+
خانه / احکام / احکام زرتشتی / ارتداد / سنگسار از سوی زرتشتیان
سنگسار از سوی زرتشتیان

سنگسار از سوی زرتشتیان

به قلم مدیر سایت
زرتشتی ها فراوان به رخ ما می کشند که اعتقاد به پل صراط، معاد، منجی، نماز و… به دلیل اینکه در زرتشتی هم مطرح است، اسلام از این دین گرفته.
دوستمان بیدارگر با ارسال تصویر کتاب "صد در نثر" نشان داد که سنگسار نیز در میان زرتشتیان (در برابر کاری کم ارزش) وجود داشته است اما زرتشتی ها به روی خود نمی آورند که اسلام از آنها گرفته باشد.

باب چهل و ششم "سد در نثر" مجازات شخص پانزده ساله ای را که کشتی نبندد، سنگسار تعیین کرده است:
«1. اینکه چون مردم چهارده ساله باشند کشتی برباید بستن چه دستوران گفته اند که آن نه ماه که در شکم مادر بوده اند هم اندر حساب باید گرفتن
۲. چه در دین ما کاری بهتر از کشتی داشتن نیست بر مرد و زن فریزوانست و بروزگار پیشین اگر کسی پانزده ساله تمام شدی و کشتی نداشتی او را بسنگسار کردندی که نان و آب بر وی حرامست»

ممکن است گفته شود: معلوم نیست سنگسار در عبارت بالا به معنای کشتن شخص با سنگ باشد بلکه همینکه چند سنگ به او زده شود همان سنگسار است.
چنین ادعایی درست نیست زیرا دلیل سنگسار، حرام بودن نان و آب خوردن آن شخص دانسته شده است.

بعید نیست نبستن کشتی به معنای این بوده که شخص دین زرتشتی را نپذیرفته است به عبارت دیگر نشانه ی ارتداد بوده است. پس همان ایرادی که از مسلمانان می گیرند، در مورد خودشان مطرح است هرچند امروزه به دلیل نداشتن قدرت، این حکم را کنار گذاشته و آزاداندیش شده اند.
در خور توجه است که شرایط ارتداد در اسلام که منجر به اعدام می شود، میان فقیهان اختلاف نظر است و برخی قائلند که همیشه به صرف خروج از اسلام، حکم اعدام شامل شخص نمی شود.

سنگسار

۱۴ نظر

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام
    حکم کشتن زنان روسپی در خود کتاب اوستا

    در اوستا فرگرد ۱۸ از قسمت ۶۱ تا ۶۶ آمده است:
    زنان جهی (روسپی) موجب خشم و اندوه اهورامزدا می‌گردند. زنان روسپی برکت را در جهان نابود می‌کنند و حتی «نزدیک شدن به او یک سوم از اندیشه‌ی نیک، گفتارنیک و کردار نیک و یک سوم از نیرومندی و توان اَشَون مرد را می‌کاهد».
    در بند ۶۵ از همین فرگرد آمده است آمده است که کشتن زنان روسپی بیش از کشتن گرگ‌ها و قورباغه ثواب دارد

    این هم تصویر سند مطالب
    تصویر اول
    http://s5.picofile.com/file/8134670884/%D8%B3%D9%86%DA%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B1_1.JPG
    تصویر دوم
    http://s5.picofile.com/file/8134670926/%D8%B3%D9%86%DA%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B1_2.JPG

  2. لازم به توضیح فکر نکنم باشه که قورباغه‌ ها و گرگ ها در نگاه دین زرتشتی، خرفستر (جاندارای اهریمنی) شمرده شده و کشتن آن ثواب بسیار دارد.

  3. منبع
    اوستا ….جلیل دوستخواه … انتشارات مروارید….جلد دو….ص ۸۵۷
    این هم تصویر جلد کتاب
    http://s5.picofile.com/file/8134679984/%D8%A7%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7_%D8%AC%D9%84%D8%AF_2.JPG

  4. و همچنین در کتاب
    وندیداد، پژوهش جیمز دارمستتر، ترجمه موسی جوان، تهران: دنیای کتاب، ۱۳۸۴. ص۲۵۴-۲۵۵
    شماره ۶۱ الی ۶۵
    تصویر اول
    http://www.adyannews.com/wp-content/uploads/2014/06/1707280-4a5710c5d5ab2d3bd520201e3fb0d0a1-org.jpg

