از رسول خدا گرفت ولی طولی نکشید که قاتل برادرش را کشت و سپس مرتد شد و به مدینه بازگشت و اشعاری حاکی از رضامندی از کشتن مرد انصاری گفت . ( روز فتح مکه وی بدست نمیله بن عبدالله لیثی کشته شد) .

    داستان مفصلتر: مقیس بن صبابه که از مرتدین بود نیز کشته شد. دلیل ارتداد او این بود که او پس از جنگ مریسیع، برای طلب خون‌بهای برادرش که مسلمان بود و اشتباهاً به دست یکی از مسلمین کشته شده بود، به مدینه آمد. او تظاهر به مسلمان شدن کرد، خون‌بهای برادرش را گرفت و بعد بر قاتل برادرش حمله کرد و او را کشت. اوپس از آن مرتد شد و به مکه برگشت. به نزد اساف و نائله آمد و به قریش گفت: «من دینی بهتر و قدیمی‌تر از دین شما ندیده‌ام.»

    « پیامبر (ص) حکم قتل وی را به خاطر انصاریی بود که برادرش را به خطا کشته بود و بعد مرتد شد و به سوی قریش برگشت صادر کرد. السیره النبویه، ابن هشام۴/۵۸.

    بلاذری می گوید : مقیس بن صبابه کنانی ، برادرش هاشم بن صبابه بن حزن مسلمان شد و در غزوه مریسیع همراه پیامبر (ص) بود، مردی انصاری اشتباهاً او را کشت زیرا گمان کرد که او مشرک است، مقیس خدمت پیامبر (ص) آمد و از نزدیکان آن مرد انصاری درخواست دیه کرد، پیامبر (ص) آن را از آنها گرفت و به وی داد و بعد قاتل برادرش را کشت و در حالی که مرتد شده بود فرار کرد، و گفت: شقی النفس أن قد بات بالبقاع مسنداً یضرج توبیه دماء الاخداع . پیامبر (ص) دستور داد هر که او را دید ، گردنش را بزند…»( أنساب الاشراف ، اثر بلاذری۱/۳۵۸)

    این مرد قاتل بود، و ارتداد جرمی اضافی است ، اما دستور پیامبر (ص) به قتل وی ، از قبیل قصاص وی به خاطر قتلی که کرده بود، است.این شخص اعدام شد.

  23. ۷ – ساره

    او در مکه پیامبر را آزار می داد ( بنا به روایت مقریزی وی در روز فتح مکه بدست علی ( ع ) کشته شد ). ساره کنیز عمروبن هاشم خواننده‌ای بود که هم در مجالس عشرت و هم در عزای قریش آوازه‌خوانی می‌کرد. عمرو و دیگران هجویه‌هایی درباره پیامبر اسلام به او می‌آموختند و او می‌خواند. پس از بدر از یک سو قریشیان عزادار، مجالس عشرت و شادی را ترک کردند و از سوی دیگر برای باقی ماندن خشم و کینه انتقامجویی مجالس عزاداری و نوحه سرایی ممنوع شد. از این رو ساره که درمانده شده بود، به مدینه آمد. پیامبر نسبت به او نیکی فرمود و شتری خواروبار به او بخشید. اما او باز نزد قریش برگشت و همان آئین را ادامه داد. ساره همان کنیزی است که قصد داشت در ابتدای حرکت لشگر مسلمین به سمت مکه، نامه حاطب بن ابی بلتعه را به قریشیان رساند. او نیز کشته شد.البته ابن اسحاق معتقد است به وی امان دادند و اعدام نشد.ظاهرا در مورد اعدام این شخص با قطعیت نمی شود قضاوت کرد.

    ۸ – عکرمه بن ابی جهل ؛

    که پس از اندکی مقاومت در برابر لشگریان اسلام به یمن گریخت و بعدها زنش از رسول خدا برای وی امان گرفت. ( وی امان یافته و اسلام اورد ).این شخص اعدام نشد.

