خانه / احکام / احکام زرتشتی / ارتداد / سنگسار از سوی زرتشتیان
سنگسار

سنگسار از سوی زرتشتیان

به قلم مدیر سایت
زرتشتی ها فراوان به رخ ما می کشند که اعتقاد به پل صراط، معاد، منجی، نماز و… به دلیل اینکه در زرتشتی هم مطرح است، اسلام از این دین گرفته.
دوستمان بیدارگر با ارسال تصویر کتاب “صد در نثر” نشان داد که سنگسار نیز در میان زرتشتیان (در برابر کاری کم ارزش) وجود داشته است اما زرتشتی ها به روی خود نمی آورند که اسلام از آنها گرفته باشد.

باب چهل و ششم “سد در نثر” مجازات شخص پانزده ساله ای را که کشتی نبندد، سنگسار تعیین کرده است:
«۱. اینکه چون مردم چهارده ساله باشند کشتی برباید بستن چه دستوران گفته اند که آن نه ماه که در شکم مادر بوده اند هم اندر حساب باید گرفتن
۲. چه در دین ما کاری بهتر از کشتی داشتن نیست بر مرد و زن فریزوانست و بروزگار پیشین اگر کسی پانزده ساله تمام شدی و کشتی نداشتی او را بسنگسار کردندی که نان و آب بر وی حرامست»

ممکن است گفته شود: معلوم نیست سنگسار در عبارت بالا به معنای کشتن شخص با سنگ باشد بلکه همینکه چند سنگ به او زده شود همان سنگسار است.
چنین ادعایی درست نیست زیرا دلیل سنگسار، حرام بودن نان و آب خوردن آن شخص دانسته شده است.

بعید نیست نبستن کشتی به معنای این بوده که شخص دین زرتشتی را نپذیرفته است به عبارت دیگر نشانه ی ارتداد بوده است. پس همان ایرادی که از مسلمانان می گیرند، در مورد خودشان مطرح است هرچند امروزه به دلیل نداشتن قدرت، این حکم را کنار گذاشته و آزاداندیش شده اند.
در خور توجه است که شرایط ارتداد در اسلام که منجر به اعدام می شود، میان فقیهان اختلاف نظر است و برخی قائلند که همیشه به صرف خروج از اسلام، حکم اعدام شامل شخص نمی شود.

سنگسار

همچنین ببینید

برده داری

برده داری در ایران در عصر ساسانیان (۳)

به قلم مدیر سایت فصل چهارم (صفحه ۸۷ ـ ۸۸) از کتاب مادیان هزار دادستان …

۳۰ نظر

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام
    حکم کشتن زنان روسپی در خود کتاب اوستا

    در اوستا فرگرد ۱۸ از قسمت ۶۱ تا ۶۶ آمده است:
    زنان جهی (روسپی) موجب خشم و اندوه اهورامزدا می‌گردند. زنان روسپی برکت را در جهان نابود می‌کنند و حتی «نزدیک شدن به او یک سوم از اندیشه‌ی نیک، گفتارنیک و کردار نیک و یک سوم از نیرومندی و توان اَشَون مرد را می‌کاهد».
    در بند ۶۵ از همین فرگرد آمده است آمده است که کشتن زنان روسپی بیش از کشتن گرگ‌ها و قورباغه ثواب دارد

    این هم تصویر سند مطالب
    تصویر اول
    http://s5.picofile.com/file/8134670884/%D8%B3%D9%86%DA%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B1_1.JPG
    تصویر دوم
    http://s5.picofile.com/file/8134670926/%D8%B3%D9%86%DA%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B1_2.JPG

  2. لازم به توضیح فکر نکنم باشه که قورباغه‌ ها و گرگ ها در نگاه دین زرتشتی، خرفستر (جاندارای اهریمنی) شمرده شده و کشتن آن ثواب بسیار دارد.

