+
خانه / احکام / احکام زرتشتی / ارتداد / سنگسار از سوی زرتشتیان
سنگسار از سوی زرتشتیان

سنگسار از سوی زرتشتیان

به قلم مدیر سایت
زرتشتی ها فراوان به رخ ما می کشند که اعتقاد به پل صراط، معاد، منجی، نماز و… به دلیل اینکه در زرتشتی هم مطرح است، اسلام از این دین گرفته.
دوستمان بیدارگر با ارسال تصویر کتاب "صد در نثر" نشان داد که سنگسار نیز در دین زرتشتی (در برابر کاری کم ارزش) وجود داشته است اما زرتشتی ها به روی خود نمی آورند که اسلام از آنها گرفته باشد.

باب چهل و ششم "سد در نثر" مجازات شخص پانزده ساله ای را که کشتی نبندد، سنگسار تعیین کرده است:
«1. اینکه چون مردم چهارده ساله باشند کشتی برباید بستن چه دستوران گفته اند که آن نه ماه که در شکم مادر بوده اند هم اندر حساب باید گرفتن
۲. چه در دین ما کاری بهتر از کشتی داشتن نیست بر مرد و زن فریزوانست و بروزگار پیشین اگر کسی پانزده ساله تمام شدی و کشتی نداشتی او را بسنگسار کردندی که نان و آب بر وی حرامست»

ممکن است گفته شود: معلوم نیست سنگسار در عبارت بالا به معنای کشتن شخص با سنگ باشد بلکه همینکه چند سنگ به او زده شود همان سنگسار است.
چنین ادعایی درست نیست زیرا دلیل سنگسار، حرام بودن نان و آب خوردن آن شخص دانسته شده است.

بعید نیست نبستن کشتی به معنای این بوده که شخص دین زرتشتی را نپذیرفته است به عبارت دیگر نشانه ی ارتداد بوده است. پس همان ایرادی که از مسلمانان می گیرند، در مورد خودشان مطرح است هرچند امروزه به دلیل نداشتن قدرت، این حکم را کنار گذاشته و آزاداندیش شده اند.
در خور توجه است که شرایط ارتداد در اسلام که منجر به اعدام می شود، میان فقیهان اختلاف نظر است و برخی قائلند که همیشه به صرف خروج از اسلام، حکم اعدام شامل شخص نمی شود.

سنگسار

۸ نظر

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام
    حکم کشتن زنان روسپی در خود کتاب اوستا

    در اوستا فرگرد ۱۸ از قسمت ۶۱ تا ۶۶ آمده است:
    زنان جهی (روسپی) موجب خشم و اندوه اهورامزدا می‌گردند. زنان روسپی برکت را در جهان نابود می‌کنند و حتی «نزدیک شدن به او یک سوم از اندیشه‌ی نیک، گفتارنیک و کردار نیک و یک سوم از نیرومندی و توان اَشَون مرد را می‌کاهد».
    در بند ۶۵ از همین فرگرد آمده است آمده است که کشتن زنان روسپی بیش از کشتن گرگ‌ها و قورباغه ثواب دارد

    این هم تصویر سند مطالب
    تصویر اول
    http://s5.picofile.com/file/8134670884/%D8%B3%D9%86%DA%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B1_1.JPG
    تصویر دوم
    http://s5.picofile.com/file/8134670926/%D8%B3%D9%86%DA%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B1_2.JPG

  2. لازم به توضیح فکر نکنم باشه که قورباغه‌ ها و گرگ ها در نگاه دین زرتشتی، خرفستر (جاندارای اهریمنی) شمرده شده و کشتن آن ثواب بسیار دارد.