    ۹ – هبار ابن اسود بن مطلب ؛

    که موقع هجرت زینب دختر رسول خدا وی را تعقیب کرده و نیزه ای را به کجاوه زینب فرو برد که وی سخت ترسیده و بچه ای که در رحم داشت را سقط کرد.( وی پنهان شد و ناگهان بر رسول گرامی درامد و شهادتین گفت و اسلام اورد و گفت یا رسول خدا از تو گریختم و خواستم به کشور عجمان روم اما بزرگواری و بخشندگی تو را یاد اوردم و به گذشتت امید وار شدم . پیامبر وی را بخشید ).

    داستان مفصلتر: هباربن اسود فردی بود که با نیزه به زینب دختر رسول خدا حمله کرده بود و او که حامله بود، سقط جنین کرده بود و همواره مریض بود، تا در همین سال درگذشت. چنان بود که تا پیش از این،پیامبر به هر گروهی که به جنگ اعزام می‌فرمود، می‌سپرد که اگر وی را دستگیر کردند، بکشند. او که فردی سخنور و خوش بیان بود، پس از فتح مکه چون به نزد پیامبر آمد و پوزش طلبید و اسلام آورد، مورد بخشش پیامبر واقع شد. مردم همواره او را به خاطر عملش سخت دشنام می‌دادند ولی او تحمل می‌کرد و شکایت نمی‌نمود. این شخص اعدام نشد.

  24. ۱۰- هند دختر عتبه بن ربیعه ( هند جگر خوار )؛

    یکی از چهارزنی که روز فتح مکه دستور کشتن انها داده شد . ( در فتح مکه در میان زنان قریش نا شناس نزد رسول خدا امد و پس از بیعت رسول خدا او را شناخت و وی تقاضای گذشت کرد که پیامبر از گذشت کرد ). این شخص اعدام نشد.

    ۱۱- وحشی ( قاتل حمزه سید الشهدا ) ؛

    وی به طائف گریخت و در سال نهم با وفد طائف به مدینه امد و اسلام اورد اما رسول خدا به او گفت : همواره روی خود از من پنهان دار .

    ۱۲و ۱۳- عتبه و معتب : پسران ابو لهب

    که پنهان شده بودند که بواسطه عباس عموی پیغمبر اسلام اوردند و نجات یافتند .

  25. خلاصه کلام که اینجور اعمال و انحرافات در اسلام نتیجه ی دوری از اهل بیت(ع) است، بابا خود پیامبر(ص) یه چیز میدونستند که فرمودند من دو چیز گرانبها نزد شما میگذارم یکی قرآن و دیگری اهل بیت(ع)، آره قرآن با اهل بیت(ع) میشه اسلام امیرالمومنین(ع) و امامان(ع) و قرآن بدون اهل بیت(ع) میشه اسلام خوارج و اسلام معاویه.

  26. جالب این جاست که داعش بیشتر با مسلمانها مبارزه میکنه و کمتر با غیرمسلمانان درگیر هستش

  27. داعش یک گروه اسلامی نیست بلکه گروهی ضد اسلامی و ضد انسانی است که بوسیله رژیم اسرائیل و استعمارگران بوجو اومده…دلیلش هم این هستش که دولت های غربی مثل دولت آمریکا که همیشه دم از حقوق بشر میزنند..نه تنها کاری به رژیم عربستان و رژیم آل خلیفه ندارند بلکه از اونها حمایت میکنند و حمایت از این رژیم ها به معنی حمایت از تروریسم است

  28. حتی اوباما و رئیس جمهور فرانسه که اسمش یادم نیست..اعتراف کردند که داعش ربطی یه دین اسلام ندارد و این گروه یک گروه ضد اسلامی…اوباما لجاجت رو گذاشت کنار و اعتراف کرد ولی نژاد پرست های افراطی هنوز هم میخوان از حقیقت فرار کنند

