خانه / شخصیت ها / اسلام شناسان / مقام معظم رهبری / تخت جمشید در بیان رهبری(۲)

تخت جمشید در بیان رهبری(۲)

مقام معظم رهبری در نوروز ۱۳۷۸ در بارگاه امام رضا(ع):
«… خوب؛ حالا یک نفر پیدا مى شود که از سرِ اشتباه و ندانم کارى، به جاى مرقد امام رضا و مرقد امام بزرگوار و مرقد حضرت معصومه و مراسم معنوى، تخت جمشید را زنده مى کند! البته تخت جمشید، یک اثر معمارى است؛ انسان، اثر معمارى را تحسین مى کند و چون متعلّق به ما و مال ایرانى هاست، به آن افتخار هم مى کند؛ اما این غیر از آن است که ما دل ها و ذهن ها و جان هاى مردم را متوجّه به نقطه اى کنیم که در آن خبرى از معنویت نیست، بلکه نشانه ى طاغوتى گرى است! در همان ساختمان ها که امروز بعد از گذشت یکى دوهزار سال، ویران است، زمانى به مناسبت همین روز نوروز، خدا مى داند که چقدر بى گناه، در مقابل تخت طاغوت هاى زمان به قتل مى رسیدند و چقدر دل ها ناکام مى شدند! این افتخارى ندارد.»

منبع:
نرم افزار «حدیث ولایت» (متن کامل بیانات، سخنرانى ها، خطبه ها، مصاحبه ها و دیدارهاى مقام معظم رهبرى از شهریور ۱۳۶۶ تا آذر ۱۳۹۰)

همچنین ببینید

علت فراموشی هخامنشیان در حافظه تاریخی ایرانیان

به قلم مرتضی رمضان پور یکی از سلسله هایی که در منابع ادبی بعد از …

۱۴ نظر

  1. جانم فدای رهبر…

  2. بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام

    اعتراف جالب و بسیار تلخ ابراهیم پور داود

    ابراهیم پور داوود در ((کتاب گاتها کهن ترین بخش اوستا ، انتشارات اساطیر ، تهران ، ص ۶۶ ) چند مطلب جالب میگه:

    ۱-استاد پورداود تأکید میکند که زبان اوستایی دو هزار سال پیش از بین رفت و هیچ جا قابل استفاده نبوده

    ۲-سرود ها و نیایش ها و نمازهای اوستا مدت زمانی چنان که عادت پیشینیان بود از سینه به سینه می گردید تا آنکه به یک خط آریایی نوشته شد. درچه زمان این کار انجام گرفت نمی دانیم. همین قدر می توان گفت که کتاب مذهبی ایرانیان در پانصد سال پیش از مسیح تدوین شده بود.

    تصویر منبع
    http://s5.picofile.com/file/8135443918/%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg

  3. رافضه های نجس نطفه لبنانی و نطفه عراقی با اون ولدالصیغه های سامی صفت و یهودی الاصل اطلاعات و تمام مزدوران و گماشته های ولایت نجس فقیه خوب گوش کنند به این حرف، ” هنوز نژاد ارایایی در این مرز و بوم منهدم نشده، هنوز خون کروروش کبیر و اصالت خون هخامنشی خشک نشده . خیلی کمرنگ شده قبول دارم بعد از ۳۰۰۰ سال ادغام در تازی و عرب و سامی و … در انحطاط کَمَر خَم کردیم اما مهم نیست. “””انتقام طبیعت “”در این صد سال دویست سال شاید بصورت استعمار و استثمار اجنبی و قحطی و گرسنگی و بیماری و ذلت و بدهی سنگین ایران بشکل حکومتهای فاسد و خائن و پَست از ما بوده باشه اما بخدا سوگند این به اخر رسیده و یقینان بعد از این فصل عفونتی و انگلی یعنی ولایت امام فاضلابی زمانی و دیگر خرافه های ضد ایرانی و ضد اسلامی ، ایران برای شرق و غرب حسود و زیاده خواهِ فرصت طلب، ایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرانِ دیگری خواهد بود //…

  4. مدیر محترم سایت.
    انتشار فحش برخی نظر دهندگان به بهانه آزادی بیان هیچ فایده ای ندارد.
    حداقل می توانید جای بعضی کلمات نقطه چین بگذارید.