  3. منبع
    اوستا ….جلیل دوستخواه … انتشارات مروارید….جلد دو….ص ۸۵۷
    این هم تصویر جلد کتاب
    http://s5.picofile.com/file/8134679984/%D8%A7%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7_%D8%AC%D9%84%D8%AF_2.JPG

  4. و همچنین در کتاب
    وندیداد، پژوهش جیمز دارمستتر، ترجمه موسی جوان، تهران: دنیای کتاب، ۱۳۸۴. ص۲۵۴-۲۵۵
    شماره ۶۱ الی ۶۵
    تصویر اول
    http://www.adyannews.com/wp-content/uploads/2014/06/1707280-4a5710c5d5ab2d3bd520201e3fb0d0a1-org.jpg

    تصویر دوم

    http://www.adyannews.com/wp-content/uploads/2014/06/2196021-afe866a50d48bee2db00fc96dcb6acfd-l.jpg
    تصویر سوم

    http://www.adyannews.com/wp-content/uploads/2014/06/2195971-e6916d0e75711f1a4965bc967ee0bfff-l.jpg

  5. هم چنین در یسنا شماره ۹ قسمت ۳۲ به صراحت اعلام می کنه باید به ستیز و جنگ با زنان روسپی رفت

    تصویر
    http://s5.picofile.com/file/8134681876/%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%A7.JPG

    منبع:
    اوستا….جلیل دوستخواه…انتشارات مروارید….جلد اول….ص ۱۴۳

    • یکی باید به خودتون بگه که تو قرن بیست و یکم با صدها موتور سوار و
      یگان ویژه بجنگ زنان باصطلاح بدحجاب در تقاطعها میروید و ایجاد رعب و وحشت میکنید
      و با دستگیری آنان معلوم نیست چه بلایی برسرشان میاید …….
      زن روسپی که دیگر جای خود دارد البته ظاهرأ روسپی گری اسلامی با صیغه کردن مانعی ندارد

      • مدیر سایت

        اگر صدها موتورسوار و یگان ویژه بجنگ زنان بدحجاب می رفتند، شاهد این همه بدحجابی نبودیم

        • اینا توجیه گشت ارشاد رو لابد مریخی ها اداره میکردن 😂😂😂

        • ببخشید شرمنده که حجاب زوری شما رو. نپذیرفتن 😂

          • مدیر سایت

            من با تحقیقی که کردم، با اساس حجاب مشکل دارم

            • استاد فاطمی عزیز چرا با حجاب مشکل دارید؟

            • مدیر سایت

              تا آنجا که من منابع فقهی را بررسی کردم به این نتیجه رسیدم که معنای حجاب در هر منطقه بستگی به عرف همان منطقه داره. مثلا اگر در شمال تهران بیرون بودن مقداری از موی زنها از روسری متعارف شده، حجاب شرعی در آنجا همینه
              در شمال ایران اگر بیرون بودن دستها تا آرنج و پاها تا نزدیک زانو متعارف شده باشه، در آنجا این مقدار پیدا بودن ایراد نداره
              در کشورهای اروپایی نیز وقتی که بدون روسری رفت و آمد کردن در کوچه و خیابان، متعارف شده، حجاب شرعی آنها در همین حده و نیازی به سر کردن روسری نیست

              شما نمی تونی در منابع روایی ۵ حدیث پیدا کنی که با صراحت پوشاندن مو از نامحرم را واجب کرده باشن

            • استاد عزیز در آیات قرآن هم میتوان سفارش بر حجاب موی سر را دید برای مثال:وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ □■بِخُمُرِهِنَّ□■عَلَىٰ جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَهِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