  29. سلام داعش گروه اسلامی هست اما به نظر من این اسلام اسلام حقیقی نیست
    اسلام روایتی واهل حدیث هست چه این اسلام هم در بین شیعیان وهم بین اهل سنت وجود دارد
    البته من منکر حدیث نیستم من وسایر معتزله هم حدیث را قبول دارد
    اما خدیثی که خلاف عقل نباشد وباید به روایات با تفکر عقلی نگاه کرد
    البته بعضی از بزرگان معتزله هم قبلا چونین عقاید داعشی که در زیر می آورم داشتند
    اما در فضای آن زمان این افکار تندرو نبوده وتفکر عقلی معتزله اجازه عوض کردن این عقاید را میدهد

    • سلام البته اقرار میکنم شیعیان چون در علم کلام پیرو معتزله هستند اثراتی از تفکر عقلانی معتزله در انها باقی مانده است وبهتر توانستند خود را با دنیای مدرن منطبق کنند

  30. مثلا اکثریت علمای شیعه واهل سنت میگویند کسی که به حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم توهین کرد باید کشته شود
    دوم : بسیاری از علمای شیعه واهل سنت هیچ حق شهروندی برای پیروان ادیان غیر ابراهیمی چون بوداییان وهندوها
    وسیکها و ایزدیان قائل نیستند

  31. جناب عبدالحق
    اردوبسر اناهیتای سابق هستم ، مهندس نیستم ، چرا به من گفتید مهندس اناهیتا ؟
    درباره احادیث ۳۰۱۲ و ۳۰۱۴ صحیح بخاری تناقضی وجود ندارد ، در حدیث ۳۰۱۲ پیامبر میگوید زنان و کودکان جز خود مشرکان هستند و کشتن انها اشکالی ندارد ، حدیث ۳۰۱۴ گمان میکنم مربوط به جنگ حنین و در مقابل قبیله هوازن باشد ، عقب نشینی قبیله موجب شد زنان و کودکانی که برای تشویق قبیله امده بودند به دست مسلمانان بیفتد ، در این موقع عده ای از مسلمانان دست به کشتار زنان و کودکان زدند ، رسول خدا کشتن زنان و کودکان را ناپسند (فأنکر) دانست !
    اگر مسلمانان دست به کشتار یا تجاوز به زنان و کودکان میزدند قطعا به دست قبیله خشمگین هوازن با نفرات و تجهیزات بیشتر شکست میخوردند، قبیله هوازن شرط کرده بود فقط در صورتی تسلیم (مسلمان)خواهند شد که زنان و کودکانشان بازپس داده شوند ، به نظر من این حدیث شرایط خاص خودش را داشته .

    • اولین آیه ای که در مورد جهاد نازل شد .سوره حج آیات ۳۹ و ۴۰

      به کسانی که جنگ بر انان تحمیل میشود اجازه جهاد داده شد زیرا مورد ستم قرار گرقته اند . خدا بر یاری انها تواناست

      همانهایی که بناحق از دیارشان رانده شدند و جرمی نداشتن جز اینکه می گفتند پروردگار ما الله است و….

      تفسیر بزرگ مجمع البیان جلد ۷ ص ۱۳۸ .وقتی مسلمانان در مکه بودند پیوسته مورد آزار و ضرب و شتم مشرکان بودند و با تنی مجروح و دلی شکسته نزد پیامبر صلی الله شکایت  میکردند  رسول الله آنان را به صبر دعوت میکرد و می فرمود من به جنگیدن مامور نشدم .بعد از هجرت این آیه اولین ایه در مورد جهاد بود  . قضاوت کنید که چه کسانی میتونن اسلحه بدست بگیرند ؟؟

    • قابل توجه آناهید و وهابی های احمق و داعشی های کثیف و همه ی اسلام شناسان کودن و همه ی باصطلاح مجاهدان حق علیه باطل!!! که با منفجر کردن خودشون در بین مردم عادی زنان و مردان و کودکان بی گناه را میکشند:

