خانه / احکام / احکام اسلامی / وحشی گری در اسلام؟‍!
وحشیگری

وحشی گری در اسلام؟‍!

به قلم مدیر سایت
متأسفانه برخی، اسلام را دینی وحشی معرفی می کنند. فهرست ۶۲ گناه کبیره از کتاب شهید آیت الله دستغیب، به نام «گناهان کبیره» را می آورم تا خوانندگان قضاوت کنند که آیا اینها با وحشیگری سازگاره؟ قابل ذکره که بعضی از این گناهان قابل ادغام هستند و نیز هرکدام از این گناهان توضیحاتی لازم دارند که در اینجا نمیتوانیم به آنها بپردازیم:
۱. شرک به خدا
۲. ریختن آبرو
۳. دروغ
۴. ناامیدی
۵. کمک به ستمگران
۶. کم فروشی
۷. غیبت
۸. سخن چینی
۹. قتل
۱۰. بی حرمتی پدر و مادر، و رنجاندن آنها
۱۱. ترک ارتباط با خویشاوندان
۱۲. دزدی
۱۳. خوردن مال یتیم
۱۴. اسراف
۱۵. حسد
۱۶. نیرنگ
۱۷. زنا
۱۸. لواط
۱۹. نسبت زنا یا لواط به دیگران
۲۰. شراب خواری
۲۱. کبر
۲۲. قمار
۲۳. بعضی آوازها
۲۴. قسم دروغ
۲۵. گواهی دروغ
۲۶. گواهی ندادن
۲۷. پیمان شکنی
۲۸. خیانت در امانت
۲۹. رباخواری
۳۰. ناامیدی از رحمت خداوند
۳۱. حرام خواری
۳۲. ندادن حقوق دیگران
۳۳. فرار از جهاد
۳۴. ترک هجرت برای یادگیری امور دینی
۳۵. یاری نکردن به ستمدیدگان
۳۶. جادو
۳۷. اشتغال به بعضی انواع موسیقی
۳۸. جنگ با مسلمانان
۳۹. خوردن مرده و خون و گوشت خوک
۴۰. ترک عمدی نماز
۴۱. زکات ندادن
۴۲. ترک حج (در صورت استطاعت)
۴۳. ترک یکی از واجبات
۴۴. اصرار بر گناه
۴۵. احتکار
۴۶. ایمن دانستن خود از انتقام الهی
۴۷. دشمنی با مؤمن
۴۸. مساحقه
۴۹. قیادت
۵۰. استمنا
۵۱. حکم به ناحق
۵۲. جنگ در ماههای حرام
۵۳. باز داشتن از راه خدا
۵۴. کفران نعمت
۵۵. فتنه (سلب آسایش از مردم و دیگران را به جان هم انداختن)
۵۶. فروختن اسلحه به کافران
۵۷. تهمت
۵۸. بی احترامی به قرآن
۵۹. بی احترامی به کعبه
۶۰. بی احترامی به مساجد
۶۱. بی احترامی به مزار پیامبر(ص) و امامان(ع)
۶۲. بی احترامی به تربت امام حسین(ع)

همچنین ببینید

فتوایی قابل توجه در مورد غیرمسلمانان

به قلم مدیر سایت مورخ ۲۳/۱۲/۱۳۹۱ در بیت آیت الله یوسف صانعی بودم که سخن از …

۱۱ نظر

  1. خودشونو میکشن تا اثبات کنن اسلام ومسلمونا خشن هستند بعد همونا هرچی پول دارند میریزند تودهن اوباما و نتانیاهو تابااین پولا مسلمونا را بکشن .
    واسه یه لنگه کفش که تخفیف داره داخل امریکا واروپا مردم باچاقو ادم میکشند..
    خدا دروغ گویان و ظالمان رالعنت کند.

  2. خیلی از این اعمال نادرست نیستند ،خیلی های دیگر هم از این اعمال در اسلام توضیحات خاص خود را دارند و انچه ما گمان میکنیم نیستند !
    ظلم : ظالم یا ستمگر ان کسی نیست که ما گمان میکنیم ، ظالم در قران حق هیچکس را ضایع نکرده و به کسی ستم نکرده ، در واقع مخاطبان محمد که به عقیده خودش ظالمین بودند دموکرات ترین مردم جهان ان روزگار بودند و اساسا امکان ظلم و حق کشی در مکه وجود نداشت ، ابن هشام میگوید :
    در ابتدای جاهلیت چنان بود که هر که در مکه ظلمی کردی زود او را هلاک میکردند یا از مکه بیرون میکردند ازین رو مکه را «بکه» نام نهادند یعنی گردن ستمگران و جباران را فرو میکوبد …(ابن هشام ص ۶۰) تا زمانی که محمد و نظام ظالمانه و طبقاتی اسلام به قدرت رسید مکه دموکرات ترین شهر جهان بود و قدرت متمرکزی وجود نداشت که بخواهد ظلم کند !
    خود قران منظور از ظلم را ستمگری و حق کشی نمیداند :
    ﭼﻪ ﮐﺲ ظالم تر ﺍﺯ ﺁﻥ ﮐﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﻲ ﺑﻨﺪﺩ ؟ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﻋﺮﺿﻪ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺷﺎﻫﺪﺍﻥ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ
    ﺍﻳﻨﺎﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺮ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﻲ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻫﺎﻥ ، ﻟﻌﻨﺖ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺳﺘﻤﮑﺎﺭﺍﻥ ﺑﺎﺩ (سوره هود ۱۸ ترجمه ایتی)

    • ر ابتدای جاهلیت چنان بود که هر که در مکه ظلمی کردی زود او را هلاک میکردند یا از مکه بیرون میکردند ازین رو مکه را «بکه» نام نهادند یعنی گردن ستمگران و جباران را فرو میکوبد …(ابن هشام ص ۶۰)
      پاسخ گفته : در ابتدای جاهلیت یعنی اوایل جاهلیت اینگونه بوده نه اواخر جاهلیت که همعصر حضرت محمد بوده است
      یعنی ابتدای تشکیل شهر مکه یعنی حداقل ۱۰۰۰سال قبل از حضرت محمد

    • به به به ، اعراب جاهلی هم دموکرات ترین مردم جهان ان روزگار بودند! قابل توجه باستانگرایان افراطی!!!!

