خانه / ایران / ایران باستان / سفارش رهبری به ایران دوستان

سفارش رهبری به ایران دوستان

با گوش دادن به کلیپ سخنرانی مقام معظم رهبری، وقتی متوجه شدم ایشان همان چیزی را می گوید که چند سال است به مخاطبانم می گویم، از تخصص و آگاهی ایشان تعجب کردم. این سخن کوتاه باید حاصل مطالعات فراوان باشد:
«توصیه من این است که در زمینه علاقه به ایران، علاقه به کشور و گرایش به ایران، چند نکته را توجه داشته باشید. یکی اینکه مهمترین بخش مربوط به کشور، زبان و ادبیات است. علاقه به ایران، اینجوری تحقق پیدا می کند. ما در کشور زبان های مختلفی داریم؛ اما زبان ملی، فارسی است…
یا روی ایرانِ بعد از اسلام تکیه شود. افتخاراتی که ایرانِ دوره اسلامی دارد، در هیچ دوره دیگری از دوره های تاریخیِ ما این افتخارات وجود ندارد؛ من این را با استدلال به شما عرض می کنم و این قابل اثبات است.
گسترش کشور، پیروزی های بزرگ نظامی کشور، پیشرفت های عظیم علمی کشور در زمینه های گوناگون، همه اش مال دوره های بعد از اسلام است. نه اینکه قبل از اسلام از این چیزها ندارد؛ چرا، اما نسبت به دوره اسلامی، آنها ناقص است، کم است. البته یک چیزهایی به عنوان گفته ها مطرح می شود، اما چیزهایی نیست که مستند باشد و کسی بتواند آنها را اثبات کند؛ اینها قابل اثبات نیست. اما آنچه که در دوره اسلامی واقع شده، قابل اثبات است؛ روشن است. شما نگاه کنید ببینید پیشرفت نظامی و علمی و فرهنگی ایران در دوره دیلمی ها، در دوره سلجوقی ها، بعدها در دوره صفویه، و حتی در این وسط، در بخشی از دوره حاکمیت مغول چگونه است.
مغولها به ایران که آمدند، ایرانی شدند و تحت تأثیر فرهنگ ایران قرار گرفتند؛ کما اینکه به هند که رفتند، هندی شدند. چه کارهای برجسته و عظیم علمی و فرهنگی و هنری در این دوره انجام گرفته.
اگر کسی می خواهد از ایران و ایرانی گری حمایت کند، خب، ایران دوران اسلامی، هم مدون تر است، هم مستندتر است، هم قابل قبول تر است، هم جلوی چشم است؛ کتابش جلوی چشم است، معماری اش جلوی چشم است، نشانه های علمی اش جلوی چشم است؛ تاریخش تدوین شده و روشن است.»

دانلود سخنرانی: اینجا

فروردین ۱۳۹۲

همچنین ببینید

خجالت بکشید!

به قلم مدیر سایت یک نشانه ی ایران دوستی، پاسداری از زبان فارسی است. در …

۲۵ نظر

  1. اون دوستی که به من گفته بود در وجود حکومت هخامنشی تشکیکاتی وجود داره، استنادش به همین سخنرانی بود. سخرانی را دانلود نکردم اما تا جایی که یادمه مقام معظم رهبری این سخنرانی را در جمع کسانی مطرح کردند که با برپایی جشنهایی در شیراز و در محل آثار به جای مانده منسوب به حکومت هخامنشی، مساله حکومت ایرانی را مطرح کردند. در ضمن اگه کادرای مربوط به درج نام و نظر و ایمیل و وبسات پر رنگ و مشخصتر باشه بهتره.

  2.  

    چه چیز مدونتر از تخت جمشید- پاسارگاد- نقش رستم- طاق کسرا- شاهنامه- کوروش نامه گزنفن- تاریخ هرودوت- کارنامه اردشیر بابکان – خداینامه – اوستا و………………………..اینهمه اسناد دیگه کورم میتونه ببینه!!!!!!

