خانه / اعتبار دین زرتشتی / می خواهم زرتشتی شوم

می خواهم زرتشتی شوم

به قلم مدیر سایت
فرض کنیم نژادپرستی در من آنقدر قوی است که چون زرتشت ایرانی بوده، می خواهم دین اسلام را کنار گذارم و زرتشتی شوم. هرچند پیامبران ایرانی دیگر را نیز سراغ دارم!
هردینی باید دستورها و احکامی داشته باشد. اگر دینی بگوید: در همه چیز به عقل خودتان مراجعه کنید، چنین دینی بی فایده است؛ زیرا اگر این دین نباشد، انسان ناچار به عقلش مراجعه خواهد کرد.
مراجعه به گات ها برای دست یافتن به امور مورد نیاز دینی ایرادات اساسی دارد. انتظار است راهنمایی کنند که چگونه به دستورهای زرشت و دینی که او آورده، دست پیدا کنم؟ تا آنجا که می دانم حتی یک کلمه را نمی توان ثابت کرد که برای زرتشت است. همچنین هیچکدام از جشنها و آیینهای کهن ایرانی مانند نوروز و جشن مهرگان و امثال آنها را نمی توان اثبات کرد که زرتشت بنیانگذار آنها بوده یا تأیید کرده است. چگونه می توان از دینی که هیچ چیز آن به ما نرسیده، پیروی کرد؟!

چگونه می توان زرتشتی شد؟!
هیچستان

همچنین ببینید

خجسته میستری

تفاوت روحانی مسلمان و روحانی زرتشتی / دخالت روحانیون زرتشتی در آموزه های دینی

به قلم مدیر سایت روحانی های مسلمان و زرتشتی، به حراست و ترویج دین خود …

۳۱۲ نظر

  1. الف – آیه مبارکه به شرح ذیل است:

    «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُمْ فَیُضِلُّ اللَّهُ مَنْ یَشاءُ وَ یَهْدی مَنْ یَشاءُ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ» (ابراهیم – ۴)

    ترجمه: هیچ پیغمبرى را جز به زبان مردمش نفرستادیم، تا (احکام را) براى آنان بیان کند، و خدا هر که را بخواهد گمراه، و هر که را بخواهد هدایت مى‏نماید، و او عزیز و حکیم است‏.

    معنا و مفهوم آیه این است که هیچ یک از پیامبران را از آسمان نفرستادیم. بلکه از میان مردم و اقوام برانگیختیم و با هیچ یک نیز به زبان جن، یا ملک، یا موجود ناشناخته یا زبان خارجی و … سخن نگفتیم، بلکه به همان زبان خودش و قومش که از میان آنان برانگیخته شده است سخن گفتیم. حال کجای این آیه نشان می‌دهد که محدوده‌ی رسالت هر نبی فقط همان محدوده‌ای است که با آن زبان سخن می‌گویند؟ به راستی وقتی حضرت موسی (ع) از مصر به فلسطین و بیت‌المقدس و از آنجا به دیار دیگر سفر نمود، زبان همه‌ی آنها یک چیز بود، یا گروهی ابری، گروهی عربی و گروهی به زبان‌های دیگر تکلم می‌کردند؟

    • ترجمه صحیح ایه بخوبی گواه مفهوم انست نه برداشت شخصی شما
      قومه یعنی قومش یعنی قوم خود پیغمبر
      لهم یعنی برای ایشان( برای قومش)
      چرا باید خداوند بخواهد به زبان جن یا هر موجودی برای انسان پیام بفرستد وقتی میتواند برای هر قومی با زبان خودشان پیامبری از بین خودشان بیاورد که جرفش را بفهمند
      خداوند در این ایه خیلی صریح و روشن سخن گفته
      فرموده از هر قومی پیامبری از خودشان و به زبان خودشان اوردم
      برای همین ادیان مختلف وجود دارد که پیامبرانشان با زبانهتی مختلفی وحی اوردن
      وانگهی همه این پیامبران از نوزادی و بدنیا امدن در کنطقه خودسان دیده شدن و هیچ کس فکر نمی کرده که به یکباره از اسمان فرو افتاده باشن که خداوند بخواهد بگوید که پیامبرام از اسمان فرو نیفتاده اند

      • مدیر سایت

        در ابتدای نوشته ای که لینکش را گذاشتم توضیح داده که طبیعی است که هر پیامبری به زبان قوم خودش سخن می گه و نمی توان انتظار داشت که یک پیامبر در بین ترک زبانها مبعوث بشه اما انگلیسی حرف بزنه
        http://www.raherasti.ir/5036

    • درود بر دوست عزیز ایا در اول این ایه که گفته خداوند هرکه را دوست دارد گمراه و یا هدایت کند .. این صفت گمراه اشتباه است چون خداوند نمیتواند بنده را گمراه کند. خداوند دور از هر بدی هست اگر قرار بود خداوند مارا گمراه کند پس شیطان چکاره بود که به اعتقاد من شیطان واقعی نفس انسان است