      ۱۸ فاطر: وَ لا تَزِرُ وازِرَهٌ وِزْرَ أُخْرى (هیچ گنهکاری بار گناه دیگری را بر دوش نمی کشد)

      ۹ تکویر: بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ (به کدامین گناه کشته شده است؟)

      در فتح مکه برخی از مسلمانان مانند سعد بن عباده در برابر کینه توزی های ۲۱ ساله قریش فریاد انتقام سر داده و شعار دادند «امروز روز انتقام است» ولی چون پیامبر این سخن را بشنید، فرمود بانگ برآورید: «امروز روز رحمت و بخشش است». سپس در برابر چشمان وحشت زده مردم مکه و سران جنگ افروز فرمود: «بروید همه آزاد هستید و هیچ نگرانی برای شما وجود ندارد.»

      اسود راعی چوپان یهودیان بود، او هنگام محاصره خیبر مسلمان شد و همراه با گله گوسفندان یهودیان خیبر نزد مسلمانان آمد و به آنان پناهنده شد. پیامبر(ص) فرمود: «گوسفندان امانت یهود پیش شماست، هر چند در حال جنگیم، ولی باید آنها برگردانده شوند، این عمل را پیامبر(ص) در برابر صدها سرباز گرسنه از میان سپاهیان خود انجام داد»

      پیامبر(ص) به هنگام جنگ می فرمود: «لا تقتلوا امراه ولا ولیدا و لا شیخا ولا تحرقوا نخیلا ولا زرعا» زنان و کودکان و پیران را نکشید و درختان خرما و زراعت ها را آتش نزنید. از سفارشات آن حضرت است که صومعه نشینان (عبادت کنندگان خدا) و فرستادگان و گروگان ها را نکشید و هر کس در خانه را به روی خود ببندد در امان است.

      در جنگ احد پس از پیروزی مقدماتی، بر اثر بی احتیاطی گروهی، پیامبر(ص) دچار شبیخون غافل گیرانه خالد بن ولید شد. در این کارزار دندان مبارکش با سنگ دشمن شکسته شد و صورتش مجروح و پر خون و ساق هایش به علت سقوط در چاهی که در سر راهش کنده بودند، شکسته و مجروح شد. ولی وقتی به او گفتند درباره ستمگران قریش و دشمنان اسلام نفرین کند، فرمود: «انی لم ابعث لعانا ولکن بعثت داعیا و رحمه؛ من بدگوی و نفرین کننده مبعوث نشده ام، بلکه به عنوان دعوت کننده و هدایت گر و صاحب رحمت برانگیخته شده ام»، سپس دست به آسمان بلند کرد و گفت: «اللهم اهد قومی فانهم لا یعلمون؛ خدایا این قوم را هدایت کن زیرا کوته نظر و نادانند.» او هر بار به دشمنان خود مهلت می داد و برایشان دعا می کرد که هدایت شوند!

       

       

       

    • در جنگ ذات الرقاع پیامبر(ص) زیر درختی نشسته بود که سیل میان او و یارانش فاصله انداخت. مشرکی او را تنها دید. با خود گفت: «الان او را می کشم» او آهسته بالای سر پیامبر(ص) آمد و شمشیر کشید و مغرورانه گفت: «چه کسی تو را نجات می دهد؟» حضرت فرمود: «خدای من و تو». ناگاه او از اسبش به زمین افتاد. پیامبر شمشیر او را گرفت و فرمود: «چه کسی تو را از دست من نجات می دهد؟» آن مرد گفت: «تو و کرمت!» پیامبر(ص) او را رها کرد. مرد مهاجم گفت: «به خدا سوگند تو بهتر از من و کریم تر از من هستی.