     

    شما دنباله رو همون مکتب خلخالی هستید که با بلدوزر برای تخریب تخت جمشید رفته و بزرگمردانی چون استاندار وقت پارس جلوش ایستادند تا امروز شما نتونید منکر این حقایق بشید.

    • معلومه شما کامل متن رو مطالعه نکردین. حضرت آقا فرمودند که نمیگوی یمافتخاراتی در آن دوران نبوده بلکه بعد از ورود اسلام بیشتر شده. شماهم بهتره دست از تعصب بردارین. چون تک بعدی بودن راههای دیگه ذهن رو میبنده.

  3. شال سیاه بر سر نشانه ایست بر …. البته امام خامنه ای حداقل در کلام معتدل هستند . اما توجه به زمان . مکان . جغرافیا و …. در بیانات تاریخی باید وجود داشته باشه ماکه انتظار کشف الکتریسیته در ۲۵۰۰ سال پیش رو ندارین نه؟ هرچند همون الکتریسیتش هم در دوران پارتیان برای ابکاری طلا استفاده میشده …مثل اینست که بگیم جمهوری اسلامی بهترین حکومت تاریخ است . چون ما دستاورد هایی داریم که در دوران پارینه سنگی نداشتیم! لطفا این موارد رو بصورت علمی با منابع بین المللی مطرح کنیم تا ببینم با در نظر گرفتن زمان کدام دوره بهتر بوده است!

  4. اگر کسی می خواهد از ایران و ایرانی گری حمایت کند راهش این نیست که ایران قبل از اسلام را لگد مال کند و همه ایران را پس از یورش تازیان بداند . این کژ راهه است که شما پیشنهاد می نمایید نه راه اگر در میان ایران دوستان کسی چون شما بخشی از تاریخ ایران را لگد مال و باژگونه و سیاه نمایاند انگاه بر او خرده بگیرید و گر نه خرده گیری بر شما بایسته است که آغاز تاریخ ایران را از یورش تازیان می دانید .
    روشن است اینکه سیاست جمهوری اسلامی پشتیبانی از دین است سپس ایران و این که اسلام را بر ایران برتری می دهد و این سخن نه از من و چون من است که سخن خود رهبران و پیشوایان جمهوری اسلامی است . پس نمی توان از ایشان امید به دیدگاه دیگر گون و پشتیبانی از ایران در گستره تاریخی اش از هخامنشیان تا به امروز داشت بلکه سود ایشان در برجسته نمودن ایران پس از اسلام است .
    اما نمی توانید از دید مردمان بپوشانید که همان پیشرفت ها و درخشش ها و ویژگیها که ایران پس از یورش تازیان داشته هم ریشه در فرهنگ سترگ و نیک اندیشی و رادی نیاکان ایشان و آیین خدا پرستانه اشان داشته . اگر ایران آنگونه که شما می پندارید پیش از یورش تازیان هیچ بوده پس این همه دانش و هوشمندی و هنر و اندیشه که به فرهنگ اسلام از ایرانیان رسید ریشه در هیچ داشته ؟ !!! تازیانی که تا زمان عباسیان هنوز دیوانشان به زبان دیوانی پارسی بود و دستور زبانشان را ایرانیان نگاشتند و فقهای بزرگشان و محدثانشان و دانشمندانشان ایرانی بودند دانش نگاشتن تاریخ را طبری و …. از که آموختند ؟ چرا تاریخ ایشان به روش خدای نامه ها نگاشته شد ؟ . چه چیز در این برهوت خیالی شما موجود بوده که این همه میوه و بر داشته ؟
    راستی کسی این رویاهای شما را درست می پندارد ؟

