خانه / ایران / ایران پرستی / آیا تمام زرتشتی ها روی هم دو شهید داوطلب در جنگ با عراق داشتند؟!

آیا تمام زرتشتی ها روی هم دو شهید داوطلب در جنگ با عراق داشتند؟!

به قلم مدیر سایت
زرتشتیان ، فراوان تظاهر به عشق به ایران می کنند. در زمان
جنگ ایران و عراق هیچ تردیدی نبود که با پیروزی صدام جایی به نام «ایران» در زمین باقی نمی ماند. جنگ بهترین ابزار برای تست عاشقان واقعی به خاک ایران از غیرواقعی بود. بی تردید زرتشتیان در حضور داوطلبانه در جنگ بسیار کوتاهی کردند. ملاحظه ی زندگینامه ی شهیدان آنها نشان می دهد که آنان در بمباران ها یا در ترورها یا در جاده یا… کشته شده اند. موبد دکتر کورش نیکنام تلاش کرده است در سایت خود دو شهید داوطلب برای زرتشتی ها بتراشد. می نویسد:

شهید اسفندیار دارابیان«• جان باخته ، اسفندیار دارابیان، در سال ۱۲۹۹ در یزد زاده شد . پس از تحصیلات متوسطه وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد. به طور داوطلب به عنوان پزشک برای خدمت برای خدمت به هم میهنان به جبهه اعزام گشت و در اول دیماه ۱۳۶۱ جان باخت. 

• جان باخته فریدون نژاد کی ، در سال ۱۳۲۴ در یزد متولد شد. پس از تحصیلات متوسطه وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد. به طور داوطلب به عنوان پزشک برای خدمت به هم میهنان به جبهه شرکت کرد و در هفتم مهر ماه ۱۳۶۲ در جبهه سومار جان باخت.»

یادآوری:
الف) به فرض صحت مطلب فوق، دو شهید داوطلب برای جمعیتی سی هزار نفری که خود را اصیل ترین ایرانی و ایران دوست معرفی می کنند بسیار اندک است. تعداد شهیدان داوطلب آنها به پای شهیدان بسیاری از روستاهای مسلمان نشین با جمعیت کمتر از هزار نفر نمی رسد.
ب) دکتر اسفندیار دارابیان هنگام بازگشت از جبهه در اطراف خمین در تصادف کشته شد. جا داشت دکتر نیکنام این را می نوشت.
«اینجا»
ج) شهید فریدون نژادکی ارتشی و پزشکیار بود. در ارتش حضور داوطلبانه در جنگ معنا ندارد. هر ارتشی وابسته به یگانی خاص است و آن یگان هرجا باشد او هم باید آن را همراهی کند.
به سایت دکتر نیکنام این ایرادات وارد است:
اولا) شهید نژادکی ارتشی بود اما در سایت به آن اشاره نشده است.
ثانیا) چگونه ممکن است یک پزشک، درجه دار باشد؟! شهید نژادکی پزشکیار بود نه پزشک.

نتیجه: بعید است زرتشتیان حتی یک شهید داوطلب در جنگ ایران و عراق داشته باشند. این در حالی است که آنان همواره برای خاک پاک میهن سینه چاک می دهند!

همچنین ببینید

منشور کورش

دغل کاری در ترجمه ی منشور کورش

به قلم مجید در ابتدا سه ترجمه ی معتبر منشور کورش را معرفی می کنم …

۱۸۸ نظر

  1. پس اگر روزی داعش به ایران حمله کرد امیدی به جانفشانی زرتشتیها در راه وطن نداریم

    • تعدادی از جان باختگان زرتشتی (متاسفم برای این مقاله)

      زرتشتیان با فداکاری در جبهه نبرد تحمیلی عراق با ایران نیز شرکت کردند و همراه با ملت ایران از ورود و تسلط بیگانگان به ایران جلوگیری کردند و جان خود را فدای ارزش های نیک انسانی این سرزمین کردند.
      • جان باخته ، مهرداد فرارونی ، در سال ۱۳۳۴ در تهران زاده شد. ادامه تحصیلات خود را در دانشکده فنی دانشگاه تهران گذراند در آغاز پیروزی انقلاب به یاری نیروی هوایی رفت و در ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ جان باخت.
      • جان باخته کامران گنجی ، در سال ۱۳۳۹ در کرمان زاده شد تحصیلات خود را در دبیرستان فیروزبهرام به پایان رسانید. در سال ۱۳۵۹ به خدمت سربازی دعوت شد و در ۲۰ مهر ماه ۱۳۵۹ در جبهه سرپل ذهاب جان باخت.
      • جان باخته ، کیخسرو کیخسروی ، در سال ۱۳۲۹ در تهران زاده شد، دیپلم خود را از دبیرستان فیروزبهرام اخذ کرد سپس در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و در شانزدهم دیماه ۱۳۵۹ جان باخت.
      • جان باخته ، بهروز باستانی، در سال ۱۳۴۰ در تهران زاده شد تحصیلات خود را در دبیرستان فیروزبهرام به پایان رسانید سپس به خدمات سربازی
      • جان باخته ، پرویز آبادی ، در سال ۱۳۲۵ در کرمان زاده شد، تحصیلات را در کرمان به پایان رسانید و سپس در رشته مدیریت بازرگانی از انگلستان فارغ التحصیل شد. در سمت سرپرست بازرگانی شرکت کشتیرانی در بندر امام خمینی (ره) و در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۶۰ در پی بمباران هوایی دشمن جان باخت.
      • جان باخته ، داریوش شهزادی، در سال ۱۳۲۸ در تهران زاده شد، تحصیلات خود را در دبیرستان فیروزبهرام گذراند و سپس در رشته مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه علم و صنعت فارغ التحصیل گشت، در سازمان صدا و سیما انجام وظیفه می کرد و در شش آذرماه ۱۳۶۹ بر اثر انفجار بمب از سوی ضد انقلاب جان باخت.
      • جان باخته ، فرهاد خادم ، در سال ۱۳۳۶ در تهران متولد شد تحصیلات خود را در دبیرستان خوارزمی به پایان برد. در رشته مهندسی سازه از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شد و به خدمت سربازی رهسپار گردید و در اول اسفند ماه ۱۳۶۰ در محور تنگ چزابه جان باخت.
      • جان باخته ، اسفندیار دارابیان، در سال ۱۲۹۹ در یزد زاده شد . پس از تحصیلات متوسطه وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد. به طور داوطلب به عنوان پزشک برای خدمت به هم میهنان به جبهه اعزام گشت و در اول دیماه ۱۳۶۱ جان باخت.
      • جان باخته فریدون نژاد کی ، در سال ۱۳۲۴ در یزد متولد شد. پس از تحصیلات متوسطه وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد. به طور داوطلب به عنوان پزشک برای خدمت به هم میهنان به جبهه شرکت کرد و در هفتم مهر ماه ۱۳۶۲ در جبهه سومار جان باخت.
      • جان باخته جمشید گشتاسبی حسن آبادی در سال ۱۳۴۲ در یزد متولد شد. تحصیلات خود را در یزد و تهران تا دیپلم ریاضی گذراند. با استعداد و شانس زیادی برای ادامه تحصیل در دانشگاه ترجیح داد تا به دفاع از میهن بپردازد. جزو گروه کلاه سبزها در جزیره مجنون و در حمله بدر از اسفند ماه ۱۳۶۳ ناپدید شد و پس از سال ها به زمره جانباختگان در

      • مدیر سایت

        شما نوشته ی من را تایید کردید. من نیز گفتم که زرتشتی ها ادعا می کنند دو شهید داوطلب دارند و آنچه آوردید نیز میگه دو داوطلب دارند

      • پاسخ دندان شکنی بهش دادید همیشه بوده اند ک اگاهانه همکیشان رو کوبیده اند و از نادانی مردم مسلمان استفاده کرده اند

    • جان باختگان زرتشتی
      ادامه :
      • جان باخته دیهیم شهریاری در سال ۱۳۳۸ در یزد زاده شد. تحصیلات خود را در کرمان به پایان رسانید.و پس از اعزام به خدمت سربازی در ۲۶ امرداد ماه ۱۳۶۴ جان باخت.
      • جان باخته جهانبخش نمیرانیان در سال ۱۳۳۸ در یزد زاده شد . پس از تحصیلات متوسطه در تهران در رشته اقتصاد دانشگاه اصفهان ادامه تحصیل داد و به خدمت سربازی اعزام گردید و در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۶۵ در جبهه فاو ، جان باخت.
      • جان باخته رستم آذرباد در سال ۱۳۴۴ در یزد زاده شد . تحصیلات خود را در رشته اقتصاد به پایان رسانید. سپس به خدمت سربازی اعزام گردید و در روز ۳۰ خرداد ۱۳۶۵ در جبهه سقز جان باخت.
      • جان باخته داریوش آبادیان در سال ۱۳۱۷ در کرمان زاده شد. پس از تحصیلات متوسط به استخدام سازمان توانبخشی درآمد، در تاریخ یازدهم اسفند ماه ۱۳۶۶ پس از اصابت موشک به منطقه مسکونی جان باخت.
      • جان باخته مهرداد آبادیان در سال ۱۳۲۷ در شهر کرمان زاده شد پس از تحصیلات در این شهر وارد دانشکده افسری تهران شد، چندین دوره تحصیلی در خارج از کشور داشت . استاد دانشکده افسری شیراز بود. در ماموریت خود در جبهه مجروح و در سال ۱۳۶۱ جانباز شد و پس از دوران بیماری در ۱۳۸۳ درگذشت.

    • نه محمد علی دشمنان زرتشتیان فقط اعراب ۱۴۰۰ سال پیش بودن.ایرانیا هیچ دشمنی غیر از اون عربای ۱۴۰۰ سال پیش ندارن و اگر جنگی هم بشه بازم به زرتشتیا مربوط نیست چون دشمناشون عربای ۱۴۰۰ سال پیش هستند هههههه.خوب خودشون رو زدن به…

      • مدیر سایت

        زرتشتی ها وظیفه ای در برابر حفظ وطن ندارن دشمن چه عرب باشه یا غیر عرب؟ اگر جنگی بشه ربطی به زرتشتیا نداره چرا اینقدر زرتشتیها وطن وطن می کنن؟ جانم فدای ایران یعنی چه؟

        • همین زرتشتیها بودندکه وقتی اعراب به ایران حمله کردن مردانه ایستادن و شکست خوردن.
          کما اینکه در جنگ با عراق هم با اینکه در اقلیت بودن و تعدادشون خیلی کم بود

          • مدیر سایت

            چطور مردانه جنگیدند که تعدادی عرب پابرهنه امپراطوری ایران را شکست دادند؟!

            • همانطور که تعداد کمی از نیروهای داعش تونستند شهر بزرگی مثل موصل رو اشغال کنند. یا با جمعیتی ۳۰ هزار نفره مساحتی بزرگتر از عراق رو بگیرند. انتحاری و بسیار بیرحم. هر شهری که گرفتند مردان رو کشته و زنان رو مثل ایزدی ها به بردگی بردند.

      • سلام ببخشید ظاهرا من مفهموم رو خوب نرسوندم.من مسلمون شیعه هستم.نظری که دادم در جواب محمد علی بود که گفته:پس اگر روزی داعش به ایران حمله کرد امیدی به جانفشانی زرتشتیها در راه وطن نداریم
        من هم زرتشتیا رو طعنه زدم و گفتم انگار بغیر از اون عربای ۱۴۰۰ سال پیش هیچ دشمن دیگه ای ندارن این زرتشتی ها.

  2. ما باید برای بهتر روشن شدن موضوع به امار شهدای دیگر اقلیت ها مراجعه کنیم مثلا جمعیت یهودیان از زرتشتیان به مراتب کمتر بوده و هست و بخصوص اوایل انقلاب که جمعیت بزرگی مهاجرت کردن ۱۶ نفر شهید دادند و مسیحیان هم ۸۸ نفر .