    • ایشان دیدگاه های من را که به دور از هرگونه توهین بود نشر ندادند .اما حالا برای مظلوم نمایی دیدگاه های مشتی بوووووووووووق را که بویی از ادب و خرد نبرده اند نشر میدهند .
      تا اینکه بگویند که این گفتار نمونه ای از گفتار نیک زرتشتیان است تا……….

  5. من زرتشتی نیستم من مسلمانم و قرآن را کلامِ بشر نمیدانم آنرا از سوی توانایی مطلق میدانم که بر بنده ای ناشناس از جنس بشری زمینی (نه بر خلاف تصور بیمارگونه و غلو امیز شاعران گمراه که میگویند از نور خود!! ) وحی کرد و او را هدایت کرد در حالی که گمراه بود وَوَجَدَکَ ضَالًّا فَهَدَىٰ ﴿الضحى: ٧﴾ و اوازه اش را در جهان بلند کرد همانطور که بر گذشتگان نیز وحی کرده بود و انها را برگزید و با انها سخن گفت// اما من به “””خون برتر و به علم بِه نژادی””” یقین راسخ دارم (و قران را با وجدانی بیدار زیر رو کردم ـــ برخلاف غفلت همگان و مغلطه و یاوه گویی فسیل های زنده ی دین فروش دکان دار و سیاستمدراران گربه صفت و دروغ باف که بارها و بارها به ایه ۱۳ حجرات چنگ میزنن تا حقیقت و حقیتها را فدای منافع زودگذر خود کنند ـــ، صریحا از برتری و فضلیت و شاییسته سالاری سخن امده / در قران به هیچــچـــچ وجه و اَبدن تساوی و برابری مطرح نشده : ۳۲ زخرف /۲۱ اسراء/ ۱۶۵ انعام / و حتی بین پیامبران هم تفاوت و برتریست ۵۵ اسراء و ….) // اما هدف از پیام من آن نبود ، هدف از پیام من این است و پنبه ها رو از گوشها خارج کنید : به “”توانای مطلق”” قسم میخورم نمیگزاریم تاریخ و فرهنگ غنی ما را که از درونش اَبَر مردهای تاریخ و مردان فاتح و زنانی شیرمَرد و عفیف بیرون زده اند از بین ببرید و به صهیونیستها بفروشین/صهیونیستها از نسل بوزینه و شامپانزه هستند و خطرناک ترین دشمن به اریایی ها و همچنین مسلمانان : المائده ۸۲/ تاریخ ما فقط کوروش کبیـــــــــــــــــــــــــــــــــر نیست اون شناسنامه و پدر ما اریایی هاست / خداوند به این ملت برتری داده بود اما با ناسپاسی و نِسیان اهریمن بر انها مسلط شد و دشمنان حسودِ خوار شده در میادین نبرد ، بر علیه ما نوشتند و الان هم مینویسند تا زمینه برای تُخمگذاری انگلها را فراهم کنند اما باور کنید برمیگردیم به فرّه ایزدی. این حرف من نیست/ این توهُم نیست./ تردید نکنید/ وجودهای شرک آمیز و اهریمنی و نطفه های پَست و شعایر ۱۰۰% خرافاتی تحمیل شده اشان به ملت خسته ی ما از صحنه زندگی مردم ایران زدوده میشود / مُرده پرستی و استخوان پرستی و ایمان از چاه برآمده سرطانیست هم برای اسلام و یک میلیاردونیم موحد و از آن بزرگــــــــــــــــــــــــــــــــتر بلایست عظیم برای فرزندان این آب و خاک که به فضل خدای ایران به همان چاه باز میگردد همانطور که گفتم تکرار میکنم : کمی از خون کاوه آهنگر برای هلاکت ضحاک کافیست