    • مدیر سایت

      موضوع اینه که بخشی مهم از بزرگ نمایی ها در مورد ایران باستان بی اساس بلکه دروغ است و نباید به دروغ پردازیها دل خوش کرد

      http://www.raherasti.ir/3572

      • پشتوانه گفتار شما ، درسهای دروغ شریعتی است ؟
        نوشتار دیگری از شما خواندم .در آنجا پاسخ اندک بودن سخنان بزرگان دینتان در پاره ای از دستورات دینی را چنین نبشته اید که اگر ۱۰ گونه سخن لو برود نماینده آن است که سخنان این گونه بیشتر از اینها بوده . ( مگر این همان بزرگ نمایی نیست که از ان سخن گفته اید ؟) ان گاه که در باره تاریخ باستان و ایران زرتشتی و زرتشتیان سخن می گویید بهانه اندک بودن گواهیها را می گیرید و همان ۱۰ گواهی باقیمانده را با بهانه جویی لگد مال می کنید .
        شما می گویید که راه درستی و راستی را به مردمان می نمایانید . اما شیوه شما در بررسی دین و آیین دیگران و دین آیین خودتان از کمترین دادگری بی بهره است .
        چون آیین نیاکان ما را دشمن می پندارید نمی پذیرید که بزرگترین دانشگاه پزشکی دوران کهن در ایران ساسانی بوده و چه بسیار پزشکان پرورانده و رازی و پور سینا هم ، دانشجوی همین دانشگاه و سیراب از سرچشمه دانش کهن ایران بوده اند . یا اینکه دیوان تازیان در کشور داری و دانش ساختمان سازی و اختر شناسی دوران عباسیان ، بازمانده همین دانش بوده اند .
        همین که می گویید اینها هیچ بوده نماینده آن است که چشم خود را بر همه این درخشندگیها بسته اید . و اما سخن دوگانه هم می گویید در یک جا می گویید هیچ است و هیچستان در اینجا گفته اید بزرگ نمایی است . آیا گواهی خود شما در زیاد کردن ۱۰ گفتار لو رفته بزرگ نمایی نیست ؟
        در لگد مال کردن درخشندگیهای تاریخ ایران باستان به هر نسک و سخنی بسنده می کنید در سنجش دین و آیین و باورهای خودتان اما نسک های دانشمندان خودتان را هم باور ندارید و از سنجش ارزش این گواهیها سخن می گویید گو اینکه هر گواهی به سود شما نیازمند سنجش ارزش نیست و هر گواهی به زیان شما هر ان قدر پر ارزش و پایدار بازهم آن را نمی پذیرید . چگونه تورات و نسک های دینی مسیحی را ان گاه که میدانید مسیحیان دشمن زردشتیان در ان دوران بودند گواه می گیرید ؟ این دادگری است ؟ این راه راستی و درستی است ؟

        • مدیر سایت

          در مورد اینکه گفته ام ده سخن لو برود، یادم نمیاد قضیه چی بوده

          اگر ممکنه لینک سخنم را بذارید

            • مدیر سایت

              حرف من را درست نقل نکردید. در آنجا گفته ام که اگر بیان دستوری دینی (مثل ولایت فقیه) در عصر یک امام(ع) ممنوع باشه اما از زبان او تنها دو حدیث در آن موضوع داشته باشیم، حدس قوی می زنیم که حدیثها بیشتر بوده اما به دلیل ممنوعیت، تنها دو تا از آنها به ما رسیده است.

              یک مثال: در شهری که داشتن مواد مخدر ممنوع است اگر دو نفر را دستگیر کردند که هر کدام چند کیلو مواد مخدر داشته اند. با شنیدن این خبر، حدس قوی می زنیم که مواد مخدر بیشتری در آن شهر بصورت مخفیانه وجود داره اما تنها همینها کشف شده

              در آنجا بطور کلی نگفتم که در هر موضوع دینی اگر حدیثی کم داشتیم حکایت از آن داره که حدیثها بیشتر بوده