      • مدیر سایت

        وقتی که بنده دست به عصیان الهی بزنه، خداوند هدایتش را برمی داره و حتما بنده گمراه می شه . این معنای گمراه کردن خداونده

    • درود به دوست عزیز اینکه در ایه گفته شده خداوند هر که را دوست دارد گمراه و هدایت کند .. گمراه اشتباست دور از صفت خداوند است مگر میشه خداییی که پر از مهربانی و بزرگیست بنده خود رو گمراه کنه پس این وسط شیطان چی بود پس بدانیم که شیطان همان نفس انسان است و اینکه درمورد زرتشت میگویند که گفته عقل خود انسان هر چه میگوید درست است و اکثر مردم رد میکنند این حرف رو مخصوصا مسلمانان حالا من یک سوال دارم حرف شما درست این حرف زرتشت گیریم اشتباه .. پیامبر عزیز اسلام گفته مرد میتونه چهارتا زن رسمی بگیره ایا شما میتونی عشق رو بین چهار زن یکسان تقسیم کنی نه نمیشه به هیچ عنوان التماس تفکر

  2. ب – اگر می‌خواهند در اثبات ضرورت زرتشتی‌گری ایرانیان به امر الله، رسول الله (ص) و قرآن کریم استناد کنند، پس باید ابتدا به آنها ایمان آورند. یعنی اول اسلام آورند. و سپس به آیاتش استناد کنند. حال کدام دینی امر می‌کند که لطفاً از این دین خارج شوید؟!
    ج – اگر به الله، رسول‌الله (ص) و قرآن اعتقاد و باور دارند، نمی‌توانند یک آیه را قبول کنند و آیات دیگر را نادیده گرفته یا رد کنند. همان قرآنی که فرمود با هر رسولی به زبان خودش و قومش تکلم می‌شود، فرمود: موسی و عیسی (ع) را برای قوم بنی‌اسرائیل فرستادم، اما حضرت محمد (ص) را برای همه بشریت فرستادم:
    « وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ کَافَّهً لِلنَّاسِ بَشیراً وَ نَذیراً وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ» (سبأ – ۶۸)
    ترجمه: و ما تو را یا محمد (ص) نفرستادیم مگر براى همه مردم جهان، تا آنان را (به پاداش کار نیک) بشارت دهى (و از عذاب کار بد) بترسانى. ولى مردم اکثراً نمى‏دانند.

  3. د – حال برگردیم به مسئله دین زرتشت و ایرانیت. اگر می‌خواهند بر ملیت زرتشت استناد کنند و ملیت را اولی بر دیانت بشمارند، در ایران انبیای دیگری نیز (مانند دانیال نبی و انبیایی که در تخت فولاد اصفهان مدفون هستند و …) نیز وجود داشتند، چه ضرورتی دارد که بین این همه نبی، ایرانی‌ها حتماً زرتشتی شوند؟
    اگر می‌خواهند به مقوله‌ی زبان استناد کنند، وضع بدتر می‌شود، چرا که زرتشت و کتابش اصلاً فارسی نبوده است. بلکه به زبان «اوستایی‌» مشهور است. زبان فارسی نیز از دوره‌ی هخامنشیان و در میان قوم آریایی رواج داشت که به سنسکریت و زبان اوستایی نیز نزدیکی‌داشت. و ایرانی و زبان فارسی نیز از همان دوران تشکل آریایی‌ها شکل گرفت.
    زبان اوستایی نیز زبانی بود که فقط در میان قومی در شرق ایران که دقیقاً ثبت نشده در کدام منطقه‌ی آن رایج بوده است.

    • ضرورتی ندارد که زرتشتی شوند ازادی انتخاب مهمه
      یعنی جبر نداشته باشن
      اگر بخواهیم تاریخی بگیم که در ان زمان که زبان مردم ایران منطبق بر زبان زرتشت و کتابش بوده و طبق فرموده خدا هم برای اون قوم زرتشت پیمبر امده و وحی و قوانینی اورده و این قوانین سینه به سینه از پدر به پسر رسیده حتی موقعی هم که زبان تغییر شکل یافته بطور موروثی قوانین زرتشت و اموزه هاش اجرایی شده تا حال
      همینطور که در اسلام و مسیحیت و یهودیت هم همینطور بوده
      اگر انطور باشه که نباید امریکایی به دین اسلام بگرود چون زبانش انگلیسی است نه عربی
      انتخاب ازاد مهمه

    • اولا دانیال نبی از پیامبران بنی اسراییل است دوما اتفاقا ایرانی اصیل همون طایفه ای هستند که در شرق زندگی میکنند یعنی خراسان.اینقدر بدنبال انحراف ذهن مردم نباشید.وای بر دینی که نگاهدارش امثال شما باشد

  4. ھ – بنابر این اگر زبان یک پیامبر ملاک باشد، اولاً در همان موقع نیز فقط اهالی یک منطقه از شرق ایران باستان مخاطب زرتشت بودند و به زبان اوستایی تکلم می‌کردند و نه همه‌ی ایران و ایرانی‌ها و ثانیاً بنا بر همین استناد و استدلال، تکلیف فارسی زبانان آن عصر، یا آذری‌زبان‌ها، کرد زبان‌ها، بلوچ زبان‌ها و … چه می‌شود؟ آیا باید برای آنان نیز پیامبری با زبان خودشان بیاید؟ اگر پاسخ‌شان مثبت است، پس زرتشت متعلق به همه ایرانی‌ها نبوده است. مگر نمی‌گویند که هر پیامبری مخصوص قومی است که به آن زبان سخن می‌گویند. لذا نه در گذشته [حتی زمان حیات شخص زرتشت] و نه در طول تاریخ و نه اکنون، زرتشت دین همه‌ی ایرانی‌ها نبوده و نمی‌توانسته باشد و نیست.