    • مدیر سایت

      جالب آنکه اینقدر که زرتشتیها ادعای وطن پرستی و دشمنی با عربها دارند دیگر اقلیتها ندارند!

      • من یک ایرانی مسلمان هستم شما چه دشمنی با زرتشتی ها دارین شما گفتگوگر با زرتشتیان نیستین جنگجو با زرتشتیان هستین جمعیت کنونی زرتشتیان ایران کمتر از ۱۵ هزار نفره چطور زمان جنگ ۳۰ هزار نفر بوده شما دارین با تاریخ و گذشته ایران می جنگید و برای رسیدن به هدفتون که کوبوندن زرتشتیا هم در صدد کم کردن ارزش و افتخارات پیش از اسلام هستین
         

        • مدیر سایت

          شما بجای اینکه توضیح بدید که چرا زرتشتیها در دفاع از میهن، کوتاهی کردند، از من ایراد می گیرید که چرا پرسش می کنم و متهم به دشمنی می کنید؟!
          فرض می کنیم که حرف شما درست که جمعیت زرتشتیها ۱۵ هزار نفره ام چرا باید روستای فردو با جمعیتی بین هزار تا هزار و پانصد نفر باید یکصد شهید داوطلب داشته باشه اما جمعیت زرتشتی دو تا؟!
           

          • چرا باید روستای فردو با جمعیتی بین هزار تا هزار و پانصد نفر باید یکصد شهید داوطلب داشته باشه اما جمعیت زرتشتی دو تا؟!
            چون
            آیت‌الله روح‌الله خمینی(ره)، رهبر روحانی این انقلاب، دین زرتشت را «فرقه‌ای کهنه» نامید و برای اشاره به پیروان این دین از عبارت‌هایی ۱.چون «آتش‌پرستان مرتجع» و «گبر» استفاده کرد.

            مسلمانان ایرانی که با این نطق‌ها گستاخ شده‌بودند به مصادره دارایی‌های زرتشتیان پرداخته و احترام ظاهری که جامعه در دوران پهلوی برای زرتشتیان قائل شده‌بود نیز به سرعت از میان رفت.

            ۲.شما باید این ادعای خود را ثابت کنید که به آنان میگویید در جنگ کوتاهی کردند کوتاهی نیز اگر بوده از سرباز فراری ها بوده شهید نشدن دلیلی بر کوتاهی نیست
            ۳.چرا کامنت ای مرا نشر نمیدهید تنها دو سوال خیلی عادی از شما پرسیدم پرا از جواب دادنش تفره میروید.

        • احسنتتتتت
          زرتشتیان در طول تاریخ اینقدر ظلم بهشون شده و جزیه دادن که..

      • درود
        بعنوان یک زرتشتی قلبم از این بقول شما واقعیتها گرفت
        چه جایی حق صحبت آشکار داشته ام؟؟
        به کدامین بهانه ناموسهای هموطنانم مورد تجاوز دشمن بعثی قرار گرفت؟؟
        از شما مسلمان گله مندم که کشورم را با اکثریت ارا ب دستتان دادم که اینگونه مودد تعارض برادر مسلمانتان قرار بگیرد….
        خوب بیاندیشید کدام برادر زرتشتی برایتان معارضه وقتل وغارت وتجاوز داشته که برادر مسلمانتان هشت سال خون برادر مسلمانش را ریخت

        • مدیر سایت

          آن مسلما نان که خطا کردند و به ایران حمله کردند باید جلو آنها ایستادگی می شد مخصوصا بوسیله ی غیر همکیشانشان

        • برادر زردشتی من ما مسلمانان همه پشتیبان توییم مدیر این سایت فقط قصد تفرقه بین مارو داره یک انسان خشکه مقدس مزخرف که فقط از روی اثبات حرفای مسخره ای که حتی علمای دین اسلام قبول ندارن داره تفرقه سازی میکنه .

          دوستان زردشتی که کامنت رو میخونید ما با شماییم غمتون نباشه (((((:

          • به نام خدا
            هموطنان زرتشتیم ما هیچگاه خدماتی که شما عزیزان به ایران کرده اید را فراموش نمیکنیم
            خدماتی زرتشتیان به خصوص شاه جهان در به ثمر رسیدن مشروطه را فراموش نخواهیم کرد

            جان فشانی های شما در دفاع از ایران زمین را فراموش نخواهیم کرد درحالی که بعضی از ما مسلمانان در طویله ها قایم شده بودیم

            ان شا ا… که شما عزیزان ظلم هایی را که ما مسلمانان در سالیان دراز بر شما روا داشتیم را فراموش کنید

            ان شا ا… که بتوانید زمین های مصادره شده تان را از دست ما مسلمانان در آورید
            **حلالمان کنید**

      • من به عنوان یک شیعه می گم که خدا لعنت کنه تورو مدیر سایت که دنبال تفرقه ای اصلا انگار نه انگار که اجداد خودتم روزی زرتشتی بودن.

    • اون ۱۶ نفر هم برای جاسوسی رفته بودن……حالا غیر رسمی هاشون بماند(شاه مهره های کنونی )……

  3. گیر دادینااا..به این شهدا !!! خجالت بد چیزی نیس برادر !!!! در عوض بین منافقا ی وطن فروش که با عراق هم پیمان شدنو اون همه بچه بسیجی رزمنده رو شهید کردن هیچ زرتشتی نبود … آخه چرا همیشه نیمه خالی لیوانه شکستتونو میبنید…

  4. اقای فاطمی نمیدانم چه توجیهی دارد که شما در شرایط حساسی که ایران بیش از همه چیز نیاز به وحدت همه اقشار ملت دارد ورهبری هم چندی پیش از هر گونه سخن واقدام تفرقه انگیز منع کردند شما با القای این حرفها جمعیتی از این ملت را متهم به اهمیت ندادن به وطن میکنید. انهم گروهی را که هیچ گاه در برابر نظام اسلامی حاکم نایستاده اند و بسیاری از کارشکنیهایی که بعضی از ما مسلمانان در مقابل ان انجام داده ایم مرتکب نشده اند. در بین ضد انقلاب چند زرتشتی یافت میشود؟ گروهی که از اول انقلاب با شرکت در رفراندوم نظام درکنار ما بودند و علیرغم اختلاف دین پشت نظام اسلامی ایستادند و هیچ اقدامی علیه ان نکردند. این برای اثبات تعهد به کشور کافی نیست که شما به امار شهدای داوطلب برای اثبات ادعایتان استناد میکنید؟ شهید داوطلب وغیر داوطلب یعنی چه؟ ایا ارزش شهدایی که در لباس مقدس سربازی در دفاع از کشور جان داده اند بنظر شما پایین تر از بقیه است؟ انهم وقتی که برخی خانواده های مسلمان برای گریز از جنگ پسران حود را راهی خارج از کشور میکردند. اگر امار ملاک باشد که وضع ما خیلی خراب میشود. کافیست به لیست انواع واقسام جرایم علی الخصوص جرایم علیه امنیت کشور و اقدام علیه نظام توجه کنید تا ببینید زرتشتیان کجای کارند وما کجا! البته میدانم-نرود میخ اهنین در سنگ-

    • مدیر سایت

      بی صداقتیها را باید نشان داد

      • اقایونی که میگند زرتشتیان ادم های ساکتی هستند و یا اینکه میگند چرا تفرقه می اندازید میتونید یه سری به چند سایت بزنید که چطور نژاد پرستی کورکورانه دارند جولان میدهند و مستقیم به اسلام توهین میکنن ،بزنن..

        اقای فاطمی خوب گفتید باید بی صداقتها رو نشون داد.

  5. سلام فراوان به شما کاربرعزیز(اریایی ) بابت کامنتهای بسیار زیباومعقولانتون / من هم با نظر شما موافقم و اینکه آقای فاطمی در این شرایط بحرانی دست به تفرقه وجدایی بین اقلیتها و مسلمانان زده اصلا عاقلانه نیست ! واینکه ایشون فراموش کردند که موبدان زرتشتی چه تلاشی کردند که کشور ایران همچنان پارسی برجابماند و مثل سایر کشورهایی که اعراب ودین اعراب به کشورشون وارد شد عرب زبان شدند و اصالت خویش را از بین بردند این اتفاق ایرانی باقی ماندیم در طول تاریخ اعراب تاتار و… به کشورمان حمله کردند وموفق نشدند پارسیان را دگرگون کنند .
    جناب فاطمی امیدوارم کامنت منو حذف نکنید
    با تشکر

    • مدیر سایت

      منکر ویژگیهای مثبت ایران نشدم

    • خانم مهتاب میشه بفرمایید شرایط بحرانی چه معنی میده ؟؟ الان کشور در آستانه جنگ داخلی یا مذهبیه؟؟ لابد شرایط برای کوروش پرستان و مجوسیان بحرانی شده از بس که در دروغ پراکنی اسراف کردن !شما ابتدا یه سری به صفحات متوهمین کوروش پرست بزنید بعدا اقای فاطمی رو به تفرقه افکنی متهم کنید. بعد هم موبدان زرتشتی کجا بودن اون وقتی که دانشمندان و فقها وشعرا وادیبان و مورخین این مملکت اثارشون رو به زبان عربی مینوشتن ؟؟کجا بودن که از ماورا النهر تا آندلس بزرگان یکدست برای خلق اثارشون از عربی استفاده میکردن . موبدان زرتشتی هم اگر پاسدار زبان فارسی بودن و هستن شق القمر نکردن و معجزه ای هم رخ نداده . بایدم باشند پس لابد میخواستین حافظ زبان فرانسوی باشن

      • مدیر سایت

        آیا خانم مهتاب به کسانی که برضد اسلام می نویسند، همین نصیحت را کرده اند؟

      • سرباز فدایی وطن

        دوست عزیز آقا سهیل

        اگر شما ایرانی واقعی و مسلمان واقعی باشید که بعید میدانم باشید باید بدانید که اولا(به فرموده رسول گرامی اسلام رحمه العالمین حضرت محمدمصطفی(ص):نفاق و فتنه آفت امت اسلام است)بیانات گهربار!!!شما و برخی دوستانتان بوی نفاق و دشمنی میدهد دوما در هر شرایطی ملت ایران باید به فرموده رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ایی اتحاد و برادری خود را حفظ کرده و از حرکات و سخنان تفرقه افکنانه که به سود و نفع استکبار خبیث انگلیس امپریالیست آمریکا و سگ دست آموزشان رژیم جعلی اسراییل است اکیدا پرهیز کنند سوما هرگونه توهین به هرکس در دین مبین اسلام و مکتب برحق تشیع و فرهنگ شکوهمند ایرانی ممنوع و باطل است.شما که هموطنتان را به کلمه نادرست مجوس و کوروش پرست خطاب کردید و ظاهرا مدعی مسلمان بودن هستید میدانید آب به آسیاب کشورهای مغرض و کینه توز حاشیه جنوبی خلیج همیشه فارس میریزید؟؟؟

        شما باید بدانید که پروردگار یکتا در کتاب آسمانی قرآن کریم در سوره شریف کهف از شخص کوروش بزرگ به نام ذوالقرنین و به نیکی یاد کرده است گواه این مدعا مقاله ایی از علامه جلیل القدر مرحوم حضرت علامه طباطبایی چندی قبل از ارتحالشان است که ایشان با درک و بینش خاص و عمیق شان منتسب بودن کوروش بزرگ به ذوالقرنین را با دلایل منطقی و علمی اثبات کردند ما همه به قدرت علمی بی نظیر و اشراف ایشان به علوم مختلف منجمله علوم قرآنی و دینی اطلاع داشته و داریم مگر اینکه جنابعالی عالمتر از علامه باشید.خدا میداند

        درود بر دین مبین اسلام و مکتب برحق تشیع و همه ایرانیان فارغ از هر گویش و قوم و عقیده

        (جانم فدای ایران)

        • جناب سرباز فدایی وطن رسول خدا فرمودند نفاق افت امت اسلام هست نه آفت مشتی دروغگو که ضعف های گذشته خودشون رو با توهم ماله کشی میکنند و جز بی تربیتی به ساحت بزرگان اسلام کار دیگری بلد نیستن

          مجوسیان همه ی تاریخ این مملکت نیستند که هرکس گفت بالای چشمتون ابروست تاریخ ایران رو سپر قرار بدن تا حقایق تاریخی برملا نشود .

          بعد هم مجوس توهین نیست .

          علامه طباطبایی هم معصوم نبودن و بهشون وحی هم نمیشده در ضمن هیچ کجا هم نگفتن که کوروش مردوک پرست  حتما ذوالقرنین هست بر اساس گفته های  ابوالکلام کوروش رو هم در کنار بقیه محتمل دونستن . ابن سینا و فخر رازی و ابو ریحان بیرونی و … افراد دیگری رو ذوالقرنین میدونند.ذوالقرنین بودن کوروش از مصادیق بسیار بارز اسراییلیات در اسلام هست که وارد کردن .

          دروغگو و دشمن داخلی و خارجی فرقی با هم ندارند

           

          • سرباز فدایی وطن

            برادر ارجمندم آقا سهیل

            توهین به هیچکس با هر مقام و شخصیت و نژاد و عقیده ایی روا نیست مطمئن باشید اگر جاهل و گمراهی بخواهد به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)و اهل بیت عصمت و طهارت ایشان تعدی بکند(بریده باد زبانی که چنین کند)منی که از نژاد آریایی و به قول شما مجوس هستم به پا برمی خیزم.بنده اطمینان دارم در قلبهای ایرانیان عشق به اسلام و خدمتگذاری اهل بیت پیامبر گرامی وجود دارد کما اینکه بنده با همه حس میهن دوستی و عشقی که به تاریخ و تمدن نیاکان باستانی ام دارم همه وجودم روحم قلبم سرشار از عشق ابدی و حس نوکری به سرورم رسول خدا(ص)-امیرمومنان حضرت علی(ع)و فرزندان معصومش تا انتظار مهدی صاحب زمان(عج)است.در باب شخصیت علامه طباطبایی بنده هیچگاه مدعی پیامبری یا عصمت ایشان نبودم بلکه اگر به عرایضم دقت میکردید فحوای کلام بنده این بود که این مرجع عالیقدر به سبب تسلط به علوم اسلامی تقوا ایمان و عبادت خالصانه در نزد عامه مردم و خداوند یکتا از درجه و اعنبار بالایی برخوردار بودند و هستند کما اینکه ما در تاریخ انسانهای بزرگی مانند لقمان حکیم و صحابه خاص رسول اکرم(ص)و امیرمومنان حضرت علی(ع) مانند سلمان فارسی ابوذر غفاری مالک اشتر میثم تمار جابربن عبدالله انصاری و…داشتیم که به واسطه ایمان و زهد و تقوا به درجات بالا رسیدند این بزرگواران کلامشان کلام حق و نظرشان در گرو رضایت پروردگار است شخصیتی مانند علامه طباطبایی مطمئنا آنقدر شخصیت والایی داشتند که در علومی که نمیدانستند وارد نشوند در مورد نظر ایشان باید بگویم که در کتاب تفسیر المیزان جلد۱۳صفحه۵۳۷تا۵۴۰ نظر ایشان در مورد ذوالقرنین بودن کوروش بزرگ قطعی است.در زمان حیات پر برکتشان در این باب ایشان مقاله ایی در روزنامه اطلاعات ارایه کردند.بنده نه وکیل تاریخ شکوهمند ایران هستم نه شما طلبکار آن بنده نه قصد دارم نظراتم را به شما تحمیل کنم و نه شما چنین قصدی دارید بلکه میخواهم بگویم که آثار به جا مانده از تاریخ وطنم و آن چند سال مطالعاتی که کردم با نظرات شما مغایرت دارد شاید در طول چندهزار سال تاریخ کشورم روزهای سیاهی باشد ولی نه به آن بزرگی که شما عنوان میکنید.اگر شما ایرانی زاده هستید برای بنده جای تعجب دارد چون در طول عمر کوتاه و پر از گناهم هیچگاه انسانی را این چنین دشمن با تاریخ و تمدنش ندیدم.در مورد واژه مجوس باید بگویم شاید از نظر لقوی توهین آمیز نباشد ولی از باب تلفظ و بیان این کلمه از زبان دشمنان ایران این کلمه تحقیر آمیز و مشابه توهین است ازشما انتظار میرود که به سبب ایمان و تقوایی که بیشتر از همه ما به دین مبین اسلام و مکتب برحق تشیع دارید از سعه صدر صبوری ادب و رعایت حرمت همگان حتی کفار برخوردار باشید که این سیره و روش پیامبر اکرم(ص)اهل بیت عصمت(ع)-ارواحنا فداه-نایب برحقشان رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ایی(دامت برکاته)و به رضایت خداوند تعالی نزدیکتر است.

            سعادت و سلامتی شما و همگان را از پیشگاه ذات اقدس الهی خواستارم.

          • تو میخای با این نوشته هات چیو ثابت کنی. مثلا میخای بگی زرتشتیان بی غیرتن ولی شما عرب پرستا دلتون بیشتر واسه ایران میسوزه تا حالا چنتا فوحش خوردی به خاطر این طرز فکر کردنت اینکه میگی زرتشتیان نجنگیدن بعد از این که این حکومت سقوط کنه معلوم میشه. چون بعد از انقلاب اسلامی هیچ کس جیگر نمیکرد بگه من زرتشتیم یا مسیحی هستم یا هر چیز دیگه ای همین الان هم نمیشه. برو تاریخ بخون ببین دوران حکومت ایران قبل از حمله اعراب به ایران چطوری بود و چطوری مردم از هر قشر و نژادی که بودن کنار هم با خوبی و خوشی زندگی می کردن ولی دوران بعد از حمله اعراب به ایران ببین کشورمون چه بلاهایی سرش اومده این ماوطن پرستان بین هیچ کدوم از شهیدا فرق قائل نمیشیم… و در آخر همین بس که دریغ است ایران که ویران شود،، کنام پلنگان و شیران شود

  6. جناب سهیل انگارشما چشماتونو بستید و نمیبینید که آمریکا ایران را تحدید کرده از طرفی هم داعش دسترسی پیداکرده به صلاحهای سبک ونیمه سنگین وتمام تلاشش اینه که از هر راهی که شده ثروتمند بشه تا نتونه صلاحهای سنگین خریداری کنه نمونش منهدم کردن قبر پسر حضرت آدم به خاطر جواهراتی که زیر آن نهفته است .
    این گروه اسلامی اگه به صلاحهای سنگین دست پیداکنه مسلم به ایران حمله میکنه آیا این بحران نیست ؟! آیا این زنگ خطر برای ایران مخصوصا ما شیعه ها نیست ؟!
    ۲۰ سال پیش آمریکا واسرائیل نقشه خاورمیانه جدید و اجرای آن توسط خود مسلمانان را کشید و اکنون در حال اجرای آن است این گروه اسلام گرا فقط از طرف آمریکا تغذیه میشه و تولدش هم توسط دولت آمریکا واسرائیل بوده .
    میبینیم که خاسته این گرو ه چیزی نیست جز بدست آوردن قدرت و اجرای اسلام ناب محمدی / یعنی از بین بردن شیعه و کلا پارسیان و از بین بردن زبان فارسی و جزیه گرفتن از غیر مسلمانان در کشور مسلمان درست کاری که پیامبر میکرد .
    اگراین گروه وارد ایران بشن آمریکا خاکریزهاشو در ایران بنا میکنه و به کمکشون میاد .آقا سهیل نتنها آمریکا بلکه بیشتر گروههایی که از طرف آمریکا تعذیه میشن به ایران حمله میکنن .
    آفای فاطمی بجای متحد کردن تمامی ایرانیان چه شیعه چه سنی چه مسلمان وچه غیر مسلمان دست به کاری زند که اصلا قابل تحسین نیست وجای تاسف داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    جناب فاطمی و آقا سهیل من هم مسلمانم مثل شما ما فقط نمیتونیم مرده را زنده کنیم وگرنه همه کار میکنیم چه شرعی وچه غیر شرعش
    الان میبینیم که داعش با جنایات واعمال ننگین خودش که زبان از گفتن این جنایات واعمال غاصره چطور داره به دین اسلام ضربه میزنه ودین را تخریب میکنه این کار داعش موجب مشه که تمامی مردم دنیا به دید بد به دین اسلام و پیروانش نگاه کنن و مارا وحشی تصورکنن نتنها کار داعش بلکه کار مردم سوریه که چطور بجان هم افتادند ومثل آب خوردن آدم میکشن آقای فاطمی اگه به فکر حساب و کتابی دلیل نداره پای کسانی رو وسط بکشی که با جون و دل از کشور وفرهنگ ایرانی دفاع کردند ی ذره اطرافتونو با دید باز نگاه کنید میبینید که فقط ما مسلمانانیم که باید حساب پس بدهیم.

    • مدیر سایت

      احتمالا شما زرتشتی باشی و میخواهی ما را از بحث علمی منصرف کنی! اگر زرتشتی گری منطق استوار داشت شما چنین تلاشی نمی کردی. آیا شما به سایتهای ضد اسلام نیز همینطور سفارش به حفظ وحدت می کنید و شرایط را گوشزد می کنی؟
      ضمنا این اشتباهات املایی را دارید: تحدید = تهدید. صلاح = سلاح. خاسته = خواسته. غاصر = قاصر

      • آقای فاطمی من زرتشتی نیستم و نخواستم شما رو از بحث مثلا علمی تون منصرف کنم ! بنظر شما این بحث علمیه یا تحریک کردن ؟! شما به چی دل خوش کردید ؟! چرا تحریک چرا دین مقدس زر تشت رو زیر سوال بردید ! چرا در باره ادیان دیگه علمی صحبت نمیکنید ! به نظر من دارید دشمن تراشی میکنید . آقای فاطمی شما خوب میتونید املا تصحیح کنی .

        • مدیر سایت

          من فرصت پرداختن به ادیان دیگه ندارم

          • آقای فاطمی همین فرصتی که دارید صرف توشتن مطالبی در باره دین زرتشت میکنید رو صرف ادیان دیگه مثل مسیحیان ویهودیان کنید صرف ادیانی کنید که پیروانشون کشتن زن وبچه های بیگناه را گناه نمیبینن الان در غزه شاهد این جنایات هستیم

          • آقای مدیر شما با دشمنان ایران هیچ فرقی ندارین بلکه بدتر هم هستین زرتشتیا هرچی هم که باشن منشا این دین الهی است و اگر دچار تحریف هایی هم شده اما باز هم باید به آن افتخار کرد زمانی عرب دختر زنده به گور می کرد ما یکتاپرست بودیم بهتره به جای دشمنی با فرهنگ ایران  ویژگی های مثبت رو هم بگید اگه واقعا دم از این که فلانی ها موقع جنگ کمتر حضور داشتن می زنید خب شما برای ایران چیکار کردین جز این که سعی در اختلاف و تفرقه بین مردمش دارین؟
             

            • مدیر سایت

              دوست عزیز، وقتی می پرسیم: چرا زرتشتی ها در جنگ با عربهای مهاجم به ایران، کوتاهی کردند؟ جواب این نیست که روزی عربها دخترهارو زنده به گور می کردند! چرا بحثو عوض می کنید؟
              کشور را مسلمانها از دست عربها نجات دادند. من نیز یک سال و نیم در جنگ شرکت داشتم

        • برو توی اون صفحه سایت که دلایل بحث با زرتشتیان رو گفته بخون بعد بیا توی این صفحه ها مهتاب

    • اسلام ناب محمدی یعنی از بین بردن شیعه و زبان فارسی و جزیه گرفتن همون کاری که پیامبر میکرد .واقعا با این مهمل و تناقض گویی ادم باید چه کار کنه ؟؟؟؟ پیامبر اومد تا زبان مجوسیان و شیعه رو از بین ببزه ؟؟ اصلا میفهمین خودتون چی میگین ؟؟؟ شما چه جور شیعه ای هستین و پشت نقاب تشیع پنهان شدین و به پیامبر اسلام طعنه میزنین؟؟

      • آقاسهیل ی ذره تاریخ رو بدونی بد نیست از ابتدا اعراب خواهان از بین بردن پارسیان بودند ، من اصلا نخواستم به پیامبر طعنه بزنم !!! شما چه جور شیعه ای هستی که نمیدونی اگر غیر مسلمانی در کشورمسلمان نشین زندگی کند باید جزیه بدهد در زمان بیامبر هم بوده وجزو قوانین اسلامه ، من کی گفتم پیامبر برای از بین بردن زبان پارسی و شیعه رو از بین ببره ! شما تناقص گویی میکی یا من ؟!اصلا مگه زمان پیامبر شیعه وسنی وجود داشته ؟! بفهم چی میگی .تمام این اتفاقات بعد از پیامبر بوده ومن هیچ طعنه ای به پیامبر نزدم حرفمو نفهمیدی من چکار کنم ؟!