              ﻭ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﮕﻮ: ﭼﺸﻢ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ [ﺍﺯ ﻧﮕﺎﻩ ﻫﻮﺱ ﺁﻟﻮﺩ] ﻓﺮﻭﮔﻴﺮﻧﺪ، ﻭ ﺩﺍﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ [ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﻰ] ﺣﻔﻆ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. ﻭ ﺯﻳﻨﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ، ﺟﺰ ﺁﻥ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻛﻪ [ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻃﺒﻴﻌﻲ] ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻧﻜﻨﻨﺪ. ﻭ □■ﻣﻘﻨﻌﻪ□■ ﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﮔﺮﺩﻧﺸﺎﻥ ﺑﻴﻔﻜﻨﻨﺪ [ﺗﺎ ﻋﻠﺎﻭﻩ ﺑﺮ ﺳﺮ، ﮔﺮﺩﻥ ﻭ ﺳﻴﻨﻪ ﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﭘﻮﺷﻴﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ]. ﻭ ﺯﻳﻨﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻧﻜﻨﻨﺪ، ﻣﮕﺮ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻮﻫﺮﺷﺎﻥ، ﻳﺎ ﭘﺪﺭﺷﺎﻥ، ﻳﺎ ﭘﺪﺭﺷﻮﻫﺮ، ﻳﺎ ﭘﺴﺮﺷﺎﻥ، ﻳﺎ ﭘﺴﺮﺷﻮﻫﺮﺷﺎﻥ [ﻛﻪ ﺍﺯ ﻫﻤﺴﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺳﺖ]، ﻳﺎ ﺑﺮﺍﺩﺭﺷﺎﻥ، ﻳﺎ ﭘﺴﺮﺑﺮﺍﺩﺭ، ﻳﺎ ﭘﺴﺮﺧﻮﺍﻫﺮ، ﻳﺎ ﺯﻧﺎﻥ [ﻫﻢ ﻛﻴﺶ] ﺧﻮﺩ، ﻳﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻣﺎﻟﮏ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ [ﺍﺯ ﻛﻨﻴﺰ ﻭ ﺑﺮﺩﻩ]، ﻳﺎ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺳﻔﻴﻪ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺟﻨﺴﻲ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﻳﺎ ﻛﻮﺩﻛﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻣﻮﺭ ﺟﻨﺴﻲ ﺯﻧﺎﻥ ﺁﮔﺎﻩ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. ﻭ ﻧﻴﺰ، [ﻫﻨﮕﺎم ﺭﺍﻩ ﺭﻓﺘﻦ] ﭘﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻱ ﺑﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﻧﻜﻮﺑﻨﺪ ﻛﻪ ﺯﻳﻮﺭ ﭘﻨﻬﺎﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﻮﺩ. ﺍﻱ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ! ﻫﻤﮕﻲ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺧﺪﺍ ﺗﻮﺑﻪ ﻛﻨﻴﺪ، ﺗﺎ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭ ﺷﻮﻳﺪ. (٣١)نور
              خمر یعنی روسری بزگ که موی سر را میپوشاند
              در احادیث:در روایتى رسول خدا (صلى الله علیه وآله) درباره عذاب زنان گناهکار در روز قیامت مى فرماید: …اما زنى که به موى سرش آویزان بود به این دلیل بود که مویش را از نامحرم نمى پوشاند (بحارالانوار، ج ۱۰۰، ص ۲۴۷)طبق گفته علما این هم یکی از احادیث معتبر بحارالانوار است و اینکه استاد شاید هزاران حدیث هم باشد که نا معتبر بوده ولی شاید یک حدیث هم باشد که معتبر باشد در علم حدیث به تعداد احادیث نگاه نمی کنند در حالی که راویان آن معتبر باشد بر همه این احادیث افصل است.و اینکه در آیه بالا ذکر نمودم(و لِیَضربَنَّ بِخُمُرهِنًّ علی جُیُوبِهِنّ)لیضربنّ” فعل امراست و دلالت بر وجوب دارد و خمر، جمع خمار است مانند کتب که جمع کتاب است و در سر خمرهن، از کلمه “باء” استفاده شده و باء سببیه است؛ یعنی به وسیله روسری که به طور عادی سر را می‌پوشاند و گوشه‌های آن را جمع می‌کردند، از پشت سر هم دستور داده شده تا گوشه‌های روسری را گره نبندند و باز گذاشته و روی گوش و بنا گوش و سینه قرار دهند و به صورت طبیعی تنها جائی که دستور پوشش داده نشده، صورت است و راجع به آن تصریح نیز کرده است که “مگر جاهائی که به طور طبیعی آشکار می‌گردد

            • مدیر سایت

              بحث در مورد حجاب مفصله
              گروهی دارم در ایتا در آنجا مفصل در مورد حجاب و دلایل عدم وجوب مطلق آن، مطالب زیاد گذاشتم
              خواستم شما را عضو آن کنم اما شماره ای که از شما دارم ایتا نداره
              اگر بتونید به ایتا متصل بشید عضوتان می کنم

            • سلام استاد فاطمی عزیز
              آیا شما حدیث یا روایتی در زمینه برخورد با زنان
              بیحجاب یا بدحجاب در زمان حکومت پیامبر اسلام(ص)
              بر مدینه یا حکومت امام علی(ع) و امام حسن(ع)
              در کوفه دیدید؟
              آیا حکم مجازات شرعی در احادیث در مورد
              زنان بیحجاب یا بدحجاب دیدید ؟
              مانند حکم شلاق که برای زناکاران یا شرابخواران
              وجود دارد

