خانه / شخصیت ها / شاعران / قرن پنجم / فردوسی / تخریب قبر فردوسی!

تخریب قبر فردوسی!

گوشه ای از بیانات رهبری در دیدار با عده ای از کارکنان صدا وسیما در سال ۱۳۷۰:
«اول انقلاب عده یى از مردمِ بااخلاصِ بى اطلاع رفته بودند قبر فردوسى را در توس خراب کنند! وقتى من مطلع شدم، چیزى نوشتم و فوراً به مشهد فرستادم؛ که آن را بردند و بالاى قبر فردوسى نصب کردند؛ نمى دانم الآن هم هست یا نه. بچه هاى حادى که به آنجا مى رفتند، چشمشان که به شهادت بنده مى افتد، لطف مى کردند و مى پذیرفتند و دیگر کارى به کار فردوسى نداشتند!
حقیقت قضیه این است که فردوسى یک حکیم است؛ تعارف که نکردیم به فردوسى، حکیم گفتیم. الآن چند صد سال است که دارند به فردوسى، حکیم مى گویند. حکمت فردوسى چیست؟ حکمت الهىِ اسلامى.»

منبع:
نرم افزار «حدیث ولایت» (متن کامل بیانات، سخنرانى ها، خطبه ها، مصاحبه ها و دیدارهاى مقام معظم رهبرى از شهریور ۱۳۶۶ تا آذر ۱۳۹۰)

همچنین ببینید

فردوسی

فردوسی دشمن امام علی(ع) را حرامزاده می داند

اگر چشم دارى بدیگر سراى بنزد نبى و على گیر جاى گرت زین بد آید …

۴ نظر

  1. سلام جناب آقای فاطمی مدیر محترم سایت از تمامی مطالب سایت بهره برده و می برم به خصوص مطالبی که در مورد فردوسی بزرگ و اسفندیار گذاشتید بالاخص فرمایشات رهبر عزیزتر از جانمان در این دو مورد گذاشتید بسیار عالی و ره گشا و مایه دل گرمی است خدای متعال به شما جزای خیر دهد

  2. خدا عمر با عزت به رهبر بده و پدرش رو بیامرزه وگرنه خلخالی هیچ رحمی نسبت به فرهنگ و آثار باستانی ایران (حتی اسلامی) نداشت
    کسانی مثل ایشون از تخریب بیشتر آثار و بناهای ایرانی جلوگیری کردند وگرنه کسی جلودار افراطیون نبود

  3. خدا کنه کسانی که به فرهنگ و ارزشهای ایرانی احترام میگذارن همیشه در جامعه باشن و مردم هم ازشون پند یگیرن

  4. با سلام
    دستت درد نکنه عزیز !این جور مطالب رو واقعا باید نشر داد تا دیگران و خودمون هم بفهمیم که اولا رهبر عزیزمون از چیزی کم اطلاع نیست چه برسد به اینکه برخی عناصر پست و ضعیف فکر میکنند بی اطلاع است.
    دوم اینکه من هم نمی دونستم به شاهنامه و حکیم فردوسی با چه دیدی نگاه کنم چون تا دیدگاه انسان به چیزی که میخواهد نگاه کند صحیح نباشد نمیتواند خوب بفهمد که الحودلله این مطالب شما که از رهبری عزیز نقل کردین بسیار راهگشا بود .
    ممنون برادر
    وفقک الله لمرضاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code