    • زبان هیچ پیغمبری ملاک نیست
      هر کس در دنیا ازاد به انتخاب هست
      چنانکه ادیان مختلف هم بخاطر هم ازادی انتخاب اورده شدن
      کسی در امریکا مسلمون میشه در چین مسیحی

  5. و – به رغم تحقیقات گسترده‌، تاریخ پیدایش زرتشت اصلاً مشخص نیست، چه رسد به زبان او و کتابش. برخی قدمت او را حتی شش هزار سال پیش بیان کرده‌اند. اغلب ایران شناسان ده تا یازده قرن قبل از مسیح را بیان کرده‌اند. ارسطو و اودوکسوس و هرمی پوس نوشته‌اند که زرتشت پنج هزار سال پیش از جنگ تروا می‌زیسته است. منابع دوران رواج زبان پهلوی، زایش او را سه قرن قبل از اسکندر مقدونی بیان کرده‌اند. در هر حال اصلاً معلوم نیست که چه زمانی و در کجا به دنیا آمده و به چه زبانی تکلم می‌نموده و با چه خطی می‌نوشته است؟

    جالب است که مدعیان ضرورت زرتشتی‌گری ایرانیان و نیز اسلام ستیزان، به اسلام که می‌رسند بهانه می‌کنند که دین ۱۴۰۰ سال پیش است، زبان کتابش عربی است و …، اما از ما می‌خواهند که به یک دین مربوط به شش هزار سال پیش یا بیشر، که اصلاً زبانش هم معلوم نیست برگردیم!

    • اتفاقا کتابش مشخص هست اوستا
      گرچه همه ان باقی نمانده وای همینقدر هم که هست برای اهل ایمان به این پیامبر کفایت میکند
      زرتشت حدود ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح میزیسته گرچه تاریخ دقیق ان مشخص نیست
      اتفاق هر چهار یا پنچ مکان ان در محدوده ایران است
      اذربایجان یا ری یا سیستان یا خراسان
      پس زرتشت پیامبری ایرانیست
      شما به هر دینی که دوست داری باش چه کسی شمت رو اجبار به داشتن دین زرتشتی کرده?

    • من نمیدانم زرتشت اهل کجا بوده, یا تاریخ تولدش کی بوده است اما به خوبی میدانم که برای چه میجنگید, برای چه چیزی مرد و هدفش چه بود. نمیدانم پدرش چه کسی بود مادر که بود. اما می دانم او همچون پدری برای ما ایرانیان بود

  6. ز – نکته‌ی آخر آن که اصلاً کتاب زرتشت چیست و کدام است که دست کم مطالعه کنیم. در اذهان عمومی کتاب «اوستا» را به عنوان کتاب او معرفی می‌کنند، در حالی که اوستا کتاب زرتشت نیست، بلکه در طی چند قرن توسط موبدان زرتشتی نوشته است. همین موبدان در جشنی کتاب زرتشت را سوزاندند و خود کتابی به نام او دادند که منشاء پیدایش دین «مجوس» شد. دینی که ازدواج خواهر و برادر و ازدواج با محارم در آن اجباری بود. و اوستایی که الآن در اختیار است که الحمدلله با آن اوستای موبدان قرون بعد از زرتشت نیز متفاوت است.

    خود زرتشتی‌‌ها مدعی هستند که نام کتاب اصلی «گاتها» است. که البته آن نیز به زبان فارسی نبود. بلکه به زبان یکی از اقوام شرق ایران که معلوم نیست کجاست بوده است. اما مهم‌تر این است که این کتاب اصلاً وجود خارجی ندارد که کسی بخواهد به آن رجوع کند.

    • بر فرض که اصلا توسط نزدیکان این پیامبر هم نوشته شده باشه
      مگه انجیل غیر از اینه
      جمع اوری وحی حضرت عیسی از زبان حواریون
      قران هم که در زمان حضرت محمد جمع اوری نشده بلکه در زمان عثمان این سخنان جمع گردیده است

