خانه / مناسبت ها / سیاسی / نیرنگ های ضد انقلاب در فیلم های اعتراضی

نیرنگ های ضد انقلاب در فیلم های اعتراضی

به قلم مدیر سایت
یکی از ابزارهای تبلیغاتی ضد انقلاب خارج نشین برای تحریک جوانان برضد جمهوری اسلامی، نشر فیلم های اعتراضی است.
همان کسانی که حاضر نیستند خودشان کوچک ترین خدشه ای در راه مبارزه با جمهوری اسلامی بردارند و از راه دور، با تبلیغاتشان جان دیگران را به خطر می اندازند و گاه مشکلاتی غیر قابل جبران برای جوانان و خانواده های آنان به وجود می آورند.

تعدادی از نیرنگ ها

ـ صدا گذاری روی فیلم: گاه دیده می شود از ده نفر معترض، صدای صد نفر بلند است! در بسیاری مواقع به بهانه اینکه نمی خواهند صورت افراد را نشان دهند فقط پای افراد را نشان می دهند و روی فیلم صدای شعار می گذارند یا با مشجر کردن فیلمهایی که معلوم نیست برای کجاست و چه می کنند، صدای شعار روی آنها می گذارند. بعضی صداگذاری ها به قدری ناشیانه است که صدای دست زدن همراه شعار را روی فیلمی می گذارند که افراد دست نمی زنند!

ـ معترض نشان دادن غیر معترضان: طبیعی است که خانواده های زندانیان برای دیدار با بستگان زندانی، مقابل زندان جمع می شوند اما به عنوان تجمع اعتراضی نشر می دهند. گاهی چند دانشجو از یک جای دانشگاه در حال رفتن به قسمتی دیگرند در حالی که هیچ نمی گویند اما چون فیلم از پشت سر است، حقه بازان روی فیلم شعارهای ضدانقلابی می گذارند.

ـ اعتصاب مغازه ها: فیلم مغازه ها در روزها و ساعت های تعطیل را به عنوان اعتصاب مغازه داران منتشر می کنند. از نشانه های این حق بازی آن است که در حالی مغازه ها تعطیل است که در خیابان رفت و آمدی نیست یا بلندی و کوتاهی سایه ها نشان می دهد که صبح اول وقت یا ظهر بین حدود ساعت یک تا سه است که در آن شهر معمولا تعطیل است.

ـ القای طولانی بودن اعتراض: مدت زمان بسیاری از اعتراضات دقایقی بیش نیستند اما فیلم به گونه ای است که بیننده تصور می کند اغتشاشات برای مدت طولانی ادامه داشته است.

ـ چگونگی فیلمبرداری: در بسیاری موارد به جای اینکه فیلمبردار دوربین را بالا بیاورد و جمعیت پشت را هم نشان دهد، فقط از مقابل، فیلم تهیه می شود و با صداگذاری جمعیت فراوان، افراد را چندین برابر واقعیت نشان می دهند.

ـ توجیه کمی جمعیت: گاهی گزارشگر در تجمع های خارج از کشور، کمی جمعیت را اینگونه توجیه می کند که تظاهرات تمام شده و جمعیت رفته است (در حالی که شعار دهنده پشت تریبون است!) و گاه می گوید: هنوز جمعیت نیامده است در حالی که گزارشگر می تواند دقایقی صبر کند تا جمعیت بیاید.

ـ نمایش پلیس خارج از کشور به عنوان پلیس ایران: پخش فیلم های خشونت پلیس در خارج از کشور به عنوان پلیس در ایران یکی دیگر از حقه بازی های اینهاست. (غالبا اینگونه فیلم ها برای فریب غیر ایرانی هاست چون با لباس پلیس ایران آشنا نیستند).

ـ ساخت فیلم در خارج: بعضی فیلم ها که به عنوان خشونت پلیس ایران پخش می شود، در واقع افرادی با پوشیدن لباسی شبیه پلیس ایران، در حال بازی کردن نقش پلیس هستند. گاه اینان چنان ناشیانه بازی می کنند که بازیگری آنها معلوم است. نه تنها در نقش پلیس بلکه گاهی چون تصاویر از پشت یا غیر واضح است، می توانند فیلم هایی را در خارج از کشور بسازند و به عنوان تظاهرات در ایران منتشر کنند.