  5. با درود:
    ظهور دانشمندانی مثل ابن سینا و رازی و خوارزمی …. که بنام دانشمندان اسلامی شناخته میشوند از برکت وجود اسلام نبود و اسلام این دانشمندان را بوجود نیاورد. اینها ودیگر دانشمندان اسلامی در سرزمین ایران و شام و مصر که سه تمدن کهن بودند شکوفا شدند و بوجود امدند. اگر از برکت اسلام این دانشمندان بوجود امدند ، چرا در سرزمین حجاز که مهد اسلام است اسلام نتوانست هیچ دانشمندی را پرورش دهد؟!! شما یک دانشمند مثال بزنید که بعد از ظهور اسلام در عربستان بوجود آمده باشد.حتی بعد از حمله اعراب به ایران تا چند صد سال علوم در ایران از بین رفت و هیچ دانشمندی بوجود نیامد. بعدا که حکومتهای غیر عرب بر ایران حاکم شدند این دانشمندان پرورش پیدا کردند.

  6. تند میرید اقای مدیر سایت .توی هر جاده نمیشه با سرعت رفت سر یه پیچ خطرناک ممکنه ماشین چپ بشه وا.. از ما گفتن بود

  7. بنده قبول ندارم که در دوران اسلامی چیز با ارزش و قابل افتخاری داشته ایم ? بوعلی و رازی و خیلی از مشاهیرعلمی را کسانی میشناسند که اباطیل انها را خوانده باشند ، فقط رازی در یک رساله اش در تفاوت ابله و حصبه درمان مثلا بیماری ویروسی مانند حصبه را رگزنی و خون گرفتن توصیه میکند ،مسلما این درمان اگر حکم مرگ بیمار نباشد روند درمان راطولانی تر میکند یا بوعلی با طب عجیب مزاجی اش که مربوط به دوران مغان است ، در ریاضیات به مباحث ابتدایی مانند کشف عدد صفر میپردازند در فلسفه که چه عرض کنم سفسطه اسلامی که انهم از یونانیان یاد گرفتند .
    فقط ادبیات این دوران قابل توجه است مابقی پشیزی نمی ارزد و همه کتابهای اینها را بگردید دستاورد قابل توجهی پیدا نمیکنید !
    ما که نمیتونیم تخت جمشید با ان عظمت شکوه را با طب مزاجی و شیمی چهارعنصری و کشف عدد صفر مقایسه کنیم ! انگار مسلمانان انتی بیوتیک ساخته اند و طاعون درمان کرده اند یا مانند کپرنیک و گالیله سیستم بطلیموسی را رد کرده اند ، واقعا اگر بپرسند تمدن اسلامیتان چه دستاوردی علمی در چنته دارد پاسختون چیه ?

    • از رازی فقط همین ها رو دیدی اگه رازی نبود و الکل کشف نمی کرد الان همه ی مردم جهان کرونا گرفته بودن فقط بوعلی و زکریا دانشمندان مسلمان نیستند جابر بن حیان پدر علم شیمی که اسید سولفوریک کشف کرد همین جابر بن حیان اولین کسی بود که تونست مواد شیمیایی رو تقطیر کامل کنه تیزاب سلطانی زاج سفید نمک جیوه بدست جابر بن حیان جداسازی شدن.