  7. ح – انصافاً باید اذعان داشت که دعوت به زرتشتی‌گری به بهانه‌ی ایرانی بودن، دعوت به حماقت و سوق دادن به بی‌دینی است. چرا که اصلاً چنین دینی وجود خارجی ندارد که کسی بخواهد به آن رجوع کند یا نکند. و اگر مردم امروز بخواهند به نظریات اشخاص عادی به نام موبدان رجوع کنند، به همان فرضیه‌های فرویدیسم، داروینیسم، مارکسیسم، فمینیسم … که همه نشأت گرفته از نگاه مادی‌گرانه‌ی «ماتریالیسم» هست رجوع می‌کنند که دست کم چهار پنج جمله مفهوم یا احیاناً چند فراز قابل تأمل داشته باشد. چرا زرتشتی شوند که نه زبانش فارسی بوده و نه اصلاً کتاب معینی دارد؟

    آیا واقعاً انتظار دارند که یک انسان عاقل ایرانی، قرآن را با آن همه علوم در فلسفه، عرفان، احکام … و متکی بر استدلال‌های عقلی و وحی را رها کند و به جرم ایرانی بودن به خرافات برگردد؟! آیا این اهانت به شعور و فهم ایرانی‌ها نیست؟

    • دنبال چی هستی می خوای چه چیزی رو ثابت کنی ؟
      ایران دوتا ضربه خورد یکی حمله مغول و یکی حمله اعراب.
      وقتی اعراب مسلمان حمله کردن به دختر یزدگرد سوم و زنش تجاوز کردن و کتابخانه ها رو اتیش زدن پس از این دین توقع زیادی نمیشه داشت و انتخاب دین یک چیز اختیاریه

    • بحث کردن با شما مثل بحث کردن با دیواره

  8. این حرف شما توهین به پیامبری یکی از فرستادگان خداست که هم ایرانیست و هم کتابش اوستا طرفداران بسیار زیادی دارد که در حال حاضر دارن به همین کتاب عمل میکنن مگر انجیل یا قران فارسی نوشته شده یا تورات?
    زبان کهن ایران همان زبان زرتشت هست
    اگر اینطور هست که مردم ترکیه کلیه نسخ خطی ارزشمندشون که متلع به هویتشون هم هست رو بسوزونن چونکه اتاتورک خطشون رو لاتین کرده و دیگه اون کتابها رو نمی تونن بخونن
    زرتشت بخشی از هویت ما هم هست
    اگر نظرات زرتشت مادی گرایانه بود حرف شما درست بود
    درحالیکه زرتشت کلامش بشدت اخلاقی است
    و اخلاق هم زیربنای وجود انسان
    پس بدرد زندگی هم میخورد

    • درود بر شما دوستان عزیز. بنده فقط جهت اطلاع عرض میکنم که اوستا کتاب آسمانی نیست و ربطی به زرتشت ندارد، سروده های زرتشت گاتاها میباشد، اوستا را در زمان ساسانیان جمع آوری کردند که یک بخش آن گاتاها میباشد، و مدت جمع آوری اوستا حدود۳۰۰ سال تخمین زده شده است و به دست حکام آن زمان نوشته شده و نویسندگانی مختلف داشته است. با درود فراوان…

    • در تایید سخن شما دوست عزیز باید عرض کنم ، دین اسلام مادی گراست یا زرتشت؟
      ۱.همه قبول دارند ،بد ترین اعمال در دنیا قتل است در دین اسلام شما میتوانید قتل کنید وسپس با پرداخت خون بها ولی دم را راضی به گذشت نمایید.
      ۲.روزه نگیر کفاره بده
      پ۳.نماز نخون بعد مردن پول میدن میخرن براتو………
      متاسفانه اسلام یک دین پول محور است شما میتوانید همه چیز را با پول جبران کنید

      • مدیر سایت

        ۱. اگر اینطوره پس چرا این همه قاتل، اعدام میشن؟

        ۲. کفاره خودش نوعی مجازاته و درسته کفاره تاحدی جبران میکنه مجازات قیامت را اما چنین نیست که شخص گناهکار نباشه لذا اگر کسی پیدا بشه که بگه من روزه نمی گیرم ولی در عوض کفاره میدم، پشت سرش نمیشه نماز خوند

        ۳. کسی که عمدا نماز را ترک کرده اگر بعد از مرگش برایش نماز قضا بخونن، چنین نیست که دیگر مجازات نشه. نماز قضایی پس از مرگ سبب عدم مجازات میشه که ترک نماز از روی عمد نباشه

         

  9. دین اسلام کجا پایه استواری داره؟ اینکه قرآن راجب موارد توی تخت پیغمبرش حرف میزنه؟ یا اینکه مراسم حج در حقیقت همون مراسم قبل اسلام برای بتها بوده؟ یا اینکه دیه زن اندازه بیضه یک مرد هست؟ بازم بگم؟ شما یکم برو درباره دین زرتشت بخون حداقل تا بفهمی چرا یک ایرانی باید دینش زرتشتی باشه.