      پس از فتح خیبر، بلال به ناچار زن اسیری را از راهی که از کنار کشته ها می گذشت، عبور داده بود. پیامبر(ص) با لحن تندی به بلال فرمود: «مگر رحم و عاطفه از شما برداشته شده است»

       

    • در سال هفتم هجری و پیش از فتح مکه، شهر مکه دچار قحطی شد. پیامبر(ص) پانصد دینار طلا فرستاد تا آن را به وسیله ابوسفیان، سهیل بن عمرو و صفوان که هر سه از دشمنان سرسخت پیامبر(ص) بودند، میان فقرای قریش (برای تهیه آذوقه و نان) تقسیم کنند. سهیل و صفوان نپذیرفتند ولی ابوسفیان پذیرفت و همه را تقسیم کرد.

      خواهر مرحب یهودی که در خیبر کشته شده بود، پاچه مسموم گوسفندی را نزد پیامبر(ص) آورد. پیامبر(ص) پس از آگاهی از آن توطئه، هم آن زن و هم شخص تحریک کننده او را عفو کرد. برخی مرگ پیامبر(ص) را چهل روز بعد از این ماجرا نقل کرده و پیامبر(ص) را شهید این ماجرا دانسته اند.

      امام علی بن ابی طالب(ع) نیز با تأسی از پیامبر(ص) به سربازان خود چنین دستور می دهد: «هرگز با دشمن جنگ را نیاغازید؛ مگر آنکه آنان بیاغازند. فراریان را نکشید، بر مجروحان متازید، هتک حرمت و عورت نکنید. از مثله کردن خودداری کنید، وارد خانه های آنان نشوید، به زنان یورش مبرید و کسی را دشنام ندهید»

       

       

    • جهاد در اسلام مطلق نیست و شرایط متعددی دارد. بنابراین اگر ظاهر آیاتی از قرآن مانند آیه: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ…؛ ای پیامبر با کافران و منافقان پیکار نما و بر آنان سخت گیر» به ظاهر مطلق بنماید به وسیله آیات دیگری چون «وَلا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ»؛ و امثال آن مقید می شود. مراجعه به شأن و سبب نزول این آیات نیز نشان می دهد که در رابطه با شرایط خاصی مانند تعرض و تهاجم مشرکین و پیمان شکنی کافران و همدستی آنان با مهاجمان نازل شده و هرگز در صدد بیان قاعده ای کلی و مطلق نیست. ای احمقان جهاد ابتدایی دوره اش تمام شده، در دنیای امروز با این همه ابزار ارتباطی و رسانه های جمعی نوع جهاد تغییر کرده و آگاهی دادن به مردم و آشنا کردن آنها با اسلام به این طریق باید انجام شود.

  32. با سلام من شکی ندارم که داعش گروهی تروریستی است وشکی هم ندارم که باید با ان مبارزه کرد

    من طرفدار ارتش آزاد سوریه هم نیستم ونمیخواهم بگویم که تمام اعمال ارتش ازاد سوریه به غیر از عملی که ذکر خواهم کرد مطابق با قوانین اسلامی وقوانین بین المللی است 

    قطعا به عملکرد ارتش آزاد سوریه نقدهای فراوانی وارد است 

    در ضمن دشمن ویا مخالف ارتش ازاد سوریه هم نیستم 

    چون من بی طرف وغیر سیاسی هستم 

    اما خبری خواندم 

    فکر میکنم که شما دید مثبتی به ارتش ازاد سوریه نداشته باشید 

    اما میخواهم نظر شما را درباره خبر زیر به فرض صحت خبر بدانم

    چون ممکن هم هست خبر صحیحی نباشد

    http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2014/10/09/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B3%D9%85%D9%88%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AF%D9%87%D9%87%D8%A7-%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D8%B4%D8%AA-.html

    چون به رسانه نقل کننده خبر اعتماد ندارم

    اما بر فرض صحت من با وجود اینکه از داعش متنفر هستم اما به نظرم این روشی که ارتش آزاد سوریه انجام داده است 

    جوانمردانه نبوده است؟

    میخواستم بدانم به نظر شما این رفتار در جنگ با احکام اسلام سازگار است؟

    وایا این کار جوانمردانه هست 

    • سلام من میخواهم بدانم به نظر شما کشتن دشمن  از طریق مسموم کردن در جنگ کار درست وجوانمردانه ای هست یا نه؟