      • شما تاریخ بخون !!!!خوندن روزی یک ساعت ازت چیزی کم نمیکنه

  7. وقتی داعش تا بیخ گوشمان امده وقتی چندین شبکه وهابی و عمالشان دنبال تفرقه بین شیعه وسنی هستند و اتش به جان کشورهای اسلامی انداخته اند وقتی صهیونیستها فله ای ادم میکشند و کشورهای اسلامی بجای اتحاد برابر ان مقاومت شیعه و حزب الله را تروریست میدانند وبرخی حکم کفر شیعه ومبارزه با انرا در اولویت میدانند و وضع جهان اسلام اینطورست وقتی همه دنبال این هستند که یک شکاف بین مردم ایران چه دینی و چه قومی بیافتد تا ریشه کنمان کنند شرایط عادیست که شما یادتان افتاده که فقط مشکل کوروش زرتشت و ایران باستانست و اگر زرتشتیان را مثلا رسوا کنید همه مشکلات حل میشود! نیاز امروز ما اتحادست یا حل شبهات تاریخی ودینی؟ الان همه باید زیر چتر ایرانیت جمع شویم یا نه شیعه وسنی کرد وبلوچ وچپ وراست بجان هم بیافتیم؟متاسفم واقعا!

    • مدیر سایت

      کاش همین تذکر را به کسانی که ضد اسلام می نویسند، نیز می دادید که من بعید می دونم. فقط ما باید مراقب اتحاد باشیم

    • جناب اریایی مگه اقای فاطمی دارن درباره ی شیعه و اهل سنت بحث میکنند ؟؟چرا همه چیز رو باهم مخلوط میکنید تا بالاخره ضربه ای زده باشین ؟؟ شیعه چه ربطی به چهار تا مجوسی داره ؟؟؟اصلا مگه تمام شیعیان در ایران زندگی میکنند؟؟کسانی که دارن تاریخ پر افتخار بعد از اسلام رو با دروغ و تحریف آلوده میکنند باعث تفرقه نمیشن ولی اگر کسی بنگی هارو رسوا کنه تفرقه انداز به حساب میاد.جناب حقوقدان مگه قراره با رسوا کردن کوروش پرستان همه مشکلات حل بشه ؟؟ چه کسی همچین ادعایی کرده ؟؟ وقتی جماعتی بنگی پا از گلیم خودشون دراز تر میکنن و بیش از حد واندازشون یاوه گویی میکنن همه بایدبراشون نوکرم و چاکرم کنم ؟؟؟ شما که انقدر نص صریح قران میکنید قران به شما میگه با کسانیکه بخاطر دینتون با شما میجنگند دوستی نکنید . نمیبینید این دروغگو ها فقط قصد ضربه زدن به اسلام رو دارن. این نصایح و سفارشات رو به گوش مجوسیان افراطی و کوروش پرستان بخونید .

      • دقت کنید چقدر ادب یکجا در کلامتان موج میزند! واقعا روتان میشود این نظرات را نماینده اخلاق اسلامی معرفی کنید؟ اگر این اسلام باشد صد رحمت به مجوس.

        • من کی ادعا کردم نظرات من نمونه ی اخلاق اسلامیست ؟؟؟؟؟؟؟ من نه فیقهم نه امام معصوم هستم نه پیامبرم و نه نماینده تمام مسلمانان جهان و نه نایب امام زمان .

          • اقای امیرشاهی برادر من! من مسلمانم وقتی اینهمه بداخلاقی و توهین رو تو این سایت از طرف هم دینهام میبینم و میبینم که در نهایت به اسم اسلام تموم میشه به کی باید تذکر بدم. توهین هم نمیکنم و سعی میکنم مودب باشم. اگر فکر میکنید حرفم در عزیزان زرتشتی اثر میکنه باشه چشم. ولی دغدغه من دینمه که داره این وسط به بدترین شکل نمایندگی میشه. گیرم کسی به مقدسات ما جسارت کرد عمل متقابل مسیله رو حل میکنه؟ اگه حل میکرد که حالا اینطور با هم حرف نمیزدیم برادر. بعلاوه اگه رفتار ما کپی بقیه باشه دیگه چی از بهتر بودن دین ما. مطمین باش ادیان رو از روی رفتار پیروانش قضاوت میکنند نه از قوت علمی اونها.

          • اقای سهیل دقیقا حق با شماست بقیه هم یا به کلمات استفاده شده ایراد میگیرند و یا رویا پردازی میکنند.

            این کسایی هم دارند کامنت میزارند که فلان اینجوری بود و اون اینجوری بود کلا اطلاعات تاریخی و عقایدی و فقهی ندارند فقط یه چیزی رو شنیدن  و دارند مثل بلبل با یه کمی اضافات تکرار میکنند همین حرفایی که اقایون و خانم ها تکرار میکنند میتونی توی صد ها سایت دیگه که بر ضد اسلام و ارزش های ان فعالیت میکنند ببینید.

             

  8. مدیر سایت

    کاش همین تذکر را به کسانی که ضد اسلام می نویسند، نیز می دادید که من بعید می دونم. فقط ما باید مراقب اتحاد باشیم

  9. ابوبکر بغدادی و دیگر داعشی ها محصول موساد و یهودیان صهیونیست هست مدرکش ادوارد اسنودن سرچ کنید دو سه هفته پیش افشا کرده بود .کوروش بزرگ شده هم محصول یهودیان صهیونیست هست مدرکش شیمون پرس رییس جمهور اسراییل که گفت اولین صهیونیست جهان کوروش بوده باز هم سرچ کنید تا بفهمید منبع فساد کجاست.

  10. بنظر منم بعضیها مثل مهتاب زرتشتی هستند ک با لباس مسلمان و شیعه وارد شدند و التماس میکنن که بحث با زرتشتیها نکنید
    تاچند سال پیش که مسلمونها وارد میدان نشده بودند همین زرتشتیها خیلی بلبلی میخوندند و اعتقادات مسلمانهارو زیر سوال میبردند اما حالا که رشدعلمی مردم بالا رفته به التماس افتادند که چرا وحدت ملی رو بهم می زنید!!!!

    • دوست عزیز اوردن ۲ ایه قران که جوابی برای ان ندارید دلیل مسلمان نبودن من نیست بلکه شما دوستانی که پاسخ نظر مودبانه من را با تهمت وتوهینهای این شکلی میدهید باید در اسلام خود بیشتر تامل کنید. جالبست که دوستان مدعی بحث علمی و بیسوادی مخالفان هم هستند. اگر جواب ندارید ویا عمل به نص قران برایتان سختست لااقل تهمت نزنید. در ضمن شیوه جوابگویی بحث شما التماس کردن نمی خواهد کافیست عین خودتان دهان را باز وچشم را بست! اما این روش اسلام نیست.حضرت علی یاران خود را حتی از توهین به دشمنان در میدان جنگ هم باز می دارد. بله برادر مسلمان بودن خیلی خیلی سختت سعه صدر می خواهد ان هم زیاد!

    • آقای احمد این شمایید که با کارتون دین ومذهب شیعه رو زیر سوال بردید وبالباس مسلمانی و نقاب افراط گراییتون پایه های دین رو متزلزل کردید ودین رو مخرب کردید متاسفم براتون من هرگز به امثال تو التماس نکردم حالا معنی کامنتم رو نگرفتی جای تاسف داره . شما کلا مغذت اروره

  11. دوست عزیز نظر من جواب این حرف شما بود که فرمودید کدام بحران متوجه ماست.بعد هم اگر به نظرات خودتان و من نگاه کنید خواهید دید که من نمی خواهم به کسی ضربه! بزنم.در ضمن احتمالا بنگی!خطاب کردن بقیه نتنها توهین نیست بلکه عمل دقیق یک مسلمان تمام عیارست. عزیز من اگر امروز این اتشها بجان ملل مسلمان افتاده فقط وفقط علتش تفرقه است وبس. اینکه دشمنمان را اشتباه گرفتیم. ضربه را از جای دیگر می خوریم و بجای دفع ان و اتحاد علیه ان بین خودمان دعوا راه میافتد. برای دشمن هم چه چیز بهتر از این! در ضمن نفهمیدم کدام زرتشتی با ما می جنگد که شما برای ان به قران استناد میکنید.اگر منظورتان از جنگ همین بحثهاست که عرض کردم چه بپسندید وچه نه دستور قران همانست که گفتم. اگر غیر اینست دلیل قرانی بیاورید.کاری که هرگز نخواهید کردچون قران خوبست تا جاییکه هم نظر ما باشد!

  12. اقای فاطمی لطفن نظرات سهیل رو ثبت نکنید خیلی داره توهین میکنه این آقا اصلن حالت طبیعی نداره یا مواد مصرف میکنه یا از نظر روحی روانی نا متعادل تشریف دارن…کاملن مشخصه ایشون یه تخم تازی تاریخ انقضا گذشته هستن…

    • اقای بابک فعلا که از نحوه ی سخنرانی شما مشخصه که از حالت طبیعی خارج شدید ضمنا استفاده از مواد مخدر و افیون هم در ایران ما قبل اسلام توسط گذشتگان شما که نمیخوام اسمشون رو بیارم توصیه و مصرف میشده و از اونجایی هم که جنابعالی مثل گذشتگان خودتون گویا به علوم غریبه و رمالی تسلط دارین و بنده رو ندیده از تخم تازی تاریخ انقضا گذشته معرفی میکنید که اگر شما اینجور فکر میکنید من افتخار میکنم و شما از این اتفاق عصبانی باشین .اگر به فهرست مصرف مواد مخدر در ویکی پدیا نگاهی بندازین میبینید که ایران همراه دیگر کشورهای فارسی زبان متاسفانه در راس جدول قرار دارن و این ریشه تاریخی داره . دیگر نصیحت ها مثل گفتار نیک و … مورد توجه قرار نگرفته ولی مصرف مواد هنوز ادامه داره . جالب این که کشورهای عربستان و قطر در ردیف اخرین کشورها در مصرف قرار دارن .بله تازیان و من هم که طبق گفته شما از اون ها هستم علاقه ای به مصرف مواد نداریم .