            • مدیر سایت

              هیچکدوم اینها را ندیدم و مطمئنم نیست
              اما یک قاعده کلی داریم که برای هر گناه کبیره (غیر از حدود) قاضی میتونه تا ۷۴ ضربه شلاق حکم بده و لازم نیست در خصوص آن گناه، حدیثی وجود داشته باشه

            • با سلام مجدد خدمت استاد فاطمی عزیز
              بنده به شخصه اعتقاد دارم در زمینه برخورد
              و مجازات فیزیکی افراد بیحجاب یا بدحجاب
              باید توجه به برخوردی که با این افراد
              در حکومت پیامبر اسلام(ص) در مدینه یا
              در حکومت امام علی(ع) و امام حسن (ع)
              در کوفه میشد داشته باشیم
              به خصوص که در زمان حکومت امامان شیعه(ع)
              برکوفه قلمرو جهان اسلام بسیار
              وسیع و تنوع مذهبی و قومی هم در آن زیاد یوده
              و امکان ظهور افراد بیحجاب یا بدحجاب در
              جامعه آن زمان بوده است
              اگر بین زنانی که موی سرشان پیدا است
              و زنانی که نیمه عریان میگردند تفاوت قایل بشیم
              حداقل برای زنان گروه اول که فقط
              مویشان مشخص است باید نگاهی به برخورد با این گونه افراد در زمان حکومت امامان شیعه(ع) بیندازیم
              همانگونه که مجازات فیزیکی افراد زناکار و شرابخوار
              در زمان حکومت امامان شیعه(ع) انجام میشد
              و امروزه برای قضاوت سند خوبی است
              اگر این افراد بیحجاب در آن زمان مجازات نمیشدند
              یا ما حداقل گزارش روایی از برخورد
              با این افراد نداریم
              نباید در مجازات این افراد از پیامبر اسلام(ص) و
              امامان شیعه جلو بزنیم
              اسلام دین میانه است و تفریط و افراط
              در آن صحیح نیست
              و نباید با دادن یک حکم کلی به قضات اجازه داد
              بدون نمونه تاریخی روایی از مجازات فیزیکی افراد ،
              گام را از ولی خدا فراتر بگذارند و مجازات فیزیکی را
              اعمال کنند که در زمان حکومت معصومین(ع)
              نبوده است
              نگاه فقط باید به سمت اندیشه ؛ گفتار و عملکرد معصومین(ع) باشد

            • مدیر سایت

              حجاب ار اصل و اساس مشکل فقهی داره
              حدس قوی می زنم دلیل اینکه فقهای بزرگ یکصدا حجاب را واجب دانسته اند، محیط زندگی خودشان را در نظر داشته اند که زنها پوشیده بودن
              علامه حلی در باره جواز عدم پوشاندن پا تا مج از نامحرم میگه: عورت زن که باید از دیگران بپوشونه، جاهایی از بدنه که معمولا می پوشانند و چون پا را (در زمان خودش) از نامحرم نمیپوشنن پس عورت بحساب نمیاد
              لازمه حرف علامه اینه که اگر در منطقه ای متعارف شد که سر را نمی پوشانند، دیگر آنجا عورت بحساب نمیاد و نه تنها از نامحرم بلکه در نماز هم لازم نیست پوشانده بشه. امام خمینی نسبت به حجاب حساسیت نشون نمیداد

              اگر به این بحثها علاقمندید، گروهی دارم در ایتا که اینگونه بحثها را مطرح میکنم، میتونید شماره بدید تا عضوتان کنم

      • دوست محترم.صیغه کردن دراسلام شرایط خاص دارد وبا روسپی گری کاملا فرق دارد،شرایطی مثل:مشخص بودن مهریه،نداشتن همسر(یعنی زن فقط با یک مرد می تواند رابطه داشته باشد)،نگه داشتن عده پس از پایان مدت عقد،اذن ولی،حتی در صیغه شخص می تواند شرط کند که رابطه جنسی وجود نداشته باشد وصرفا دونفر بنابر شرایط ویا ضروریاتی که پیش آمده باهم محرم هستند درحالیکه تمام شرایطی که گفته شد حتی داشتن مهریه