       

      • مدیر سایت

        این سوال را باید فقیهان جواب بدهند. من نمی دانم

      • در جنگ خیبر وقتی به پیامبر(ص) پیشنهاد شد که راه آب را به قلعه یهودیان ببندد یا آب آشامیدنی آنها را مسموم کند، به شدت مخالفت کرد و انتشار سم در شهر دشمنان و به طور کلی در همه جا را نهی کرد، دقت کنید چون با این کار افراد بی گناه کشته میشوند.

  33. سلام
    آنچه مسلم وگواه هست،اینکه گروه داعش دارند از احادیث آخر الزمانی(اهل سنت) بسود خوشون استفاده میکند بخصوص داستان و ماجرای بیرق سیاه،
    الله اعلم
    الیته نمیشه براحتی از دجال آخرالزمان و شرایط ظهورمنجی در احادیث شیعه گذشت.

  34. با سلام ای کاش درباره مقاومت دلیرانه مردم شهر کوبانی در برابر گروهک تروریستی داعش صحبت میکردید مقاومت جانانه آنها اعم از زن ومرد در برابر گروهک تروریستی داعش صحبت میکردید دختران جوان که دلیرانه در برابر گروهک تروریستی داعش ایستادگی کردند

    البته ذکر یک موضوع را لازم میدانم آن هم اینکه عده ای در ایران جنگ بین گروهک تروریستی داعش ومبارزان کرد را جنگ عرب وعجم معرفی میکنند این قضیه درست نیست چون  گروههایی  از ارتش آزاد سوریه   از جمله  شمس الشمال (که شامل افرادی از ترکمنهای سوریه است) و”ثوار الرقه (موسوم به انقلابیون الرقه) احرار جرابلس″، (آزادگان منطقه جرابلس در اطراف  حلب )به کمک نیروهای کرد کوبانی رفتند

    پس این جنگ نمیتواند یک جنگ عرب وعجم باشد منبع خبر روزنامه القدس العربی که تا حدود زیادی معتبر است :

    http://www.alquds.co.uk/?p=238111
     

  35. با سلام نکته قابل تذکر : من تمام اعمال جنایتکارانه گروههای جبهه النصره وگروه داعش که به کشتار شیعیان وصوفیان واسماعیلیان وعلویان ودروزیان بیگناه انجامید را صد درصد محکوم میکنم

    من کشتن هر بیگناه وغیر نظامی را محکوم میکنم

    من کشتار شیعیان بیگناه پاکستان را هم صد درصد محکوم میکنم

    من انسان بی طرف وغیر سیاسی هستم

    واز روی انگیزه سیاسی نظر نمیدهم من از جنبه انسانی نظر میدهم

     

    • با سلام بازهم تاکید میکنم من انسان بی طرف وغیر سیاسی هستم وتمام اعمال تروریستی گروههایی چون گروه تروریستی جبهه النصره وگروه تروریستی داعش را صد درصد محکوم میکنم وتاکید میکنم که من با حمله نظامی خارجی به سوریه برای براندازی نظام سوریه از طریق نظامی  موافق نیستم ومن با براندازی نظام سوریه از طریق نظامی موافق نیستم و نه طرفدار ارتش آزاد سوریه هستم ونه مخالف آن

      وبه نظر من بحران سوریه باید از راه حل سیاسی حل شود وقبلا این موضوع را مفصل گفتم ودیگر لزوم به تکرار آن نمیبینم
       

  36. عبدالحق(سوالی از جناب آزاد اندیش و آقا علیرضا)