  3. منبع
    اوستا ….جلیل دوستخواه … انتشارات مروارید….جلد دو….ص ۸۵۷
    این هم تصویر جلد کتاب
    http://s5.picofile.com/file/8134679984/%D8%A7%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7_%D8%AC%D9%84%D8%AF_2.JPG

  4. و همچنین در کتاب
    وندیداد، پژوهش جیمز دارمستتر، ترجمه موسی جوان، تهران: دنیای کتاب، ۱۳۸۴. ص۲۵۴-۲۵۵
    شماره ۶۱ الی ۶۵
    تصویر اول
    http://www.adyannews.com/wp-content/uploads/2014/06/1707280-4a5710c5d5ab2d3bd520201e3fb0d0a1-org.jpg

    تصویر دوم

    http://www.adyannews.com/wp-content/uploads/2014/06/2196021-afe866a50d48bee2db00fc96dcb6acfd-l.jpg
    تصویر سوم

    http://www.adyannews.com/wp-content/uploads/2014/06/2195971-e6916d0e75711f1a4965bc967ee0bfff-l.jpg

  5. هم چنین در یسنا شماره ۹ قسمت ۳۲ به صراحت اعلام می کنه باید به ستیز و جنگ با زنان روسپی رفت

    تصویر
    http://s5.picofile.com/file/8134681876/%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%A7.JPG

    منبع:
    اوستا….جلیل دوستخواه…انتشارات مروارید….جلد اول….ص ۱۴۳

  6. درود . اوستا تنها یک دانشنامه ست و هر کسی بر اون دست میبرده و چیزی که دوست داشته رو مینوشته . در این عصر هم فکر نکنم زرتشتی ای باشه که اوستا رو کتاب مقدس بدونه و تنها از گاتها به عنوان کتاب زرتشتیان یاد میشه .

  7. اعتقاد به سوشیانس در گاتها
    هات ۴۵ بند ۱۱ :
    مزدا اهورا، برای کسی که دیویسناها و پیروان آنان را دشمن می دارد، و راهش از آنکه مزدا اهورا را خوار می شمارد و زشت می انگارد، جداست ودرباره مزدا اهورا نیک می اندیشد و “سوشیانسهای” دانا و یاوران آیین را بدرستی می شناسد چونان دوست و بردار و پدر تو خواهد بود.
    هات ۴۶ بند ۳ :
    ای مزدا اهورا، کی سپیده دم آن روز فرا خواهد رسید که راستی برای نگاهداری جهان بدرخشد؟ کی “سوشیانسها” با آموزش های فزاینده و بخردانه می آیند؟ و اندیشه نیک چه کسی را یاری می کند؟ ای اهورا، من تنها آموزش های تورا برمی گزینم.
    هات ۳۴ بند ۱۳ : ای مزدا اهورا، این راهی که به من نمودی، راه اندیشه و دستور آمورش “سوشیانسهاست و آن چنین است که تنها در کردار نیک در پرتو راستی به شادمانی می انجامد، آن پاداشی که تو به دانایان می بخشی.

    اعتقاد به نماز در گاتها
    در همان ابتدای گاتها، هات ۲۸ بند ۱ : اینک، ای مزدای مینوی پاکنیکی افزا، در آغاز با دست های برافراشته و خواهان خوشبختی ( راز و نیاز ) به تو “نماز” می آورم. باشد که با همه کردارهای پاک و راست که با خرد و اندیشه نیک انجام گیرد، روان آفرینش را خشنود سازم.
    هات ۲۸ بند ۱۰ : ای مزدا اهورا، آرزوی کسانی را که راست و نیک اندیش و درست کردارند و تو آنهارا می شناسی بر اورده ساز. من نیک می دانم که تو “نیایش هایی” را که از دل برآیند و برای انجامی نیک باشد پاسخ خواهی گفت. ( براورده ساختن دعاها و نیایش با خداوند همان نماز)
    هات ۳۲ بند۱ :
    ای مزدا اهورا، برای رسیدن به بزرگترین خوشبختی ها، خویشاوندان و همکاران و یاوران به تو “نماز” می برند و دیویسنان نیز با همان اندیشه تو را می ستایند. باشد که ما پیام رسان تو باشیم و بدخواهان را از دشمنی و بیزاری به پیروان تو باز بداریم.
    هات ۳۳ بند ۷ : ای مزدای بهترین، به سوی من آی و خود را به من بنمای تا در پرتو راستی و اندیشه نیک سخنان خود را بیرون از انجمن مغان به گوش دیگران نیز برسانم. باشد که آنچه بایسته ماست و “نمازی” که شایسته توست برای ما اشکار گردد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

*

code

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

طراحی سایت
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی