خانه / احکام / احکام اسلامی / زن مسلمان / فیلم / دیدگاه آیت الله سید کمال حیدری در باره کتک زدن زنان در قرآن!

فیلم / دیدگاه آیت الله سید کمال حیدری در باره کتک زدن زنان در قرآن!

در قرآن کریم، سوره نساء، آیه ۳۴ در مورد زنان آمده است: «و اضربوهن» معمولا این عبارت را به «زنان را بزنید» ترجمه می کنند. اما آیت الله سید کمال الحیدری که دیدگاه های نو فراوان دارد، این واژه در قرآن را به گونه ای دیگر معنا می کند که جالب توجه است.

دی ۱۳۹۸

همچنین ببینید

قرآن کریم

قرآن و ایرانیان (۵)

تهیه: مدیر سایت وَإِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ ثُمَّ لا یَکُونُوا أَمْثالَکُمْ. (سوره محمد، آیه …

یک نظر

  1. دلیر مَرد ایرانی

    سلام، ایشان اوّلین کسی نیست که این دیدگاه را دارد، و البته این دیدگاه ایشان هم با آیات دیگر قرآن و احادیث رسول خدا و ائمه هدی(علیهم السلام)که در مورد گرامی داشتن زنان و نزدن آنهاست همخوانی دارد..
    متاسفانه ترجمه های قرآن عین متن نیستند و اشتباهات فاحشی در ترجمه ها یافت میشود و از خودشان هم کم و زیاد کردند
    برای نمونه ترجمه جناب معزّی در این آیه سوره القصص را ببینید:
    وَقَالَتْ لِأُخْتِهِ قُصِّیهِ ۖ فَبَصُرَتْ بِهِ عَن جُنُبٍ وَهُمْ لَا یَشْعُرُونَ ﴿١١﴾ و (مادر موسی)گفت به خواهر خود جستجویش کن پس نگریستش از دور و ایشان نمی‌یافتند (۱۱).. می بینید که بوضوح وَقَالَتْ لِأُخْتِهِ را که به معنی و گفت به خواهر او(یعنی خواهر موسی) را گفت به خواهر خود(یعنی خاله موسی)ترجمه کرده.. این غلط آشکار.
    کلمه (و اضربوهن) هم با در نظر گرفتن آیات دیگر قرآن و جایگاهی که در همان آیه دارد و احادیث و روایات زندگانی رسول خدا و ائمه هدی(علیهم السلام) بایست فهمیده و ترجمه شود..
    حتّی اگر معنای زدن بدهد نباید آنطوری باشد که بدن زن سرخ و سیاه بشود و زخم گردد یا استخوانی بشکند؛ زیرا همه اینها در اسلام قصاص دارد، پس زدنی که تنها جنبه تَنَبُّه دارد، در حدیثی از امام صادق(علیه السلام) چنین آمده که حدِّ زدن چنین زنانی که تمکین شوهرانشان را نمیکنند؛ زدن با چوب مسواک است..
    که البته این هم فقط یک حدیث منسوب به امام است و بایست از لحاظ سندی و محتوایی بررسی بشود و بر قرآن و حجّت عقلی عرضه گردد تا اگر در تعارض بود آن را کلام امام صادق(علیه السلام) ندانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code