    با سلام جناب آزاد اندیش وجناب علیرضا دیروز با شما که صحبت میکردند فرمودند زنانی که عکس خود را بدون روسری منتشر کنند این به نظر دوستان باعث اشاعه فحشا میشود  این دوستان عزیز متاستفانه  به نظر من فکر اشتباهی دارند این دوستان انجور که من از سخنانشان برداشت کردم فکر میکنند هر خانمی که روسری ندارد اشاعه فحشا میدهد (که به نظر من این فکر ۱۰۰ درصد اشتباه است)این دوستان خوب است به عکس های این زنان مبارز کرد نگاه کنند:

    http://www.shia-news.com/fa/news/78945/%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C-%DA%A9%D9%87%E2%80%8C-%D9%BE%D8%B1%DA%86%D9%85%E2%80%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%86%E2%80%8C-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1

    http://www.shia-news.com/fa/news/78989/%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DB%B1%DB%B0%DB%B0-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D8%B4%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1

    وبدانند این بانوان بسیار غیور وپاکدامن هستند

    اما خانمهای عضو داعش روبنده هم میزنند اما دست به ترور انسانهای بیگناه میزنند ودر کشتار بیگناهان شراکت دارند

    به نظر شما کدام یک از این زنان بهتر هستند؟

     

    • عبدالحق(سوالی از جناب آزاد اندیش و آقا علیرضا)

      سلام سو تفاهم نشود من نمیگویم بانوانی که حجاب دارند ویا نقاب میزنند آدمهای بدی هستند وخانمهای بی حجاب همه خانمهای خوبی هستند

      من میگویم روسری داشتن ویا روسری نداشتن ویا روبنده زدن ویا روبنده نزدن هیچکدام مهم نیست

      مهم عمل انسان است که مهم است طبق نظر شخصی من

  37. سیاوش امیرشاهی

    تمام جریانات معارض سوریه (و همه کسانی که علیه بشار اسد میجنگند) غیرقانونی و نامشروع هستند.

    چون بشار اسد منتخب مردم سوریه و تحت حمایت آیت‌ا… خامنه‌ای (حفظه الله) است.

    • با سلام دوست  عزیز  جناب اقای امیر شاهی  من الان بحث صحبت درباره بحران سوریه را ندارم ومن بر خلاف شما انسان سیاسی نیستم

      واین به معنای دفاع از ارتش ازاد سوریه نیست بلکه طبق گزارشات روزنامه تا حدود زیاد  معتبر القدس العربی وسایت شفقنا گروههای

        شمس الشمال (که شامل افرادی از ترکمنهای سوریه است) و”ثوار الرقه (موسوم به انقلابیون الرقه) احرار جرابلس″، (آزادگان منطقه جرابلس در اطراف  حلب ) از ارتش ازاد سوریه به کمک نیروهای کرد کوبانی رفتند

      خب این یک خبر است

      در ضمن انگار جناب اقای امیر شاهی عزیز به حمله داعش به مردم کوبانی اهمیتی نمیدهند

       

      • سیاوش امیرشاهی

        گفتگو و بررسی های سیاسی شما نشانگر این هست که سیاسی هستید. هرچند این را انکار کنید.

        کوبانی هم برای من مهم است. چون آلت دست دولتهای سنّی منطقه شده است. کوبانی چوب تفرقه و دوری دولتهای سنّی از اسلام را میخورد.

        • با سلام برادر عزیز من اصلا سیاسی نیستم وهیچ گرایش سیاسی ندارم من به کاملا قانون اساسی ایران را رعایت میکنم ومن در هرکشوری هم که زتدگی کنم قانون اساسی آن کشور را رعایت میکنم در ضمن من وشما هموطن هستیم چرا انقدر با عصبانیت با من حرف میزنید ؟

          برادر عزیز 

    • با سلام جناب امیر شاهی عزیز به نظر من  برگزاری انتخابات در شرایطی که ۴۰ درصد خاک کشور در دست حکومت نیست ووقتی حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم سوریه زندانی سیاسی هستند وحدود ۴۰ هزار نفر از مردم سوریه در دست گروههای مسلحی چون جبهه النصره و دوله الاسلامیه در اسارت هستند
      ووقتی شما به مردم میگویی بین من ویا القاعده باید یکی را انتخاب کنید وشرایط برای مخالفان سیاسی غیر نظامی فراهم نیست
      برگزاری چونین انتخاباتی به نظر شخصی من حلال مشکلات سوریه نیست