      • الکل از ۹۰۰۰ سال پیش خودبخودی کشف شده است اونهم در فرایند تخمیر ! قطعا روش تخمیر کشف رازی نبوده و تبدیل مواد قندی به شراب الکلی سابقه تاریخی زیادی دارد اما رازی در واقع الکل داخل تفاله های شراب را تقطیر یا جداسازی کرده است ، تقطیر هم اکتشاف رازی نبوده است ،کوزه ای مخصوص عمل تقطیر از گیلان مربوط به هزاره قبل از میلاد کشف شده که ثابت میکند ایرانیان پیش ازینها به عمل تقطیر و قطعا ساخت الکل از تفاله ها میپرداختند و قطع به یقین خود رازی هم معتقد به اکتشاف عمل تقطیر نبوده است !نه طرحی از دستگاه تقطیر رازی و جابربن حیان در دسترس است نه مشخصاتی که راویان از انچه الکل نامیده اند درست است الکل برخلاف انچه انها گفته اند تند و تیز نیست فقط تلخ و سوزان است .
        رازی همین ها راهم از اثار مغان عهد باستان اموخته، جابربن حیان یک کتاب دارد به نام الکیمیا از کثرت یاوه گویی و پرت و پلا و ازمایشات عجیب و غریب که تلاش میکند با تخمیر و تقطیر و تصعید مواد به کیمیا دست یابد یا به قول معروف اهن را تبدیل به طلا بکنند در واقع انها جادوگر بودند و انچه که امثال شما گمان میکنید اکتشاف انها بوده مانند الکل و دستگاه تقطیر از قبل وجود داشته فقط امثال انها دنبال اهداف خرافی بااین وسایل بودند

        • با سلام؛ و اما بعد:
          «الکل از ۹۰۰۰ سال پیش…»

          ما در همین ۲۰۰۰ سال پیش و کوروش جانتان اختلاف شدید داریم، در زرتشت پیامبرتان که نهایتا میگویند برای ۶۰۰۰ سال پیش است اختلاف شدید داریم و هیچ چیزش معلوم نیست…

          شما جــــــن هستید یا آفریننده کائنات که از ۹ هـــــــزار، ۹۰۰۰، نــــــــه هـــزار، سال پیش خبر دارید؟.

  8. قدیمی ترین شراب الکلی جهان مربوط به ۸۰۰۰ سال پیش در گرجستان است ، الکل خودبخود هم از میوه های مانند انجیر و انگور که در معرض اکسیژن نبودند تولید میشه ، فقط کافیه یک انسان نمای احمق ده هزار سال پیش مقداری انگور یا انجیر را داخل کوزه ای زیر زمین پنهان کرده باشد تا چند روز بعد کاشف الکل باشد !
    همانطور که گفتم دستگاه تقطیر یا جداسازی الکل از تفاله های الکلی مربوط به ۳۰۰۰ سال پیش در موزه است و انچه به رازی منسوب کردید اکتشاف او نبوده است ! او حتی مشخصات و مزه الکل را هم درست توصیف نکرده و انچه تقطیر کرده بیشتر به سرکه میخورد تا الکل !

    • اصلاً شما فرض کن هیچ دانشمند مسلمانی وجود ندارد اما معجزاتی که قرآن ۱۴۰۰ پیش انجام داده بی نظیر است قرآن ۱۴۰۰ سال پیش گفته آهن را فرستادیم خود این جمله معجزه است چون امروز اثبات شده آهن به صورت شهاب سنگ به زمین خورد نکته دوم اینه که می گوید آهن را یک دفعه به زمین فرستادیم دقیقاً نظریه امروز هم همین که آهن یکدفعه به زمین فرستاده شد این یک معمزه است. یا در آیه دیگری درمورد این صحبت می کند که نوری که خورشید تولید می کند ذاتی است یعنی خودش تولید می کند اما درمورد ماه همچنین حرفی را نمی زند در حدیثی از امام سجاد هست که درمورد انسان هایی قبل از حضرت آدم حرف می زند که این اشاره مستقیم به انسان های نخستین داره یا در حدیثی از امام علی که درمورد موجوداتی صحبت میکند که در آسمانها زندگی می کنند و این بسیار شبیه به موجودات فضایی است.