      • اگر شما تخم تازی ندارین پس چرا هی سعی دارید ایران رو بکوبونید شما نه ایرانی هستین آقا  سهیل نه مسلمان و شاید از منطق تون هم استفاده نمی کنید اینقدم مجوس مجوس نکنین حقتونه شما رو از ایران بیرون کنن تا برید پیش همون عربک ها تا وقتی شما رو تحقیر کنن برای دفاع از ملیت ایرانی خودتون چی می گید اونا کلا به شیعیان میگن مجوس من موندم شما اگه با عرب ها روبرو بشید و اونا به تحقیر و توهین ملیت ایرانی تون بپردازن شما چی دارید که بگید به شما ها عربزده های خود فروخته میگن
         

  13. اقای امیرشاهی برادر من! من مسلمانم وقتی اینهمه بداخلاقی و توهین رو تو این سایت از طرف هم دینهام میبینم و میبینم که در نهایت به اسم اسلام تموم میشه به کی باید تذکر بدم. توهین هم نمیکنم و سعی میکنم مودب باشم. اگر فکر میکنید حرفم در عزیزان زرتشتی اثر میکنه باشه چشم. ولی دغدغه من دینمه که داره این وسط به بدترین شکل نمایندگی میشه. گیرم کسی به مقدسات ما جسارت کرد عمل متقابل مسیله رو حل میکنه؟ اگه حل میکرد که حالا اینطور با هم حرف نمیزدیم برادر. بعلاوه اگه رفتار ما کپی بقیه باشه دیگه چی از بهتر بودن دین ما. مطمین باش ادیان رو از روی رفتار پیروانش قضاوت میکنند نه از قوت علمی اونها.

  14. سهیل جان لازم نیست که شما فقیه باشی یا ادعای نمایندگی مسلمانان را داشته باشی وقتی به عنوان مسلمان نظر میدهی بحساب مسلمانها گذاشته میشود. مگر خود شما به بهانه نظرات توهین امیز و عیر منطقی برخی زرتشتیان و طرفداران ایران باستان انها را بیسواد و بی منطق نمیدانی؟ حرف اصلی من اینست وگرنه نه قصد اظهار فضل دارم و نه وقتش را و نه فایده ای در چنین بحثهایی میبینم زیرا برایم ثابت شده که دوستان مدعی دفاع اینچنینی از اسلام حتی به قران اهمیتی در بحثشان نمیدهند و مهم برایشان فقط اثبات نظر شخصیشان است. هدف من اینست که در حد توانم سعی کنم نگاه مفاوتی از اسلام ارایه کنم تا نگویند همه مسلمانها یک جورند و اثبات هم کرده ام که قران اصلا مخالف این روش دفاع از اسلامست. خلاصه امر بمعروف میکنم نتیجه را هم بخدا وا میگذارم.

  15. اقای اریایی شما در مورد بنده به افراط قضاوت میکنید بنده توهین کردم قبول و به خودم هم ربط داره . شما به اقای فاطمی هم اتهام زدید که فلان کارو میکنید و … اگر به نظرات دو سه روز قبل خودتون نگاه کنید متوجه میشید یعنی مشکل شما با کل سایت هست و خیلی از حرف هارو توهین بحساب میارین اما باطرف مقابل کاملا برعکس عمل میکنید

  16. اول اینکه به نظر من این موضوع در این سایت فقط موجب تفرقه میشه، واگر حذف بشه بهتره، باید همان افکار و عقاید مورد بحث قرار بگیره چون حقیقت روشنه، ولی مهتاب خانم انگار شیعه رو جدای از اسلام میدونه!! همه ی مسلمانان و شیعیان جهان در هر جای دنیا که هستند برادر همند.ولی این بابک چقدر بی تربیته، خیلی بدم اومد

  17. دوستان مباحث رو به عنوان یک بی طرف دنبال کردم

    موردی که بنظرم رسید اینه که توی قرآن کریم آیه داریم که وقتی  موسی (ع) قرار است به سمت فرعون برود و او را ارشاد کند خداوند به اون  میفرماید به سوی فرعون برو و اورا به راه پروردگارت با حکمت و موعظه نیکو دعوت کن و با اون مجادله احسن(بدور از کشمکش و با ادله و با اخلاق) رفتار کن (نحل – ۱۲۵) – دقت کنید حتی در مواجهه با فرعون که شاید در طول تاریخ بشر از ظالم ترین افراد بوده اینطور توصیه شده!

    از طرف دیگه اینکه حتی بپذیریم دین زرتشت (اگر دین باشد و مسلک نباشد)، دینی با تمام اون موارد مثبت که گفته میشه باشه عقل انسان میگه شما بین خوب و عالی .. عالی رو برگزین  و این  کامل شدن هر دین نسبت به دین قبلی سنت خدا در معرفی ادیانش در هدایت بشریت بود .

    از طرف دیگه ما نباید رفتار به اصطلاح پیروان یک دین رو به حساب اصل اون بگذاریم

    با تشکر

  18. چه قیاس خودخواهانه ای ، انتظار داشتید از جمعیت صد هزار نفری اقلیت کوچک زرتشتیان ، جملگی اعم از زنان و کودکان و پیرمردان و جوانان، خود را سپر بلای جاه طلبیهای خمینی و رفسنجانی میکردند ؟ اگر ارتش صدام را تشویق به کودتا بر علیه صدام نمیکردید و مردم عراق را تحریک به گفتن الله اکبر بر پشت بامها نمیکردید ، جنگی هم شروع نمیشد ؟ بعد از ۲ سال هم که حاضر به پذیزش صلح بین ۲ کشور مسلمان نبودید.
    تازه میخواستید که سر جنگ را هم با سعودیا باز کنید و رهبرتان مدام سران حجاز را مشرک و نوکر آمریکا میخواند تا اینکه آنها هم در سال ۶۶ کمر به قتل زائرین ایرانی زدند.
    پس خواهشأ تا زمانی که به چپاول ثروت ملی و تخریب فرهنگ ایران زمین و ترویج دروغ اشتغال دارید ، دم از ایران دوستی نزنید که ایران به امثال شماها تعلق ندارد.

    • مدیر سایت

      دوست عزیز
      اولا جمعیت زرتشتیان صدهزار نفر نیست بلکه حدود سی هزار نفره اما از بسیاری از روستاهای کوچک هم کمتر شهید دادند: http://www.raherasti.ir/1802/ 
      ثانیا اگر شما از امام خمینی شناخت درستی داشتی او را جاه طلب نمی شمردی. در طول تاریخ ایران همه ی کسانی که حکومتی را تاسیس کردند، طوری برنامه ریزی کردند که پس از خودشان پسرشان حکومت را در دست گیرد غیر از امام خمینی
      http://www.raherasti.ir/6432
      ثالثاادعاهای شما در مورد شروع جنگ را اولین بار می شنوم اما آنچه مسلم است صدام در آغاز جنگ رسما اعلام کرد که می خواهد نبرد قادسیه را تکرار کند و دست کم قسمتی از خاک ایران را ضمیمه ی عراق کند و ایران دوستی اقتضای شرکت در جنگ را داشت
      رابعا صدام دو سال به جان و مال ما تجاوز کرد و آسیبهای جدی به ما زد. در اوضاعی که ما قدرت داشتیم حقمان را بگیریم، آیا صلح با او قابل قبول بود که دوباره خود او یا دیگران به ما حمله کنند؟

  19. http://s6.uplod.ir/i/00578/q0p6szfatox5.png

    لطفا به این لینک برید و عکسی را مشاهده و ببینید چه کسانی از گل نبشته ی کوروش حمایت میکنند و ان را ترویج میدهند .پس کمی هوشیار باشید

  20. شما می گویید : ایران اسلامی ، مگر زرتشتیان مسلمانند که برای دفاع از " ایران اسلامی " داوطلب جنگ بشوند ؟!!

    • مدیر سایت

      پس شعار جانم فدای ایران که این همه سینه چاک می دید واسه چیه؟ در شعارهاتون هیچ قید و شرطی رو واسه این جان فدایی ذکر نمی کنید

      • اگر شعار جانم فدای ایران را از انجمن زرتشتیان که تنها بلندگوی زرتشتیان است شنیده اید پس بدانید که دروغ می گویند و دروغگو زرتشتی نیست 

  21. در اینکه شعارهای نژاد پرستان فاقد ارزش هست که شکی نیست ! اصلا کیا این شعارهارو میدن ؟؟ یه مشت بیکار و عقده ای که جز  گستاخی و توهین به اسلام و زدن حرف های مفت و توهمات چیزی ندارن بگن . اگر همین ایران ایران رو هم نگن که هیچ. 

    درباره زرتشتیان هم در نجنگیدن سابقه دار هستن مثال  جنگ با  اعراب . اعرابی که بسیاریشون پیاده بودن و تعدادشون شاید به زور ثلث و خمس سپاهیان زرتشتیان نمیشدن با سپاه فیل سوار و مسلح و مجهز و زره پوش شاهنشاهی ساسانی عاقبت پیروزی برای اعراب بود .گویا بیشتر علاقه داشتن تجاوز کنن به مسیحیان  روم وارامنه و اون نواحی …

    اینکه کسی برای کشورش نجنگه بسیار عجیبه چون از و کافر و یهودی و مسلمان و اروپایی و چینی و آمریکایی و فلسطینی و اسرائیلی و ویتنامی و کره ای و… همه برای کشورشون میجنگن چه درست و یا غلط میجنگن

    توجیه کردن اینکه زرتشتیان و نزدیکانشون با توجه به اون همه بدمستی کردن و خودزنی برای ایران و  فارس و پارس و آریا و جمشید(که همش الکی هست )  از یهودی ها و افغانی ها و عراقی ها و… خیلی کمتر شهید دارن کار درستی نیست .

    آمریکایی ها برای کره جنوبی جنگیدن و کشته های بیشمار دادن  بعد انتظار اینکه زرتشتیان برای ایران بجنگن انتظار زیادیه ؟؟؟

     

  22. شهید دکتر چمران: وقتی شیپور جنگ نواخته شود ، مرد از نامرد شناخته می شود .

    خداوند ایشون رو در اعلی علیین با شهدای کربلا محشور کنه که حتما همین هم شده ایشون نه نژاد پرست بودن نه فروهر به گردن مینداختن نه عرب و عجم میکردن اتفاقا اول به داد و کمک تازی های مقیم لبنان رسیدن و چه فداکاری ها که نکردن و بعد با اون موقعیت علمی تمام زندگیشون رو وقف دین و مسلمانان و بلاد اسلام منجمله ایران کردن و شهید شدن .

    دین مقدس اسلام چنین انسان های بزرگی تربیت میکنه که به انسانیت اهمیت میدن نه به عرب و فارس وشمال و جنوب  …. و اینها هستن که کار های بزرگ انجام میدن نه اونایی که از زیر پتو به کوروش افتخار میکنن و به  تازی ها فحاشی میکنن وایران ایران و وطن وطن  میکنن که انگار در دنیا فقط اینا وطن دارن

     

  23. چه تفاوتیست میان شهید داوطلب و شهید سرباز وظیفه؟!
    خخخخخخ…خیییییلی جالبه بخدا!!ما که شهید مفقود الاثر دادیم و دیگر عزیزانی که شهید دادند در نهایت بزرگواری به چیزی اعتراض نمیکند و از کسی هیچ انتظاری ندارند!سپس با کمال تعجب!یه عده ای که مشخص نیست هویتشان که اصلاً ایرانی هستند یا که خیر!هیییی دم از شهید دکتر چمران و شهدا دفاع مقدس و شهادت میزنند!!!بله،منظورم با اونایی که دیگران رو به خط مقدم وجبهه فرا میخوندن ولی خودشان او پشت مشتااااای جبهه!رزمنده ها را به اسم قران و اسلام به دلاوری و شهادت و حوری بهشتی نوید میدادند که خودشون هیییییییییچ بویی از اینگونه سخنان نبرده بودند!این عده متاسفانه باید بسییییار «خجالت» بکشند از پیش کشیدن این حرفها!میدونید چراا؟!چووون با پیش کشیدن این حرفها بیشتر ابروی نداشته خودشونو میبرند و هر چه بیشتر رسوا تر میشن از فداکاری!نکردنشون…!

