خانه / شخصیت ها / اسلام شناسان / مطهری / علت دم زدن عده ای از ملیت ایرانی

علت دم زدن عده ای از ملیت ایرانی

به قلم شهید مرتضی مطهری
«در این اواخر افرادى بیشمار تحت عنوان دفاع از ملیت و قومیت ایرانى مبارزه وسیعى را علیه اسلام آغاز کرده‏ اند و در زیر نقاب مبارزه با عرب و عربیت مقدسات اسلامى را به باد اهانت گرفته اند.» (خدمات متقابل اسلام و ایران، مرتضی مطهری، تهران، انتشارات صدرا، چاپ شانزدهم، ۱۳۷۰، ص ۵۳)

انتشار: آذر ۱۳۹۰

همچنین ببینید

اسلام از ایران چه گرفت و چه داد؟

به قلم شهید مرتضی مطهری نبود کتابخانه ای برای آتش زدن این پزشک محترم که مانند …

۷ نظر

  1. چطوره ملیتمونو رها کنیم یا به جرگه گلوبالیستا بپیوندیم یا بریم پناهنده شیم .

  2. جناب آقای فاطمی
    پس از انقلاب .ملی گرایی در حد ارتداد ارزیابی شد و دستگاههای تبلیغات رسمی با حداکثر توان مالی به مخالفت با آن پرداخته اند .
    منصفانه قضاوت فرمایید از منظر منافع ملی کدام کشورها در حال توطئه علیه دین و فرهنگ و منافع ملی و دینی مردم ایران هستند ؟
    نخستین دشمنی مستقیم و تجاوز خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران توسط کدام کشورها برنامه ریزی و اجرا و حمایت مالی شد ؟
    آیا این گزاره اشتباه است که به دلیل تئوریهای اشتباه امثال جناب مطهری ، در شناخت دشمنان و دوستان کشور خود راه خطا پیموده ایم و کماکان علی رغم دشمنی آشکار رهبران عرب با ایران به دلایل مذهبی بر ادامه این مسیر اشتباه اصرار می کنیم ؟
    طی نیم قرن اخیر قاتلان فرزندان ایران به صورت مستقیم ، اکثرا اهل کدام کشورها بوده اند و به چه زبانی سخن می گویند ؟ همین امروز تیرهایی که قلب مدافعان حرم را نشانه رفته از کجا پرتاب می شود ؟
    دوستی ایران و اهل بیت ، ملی گرایی و تشیع طی سده های اخیر به مثابه دو بال و دو ستون استوار حافظ منافع ملی و تمامیت ارضی ایران بوده اند و بر خلاف دیدگاه آقای مطهری ملی گرایی و تشیع به صورت متقابل خدمت رسان به یکدیگر و ملت ایران بوده اند . اگر تشیع نبود سرزمین ایران در اوج قدرت خلافت عثمانی توسط ایشان بلعیده می شد و اگر ایران نبود شیعیان اقلیت بسیار کوچکی نهایتا در حد زیدیه و اسماعیلیه امروز باقی مانده و قدرت و جمعیت ایران و شیعیان با هم از بین میرفت .
    تلاشهای امثال جنابعالی در مخالفت با فرهنگ باستانی ایران به موازات دشمنی جمع دیگری با تشبع و مقدسات آن نهایتا نتیجه ای جز جدایی و دشمنی ایران دوستی و ملی گرایی از تشیع به بار نخواهد آورد و حاصل آن فروپاشی اتحاد ملی و مذهبی ، از بین رفتن تمامیت ارضی و مذهبی کشور و نهایتا فاجعه ای برای منافع ملی و دینی ایران خواهد بود . فاعتبروا یا اولی الابصار

    • مدیر سایت

      اگر ملی گرایی صرفا به معنای دوستی وطن باشه ایرادی نداره اما اگر ملی گرایی باعث بشه حق نادیده گرفته بشه مذمومه

      دشمن ایران باستان نیستم بلکه میگم نباید با دروغ پردازی ، ایران باستان را بیش از اندازه ی واقعی، بزرگ نشان داد

      ضمنا توجه داشته باشیم که ماهیت این سایت انتقادی است و لذا بیشتر روی نقاط منفی دست گذاشته میشه

  3. هویت شما ملیت شماست.اگر ملیتی داشتید میتوانید از مذهب و فرهنک و و زبان خود دفاع کنید ولی اگر ملیتی ندارید از مذهب خود هم نمیتوانید دفاع کنید همین ایرانی بودن بود که توانست تولیداتی جهان گیر برای اسلام بیاورد اسلام و ملیت ایران ذوج جدا نشدنی هستند و لی کشوری بنام اسلام وجود ندارد کشوری بنام کاتولیک ها هم وجود ندارد ۴۹ کشور اکثریت مسلمان هستند و تنها ۲۰٪ عربهای دنیا مسلمانند دانستن زبان عربی دلیل عرب بود ن نمیشود بلکه. سبب میشود به ۱۵۰۰ سال ادبیات اسلامی ایرانی دسترسی پیدا کنید مثل زبان لاتن که ۲۰۰۰ سال است زبان ادبی مذهبی اروپااست ریشه زبانهای اروپایی شد ولی امروزه زبان علم انگلیسی است و برای دسترسی به همه علوم و مذاهب باید مسلط بانگلیسی بود یا در حاشیه زندگی کرد و فراموش نکنید که سیبونه زبانشناس ایرانی قرن ۷ م تدوین کننده زبان عربی بشکل امروزه است .و مسلما ۷-۱۰۰۰۰ سال قدمت ایرا ن افتخار دارد که توانست مذاهب توحیدی ,علم و فلسفه را بدنیا هدیه کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code