        • مهریه رو که مثل پولی که روسپی میگیره و خیلی مواقع مشتریان روسپی ها نزدکی مدارن و تنها به معاشقه بسنده میکنن اما در مل همین صیغه در تناقضی اشمار با تقوایی که چپ و راست طبق گفته الله گرامیتون میکنید تو پاچه ملت 😂

          • حق جو اول یک دور دستور زبان بخوان از بس جمله بندی هات
            ایراد داره نفهمید چی نوشتی !!!
            بعدا در مورد اسلام اظار نظر کن

  6. درود . اوستا تنها یک دانشنامه ست و هر کسی بر اون دست میبرده و چیزی که دوست داشته رو مینوشته . در این عصر هم فکر نکنم زرتشتی ای باشه که اوستا رو کتاب مقدس بدونه و تنها از گاتها به عنوان کتاب زرتشتیان یاد میشه .

  7. اعتقاد به سوشیانس در گاتها
    هات ۴۵ بند ۱۱ :
    مزدا اهورا، برای کسی که دیویسناها و پیروان آنان را دشمن می دارد، و راهش از آنکه مزدا اهورا را خوار می شمارد و زشت می انگارد، جداست ودرباره مزدا اهورا نیک می اندیشد و “سوشیانسهای” دانا و یاوران آیین را بدرستی می شناسد چونان دوست و بردار و پدر تو خواهد بود.
    هات ۴۶ بند ۳ :
    ای مزدا اهورا، کی سپیده دم آن روز فرا خواهد رسید که راستی برای نگاهداری جهان بدرخشد؟ کی “سوشیانسها” با آموزش های فزاینده و بخردانه می آیند؟ و اندیشه نیک چه کسی را یاری می کند؟ ای اهورا، من تنها آموزش های تورا برمی گزینم.
    هات ۳۴ بند ۱۳ : ای مزدا اهورا، این راهی که به من نمودی، راه اندیشه و دستور آمورش “سوشیانسهاست و آن چنین است که تنها در کردار نیک در پرتو راستی به شادمانی می انجامد، آن پاداشی که تو به دانایان می بخشی.

    اعتقاد به نماز در گاتها
    در همان ابتدای گاتها، هات ۲۸ بند ۱ : اینک، ای مزدای مینوی پاکنیکی افزا، در آغاز با دست های برافراشته و خواهان خوشبختی ( راز و نیاز ) به تو “نماز” می آورم. باشد که با همه کردارهای پاک و راست که با خرد و اندیشه نیک انجام گیرد، روان آفرینش را خشنود سازم.
    هات ۲۸ بند ۱۰ : ای مزدا اهورا، آرزوی کسانی را که راست و نیک اندیش و درست کردارند و تو آنهارا می شناسی بر اورده ساز. من نیک می دانم که تو “نیایش هایی” را که از دل برآیند و برای انجامی نیک باشد پاسخ خواهی گفت. ( براورده ساختن دعاها و نیایش با خداوند همان نماز)
    هات ۳۲ بند۱ :
    ای مزدا اهورا، برای رسیدن به بزرگترین خوشبختی ها، خویشاوندان و همکاران و یاوران به تو “نماز” می برند و دیویسنان نیز با همان اندیشه تو را می ستایند. باشد که ما پیام رسان تو باشیم و بدخواهان را از دشمنی و بیزاری به پیروان تو باز بداریم.
    هات ۳۳ بند ۷ : ای مزدای بهترین، به سوی من آی و خود را به من بنمای تا در پرتو راستی و اندیشه نیک سخنان خود را بیرون از انجمن مغان به گوش دیگران نیز برسانم. باشد که آنچه بایسته ماست و “نمازی” که شایسته توست برای ما اشکار گردد.