    سخن پایانی:دوستان عزیزم.این رو بدانید که «خانواده های شهدای واقعی» هیییچگونه ناراحتی و دلخوری و انتظاری از یکایک مردم ندارند چه زرتشتی چه مسیحی و چه سنی…،و اینهایی هم که دارند اعتراض به کم کاری کردن دیگر اقشار مردم و در جنگ میکنند شاید دارن احساس گناه شدیدی میکنن!!! یا باز هم طلبی چیزی دارند از مردم!!!و یا اصلا ً جزء بدنه مردم نیستند واقعاً…نمیدونم!(از رو که نمیرن)!!!ولی یک چیز رو میدونم که صرفاً مردم عادی بودند که جنگ رو با تمام سختیهایش…به خوبیه هر چه تمامتر به ثمر رسانند نه انانی که با اسم دین مبین!خود و عصمتشان را از عام مردم به کل جدا میدانستند!پس بهترین کار اینه که این عده عملاً سکوت اختیار کنند خواهشاً و یا در غیر اینصورت«رو سیاهی بر روی ذغالشان خیلی میماند»!چون من درد ودلهای فراوانی دارم برای «رسوا»کردن این افراد. پس نگذارید دهانم بیشتر از این باز بشششه…دیگه هم به این سخنان پوچ و تو خالی و عوام فریبانه اصلاً اهمیتی ندید لطفاً.بذارید بازم بگن…!بدرود

  24. با سلام خدمت عزیزان.من تمام نظرات شماراخواندم و ازبرخی سخنان نابجا متأسف شدم. لطفآ همه مطالب من را بخوانید ودرآخرنظرتان رابگوئید.

    مورد۱-مدیرسایت پرسیدند: آیا زرتشتیان دوشهید داوطلب درجنگ باعراق داشتند؟

    از زبان مرحوم پدربزرگم که ۸ سال جنگید و شیمیایی شد می گویم که گفت:درجبهه غرب می جنگیدم وتوی سنگرهایی که بودم می دیدم کرد-فارس-شیعه-سنی-زردشتی-مسیحی وحتی اهل حق(یارستان) می جنگیدند وشهید می شدند.

    حال سؤال اینجاست که چرا نامی ازمذهب این شهداء نیست واگرهم باشد کم است؟!

    جواب: آنها به خاطربرخی افراطیون مذهب خود راپنهان می کردند ومی گفتند: مسلمانیم تا مبادا درجبهه حق علیه باطل بین خودیها جنگ دینی  وتفرقه رخ دهد و ازدشمن شکست بخورند،ازطرفی دشمن هم به خاطرمذهب بین اسیران ایرانی تفرقه ایجاد نکند وتبعیض قائل نشود واین وسط دل عده ای  از اسیران نسوزد. آنها نمی گفتند شیعه وسنی یا زرتشتی ومسیحی بلکه یک صداویک پارچه به فکردفاع اززنان وکودکان و مرزوبوم ایران بودند.

    مورد۲- درمورد مجوس باید بگویم به معنای نجس است. مرحوم پدربزرگم گفت: درجنگ آمریکا باعراق وقتی رفتم به مجروحین عراقی درکرمانشاه خون اهداء کنم، طرف عراقی من گفت: لالا،ایرانی مجوس. یعنی ایرانیها را کافرونجس می دانستند و دم مرگ هم حاظربه گرفتن خون ازما نبودند. مجوس معنی دومی هم دارد امابیشتردرمعنای نجس به کارمی رود.

    مورد۳- اما درباره مدارک ارائه شده ازطرف سهیل که با استناد به شیمون پرس-آقای ادوارداسنودن و سخنان رئیس جمهوراسرائیل مبنی براولین صهیون جهان بودن کوروش ومحصول یهودی بودن او و… .بایدبگویم که: خوداین افراد یهودی واقعی نیستند ویهودی کابالیست یا همان شیطان پرستان فراماسونری هستند که تمام شبکه های تلوزیونی-روزنامه ها -ماهواره و… اقتصاد دنیا و اکثررهبران دنیا ساخته و پرداخته آنها وتحت کنترل آنهاهستند.درلباسهای مختلف دینی وغیردینی مردم رابازی می دهندوبه همه ادیان توهین می کنندوپیروان ادیان مختلف رابه جان هم می اندازند تابه هدف خود(نظم نوین جهانی یا جهان سکولار) وخالی ازدین وبراساس امیال شیطانی دست یابند. آنها همه حقیقت را نمی گویند و دروغ می گویند و اسنادی که ازطرف سهیل ارائه شد همگی ازشیطان پرستان فراماسونی دستورگرفته اندوخواسته آنهارامی گویند نه واقعیت را.

    واقعیت این است که کوروش همان کوروش بزرگ است.اویک پادشاه عادل و یکتاپرست بود نه یک مردوک.  چرا؟چون او اولین منشورحقوق بشررا ارائه کردودرامپراطوری وی همه ادیان محترم بودند.اوبشردوست بود.درقرآن به نیکی ازاو یاد شده و نامش ذوالقرنین است.اسنادتاریخی نشان می دهد در زمان او مهد کودک بودوزنان حقوق داشتند وجنگ وجود نداشت،اگر جنگی بود برعلیه دشمن مشترک بود.

    مورد۴- اما درمورد زردشتی بودن یکی ازکاربران وبنگی بودن زردشتیان باید بگویم که ۱- تاخودت باچشم خودت ندیدی و سند معتبروشاهدعادل نداشته باشی نباید بگویی فلانی زرتشتی است چون درغیراین صورت این یک تهمت است ودراسلام جزء گناهان کبیره است.  2- بنگ یکی ازانواع مواد مخدراست که با سایرمواد مخدردرتمام افراد جامعه بامذاهب گوناگون نفوذ کرده واختصاص دادن آن به زردشتیان نادرست است.جالب است بدانید مخدرشیشه مختص جوانان ایرانی تولیدوعرضه می شود وفقط درایران است.اتفاقآ دست برخی مسئولین درکاراست که احتمالآفراماسونی شیطان پرست هستند واخیرآ دست یکی ازآنها روشد و در روزنامه ها چاپ شد.

    مورد۵- موردآخراینکه درمورد چیزی که به آن علم ندارید قضاوت نکنید. به جای تفرقه بیندازوحکومت کن انگلیسی-فراماسونری شیطان پرست به فکراتحادهمه ادیان باشیدکه دین مبین اسلام و مقام معظم رهبری برآن تأکید کردند.

    دنیا درحال فروپاشی است تا نظم نوین جهانی(سکولار) یا دنیای خالی از دین تشکیل شود و شما همچنان درخوابید.

    سخن پایانی: پیامبراکرم(ص) به مولاعلی(ع) فرمود: ای علی آنچه برخود ناپسند می دانی بردیگران نیز ناپسند دان.

    قبـل ازپیامبراسلام

    حضرت زرتشت (ع)فرمود: رفتارکن با دیگران همانطوری که توقع داری دیگران با تو رفتار کنند.

    امام صادق (ع)فرمود: ای گروه شیعیان!شما منسوب به ما هستید.پس مایه زینت ما باشید،ومایه زشتی (بدنامی) ما نباشید.

    حضرت مهدی(عج)فرمود: شیعیان ما به اندازه آب خوردنی،مارانمی خواهند،اگربخواهند دعا می کنند و فرج ما می رسد.(دریک تشرف به حاج محمدعلی فشندی گفته می شود وایشان ازحضرتش نقل می کند)

     یعنی اگرفقط شیعه ها تلاش کنند حضرت ظهورمی کند.

    به نظرشماعزیزان این جدالهای درونی وتفرقه که بین همه پیروان مذاهب الهی به وجودآمده و می آید به نفع یهودیان کابالیست شیطان پرست یا فراماسونها (به اصطلاح طبقه ممتاز یاحاکم) است  یــا  به نفع ظهورحضرت مهدی(عج) یا سوشیانس یا مهمیدآخر که با ظهورش صلح-عدالت وآرامش و… برای مردم به ارمغان می آورد؟؟!!!

                 داریم به کجا می رویم؟؟             خودتان قضاوت کنید.                                 باتشکر

    • مدیر سایت

      لطفا کوتاه بنویسید. از شرایط این سایت کامنت های کوتاهه

    • گویا اقای ف.ا بیشتر این مطالبو به من دادنو و منظورشون درباره حرفای من بوده و  من جواب ندادم
      جناب امید بنده اینجا حرف حق نمیبینم

      آقای ف.ا نمیدونم در کدوم جهنمی نوشته که مجوس یعنی نجس ؟؟تعجب میکنم شما که اهل حدیث هستین و معلوم نیست یک دونه از این احادیثی که گفتین  درست هست یا نه نمیدونید واژه مجوس در قران اومده و اصلا به معنا کذایی که شما گفتین نیست! من به معنای واقعی کلمه کار دارم نه به گفته های چهارتا عرب نژادپرست خدانشناس

      چطور مثلا یهودیان و ارامنه  دین خودشون رو در جنگ پنهان نکردن و شهداشونچندین برابر زرتشتیان هست ؟؟

      در مورد بنگ هم درباره ی بنگ گشتاسبی تحقیق کنید میفهمید که بدبختانه استفاده از افیون و این پلیدی ها ریشه در تاریخ ما داره و ارثیه گذشتگان بوده

      متاسفانه زرتشتیان و طرفدارانشون بیشرین بی ادبی هارو به بزرگان و مقدسات اسلامی میکنن هیچ مذهب و فرقه ای نه مسیحی نه یهودی نه حتی بهایی ها و…. هیچ کدوم به اندازه زرتشتی ها به اسلام بی تربیتی نمیکنند . اصلااساس  تبلیغات زرتشتیان اهانت به ساحت مقدس دین اسلام هست  دادن جواب بی ادبی هایشان تفرقه افکنی نیست.

       

      • اقای سهیل گرامی.با عرض پوزش میشه بفرمایید تا به حالا کدام زرتشتی بوده که به دین مبینتان!!!!!توهین و ان را تخریب کرده است؟لطفاً و خواهشاً نام ببرید.

        ایا این وبسایتهای که بر ضد دین مبین!!!! اسلام فعالیت میکنند زرتشتی هستند اساساً؟؟؟!!!

  25. کوتاه چی بنویسه حرف حق رو گفته نمیتونی جواب بدی میگی کوتاه بنویس .

    شما حرف مفت میزنی 

    شما ایرانی نیستی یه ……  هستی .

     

  26. سلام آقاسهیل.

    ۱- درمورداحادیث بایدبگم درسته این هم منابع: تحف العقول/درسفارش پیامبر (ص) به علی (ع) – صفات شیعه شیخ صدوق – حکایات کتاب عبقری الحسان – آشنایی با امام عصر(عج) ص۷۱ و ص۷۲

    ۲- درمورد مجوس باید بگویم سخنانم راکامل نخواندید ودقت نکردید.من درپایان این بخش گفتم مجوس معنی دومی هم دارد اما درفرهنگ عامه اعراب به معنی نجس بکارمی رود. درضمن قرآن هم بلدیم ولطفآ ازتهمت نابلد بودن من عذرخواهی کنید. درقرآن واژه مجوس فقط یکباردرسوره حج آیه ۱۷ آمده ولیکن درآیه دیگری به طورصریح ازمجوس نام نبرده اما شأن نزول آن درباره مجوس می باشد که سوره مائده آیه ۱۰۴ می باشد.

    ازطرفی گفتید معنای واقعی کلمه رامی خواهید؛این هم معنای واقعی: منظورازمجوس (مغوس= مغ) ، پیروان آئین مهریا میترا است که دین اقوام آریایی بوده وقدمت آن به پیش از زردشت بازمی گردد.دقت کنید به پیش از زردشت بازمی گردد. مجوس معرب کلمه پارسی مگوش ومگو(پارسی باستان) است ودرحال حاظرمغ می گویند.

    علامه طباطبایی درچند جای تفسیرالمیزان مجوسیان را اهل کتاب وقوم معروفی (مغان؟) دانسته که به زردشت (ع) گرویدند. یعنی دین زردشت و مجوس دو دین یا آئین جدا هستند و هردو هم جزء اهل کتاب هستند.