    • یا بخاطر بیسوادیت این حرف را میزنی یا برای دشمنی که با اسلام داری اینطور داری دروغ میگی…
      اصل حج را حضرت ابراهیم و اسماعیل ایجاد کردند و بت پرستان اعمال آن را در بت پرستی استفاده میکردند و اسلام این اعمال را دوباره در یکتاپرستی آورد. اگر اسلام میگه دیه زن نصف مرده چون دیه مرد به زن میرسه و زن سودش را می برد برای اینکه در اسلام وظیفه مرد است که از نظر مالی خانواده اش را تامین کند. و وظیفه زن نیست. برای همین هم وقتی مردی فوت کرد اسلام می خواهد تا خانواده مرد برای اینکه نان آور خود را از دست داده اند دچار مشکل مالی نشوند لذا دیه مرد دو برابر است تا زن بتواتند مخارج خود را در زمان نبودن و فوت شوهر تامین نماید…
      ایکاش تمدن ها و ادیان تحریف شده هم در ۱۴۰۰ سال پیش به اندازه اسلام برای زن ارزش قائل بودند و زن را یک حیوان قابل خرید و فروش نمی دانستند!!!

      • حداقل اول مطالعه کنید:باید گفت که تمام مناسک حج و عمره واحرام و لثم و لمس حجرالاسود وسعی بین صفا و مروه و وقفه در عرفات و رمی جمره همگی در دوره جاهلیت متداول بوده و تنها بعضی تعد یلات در حج اسلامی نسبت به دوره جاهلیت روی داده که از ان جمله می توان بموارد ذیل اشاره کرد:

        ۱- اعراب قبل از اسلام هنگام طواف “لبیک یا لات”.”لبیک یا عزی” می گفتند و هر قومی بت خود را صدا می کرد. در اسلام “اللهم” جای بت ها را گرفت و ان عبارت بدین شکل تعدیل شد:”لبیک اللهم لبیک”

        ۲- اعراب گاهی لخت به طواف کعبه می پرداختند.اسلام ان را منع کرد و پوشیدن لباس دوخته نشده را مقرر فرمود.

        ۳- اعراب از خوردن گوشت قربانی اکراه داشت.حضرت محمد آن را مجاز ساخت.

        ۴- مشهور است که مسلمانان پس از فتح مکه و بر انداختن بت های قریش از سعی بین صفا و مروه اکراه داشتند زیرا قبل از اسلام بر این دو کوه دو بت سنگی وجود داشت که حاجیان و زائران دوره جاهلیت سعی بین صفا و مروه را برای نزدیک شدن به انها و دست کشیدن و بوسیدن آنها کسب تبرک می کردند.ولی حضرت محمد نه تنها بین صفا و مروه را مجاز کرد بلکه در (سوره بقره. آیه ۱۵۸) ان را از شعائر الله قرار داد.

        • بله بعضی از بدعت ها و تحریف ها هم در طی قرن ها در این اعمال بوجود آمده که مهمترینش همان بت پرستیه… ولی اکثر اعمالش از همان آیین ابراهیمی بوده…

      • اگر زنی ازدواج نکنه چی?
        فکرشو کردی اگر زنی ازدواج نکنه پس شوهر نداره که چیزی بهش برسه و از سهم پدری هم که مقدار اندکی بهش میرسه پس عملا مورد ظلمه!!!!!!
        اگر زنی نان اور خانواده باشه و بمیره چرا باید دیه اش نصف مرد باشه? بچه های این زن چه گناهی کردن?

        • مدیر سایت

          خب ازدواج کنه، کی جلوشو گرفته؟

          بعضی مسخره بازیهای ما سبب بی همسری میشه

        • ادیان که برای زور کردن نیومدن شاید اون دختر اصلا دوست نداشته باشه ازدواج کنه شاید از لحاظ روانی مشکل داشته باشه شاید بسب نگهداری از والدین پیرش نتونه ازدواج کنه شاید مردی که بتونه دوستش داشته باشه رو پیدا نکرده باشه و هزاران شاید دیگر
          دین باید راهکار نشون بده
          درمورد زنی که نان اور خانواده هست همینطور شاید اینقدر همسر قبلیش بهش ظلم کرده باشه که اصلا نتونه دیگه به هیچ مردی توجه کنه که بخواد دوباره ازدواج کنه
          نباید برای این ها فکر کرد?
          واقعا مدیر محترم باید این موارد رو رها کرد?
          بعضی از موارد بنظرم مسخره بازی نیست و وجود داره

          • مدیر سایت

            اولا قانون کلی وضع میشه. مثلا قانونه که هرراننده ای که از چراغ قرمز رد بشه سی هزار تومان باید بعنوان جریمه بپردازه. طبق گفته ی شما باید فرق گذاشت میان کسی که کارضروری برایش پیش آمده با آنکه کار ضروری نداشته؛ میان راننده ی ثروتمند و فقیر باید فرق گذاشت (سی هزار تومان برای ثروتمندان بازدارنده نیست و برای فقیران طاقت فرسا)؛ جرم در هنگام حضور پلیس سنگینتره؛ جریمه در ساعات شلوغ باید سنگینتر از ساعات کم رفت و آمد باشد و….
            بااین طرز فکر شما باید برای هر تصادف کمیسیونی تشکیل بشه!!! که قابل قبول نیست

            ثانیا وظیفه ی حکومت اسلامی است که اجازه نده اقشاری در جامعه در فقر به سر برند. زنی که نان آور خانه است و با مشکل مالی مواجه است باید حکومت به کمکش بشتابد.