ـ و…

آبان ۱۴۰۱

همچنین ببینید

خاطره ی تلخی که امام خمینی بارها تکرار کرد!

به قلم مدیر سایت ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۸: من واقعاً متأسف مى شدم، به من برمى …

۶ نظر

  1. و جالبه اینها مدام از فرهنگ ایرانی سخن میگن و به ویژه روی دروغ خیلی کار میکنن و به دعای مشهور داریوش اول هخامنشی در مورد دروغ اشاره میکنن ولی خودشون عملا به این موارد پایبند نیستن

    • مدیر سایت

      نه فقط به دروغ بلکه به هیچ چیز پایبند نیستن
      همینها که میگن: اگر پیروز شدیم هرچه روحانی هست باید از دم تکه تکه کنیم، نشانه چیست؟ مگر چند درصد از روحانیون در حکومت هستن؟ مگر همه روحانیون موافق نظام هستن؟

      • این جماعت همین حالا با ساختن یه فضای ملتهب و رادیکال چه تو رسانه چه تو اروپا واسه دیگر ایرانیان کاری کردن کسی جرات حتی یه انتقاد کوچک داشته باشه!! مثلا بگه خشونت انجام ندید!! فورا یا نامه میدن به دانشگاهت یا گزارشت رو میدن یا شخصا لفظی یا فیزیکی بهت حمله میکنن!! اینا حتی به غیر ایرانی هم هم رحم نمیکنن یه هندی رو تورنتو چاقو زدن یه هندی رو تو لندن کتک زدن اگه اشتباه نکنم!!
        این فاشیست خالصه!!

  2. اون اعتراض و شورشی که اینا میخواستن فقط همون هفته اول بود بعد دیگه کم کم تموم شد!! اونم با جمعیت فوقش چهل هزار نفر و طبیعی بود ، چون جامعه رفت تو شوک و خشم و احساسات ولی دیگه تموم شد!! بقیش یا تو دانشگاه ها بود یا کارای تروریستی بود یا تجمعات چند ده نفره یا چند صد نفره و یا خرابکاریها و قدرت رسانه بود که فقط بتونن این آتش رو هرچقدر که میتونن گرم نگه دارن!! دارن همه کار میکنن که مردم و اصناف و صنایع وارد اعتصاب بشن و هرروز دارن فراخوان میزنن!! ولی مث دوره شاه نیست که با یه فتوا امام کل اصناف و صنایع اعتصاب کنن و شاه رو فلج کنن!!
    اون کارگر یا نجار یا دکتر یا معلم ها هم شاید حتی به نظام فحش بدن ولی حاضر نیستن از شکم و درآمد خودشون و خوانوادشون بگذرن و وارد اعتصاب بشن!! پس انقلاب هالیوودی که اینا میگن فقط بر پایه رسانه ها و هشتگ هاست!! اولش گفتن انانیموس اومده به به چه خفن!! آخرش مشخص شد که همه کاراشون فیکه😂😂
    از سلبریتی های داخلی و خارجی تا حتی پورن استار ها😂😯
    ولی همیشه خطر هست ، همیشه ایران ما در خطره و ممکنه اتفاقی مث شاهچراغ بیوفته!!
    دنیا داره وارد نظم نوین جهانی و انتقال قدرت از غرب به شرق میشه و غرب داره سعی میکنه مقاومت کنه!! سعی کرد با جنگ روسیه رو به زانو در بیاره ولی به جاش اروپا داره پدرش درمیاد!! ایران هم اومده پشت روس ها و نمیگذاره شکست بخوره!! پس باید ایران رو وارد بحران کنن!! بعدش شک نکنین برای چین هم نقشه دارن!! تا چند ماه دیگه مشخص میشه برنده میدان کیه!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code