    ۳- درموردپنهان کردن دین،بازمتوجه عرض بنده نشدید.من منظورم تمام اقلیتها بود که دین خودراپنهان کردند تا دربین نیروی خودی تفرقه ایجاد نشود ودشمن هم تبعیض قائل نشود

    ۴ – درمورد بنگ هم بایدبگویم امروز نوعی مواد مخدراست ومربوط به دیروز وارثیه گذشتگان نیست زیرابنگ یامنگ دراصل نوعی مایع است که همان انگبین است.درایران باستان درپزشکی ومراسم مذهبی استفاده می شده ومایع آن (بنگاب) رامانند چای می نوشیدند آن درمداوای حرقه البول به کارمی رفته است. دراوستا به نام بنگهه ودرسانسکریت به نام بهنگاه و در گزارش پهلوی به منگ برگردانیده شده است.

    [خانم دکترآموزگاردرتوضیح منگ گشتاسبی آوردند: این صفت اشاره به خوردن همین مایع توسط گشتاسب دارد چنانکه درکتاب هفتم دینکرد،فصل ۴،بندهای ۸۳ الی ۸۷ و فصل ۴۷ روایات پهلوی آمده است.  منبع: (..ارداویزارنامه – فصل ۲ – بند ۱۵) .

    امروزه گیاهی را که زردشتیان درمراسم هوم افشری به کار می برند،گونه ای ازگیاه افدرا تشخیص داده اند که بن مایه دارویی به نام افدرین ازآن گرفته می شود.افدرا دردؤز پائین (حدود ۳ مول) خاصیت ضدافسردگی و در دؤز بالاترخاصیت شادی آوردارد.عصاره این گیاه ازدایره مشروبات الکلی خارج است.درطب سنتی چین بانام ماهوآنگ از آن استفاده می شود.

    ۵- درمورد بی حرمتی زردشتیان: اولأعرض کردم که دشمنان دارند درلباس دین همه ادیان را به جان هم می اندازند تا کارخود را پیش ببرند.  دومأ اگر راست می گوئید اسامی این سایت ها ونشانی آنها را بگوئید. ضمنأ خیانت و بی حرمتی از زردشتیان ندیدیم . شخص بنده با آنها ازنزدیک دیدارداشتم و همسایه ما بودند. ولی ما شیعیان و حتی اهل تسنن به آنها بی حرمتی کردیم وبه آنها انگ کفرو گاو پرستی وآتش پرستی و…  زده ایم وحتی دیدم غذا ولباسهای آنها رادور ریختند وغسل کردند.درصورتی که بودائیها گاوپرستند و با ادرار گاو غسل می کنند نه زردشتیان – زردشتیها آتش راستایش نمی کنند وخدارامی پرستند  وآتش را محترم می دارندمثل ما که نان را محترم می داریم و اگربرزمین افتاده باشد خم می شویم و آنرا در گوشه ای می گذاریم که زیر پا له نشود و کفران نعمت نکنیم. دیگربی حرمتی نکنید.

    آقای سهیل محترم امیدوارم قانع شده باشید.برای اطلاع بیشتربه منابعی که گفتم مراجعه بفرمائید.درغیراین صورت به ایمیل بنده مراجعه کنیدتابیشترصحبت کنیم.توضیح کاملتردارم اماطبق گغته مدیرمحترم سایت باید کوتاه بنویسم.

    مدیرمحترم سایت با عرض پوزش ازاین بیشترنتوانستم خلاصه بنویسم.

     

     

     

  27. آقای مدیر شما با این نوشته هاتون دارید تفرقه میندازین…یادمون باشه ما قبل ازاینکه مسلمون و زرتشتی و مسیحی و…باشیم ایرانییم

  28. مگه اونهایی که میرفتند جنگ مذهبشون ازشون سوال میشد یا اگر شهید میشدندمیگفتند چه مذهبی داشت وبراساس مذهب جنگ شددرجنگ فقط ایرانی وعراقی مهم بود( البته ناگفته نماند برادران مسلمانمان که ایرانی بودندوشیعه به ملتشان خیانت کرده بودندوبرادران سنی مان به رهبری صدام در عراق به امید بهشت حمله کرده بودند)سوال من از شما این است در این مدت جنگ سربازی اجباری برای تمام ادیان بود اگر کسی زردشتی بود در جنگ اعزامش نمیکردند جنگ ایران وعراق ۸سال طول کشید ایا دراین مدت هیچ سربازی از زردشت نوبت سربازی اجباریش نبودیا اگه رفت شهید نشد این هم یکی از حرفهای بوده که توهین به این اقلیت می باشدوبا عقل هیج جور درنمیادچون تحت هیچ شرایطی نمی توان گفت اونها در جنگ حضور نداشتند

  29. برادر اگر ماکه مسلمانیم واقعا مسلمان بودیم امام زمانمان ظهور میکرد هیچ گاه علی و امامانمان به جرم اعتقاد کسی به او توهین نمیکردند

  30. جانم فدای ایران و رهبر

    به نام نامی یزدان

    شیطون به شیطونیش و اهریمنیش دست از سر مرده برداشته چرا شما دست بر نمیدارید???اقای مدیر سایت ایا اگر شما خوتون زمان جنگ بودید میرفتید جنگ???ایا براتون مهم بود ایران???من از حرفهای شما فهمیدم که شما کاری رو دارید انجام میدین که ستون پنجمهای زمان جنگ انجام میدادند شما دارید تفرقه در بین ایرانیا میندازید.ما همه ایرانی هستیم چه زرتشتی چه مسلمان چه دیگر ادیان برادری دربین ما به دین و ادیان نیست انسانیت پاک ترین دین است.که شما چیزی بجز دروغ و تفرقه و دو بهم زنی چیزی برای ایرانیان ندارید و من مطمعنم که شما ایرانی نیستید.رهبر معظم انقلاب ما مارو امر با معاشرت نکردن با شما و امسال شما کرده که چیزی غیر نابودی ندارید برای ما.جناب مدیر گروه همه چیزو میشه درست کرد الا ذات خراب که شما از جمله همینها هستید.مردم ایران اگاه باشید که بعضیها دنبال تفرقه در بین ما هستند.امید وارم بخاطر واقعیت ها پستم پاک نشود

    • مدیر سایت

      من زمان جنگ بودم و به جبهه هم رفتم

      اتحاد و وطن دوستی اقتضا می کرد زرتشتی ها در جنگ با عربهایی که میخواستند خاک ایران را بگیرند، کوتاهی نکنند

      • جانم فدای ایران و رهبر

        جناب مدیر سایت چه سودی میبری که بین ایرانیان تفرقه بندازی.شما جبهه نرفتید و حتی تا بحال از خاک انجا هم گذر نکردید کسی که جبهه رفته دنبال تفرقه و خراب کردن مملکت نیس چون خودش جونشو بخطر انداخته تا مملکتمون اسیب نبینه شما و کسایی که از شما دارن پشتیبانی میکنن واسه خرابی مملکتمون امدن شاید شما در جبهه بوده باشین اما صد در صد ستون پنجم بودین و خون جوانانمونو به بیگانه میفروختید

  31. زرتشتیان ایران همواره مورد اذیت و آزار هم‌وطنان مسلمان خود قرار داشته‌اند. به غیر از برخوردار بودن از حق و حقوق کمتر در قانون اسلامی، در زندگی روزمره هم آن‌ها را ناچار کرده‌بودند تا لباس جدایی بپوشند تا بتوان آن‌ها را از دیگران تشخیص داد. مانند اقلیت‌های دیگر به زرتشتیان نیز در ایران اجازه سوار شدن بر اسب داده نمی‌شد، زیرا اسب‌سواری نشانه ثروت و اشرافیت بود و به زرتشتیان تنها اجازه داده می‌شد سوار خر بشوند.

    صفویان در زمان خود گروه‌های مختلفی از زرتشتیان را به اجبار مسلمان کردند و با حمله افغان این روند شدت گرفت. گزارش جهانگردان اروپایی که در دوره‌های مختلف از ایران دیدار کرده‌اند بیانگر این است که زرتشتیان در ایران در بدبختی و فقر زیادی زندگی می‌کردند.
    در اوایل سده بیستم روشنفکران زرتشتی در پیشبرد جنبش مشروطه شرکت داشتند و در نخستین مجلس ایران که در سال ۱۹۰۶ تشکیل شد دارای نماینده شدند.
    با برآمدن رضا شاه پهلوی، احترام به میراث زرتشتی ایران نیز بخشی از ایدئولوژی ملی‌گرایی دولتی شد و در همان سال‌ها نیز افزایش قیمت زمین‌های روستایی باعث بدرآمدن اقلیت زرتشتی از چنبره قفر و تهیدستی گشت.

    اما در زندگی روزانهٔ زرتشتیان، تبعیض توسط مسلمانان هم‌چنان ادامه یافت به طوری که یکی از آشنایان زرتشتی من در یزد از بیگاری کشیدن‌ها از پدرش از سوی مسلمانان در این دوره خبر می‌دهد و دیگران نیز از بسته بودن راه پیشرفت شغلی و کاری برای زرتشتیان گزارش می‌دهند.
    اما در کلیت خود، می‌توان گفت که وضعیت زرتشتیان در این دوره و در سراسر قرن بیستم از نظر آموزش، شهرنشینی و درآمد، رو به بهبود داشته‌است.
    آتشکده زرتشتیان یزد.انقلاب ۱۹۷۹ اما آزار و اذیت در جامعه را برای زرتشتیان، به خصوص در سال‌های اولیه پس از انقلاب، بازگرداند.
    آیت‌الله روح‌الله خمینی(ره)، رهبر روحانی این انقلاب، دین زرتشت را «فرقه‌ای کهنه» نامید و برای اشاره به پیروان این دین از عبارت‌هایی چون «آتش‌پرستان مرتجع» و «گبر» استفاده کرد.

    مسلمانان ایرانی که با این نطق‌ها گستاخ شده‌بودند به مصادره دارایی‌های زرتشتیان پرداخته و احترام ظاهری که جامعه در دوران پهلوی برای زرتشتیان قائل شده‌بود نیز به سرعت از میان رفت.

    • بسمه تعالی
      اقلیتهای دینی همیشه مورد احترام جمهوری اسلامی بوده اند. من سخنرانی های امام خمینی بعد از انقلاب را دقیقا خوانده ام چنین صحبتهایی درباره زرتشتیان نکرده اند.
      در قبل از انقلاب تا آنجایی که یادم است فقط سال ۴۲ و ۴۳ از باستانگرایی و زرتشتیگری پهلوی اول و دوم به شدت انتقاد می کردند و باز هم مستقیماً زرتشتیان را مورد خطاب قرار نمی دادند. درباره توضیح المسائل هم چنین تعبیرهایی ندیده ام

    • زرتشتیان ایران چراغ پیامبر ایران باستان رو تا امروز با هر جور و جفایی بوده زنده نگه داشتن وگرنه ما الان هیچ چیزی از حضرت زرتشت نداشتیم و تسلط اعراب بر ما خیلی بیشتر از این حرفها بود.
      زرتشتیان برخیشون به هند رفتن و اونجا هستن تا دینشون رو از دست تازیان حفظ ک حراست کنن.
      ظلمی که به زرتشتیان رفت به مسیحیان و یهودیان در ایران نرفت

  32. به نام خدا
    بهتر است دقیق تر بخوانید
    قبل از انثلاب :سخنرانی ایشان در تاریخ ۴آبان ۵۷ در نوفل لوشاتو
    بعد از انقلاب که بار ها و بارها گفته اند

    یک نمونه اش را مینویسم:
    شما ببینید چه جنایت بزرگى [است]، در تمام جنایتهایى که این مرد (محمد رضا شاه)کرده است؛ همۀ خیانتهایى که این مرد کرده است؛ از دادن نفت ما به خارج، از خراب کردن وضع زراعت ما، از خراب کردن فرهنگ ما، از دست دادن حیثیت نظام ما؛ همۀ اینها را یک طرف بگذارید، قضیۀ تغییر تاریخ را یک طرف. تغییر تاریخ اسلام به تاریخ گبرها را شما اگر در یک طرف ترازو بگذارید، خیانتهاى این آدم و جنایتهاى این آدم و همۀ چیزهاى دیگرى که از دست داده‏ایم ما به واسطۀ این [شخص]، در یک طرف بگذارید؛ این اهمیتش بیشتر است و گمان نکنید که اگر ملت مهلتش داده بود، همین [یک] قدم بود؛…،
    ……. تاکنون کسى پیدا نشده است که به اندازۀ شما به مذهب ما خدمت بکند! به مذهب زرتشتیها، آتش‏پرستها خدمت بکند!(صحیفه امام ج۴ ،ص۱۱۰)