          • مطلبتون رو نمی تونم بخونم

            • مدیر سایت

              احتمالا مرورگر شما بروز نشده

              یا مرورگر خود را بروز کنید یا از مرورگر دیگر استفاده کنید. اگر از فایرفاکس استفاده میکنید از کروم استفاده کنید یا بعکس

        • در هر حال اگر پدر شوهر برادر پسر و مردهای دیگه خانواده فوت کنند دیه به خانواده اش تعلق میگیرد و ربطی به ازدواج کردن ندارد…

        • تمام قوانین اسلام ضد زنه …. ضد آزادی زن و بیعقل نشون دادن زن برتری مرد و کلی نسبت بد به زن این دین فقط برا مرداس باید هم ازش دفاع کنن

      • خوب چرا لقمه رو پیچیده دور سرش همون مستقیم بدش به زن یک زره به حرفت فکر کن خدایی خنده دار نی

    • منم با شما موافقم

    • آفرین، این دقیقا همون دلیلیه که ما به اجبار مسلمان شدیم و دین نیاکان خودمون رو فراموش کردیم و به هموطنان زرتشتی پشت کردیم و به اونا ظلم کردیم اسلام انتخاب ما نبود و جز ظلم و بدبختی و حقارت از ازش خیری ندیدیم، ما باید به دین اجدادی خودمون برگردیم تا هویتمون را بدست بیاریم

  10. با سلام یکتا پرستی اعتقاد به رستاخیر هزاران سال قبل از مسیحیت و اسلام و… ،واقعا بی نظیره قابل احترام و باشکوه است دلنشین و با اصالته با گوشت و خون و روح ایرانیان آمیخته و خیلی صمیمیمیه با دل باید انتخاب کرد نه با زور شمشیر

    • کی گفته زرتشتی ها یکتا پرست بودند؟!! پس ثنویت و پرستش دو خدا برای کدام آیین بود؟؟ توی تمام منابع غربی به صراحت به پرستش دو خدا در زرتشتیت اشاره شده که اگر وقت کردی یه نگاه کنی بد نیست…
      و اگر دینی کامل تر از دین قبلی بیاید ما باید در همان دین قبلی باقی بمانیم؟!!

      • همه هزاران بار گفتن نیازی به گفتن هزار و یکمین بار نیست که بگن
        اگر دین زرتشتی دوگانه پرسته و اهورامزدا و اهریمن داره که نباید در ادیان رسمی کشور باشه?
        در اسلام هم الله در مقابل شیطان قرار داره پس بگیم مسلمانان دوگانه پرستن????
        بعضیها دیگه اصول اولیه ادیان توحیدی رو هم نمیدونن!!!!!

      • کاش یکم تحقیق کنید بعد حرف بزنید دوست گرام. کتاب گاتاها از زرتشت را بخون تا متوجه شوی. در ضمن اکثر فلاسف یونان خود را شاگرد و ره رو زرتشت میدانستند و در ابتدای سخنانشان میگفتند : چنین گفت زرتشت پاک…
        فلاسفی همچون ارسطو ، افلاطون و….

  11. من مطالبی که در نوار میاد رو نمی تونم ببیبنم و بخونم قبلا هم گفتم در هر صورت زنان مشکلات بسیار زیادی در جامعه ایران دارن که اگر رها بشه عواقب جبران ناپذیری برای جامعه خواهد داشت چون زنان تربیت ساز و موتور محرکه خانواده هستن
    اگر زنان جامعه خموده افسرده و گدا باشند جامعه گدا خواهد شد

  12. هیچ کدام از نوارها رو نتونستم تا الان بخونم مدیر محترم سایت
    یکبار هم توضیح خواستم که چطور بعد از چند سوال و جواب میشه جواب طرف رو باز کرد و خوند که چیزی متوجه نشدم بنابراین جواب هیچ کدام رو هم تا حالا ندادم
    من اگه مسئله ای رو دست کم از جانب خودم مطمئن نباشم مطرحش نمی کنم و از اینکه چیزی رو بلد نباشم و کسی بهم یاد بده خوشحال هم میشم
    کدوم مطلب شما در این نوارها بوده که تونستم بخونم و جواب ندادم? البته همیشه که نمیام
    یکی از دلایل اومدم به این سایت تعجبم از فارسی زبانان ضد فرهنگ ایران عرب زده بود که با اینهمه کم لطفی و بی مهری و کینه ای که ایران قبل از اسلام دارن تعجب و حیرت امثال منی رو برانگیخته کردن که چطور میشه در خاک و فرهنگ ایران متولد شد از اب و خاک و بار و بر این خاک بهره مند شد و بزرگ شد و در اخر در غرب یا عرب حل شد?
    ادیان خداوند برای بزرگ کردن بشر اومدن نه برای بجان هم انداختن انها
    چطور میشه که در هند با ۸۰۰ اگه اشتباه نکنم دین و ایین و مذهب مختلف همه مردم در کنار همدیگر با صلح دارن زندگی میکنن چطور میشه که هند فوق فوق العاده مذهبی پلورالیست است و براحتی هر دین و مذهب جدید را می پذیرد اما مسلمانان نمی توانند همدیگرا تحمل کنند? نه خود را و نه ادیان و مذاهب دیگر را?
    چطور میشود که هندیان ۸۰۰ مذهبی و دینی اینقدر با هم مداراگر و صلح جو هستند? رمز انها چیست?