    تصویر دوم

    http://www.adyannews.com/wp-content/uploads/2014/06/2196021-afe866a50d48bee2db00fc96dcb6acfd-l.jpg
    تصویر سوم

    http://www.adyannews.com/wp-content/uploads/2014/06/2195971-e6916d0e75711f1a4965bc967ee0bfff-l.jpg

  5. هم چنین در یسنا شماره ۹ قسمت ۳۲ به صراحت اعلام می کنه باید به ستیز و جنگ با زنان روسپی رفت

    تصویر
    http://s5.picofile.com/file/8134681876/%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%A7.JPG

    منبع:
    اوستا….جلیل دوستخواه…انتشارات مروارید….جلد اول….ص ۱۴۳

    • یکی باید به خودتون بگه که تو قرن بیست و یکم با صدها موتور سوار و
      یگان ویژه بجنگ زنان باصطلاح بدحجاب در تقاطعها میروید و ایجاد رعب و وحشت میکنید
      و با دستگیری آنان معلوم نیست چه بلایی برسرشان میاید …….
      زن روسپی که دیگر جای خود دارد البته ظاهرأ روسپی گری اسلامی با صیغه کردن مانعی ندارد

      • اگر صدها موتورسوار و یگان ویژه بجنگ زنان بدحجاب می رفتند، شاهد این همه بدحجابی نبودیم

      • دوست محترم.صیغه کردن دراسلام شرایط خاص دارد وبا روسپی گری کاملا فرق دارد،شرایطی مثل:مشخص بودن مهریه،نداشتن همسر(یعنی زن فقط با یک مرد می تواند رابطه داشته باشد)،نگه داشتن عده پس از پایان مدت عقد،اذن ولی،حتی در صیغه شخص می تواند شرط کند که رابطه جنسی وجود نداشته باشد وصرفا دونفر بنابر شرایط ویا ضروریاتی که پیش آمده باهم محرم هستند درحالیکه تمام شرایطی که گفته شد حتی داشتن مهریه

  6. درود . اوستا تنها یک دانشنامه ست و هر کسی بر اون دست میبرده و چیزی که دوست داشته رو مینوشته . در این عصر هم فکر نکنم زرتشتی ای باشه که اوستا رو کتاب مقدس بدونه و تنها از گاتها به عنوان کتاب زرتشتیان یاد میشه .

  7. اعتقاد به سوشیانس در گاتها
    هات ۴۵ بند ۱۱ :
    مزدا اهورا، برای کسی که دیویسناها و پیروان آنان را دشمن می دارد، و راهش از آنکه مزدا اهورا را خوار می شمارد و زشت می انگارد، جداست ودرباره مزدا اهورا نیک می اندیشد و “سوشیانسهای” دانا و یاوران آیین را بدرستی می شناسد چونان دوست و بردار و پدر تو خواهد بود.
    هات ۴۶ بند ۳ :
    ای مزدا اهورا، کی سپیده دم آن روز فرا خواهد رسید که راستی برای نگاهداری جهان بدرخشد؟ کی “سوشیانسها” با آموزش های فزاینده و بخردانه می آیند؟ و اندیشه نیک چه کسی را یاری می کند؟ ای اهورا، من تنها آموزش های تورا برمی گزینم.
    هات ۳۴ بند ۱۳ : ای مزدا اهورا، این راهی که به من نمودی، راه اندیشه و دستور آمورش “سوشیانسهاست و آن چنین است که تنها در کردار نیک در پرتو راستی به شادمانی می انجامد، آن پاداشی که تو به دانایان می بخشی.

    اعتقاد به نماز در گاتها
    در همان ابتدای گاتها، هات ۲۸ بند ۱ : اینک، ای مزدای مینوی پاکنیکی افزا، در آغاز با دست های برافراشته و خواهان خوشبختی ( راز و نیاز ) به تو “نماز” می آورم. باشد که با همه کردارهای پاک و راست که با خرد و اندیشه نیک انجام گیرد، روان آفرینش را خشنود سازم.
    هات ۲۸ بند ۱۰ : ای مزدا اهورا، آرزوی کسانی را که راست و نیک اندیش و درست کردارند و تو آنهارا می شناسی بر اورده ساز. من نیک می دانم که تو “نیایش هایی” را که از دل برآیند و برای انجامی نیک باشد پاسخ خواهی گفت. ( براورده ساختن دعاها و نیایش با خداوند همان نماز)
    هات ۳۲ بند۱ :
    ای مزدا اهورا، برای رسیدن به بزرگترین خوشبختی ها، خویشاوندان و همکاران و یاوران به تو “نماز” می برند و دیویسنان نیز با همان اندیشه تو را می ستایند. باشد که ما پیام رسان تو باشیم و بدخواهان را از دشمنی و بیزاری به پیروان تو باز بداریم.
    هات ۳۳ بند ۷ : ای مزدای بهترین، به سوی من آی و خود را به من بنمای تا در پرتو راستی و اندیشه نیک سخنان خود را بیرون از انجمن مغان به گوش دیگران نیز برسانم. باشد که آنچه بایسته ماست و “نمازی” که شایسته توست برای ما اشکار گردد.