    در ایران ما از آن طرف این آتش‏پرستهاى اطراف یزد و این حدود تقویت شدند، به‏طورى که همین گبرها به شاه کاغذ نوشتند ـ‏به حسب آن چیزى که در روزنامه‏ها بود‏ـ و از ایشان تشکر کردند و نوشتند که تاکنون کسى پیدا نشده است که به اندازۀ شما از مذهب ما تجلیل کند و پشتیبانى کند. این خدا خواست که ملت ما زود بیدار شد ولو دیر بود؛ ولى باز زود بیدار شد که نگذاشت دنبال کند این آدم این مقاصدى را که داشت ……

    ابتداى کار این بود که بعضِ آتشکده‏ها را تقویت کرد و تاریخ اسلام را عوض کرد به تاریخ گبرها؛ و خدا مى‏داند که این خیانت که این به اسلام کرد و این اهانت که به پیغمبر اکرم ـ‏صلى‏اللّه‏ علیه و آله‏‏ـ کرد، این خیلى جنایتش بالاتر از این کشتارهایى است که کرده است.
    کشتارها [را ]موازنه اگر بکنیم با این یک کارى که تغییر تاریخ رسمى اسلام را، نشانۀ توحید را، نشانۀ انسانیت را، این تبدیل کرد به این چیزهاى آتش‏پرست، به تاریخ آتش‏پرست، گبرها؛ از همۀ خیانتهایى که به ما کرده است، این بالاتر است……….

    و اگر این مشتى که ملت به دهن این زد که ملزم شد به اینکه تاریخ را دوباره برگرداند، تاریخ اسلام کند و تاریخ گبرها را کنار بگذارد، اگر این کار نشده بود، دنباله داشت این مسائل. اینها مى‏خواستند که اصل ورق را برگردانند به همان زمان قبل از پیغمبر اکرم؛ به همان زمان سلاطین گبرِ متعدىِ آدمکشِ قهار؛(صحیفه امام،ج۴ ،ص۱۶۲)

  33. مگر اسامی ۵۰۰۰ زن شهید جنگ ایران و عراق رو ما میدونیم؟
    آیا فقط یک خیابان نه یک کوچه بنام مبارک این زنان غیور وطن نام گذاری شده که بخواهیم دیگر ادیان رو بازخواست کنیم؟
    ایرانیان از ادیان دیگه کم به جبهه برای جنگ با دشمن نرفتن.
    یکم عدل و انصاف چیز خوبیه

  34. سلام و درود
    من اینجا فقط میخوام نظرم رو بگم!
    به نظر من اولا برای اتحاد و دوستی ملیت و دین مهم نیست و باید این رو قبول کنیم که هرکس عقاید خودش رو داره و حق هم داره که خودش درموردش تصمیم بگیره تا جایی که مثل بعضی از اعتقادات مثل داعشی ها باعث آزرده شدن کسی نشه.
    درموردش هم بحث بشه بد نیست ولی هر دو طرف باید آگاهی داشته باشند و به هم احترام بزارن و حق بدن که هرکسی طرز تفکرش فرق میکنه به قضیه.
    توی هند همونطوری که همه میدونیم ادیان خیلیییی زیادی هستند از یکتا پرست گرفته تا چند خدایی و گربه و گاو و … پرست ولی همه در کنار هم زندگی میکنند! همونطوری که گفتم برای اتحاد فقط حفظ احترام متقابل مهمه توی بقیه چیز ها مثل سیاست باید بی طرفانه دید من در این مورد فقط همینو میگم چون دانشم اونقدر نیست در این مورد توی فرهنگ هم همینطوره، باید همه در حدی رعایت کنند که حق کسی خورده نشه.
    به نظر من کلا از این نظر ها زیادی بحث نشه بهتره باید درکنار هم زندگی کنیم، چه آزاری به بقیه میرسه اگر کسی دینش فرق کنه؟ ما باید زندگی رو با این تفکر بگزرونیم که هرکس اعتقاد خودش رو داره و فقط گفتار و کردار و پندار نیک که همه ادیان میگن رو رعایت کنیم تا همه در صلح و خوشی و شادی و آرامش زندگی کنند …
    همین !

  35. ایران فقط مشتی خاک و گِل نیست ،
    حفظ تمامیت ارضی برای بقای حکومت اسلامی از اهم مهمات هست
    وگرنه وقتی ارزانترین چیز جان انسانها میشود ، قطعأ دلشان برای خاک هم نمیسوزد .
    حکومت اسلامی در جلوگیری از فرار مغزها چه کرده ؟
    در جلوگیری از نابودی استعدادها در مناطق محروم چه کرده ؟
    در مرگ و میرهای زودرس ناشی از آلودگی هوا و واردات غلات آلوده چینی ، هندی چه کرده ؟
    پس شعارهای حمایت از مستضعف و کوخ نشین چه شد ؟ کاخ نشینان که بیشتر شدند .
    اگر شهادت والاترین درجه عزت و سعادت هست ،
    چرا هیچ کدام از مقامات و آقازاده ها به جنگ نرفتند تا این درجه نصیبشان شود ؟
    چرا پسران حضرات خمینی و رفسنجانی و خامنه ای و کروبی و لاجوردیها به جنگ نرفتند ؟

  36. زمانی که صدام حسین میخواست به تهران بیاید و یک ملاقات دوستانه باشد
    ولی خمینی آنرا رد کرد و به ارتش عراق دستور کودتا و به مردم عراق دستور قیام داد
    و رهبران عراق و عربستان را نوکر آمریکا میخواند که منجر به آغاز جنگ شد .
    بعد از دو سال ادامه جنگ هم چون ( ایران) هنوز توان نظامی داشتند ، پیشنهاد صلح را نپذیرفتند .
    پس کمتر از شهادت و دفاع مقدس حرف بزنید چون مسائل سیاسی زیادی پشت جنگ پنهان هست
    که اگر من خودم از آن اطلاع داشتم عمرأ به جبهه نمیرفتم

    • مدیر سایت

      کسیکه داوطلبانه جبهه رفته باشه اینجورحرف نمیزنه
      من زمان جنگ وقبل از آنزا درک کرده ان وچنین چیزهایی نشنیدم
      صدام هنگام شروع جنگ دلیل جنگ افروزی خودرااعلام کرد

  37. حالا مدیر سایت چند صباحی رفته جبهه گوش دنیا را کر کرد از بس گفت من رفتم جنگ. اگه خیلی‌ اعتقاد داشتی الان پشت کامپیوتر نبودی با چای قند پهلو! مثلا داری مبارزه میکنی‌ به خیالِ خودت.

    مگه جنگ شما جنگ اسلام بر علیه صدام یزیدِ کافر نبود؟ حالا چرا یک زرتشتی باید بیاد برای جنگ اسلام علیه کفر خودشو شهید کنه؟ از کی‌ تا حالا حکومت اسلامی از اهل کتاب می‌خواد که برن برای اسلام شهید بشن؟ شما دیدین مثلا بودا یها با پیامبر شمشیر بکشن که حالا زبونتون درازه که چرا کم کشته دادن برای آرمانهای امام راحل؟ اصلا یک دونه شهیدشون هم از سرِ نمک نشناس‌ها زیادیه. اگر جنگتون جنگ ایران و متجاوز بود اون حرفِ دیگییه وگرنه برای جنگی که قراره عراق اشغال کنه چون راه قدس از کربلا می‌گذره این شما و این هم میدونِ جنگ، جامِ زهر و و، … دیگه آخرش لطفا نیاین گریه کنین که چرا شما کشته کم دادین.

    • مدیر سایت

      صدام رسما اعلام کرد که میخواد جنگ قادسیه را تکرار کنه و جنگ خود را جنگ عرب و عجم می خواند. صدام میخواست خاک ایران را به عراق ملحق کنه آیا زرتشتی ها وظیفه نداشتند که چنین اجازه ای را ندهند؟ اگر کشور ایران همچنان با مرزهای جغرافیایی آن محفوظ بمونه از نظر یک ایرانپرست واقعی خیلی مهمتر از آن است که به این فکر کنه که چه کسی در راس آن قرار داره.

       

  38. زرتشتیان، آنزمان که جنگهای قادسیه و نهاوند و جلولا با متجاوزین مسلمان رُخ داد و بعد از آن در دو قرن اشغال ایران توسط جنایتکاران اموی و عباسی و صفویه ، شهدای خود را داده اند و در حکومت اسلامی که ایران را غنیمت اسلام میدانند ، خود را سپر بلای اهداف رهبران اسلامی نخواهند کرد .
    نکنه انتظار دارین در آتشی که در سوریه و بحرین و یمن با مسلح کردن شیعیان هم بپا کرده اید
    بروند و شهید بدهند یا آماده باش برای جنگ با عربستان شوند و برای این اهداف سینه چاک کنند ؟

  39. عاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران جدیدترین آمار مربوط به خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را اعلام کرد.

    مهدی ایزدی در گفت‌وگو با ایرنا در این باره گفت: بر اساس جدیدترین آمار، مردم سربلند ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۲۵ هزار و ۵۷۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

    وی تصریح کرد: همچنین تعداد کل جانبازان در کشور ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر است که ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر معادل ۵۹ درصد جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر معادل ۴۱ درصد نیز جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر هستند.

    وی ادامه داد: همچنین تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر هستند.

    ایزدی به آمار خانواده‌های شهدا (در قید حیات) نیز اشاره کرد و افزود: آمار پدران شهدا ۴۹ هزار و ۵۷۲ نفر و مادران شهید نیز ۱۰۶ هزار و ۳۹۱ نفر هستند.

    معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید با اشاره به آمار ۳۹۵ هزار و ۴۵۸ نفری خانواده شهدا (در قید حیات) اضافه کرد: همچنین طبق این آمار ۶۳ هزار و ۲۵ همسر شهید، ۸۸ هزار و ۵۱۷ پسر شهید و ۸۷ هزار و ۹۵۳ فرزند شهید دختر هستند.

    وی همچنین به آمار شهدا، جانبازان و آزادگان بر حسب دین در استان‌های مختلف کشور نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع ۲۲۵ هزار و ۴۳۷ شهید مسلمان، ۹۰ شهید مسیحی، ۱۱ شهید کلیمی و ۳۲ شهید زرتشتی تقدیم انقلاب شده است.

    ایزدی همچنین درباره آمار جانبازان بر حسب دین نیز اظهار داشت: در تمام استان‌های کشور ۵۷۳ هزار و ۲۶۹ جانباز مسلمان، ۲۹۵ جانباز مسیحی، ۳۲۸ جانباز کلیمی و ۲۰۹ جانباز زرتشتی وجود دارد.

    وی اظهار داشت: تعداد آزادگان مسلمان در استان‌های مختلف کشور نیز ۴۳ هزار و ۵۸ نفر، آزادگان مسیحی ۵۸ نفر، آزادگان کلیمی ۳۴ نفر و آزادگان زرتشتی نیز ۲۳ نفر هستند.

    • مدیر سایت

      امید که پاداش الهی شامل همه شهدای عزیز شود. این آمار شامل شهدای ترور، بمباران، جنگ ایران و عراق، خارج از ایران و… است
      اما سخن ما در خصوص حضور “داوطلبانه” در جنگ ایران و عراق است.

  40. بسیاری از جانباختگان جنگ نو زرتشتی یا آتییست یا سکولار بوده اند اما شما همه رو به نفع خودتون(حتی شهدای گم نام که هویت انها معلوم نیست) مصادره می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code