  13. خاک برسرتان کنم یک ساعت و۲۰ دقیقه نظر نوشته بودم
    بازدن دکمه ی ارسال نظر
    حذف شد

  14. سلام پدران من در سیستان موبدان دین بهی بوده اند و آتش آتشکده سیستان را تا عاشورای شکست ایرانیان از اعراب وحشی و ملحد همیشه روشن نگه داشته اند می خواهم با صمیم قلب به دین نیاکان برگردم راهنمایی ام کنید…

  15. سایت شما همش دروغ تحویل جامعه می دهد من از همه شما و دروغ ها و تمام سیاه نمایی های شما بدم میاد مردید صادقانه وبه درستی تحلیل و تفسیر کنید به مانند وهابیون پلید نباشید البته همه تون مسلمونها مثل هم تروریست و خونریز هستید …

    • سلام.
      جناب کیخای عزیز ، تمام مطالب این سایت دروغ نیست. اگر توجه داشته باشید در خصوص مسائل دینی مطالب بهتری رو نقل می کنه تا مسائل تاریخی.
      جناب استاد فاطمی دارای حب و بغض هست در مورد شیوه انتقال مطالب و … خیلی سفسطه می کنه . گاها مطالبی رو چندین بار با عناوین مختلف ذکر می کنه و … . روشش غلطه. اما در خصوص نقد دین زرتشتی برخی مطالب خوبی هم داره.
      اما شما دوست عزیز ، مطالبت بوی پان ایرانیسم با شاخه جدید پان سیستانیسم می دن. مراقب باش. اسلام اون چیزی نیست که به ما گفتن و ما دیدیم. از شخص فردوسی تا مولوی و … چهره نیکی از اسلام ارائه می دن که با آنچه ما دیدیم متفاوته.
      عزیز دلم. مراقب پان سیستانیها باش که نقطه مقابل پان اسلامی ها هستند. جهل مرکب از بمب اتم هم خطرناک تره.
      در پایان بنگردید به :
      خدمات متقابل اسلام و ایران.
      دایره المعارف جهان اسلام
      تمدن اسلام
      محمد ( ص ) ، مردی که باید از نو شناخت.
      و …

      • پان‌ایرانیسم عقیده‌ای سیاسی است مبتنی بر اتحاد کلیه اقوام و تیره‌های ایرانی[۱] شامل آذربایجانی‌ها، آسی‌ها، بلوچ‌ها، زازاها، کردها، پشتون‌ها، هزاره‌ها، لرها ،تاجیک‌ها، قزلباش‌ها و به طور کلی تمامی اقوام ایرانی ساکن در فلات ایران. هوشنگ طالع معتقد است که پان ایرانیسم بر خلاف مکتب‌های فکری دیگر که دارای پیش‌وند «پان» هستند، یک مکتب عینی (اوبژکیتو) است که واقعیت تاریخی دارد. در حالی که مکتب‌هایی مانند پان‌عربیسم، پان‌ترکیسم، پان‌ژرمنیسم و پان‌اسلامیسم، مفاهیمی ذهنی (سوبژکتیو) هستند، یعنی بیان آرزوها و خواسته‌هایند.[۲]

  16. عزیز دل من پان سیستانیسمی که شما اختراع کردید اصلا وجود نداره ….. من همون اسلامی رو که دانشمندانی مانند فردوسی و ….. مطالعه کردم چیزی جز خشونت و کشتن و نفاق بین هم دیگه معرفی نکرده …اماجهل چیه نماز بخونم زکات بدم خمس بدم بدون اینکه دلیل اون رو ندونم اعتقاد به الله امامت و…. داشته باشیم چی آخرش یک انسان تروریست و ادم کش و جانماز اب کش و ریا کار و پدر سوخته (البته ببخشید) مردم بی گناه و زیر دستا رو زیر پای هوای نفسم خورد کنم و هر کثافت کاری انجام بدم و ربا بدم دروغ بزنم و ثروت هزار میلیاری بالا بزنم،زنا بکنم، تجاوز به حقوق دیگران انجام بدم(خبرشو هرروز در اخبار و روزنامه هامی بینیم) ،و….. مسلمونا اصلا به گفتار نیک و پندار نیک اعتقاد نداریدبه گفتار دروغ پندار دروغ وسربیدن و پلیدی ، نامردی و…. اعتقاد صددرصد و قربت الله انجام می دند ….اما کوروش پادشاه بزرگ ایران زمین بهترین خدمات انسانی رو به کشور پهناور ایران زمین برای رضای همون خدا (که شما الله می گید) انجام داد اما در مقیاس کوچکتر همین رئیس جمهور شما(مرتیکه روحانی با اون عمامه ….) با سیاسی کاری و دروغگویی میگه تورم در کشور نیست وضعیت مردم بهتر شده و….. در کشور اسلامی شما سیاسیون با هر تفکر جناحی یهو متوجه اشکال در کار و مدیریت خودشون میشن و فورا به گردن دیگری می اندازن وخودشون مبرا و مثل امامزاده عین و غین پاک هستند…. عزیز من مذهبی که نتونه انسانیت و درستی و نیکی رو ترویج بده بهتر هستش کنار گذاشته بشه والسلام… البته با تشکر از صبوری شما