  9. انزلنا به معنی فرود امدن از اسمان نیست که گمان کنید اهن از اسمان نازل شده است در سوره زمر ایه ششم به نزول چهارپایان هم اشاره شده است در اینجا چرا نمیگید الاغ از اسمان به زمین امده ?
    پرواضحه که مصریان باستان سابقه زیادی در متالوژی اهن و فلزات داشتند و حتی از ماهیت شهاب سنگی اهن هم اطلاع داشتند و در دیوار نگاره ها به ان فلز اسمانی میگفتند.
    بنده در ایاتی که شما به ان اشاره دارید ندیدم قران به انعکاس نور خورشید توسط ماه اشاره کرده باشد بلکه گفته شده خورشید ضیاء و ماه نور است ، هرچند بازتاب نور خورشید توسط ماه به روشنی در نظریات فلاسفه یونان باستان امده مانند اناکساغورس امده کشف بزرگی هم نیست چون هر بیننده ای براحتی متوجه زاویه نور در ماه میشود ، اما اینکه قران گفته ماه نور است محتوایش بازتاب نورخورشید نیست. بنده فکر میکنم این ایه به قدرت نسبی ماه و خورشید اشاره کرده یعنی خورشید چراغ است و ماه کمی نور .

    • این که می گویید آهن را یک دفعه فرستادیم معجزه است چون کاملاً با نظریه امروز که می گوید آهن به صورت یک شهاب سنگ یک دفعه به زمین خورد جور است و اصلاً نیاز به تفسیر ندارد ضاهر آیه است.
      کلمه ضیا معنای نور می دهد اما عرب ها آن را برای هر چیزی استفاده نمی کنند همانگونه که ما هم برای زن و هم برای مرد می گوییم او اما عرب ها مونث و مذکر دارند مثلاً هو را فقط برای مرد اسفاده می کنند که معنی اش می شود او و هی هم یعنی او ولی فقط برای زن استفاده می کنند کلمه ضیا هم همین گونه است آن را برای هرچیزی استفاده نمی کنند فقط کلمه ضیا برای چیزی استفاده می شود که نورش را خودش تولید کند مثلاً درمورد نور آتش کلمه ضیا رو استفاده میی کنند البته ممکن کلمه ی دیگری هم برای نور آتش استفاده کنند اما کلمه ضیا رو فقط برای چیز هایی استفاده می کنند که نورش را خودش تولید کند و این که در آن ایه برای نور خورشید کلمه ضیا استفاده شده معجزه است اما به هیچ وجه قرآن درمورد نور ماه همچین حرفی نمی زند یا آیات دیگری داریم که خورشید را به چراغ تشبیه کرده است. من نمی دانم شما به چه چیزی می گویید معجزه وقتی ۱۴۰۰ سال پیش درمورد این چیز ها صحبت شده در حالی که هیچ دانشمندی قبل از آن به این ها اشاره نکرده بود.

      • البته قرآن برای هدایت بشر فرستاده شده است نه برای معجزات علمی خب معجزات علمی هم دارد.
        مهم این است که این کتاب که ۱۴۰۰ سال پیش آمده و اگر از زبان یک انسان می آمد که ۱۴۰۰ سال پیش زندگی می کرده پر از تناقضات و حرف های غیر علمی می بود در حالی که این گونه نیست ما وقتی احکام این دین را می خوانیم متوجه کامل بودن این دین می شویم حتی اگر قرآن معجزه ای هم نداشته باشد.
        الان دلیل شما برای این که می گویید این دین کامل نیست و یا از سوی خداوند نیامده چیست.