      • سیاوش امیرشاهی

        اولاً انتخابات همین است. در انتخابات پارلمانی و ریا حتی ریاست جمهوری فرانسه فقط ۳۰-۴۰ درصد مردم شرکت کردن و همان انتخابات مقبولیت و مشروعیت -با تعریف غربی- برای پارلمان و دولت فرانسه به ارمغان آورد.

        زندانی های سیاسی سوریه ۱۰۰ هزار نفرند ؟؟؟؟؟؟؟ مگه دولت سوریه چقدر زندان داره که بتونه اینهمه زندانی رو توش جا بده ؟؟؟؟

        اگر هم این قدر زندانی داشته باشه، حقشونه. مخالفت با دولت مشروع و مقبول و حتی جنگ مسلحانه علیه اون دولت نتیجه ش همینه. هرچند ما معتقدیم که دولت بشار اسد اون طوری که علیه تبلیعات منفی میکنن نیست.

        اینکه ۴۰ درصد خاک سوریه دست بشار نیست، مقصرش بشاره ؟؟؟ مقصر حقیقی تکفیریها و دولتهای سنّی منطقه هستند که آلت دست غربی ها شدن.

        در اونا انتخابات مخالفین اسد هم حق شرکت داشتند.

  38. ذکر مهم دیگر : به نظر من با وجود تمام عیب ومعایبی که گروه کمیته هماهنگی ملی سوریه دارند اما آنها بهترین طرح را برای حل بحران دارند که متاستفانه تا کنون حکومت سوریه وسایر گروههای مخالف حکومت سوریه آن را قبول نکردند : این گروه میگوید آمریکا وروسیه باید برحل سیاسی بحران سوریه توافق کنند وگروههای مسلح مخالفی که راه حل سیاسی رو قبول دارند وان دسته از فرماندهان ارتش سوریه که متهم به جنایت در سوریه نیستند ارتش ملی سوریه را برای مقابله با تروریستها تشکیل دهند وحکومت سوریه ومخالفان دولت وحدت ملی با حضور افرادی از مخالفان وحکومت فعلی سوریه به ریاست یک شخص ملی با صلاحیت کامل تشکیل دهند ودولت جدید انتخابات مجلس برگزار کند ومجلس منتخب مردم سرنوشت سیاسی نظام سوریه را رقم بزند درضمن زندانیان سیاسی رو حکومت سوریه آزاد کند ومخالفان هم اسرا نظام رو آزاد کند

    • سیاوش امیرشاهی

      اون کمیته الان کجاست ؟ و از کجا داره تغذیه میشه ؟؟؟؟

      چرا تو انتخابات رأی نیاورد؟؟؟؟

      چرا تو انتخابات پارلمانی رأی نیاورد ؟ و نمیاره ؟

      اون کمیته نه توان نظامی داره، نه توان سیاسی، نه پشتوانه مردمی؛ نه مشروعیت مذهبی ! و نه هیچ چیز دیگه !

      یه مشت سرخورده جمع شد دور هم داره واسه خودشون بیانیه صادر میکنن و کسی از مردم سوریه هم واسه شون تره خورد نمیکنه !

      اینها در واقع یک نیروی ذخیره (یار کمکی) برای داعش هستن که اگه داعش زمینگیر شد، غربیها این ها رو میندازن جلو !

      شما منتظر باش ! به زودی طومار داعش هم در هم پیچیده میشه اون وقت این کمیته مثلاً ملی سوریه ، علیه بشار اسد مستقیماً وارد گود میشه ! چون اصل پیدایش این گروهک به این هدف بود که یار کمکی داعش باشه. داعش با وحشی گری و این کمیته هم با ظاهر سوسول و فوکلی (فُکُل)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code