  8. جناب آقای فاطمی شما خودتان محقق و از مولفین دانشنامه امام حسین هستید . هدف از تالیف این دانش نامه چیست ؟ اگر قرار باشد هر کس مخالف شیعه است مطالب کتاب اسرار الشهاده ملای دربندی را مستند عقاید شیعیان اعلام نماید واکنش شما چیست ؟ در حالی که بسیار شیعیان تا به امروز تحت تاثیر بدعتهای ایشاان بوده اند و متاسفانه قمه زدن که ایشان بر سر منبر باب کرد امروز در صحن حرم امامان انجام می شود . اما ادم منصف فرق تحریف و بدعت و اصل دین را تشخیص می دهد .
    دیگر این که کتاب سد در نثر کتابی است به زبان پارسی و در تفسیر و ترجمه بندهشن و مربوط به دوران پس از اسلام و حتی پس از مذاهب چهارگانه و فقه اسلامی است . چگونه مدعی می شوید :”سنگسار نیز در دین زرتشتی (در برابر کاری کم ارزش) وجود داشته است اما زرتشتی ها به روی خود نمی آورند که اسلام از آنها گرفته باشد”
    دیگر اینکه حتی همین مولف نیز حکم قطعی نداده و گفته گویا در گذشته چنین چیزی بوده که احتمالش نیز غلط بوده .
    دیگر اینکه این سنگسار با ان سنگسار در اسلام و یهود که زانیه را تا کمر در خاک کنند و با سنگ زجر کش نمایند از زمین تا اسمان متفاوت است .
    جناب آقای فاطمی وقتی به کسی می گویند چیزی را به روی خودش نمی آورد یعنی حقیقت واضح و مشخصی را نادیده می گیرد . در کتاب سد در نثر چه حقیقت بزررگی نهفته است ؟!!! بلکه می شود گفت پس از رواج سنگسار در دوره اسلامی که آن هم از روی تلمود و احکام شریعت یهودی نسخه برداری شده است . مولف سد در نثر این لغت را از مسلمانان وام گرفته و در کتابش به کار برده چرا که هیچ معادل پهلوی و اوستایی برای این لغت موجود نبوده است .

    • مدیر سایت

      بنایم بر این است که در این موارد بگم «زرتشتیها» نه «دین زرتشتی»
      در اینجا سبق قلم شده بود و عبارت را بصورت «در میان زرتشتیان» اصلاح کردم.

      در عبارت سد در نثر کلمه ی «گویا» که نشانه ی تردید باشد در آن نیست

    • از دین اصلی زرتشت چیزی نمانده که بخواهیم بررسی کنیم . پس آیین زرتشتیان ساسانیان و بعد از اسلام را بررسی میکنیم .
      قمه زنی ؟ فتوای رهبری مبنی بر بدعت بودن قمه زنی … نبود یک روایت موثق مبنی بر تأیید قمه زنی از سوی معصوم (ع) …
      علامه سید محسن امین ؛ التنزیه الاعمال تشبیه .
      محمد صادق مزینانی ؛ قمه‌زنی زیر تیغ نقد .
      مهدی مسائلی ؛ قمه زنی سنت یا بدعت .

      همان طور که بی خدایان پاسخ مستدل ندارند … زرتشتیان نیز پاسخ مستدل ندارند … مسیحیان ندارند … یهودیان ندارند … برادران اهل تسنن ندارند … شیعیان افراطی و بدعت گذار نیز پاسخی مستدل ندارند .
      حال ما هر اتهامی به شیعه میشود را رد میکنیم آنهم مستدل و مستند . اتهام قمه زنی به شیعه وارد نیست و بدعت است . این یعنی حق بودن ما ؛ اما زرتشتیان چه ؟ .
      چرا کسانی که مطالعه ندارند اظهار نظر بیهوده میکنند ؟ .

  9. توجه کنید موبد گفته در روزگار پیشین! نبستن کُشتی منجر به سنگسار میشد یعنی در روزگار خودش خیر!اگرچه بعید نیست موبد به افسانه ها رجوع کرده باشد یا در اهمیت ان اغراق نموده باشد ولی همین که نشان میدهد احکام به مرور زمان تغییر میکند نشان دهنده روشنفکری و اصلاح پذیری دینی است ، چیزی که معلوم است در اسلام هیچ اشراق و تحولی وجود ندارد ، امیزش روشنفکری با اسلام همانند امیزش نفت و اب است ، فرهنگ اسلامی همان فرهنگ بدوی هست و خواهد ماند !

    • مدیر سایت

      در اسلام هم خیلی احکام در عمل کنار گذاشته میشه اما زیر نظر ولی فقیه چنانکه امروزه برده داری و سنگسار و… در عمل کنار گذاشته شده

  10. آقی حامد هم کیشان شما که عصر حاضر عملی کردن و هزاران روسپی رو اعدام کردن بعد تز عَنقلابشون دین با دین تو وحشی گری فرقی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code