خانه / مناسبت ها / سیاسی / بدبخت های شایعه ساز و شایعه پراکن (۱) / صیغه کردن دختران پیش از اعدام!

بدبخت های شایعه ساز و شایعه پراکن (۱) / صیغه کردن دختران پیش از اعدام!

به قلم مدیر سایت
ضد انقلاب های خارج نشین بدخت، برای رسیدن به اهدافشان از هیچ شایعه سازی و شایعه پراکنی حتی به قیمت بی آبرو شدنشان، دریغ نمی کنند.
آنان برای رسیدن به لقمه نانی تا از گرسنگی نمیرند، دست به هر کاری می زنند.

در شبکه منوتو در ۲۵ مهر ۱۴۰۱ مجری برنامه امید ای ام با آب و تاب و با احساسات گفت:
در سال های اولیه پس از پیروزی انقلاب، وقتی که می خواستند دختران باکره را اعدام کنند به دلیل اینکه در دین اعدام باکره ممنوعه، مردی او را صیغه می کرد تا بکارتش از بین بره و بتونن اعدامش کنن و بعد از اعدام، آن آقا به در خونه خانواده اش می رفت و میگفت دامادتان هستم و…

جواب:
اولا) در اسلام در اعدام مجرم فرقی بین باکره و غیر باکره نیست. اگر شخص بیست ساله ای قاتل شد، حکمش اعدامه خواه باکره باشه و خواه نباشه.

ثانیا) به فرض شرط اعدام، باکره نبودن باشه، شخص هنگام ارتکاب جرم نباید باکره باشه. پس اگر بعد از جرم از بکارت خارج شد، باز هم اعدام نمیشه (هرچند از نظر دین، بکارت نقشی در اعدام نداره)

ثالثا) طبق فتوای امام خمینی شرط صحت صیغه باکره، علاوه بر رضایت خود دختر، باید پدر او نیز اجازه بده. اما مجری گفت: بعد از اعدام دختر، صیغه کننده به خانواده اش خبر می داد که من شوهر او بوده ام!

رابعا) اینها به دلیل آشنایی کم با دین، نمی دانند چگونه شایعه بسازند و چه شایعه ای را نشر دهند. قضیه را با نابالغ اشتباه گرفته اند. شخص نابالغ اعدام نمی شه نه باکره. بلوغ در هنگام ارتکاب جرم ملاکه. پس اگر شخصی قبل از بلوغ مرتکب جرم شد و در زندان بالغ شد اعدام نمیشه.

مهر ۱۴۰۱

همچنین ببینید

خاطره ی تلخی که امام خمینی بارها تکرار کرد!

به قلم مدیر سایت ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۸: من واقعاً متأسف مى شدم، به من برمى …

۶ نظر

  1. اینها البته به جون هم دیگه هم افتادن و بین خودشون تفرقه زیاده و در تجمعات خارج از ایران هم آبروی ایرانی که مدعی اون هستن رو بردن از طرفی تعداد زیادی از اونها حقوق بگیر امریکا و انگلیس و صهیونیسم هستن و ادعای وطن پرستی اونها بر باده

  2. از جنبه شرعی به مساله نگاه نکنید ! خب طبیعیه اگر واقعیات جامعه را با شرع اسلام و عدالت علی یا حتی عدالت عمر و ابوبکر بسنجیم الان بسیاری از مسئولین بخاطر اختلاس ها و ابهام هایشان گردن زده میشدند ولی اقای فاطمی عزیز اگر دقت کنید منبع سخنان مجری منوتو خاطرات ایت الله منتظری است که به اعدام ۳۰ هزار زندانی اشاره میکند که بخش زیادی از انان دختران باکره بودند ، ایت الله منتظری میگوید به قضات گفته بود که دختران باکره را اعدام نکنید اما قضات اینطور برداشت کرده بودند که قبل از اعدام باید دختران را صیغه کرد تا باکره نباشند .

    • مدیر سایت

      خاطرات آیت الله منتظری را خوانده ام اما چنین چیزی در آن ندیدم
      لطفا تصویر صفحه ای که این قضیه در آن آمده بفرستید یا دست کم شماره صفحه را بگید تا مراجعه کنم

  3. کتاب خاطرات آیت‌الله منتظری، اتحادیه ناشران ایرانی در اروپا، نشر باران، نشر خاوران و نشر نیما، چاپ دوم ۱۳۷۹، فصل دهم، صفحه ۳۴۵-۳۴۴
    در مورد بخش ثالثا اصلا نیازی به صیغه با رضایت نیست چون برای مسلمانان زنان شوهردار و دختران مجرد که به اسارت مسلمین در امده اند حلال هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code