  10. شما ظاهرا به معجزه تراشی از قرآن خیلی علاقه دارید.
    البته کتاب تاریخی اجدادتان هست و تعجبی ندارد.
    جناب درک قرآن در باره شهاب سنگ بسیار عقب تر از زمان خودش هست
    که بتوان معجزه ایی از آن بیرون کشید.
    قرآن در آیات ۸ و ۹ سوره جن ، شهاب سنگها را تیرهای غیبی میپندارد که بسمت
    جنها در آسمان پرتاب میشوند تا صحبتهای فرشتگان را استراق سمع نکنند.
    ضمنا حجرالاسود هم یک تکه از شهاب سنگ هست که از آسمان آمده و اعراب با
    آن آشنایی داشته اند. پس چرا محمد آنرا سنگ بهشتی خوانده ؟
    از کدام حوزه اسلامی آورده اید که آهنی قبل از سقوط شهاب سنگها در زمین وجود نداشته
    و الله آنرا یک دفعه به زمین نازل کرده ؟
    این تصور که آهن پس از شکل گیری زمین از فضا به زمین وارد شده، کاملاً غلط است.
    مرکز زمین در عمق ۵۰۰۰ کیلومتری مملو از آهن هست که بخاطر دمای بالای مرکز زمین
    میتوانند بصورت مذاب پس از فعالیت آتشفشانها از آن خارج شوند.
    زمین شناسان بر این باورند که میدان مغناطیسی زمین ناشی از وجود آهن در هسته زمین است.
    https://www.isna.ir/news/98093022387/در-هسته-زمین-برف-آهنی-می-بارد

    قرآن حتی ارتباط باران و ابرها را نمیداند :
    و بادها را باردارکننده فرستادیم آنگاه از آسمان آبى نازل کردیم پس شما را بدان سیراب نمودیم .
    سوره حجر آیه ۲۲
    ایراد : این ابرها هستند که باردار میشوند تا باران ببارد و نه بادها .

    • در تفاسیر آمده منظور از شهابی که به سمتت جنیان فرستاده می شود امام زمان هر وقت است خودش یه بحث جداست که منظور از شهابی که به سمت جنیان فرستاده می شود چیست .
      دوست عزیز حجر الاسود سنگی بهشتی است که پژوهشگران وقتی می بینند که این سنگ حجر الاسود متعلق به زمین نیست قطاً نتیجه ای که می گیرند این است که یک شهاب سنگ است البته ممکن است خداوند حجرالاسود را به صورت شهاب سنگ به زمین فرستاده باشد.
      در آیه ۲۵ سوره حدید می خوانیم (‌وانزلنا الحدید) معنای آن این است که آهن را فرستادیم نکته دیگر این است که در عربی اگر کلمه ایی سه حرف اصلی افعال را گرفت معنای سریع می دهد و اگر سه حرف کلمه تفعیل را بگیرد معنای آرام می گیرد مثلاً اعلام سه حرف افعال را گرفته به همین دلیل اعلام سریع است سریع اعلام کن برو. یا مثلاً تعلیم سه حرف اصلی تفعیل را گرفته تعلیم آرام است . انزلنا یعنی فرستادیم تنزیل هم یعنی فرستادیم فرق این دو در این است که انزال سه حرف افعال را گرفته پس معنایش می شود سریع فرستادیم تنزیل سه حرف تفعیل را گرفته پس می شود آرام فرستادیم می گوید انزلنا الحدید معنا می شود آهن را یک دفعه فرستادیم این معجزه است چون آخرین نظریه جهان درمور این که چگونه آهن به زمین آمده این است که به صورت یک شهاب سنگ بزرگ وقتی زمین مذاب بود به زمین خورد.این یکی از معجزات قرآن است.
      اتفاقاً این هم یکی دیگر از معجزات قرآن است نقش باد در به وجود امدن باران بادها ذرات نامریی بخار آب موجود در هوا را به ذرات دود و هوا و غبار و نمک و ….. می زنند و آنها را دور ذرات مزبور جمع می کنند(بدون موارد مزبور ذرات بخار به هم نمی پیوندند)بادها ابرها را جمع و متراکم می کنند بادها موجب بار الکتریکی مثبت و منفی شدن ابر می شوند باد ها با حرکت دادن ابر باعث می شوند که جریان برق ذرات بخار آب را با هم ترکیب کنند با ترکیب شدن ذرات بخار آب قطره ها ی ریز تشکیل می شود و در مسیر سقوط با ذرات ریز دیگر ترکیب می شود و باران تشکیل می شود این هم یکی دیگر از معجزات قرآن کریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code