      • مدیر سایت

        کسی که بنا نیست از روی تحقیق سخن بگه یک روز اعراب جاهلی رو پست ترین انسانها معرفی میکنه یک روز دیگر دموکرات ترین مردم جهان

    • بدون منطق و مدرک سخنرانی نفرمایید:اعراب جاهلی درسته شبه دموکراسی داشتند که دیگرملل نداشتند ولی این دلیلی برنبود ظلم و دروغ در میان اهنه نیست . میگن اسراییل بزرگترین وپیشرفته ترین دموکراسی منطقه رادارد ولی این چیزی از ظلمها ودروغهایش کم نمیکنه ویا امریکا بااین دموکراسی شده مهد ظلم و فساد.
      پس بود یانبود دموکراسی چیزی را حل نمیکند.چه اونا داشتند یا نداشتند این ظلمها ودروغها را هم دارا بوده اند. وضعیت اعراب جاهلی در تاریخ و همینطور در نهج البلاغه کاملا ثبت شده و برخلاف جنابان حکایت دارد.
      ابتدا ی جاهلیتاشتباهه چون اونموقع نزدیک به زمان حضرت ابراهیم بودند و بتپرستی خیلی کم ب وده وجاهل نبودند ولی دربعد وزمان پیامبر در افسل السافلین نزدیک میشدند.

  3. منظورم غربیانی که مدافع حکومتهاشون اند است…………………..که تازه بعد از nتاسال فهمیدند اخلاق و اسلام چیه حالابه مسلمانان میگن خشن.

  4. آناهیتا
    کدوم از این اعمال نادرست نیستند!!!؟
    ضاهرا شما مصداق ظلم از دیدگاه قرآن وعقل بصورت کانل درک نمیکنید:
    ظلم در آیین ما سه نوع میباشد:ظلم به خدا,ظلم به خود یا نفس,ظلم به مردم
    که در دین ما ظلم به مردم در اولویت قرار دارد
    آن آیه ای که شما آورده ای مصداق ظلم به خداست
    در صورتی که آن ظلم را که مصداق حق الله است خداوند بسیار آسان تر میبخشد
    تا ظلم به مردم و ظلم به خود.
    (الرحمن والرحیم)که شاید بجز یک سوره در تمامی سوره های قرآن حداقل یک بار آمده از صفات خداست یعنی خدایی که رحمتش بر دشمنانش هم میرس و یک رحمت خاص هم دارد که ویژه دوستانش است.
    حالا جالب است این سخنان از کسی نقل مشود که حامی یک دین باستانی بسیار سختگیر است.
    به موارد زیر توجه بفرمایید:
    به قلم حامد شادفر
    در کتاب بندهش که از منابع با ارزش و معروف زرتشتیان به حساب می آید مرد را موجودی خوب و زن را موجودی روسپی (جهی) به حساب آورده که خدا از روی ناچاری او را آفریده است و اگر موجود دیگری وجود داشت خداوند هیچ گاه زن را نمی آفرید.
    در بندهشن می خوانیم:بندهش
    «هرمز هنگامی که زن را آفرید، گفت که “ترا نیز آفریدم (در حالی که) تو را سرده پتیاره از جهی (دختر اهریمن یا روسپی) است. تو را نزدیک کون دهانی آفریدم که جفت گیری تو را چنان پسند افتد که به دهان مزه شیرین ترین خورش ها، (و) از من تو را یاری است، زیرا مرد از تو زاده شود؛ (با وجود این،) مرا نیز که هرمزدم، بیازاری، اما اگر مخلوقکی را می یافتم که مرد را از او کنم، آنگاه هرگز تو را نمی آفریدم ، که تو را آن سرده پتیاره از جهی است. اما در آب و زمین و گیاه و گوسفند ، بر بلندی کوهها و نیز آن ژرفای روستا خواستم و نیافتم مخلوقکی که مرد پرهیزگار از او باشد جز زن (که) از (سرده) جهی پتیاره است”.»

    منبع: بندهش، تحقیق: مهرداد بهار، تهران، انتشارات توس، چاپ چهارم، ۱۳۹۰، ص ۸۳ ـ ۸۴
    البته از این موارد زیاد در این دین پیدا میشود

  5. با اینکه بسیاری مسایل در دین اسلام درست و خوب هستش اما بعضی مسایل واقعا وحشی گری هستش مثلا کشتن و ذبح حیوانات و یا قطع کردن دست دزد و یا اعدام و دستورهایی که انسانی را مجاز به کشتن انسانی دیگر میکند.

    • مدیر سایت

      اخیرا نظریه ی جالبی از آیت الله منتظری نقل شده.
      ایشان میگه: هدف از مجازاتهایی که در اسلام ذکر شده، جلوگیری از جرمه و از هر راه دیگر هم که بتوان جلو جرم را گرفت می توان استفاده کرد و آن مجازات ها به مقتضای زمان خود بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code