  8. جناب آقای فاطمی شما خودتان محقق و از مولفین دانشنامه امام حسین هستید . هدف از تالیف این دانش نامه چیست ؟ اگر قرار باشد هر کس مخالف شیعه است مطالب کتاب اسرار الشهاده ملای دربندی را مستند عقاید شیعیان اعلام نماید واکنش شما چیست ؟ در حالی که بسیار شیعیان تا به امروز تحت تاثیر بدعتهای ایشاان بوده اند و متاسفانه قمه زدن که ایشان بر سر منبر باب کرد امروز در صحن حرم امامان انجام می شود . اما ادم منصف فرق تحریف و بدعت و اصل دین را تشخیص می دهد .
    دیگر این که کتاب سد در نثر کتابی است به زبان پارسی و در تفسیر و ترجمه بندهشن و مربوط به دوران پس از اسلام و حتی پس از مذاهب چهارگانه و فقه اسلامی است . چگونه مدعی می شوید :”سنگسار نیز در دین زرتشتی (در برابر کاری کم ارزش) وجود داشته است اما زرتشتی ها به روی خود نمی آورند که اسلام از آنها گرفته باشد”
    دیگر اینکه حتی همین مولف نیز حکم قطعی نداده و گفته گویا در گذشته چنین چیزی بوده که احتمالش نیز غلط بوده .
    دیگر اینکه این سنگسار با ان سنگسار در اسلام و یهود که زانیه را تا کمر در خاک کنند و با سنگ زجر کش نمایند از زمین تا اسمان متفاوت است .
    جناب آقای فاطمی وقتی به کسی می گویند چیزی را به روی خودش نمی آورد یعنی حقیقت واضح و مشخصی را نادیده می گیرد . در کتاب سد در نثر چه حقیقت بزررگی نهفته است ؟!!! بلکه می شود گفت پس از رواج سنگسار در دوره اسلامی که آن هم از روی تلمود و احکام شریعت یهودی نسخه برداری شده است . مولف سد در نثر این لغت را از مسلمانان وام گرفته و در کتابش به کار برده چرا که هیچ معادل پهلوی و اوستایی برای این لغت موجود نبوده است .

    • بنایم بر این است که در این موارد بگم «زرتشتیها» نه «دین زرتشتی»
      در اینجا سبق قلم شده بود و عبارت را بصورت «در میان زرتشتیان» اصلاح کردم.

      در عبارت سد در نثر کلمه ی «گویا» که نشانه ی تردید باشد در آن نیست

    • از دین اصلی زرتشت چیزی نمانده که بخواهیم بررسی کنیم . پس آیین زرتشتیان ساسانیان و بعد از اسلام را بررسی میکنیم .
      قمه زنی ؟ فتوای رهبری مبنی بر بدعت بودن قمه زنی … نبود یک روایت موثق مبنی بر تأیید قمه زنی از سوی معصوم (ع) …
      علامه سید محسن امین ؛ التنزیه الاعمال تشبیه .
      محمد صادق مزینانی ؛ قمه‌زنی زیر تیغ نقد .
      مهدی مسائلی ؛ قمه زنی سنت یا بدعت .

      همان طور که بی خدایان پاسخ مستدل ندارند … زرتشتیان نیز پاسخ مستدل ندارند … مسیحیان ندارند … یهودیان ندارند … برادران اهل تسنن ندارند … شیعیان افراطی و بدعت گذار نیز پاسخی مستدل ندارند .
      حال ما هر اتهامی به شیعه میشود را رد میکنیم آنهم مستدل و مستند . اتهام قمه زنی به شیعه وارد نیست و بدعت است . این یعنی حق بودن ما ؛ اما زرتشتیان چه ؟ .
      چرا کسانی که مطالعه ندارند اظهار نظر بیهوده میکنند ؟ .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

*

code

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

طراحی سایت
طراحی سایتسئواجاره ویلا و فروش ویلا شمالسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلااجاره ویلافروش ویلاویلا شمالویلا زیباکنار