  6. به شما ها این رو میگم : توبه کنید و این سایت رو تعطیل کنید و از تمام ایرانیان بابت نشر اکاذیب عذرخواهی کنید و بخاطر دروغ پراکنی در صدد جبران بربیایید و برای انگلهای کار نکنید __ در فکر شغلی وارسته و خدمت به تاریخ آریایـــــــــــــــی و نشر میراث کوروش و فرهنگ بی مانند این نژاد برتر باشید و در پی کسب رزق حلال باشید و بدانید روزی را از اسمان میدهند/// //////// هولوکاستی بزرگتر و بدتر در راه هست. ////// در زمره هلاک شونده ها نباشید

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ تمام

  7. بسمه تعالی
    آتش سوزنده تر و بدتر از هولوکاست ، آتش جهنم است ، جهنمی که فرعون و سایر طاغوتها هیزمهای آنند. بعد از اینکه من و شما مردیم و کرمها و … بدنهای من و شما را متلاشی کردند … و روز قیامت فرا رسید ،دوباره زنده می شویم و آن روز شما مواظب باش که در زمره هلاک شدگان نباشی ـــــــــــــــــــــــــــــــــ آن روز دیگر کار تمام است و راه برگشتی نیست.

  8. نه دیگه اینو نمیشه تحمل کرد
    توهین به زرتشتیت رو شاید بشه
    ولی توهین به تاریخ کشورمونو نه

  9. مسلمان وطن پرست

    به نام خدا
    مدیر سایت از این به بعد از طرف خودت پیام بزار و از جانب مقام معظم رهبری سخنی منتشر نکنید چون که اقا خیلی به فکر اتحاد اقوام و ادیان هستند

  10. هنوز ۲۵۰۰ سال از بنای حرمها نگذشته تا اون موقع معلوم نیست چی پیش میاد. شاید روزی حرمها هم متروک و ویران شد و مردم ادیان آینده در مورد این بناها همان حرفهایی را زدند که شما درباره تخت جمشید میزنید.

  11. متاسفانه از ابتدای انقلاب گروهی در جهت مطامع سیاسی خود ملیت و دین را در تقابل یکدیگر قرار دادند . مطالب این سایت نیز همان رنگ و بو را دارد . این جماعت فکر می کنند با این روش به دین مردم خدمت می کنند و ثواب اخروی کسب می کنند اما تاریخ درسهای بسیاری دارد برای اینها که هنوز از خواب غفلت بیدار نشده اند و نمی دانند که تقابل ملیت با دین مردم در زمانیکه گرگها و کرکسها و دشمنان خارجی به هر دو اینها یعنی ملیت و تمامیت ارضی و تدین و اعتقاد مردم ایران به مذهب تشیع چشم طمع دوخته اند چه نتایجی به بار خواهد اورد. گمان می کنند اگر ملیت را از این مردم بگیرند فضا برای عقاید تنگ نظرانه دینی و سیاسی ایشان باز می شود در حالیکه با شکست یکی دیگری هم ضربه اساسی خواهد خورد . فراموشی تاریخی یعنی اینکه فراموش کنیم ایران عامل اصلی پایداری تشیع امامیه در طول تاریخ بوده و اگر ایران نبود امروز تشیع امامیه چیزی بود در حد زیدیه یا نصیریه یا اسماعیلیه و بالعکس اگر تشیع امامیه و یکپارچگی مذهبی در دوره صفویه نبود امروز شاید نام ایران همانند بسیاری از تمدنهای فراموش شده فقط در تاریخ یافته می شد . اما نظم جهانی امروز نه بر مبنای مذهب که بر اساس جغرافیای ملی شکل گرفته و ضربه به ملیت اغاز پایان تشیع امامیه هم خواهد بود . پس کمی در رفتار خود تجدید نظر کنید فردا شاید فرصت جبران نباشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code