خانه / احکام / احکام زرتشتی / شیوه های اعدام میان زرتشتیان

شیوه های اعدام میان زرتشتیان

به قلم هاشم رضی
«به موجب وندیداد، روایت، روایات فارسی، سد در، وچرکرت دینیک و… زنده پوست کندن، سر بریدن، مثله کردن (تکه تکه کردن اندام ها) و خرد کردن استخوان های گناهکاران در تخته بندهایی با فشار، وارونه دفن کردن و… از انواع رایج احکام اعدام بوده است.» (شرح وندیداد، هاشم رضی، ج ۲، ص ۷۰۴)

همچنین ببینید

ایران باستان

اختلاف دستمزد در عصر هخامنشی!

به قلم مدیر سایت یکی از دروغ های رایج، گسترگی عدالت در سراسر ایران در …

۵ نظر

  1. برای موجه جلوه دادن اسلام ( اگر حقیقتا موجه باشد و یا فقط برای اینطور نشان دادنش تلاش شود ) نیاز نیست به دستاویزهایی غیر انسانی از قبیل مسائلی که اینجا میشه دید متوسل بشید.
    برای اثبات حقانیت خود ،دیگری رو باطل نشان دادن عین جهالت و کوته فکری پیروان اون اندیشه رو به اثبات میرسونه. که اگر اون اندیشه باالاصاله رگه هایی از حقیقت در خودش داشته باشه شعاع نورش همه جا رو روشن میکنه . کما اینکه در مورد حقیقت مزدیسنا و پیروان راستین اون شاهدش هستیم.
    و فراموش نکنید همه چیز در جهان نسبی ست ! خوب و بد رو کسی نمیتونه تعیین کنه چون صلاحیتش رو نداره. و هر کسی به فراخور شرایط ، خودش رو برای نزدیک تر کردن به خداوند به هر یک از روش هایی که دین یا آیین نامیده میشن آماده تر میبینه .
    پس بهتره این دکان تخریب دگراندیشان رو زودتر جمع کنید تا همه بیش از این بوی آزاردهنده نیرنگ بازی و دروغ پردازیتون رو استشمام نکردن !
    به امید آگاهی !

  2. هر چند که ادیان بعد از حکومت به انحتاط رفته اند اما در این شک است که چرا با وجود ظلمی که به مردم شده هزاران سال حکومتشان پا بر جا مانده در حالی که بعد از اسلام در ایران مردم به دلیل نارضایتی از حکام اسلامی بارها شورش کردند واین جای حرف دارد و به عقل سلیم جای بحت

  3. جای تعجب است که در زرتشتی حکم زن روسپی سنگسار است آنگاه مردان آنرا اریه به مردی دیگر می‌دادند

  4. تحقیقات شما در مورد اسلام در ایران هم اگر اینقدر دقیق بود قابل احترام بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code