  17. عزیزمن ….. ژن خوبی(؟؟؟؟) ندارم که به مانند بعضی از نور چشمی های سیاسیون مذهبی شما آدم دزدی از خزانه یک کشور، جا نمازآب کشی بلد نیستم، نا مردی بلد نیستم، تجاوز به حقوق دیگران انجام ندادم،چشم به ناموس دیگران( در هنگام قدرت داشتم) انجام ندادم ، مال دیگران رو بالا نکشیدم ، پارتی بازی کنم ریا کاری بلد نیستم و…. سعی کردم به بخشی از فرامین آشو زرتشت بزرگ که همون گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک عمل کنم و به گفته این پیامبر بزرگ آشو زرتشت راه در جهان یکی است و آن راه درستی است اعتقاد داشته ام و متاسفانه در کارم توسط همین مسلمانان ژن خوب همیشه مورد اذیت و آزار بوده ام……حالا شما دوست عزیز و مهربانم منو راهنمایی کنید تا ژنم خوب بشه تا به دین نیاکان دین بهی و زرتشتی نرم……ممنون از صبوری شما و…

  18. درود
    دوست گرامی مدیرسایت
    من الان چند ساعته که دارم نگرش شمارو در دین زرتشت مطالعه میکنم
    شما اطلاعات کافی درباره ی این دین ندارید بهتره با اطلاعات کامل و بی نقص مطلب بذارید چون واقعا دارید مردم رو گمراه میکنید .
    دوستان من مطلب دانشنامه ویکیپدیارو مطالعه کردم درباره ازدواج با محارم در دین زرتشت این جا رو هم مطالعه کردم و به اگاهی رسیدم شما هم حتما این کار رو انجام بدید به نتیجه های خوبی میرسید.
    سپاس

    • پتی سفره دین اسلام نشستی و نان راحت میخوریو دفاع میکنیو از حال پیاده بی خبری شما نگران گمراهیه مردم نباشرفیق . همینکه خودتو درست کنی واسه همه بسه .

  19. سلام دوستان تمام نظرات شمارو مطالعه کردم بعضی از شما بدون اطلاعات کافی دین دیگری رو زیر علامت سوال بردین و متهم کردین مسخره کردن و توهین به دین دیگران بدون اطلاعات صحیح نه تنها چیزیو ثابت نمیکنه بلکه نوعی توهین به خودتون و دینتونه مثلا تو نظرات بالا زرتشت رو متهم به دوگانه گرایی کردید و این دوگانه گرایی بوسیله مغان زروانیست پخش شده(تحقیق درست) یا چه فرقی میکنه زرتشت دقیقا متعلق به چه زمانو مکانی بوده مهم اینه که مردم را به راه راست دعوت کرده بدون هیچ زور و اجباری و اشخاص بزرگی مثل نیچ تمام سخنان زرتشت رو تایید کردند و کتاب های زیادی از سرود های او (گات ها) نوشتند و ترجمه کردند تو نظرات بالا اشخاصی رو دیدم که ادعای زرتشتی بودن کردند اما حتی اینم نمیدونن که زرتشتیان زرتشت رو پیامبر خود نمیدونستن بلکه آموزگار اونها بوده و این نامی بوده که خود زرتشت برای خود انتخاب کرده گذاشتن نام پیغمبر و متوسل شدن به اون برای شناخت دادار هور از ایین و رسوم ادیان سامیه چون وقتی انسان با خرد خود اهورا مزدا را شناخت دیگر نیازی به متوسل شدن به پیامبر ندارد و گذاشتن نام پیامبر در زمان آریایی فقط برای احترام به ان شخص و نجات خود از از ظلم و ستمی که بعد از حمله اعراب به آریایی ها شد در میان زرتشتیان رواج پیدا کرد . افسوس میخورم برای کسانی که بدون داشتن اطلاعات تاریخی دروغ و تهمت را بین مردم پخش میکنن مثلا ازدواج با محارم اگر یک زرتشتی با محرم خود ازدواج کرده نمیتوان این گناه را به دین او نسبت داد همان طور که یک مرد مسلمان به خواهر خود تجاوز میکند زرتشت به هیچ وجه ازدواج با محارم را کاری اجباری معرفی نکرده چرا که زرتشت اعتقاد شدیدی به افزایش نسل و بدنیا اوردن فرزند داشته در نتیجه این باور شما غلط است و خیلی از موارد دیگه مانند اتش پرستی و غیره این دروغ ها توهین به خود شماس شما با گفتن دروغ بدون اطلاعات دین خودتون رو زیر سوال میبرید . سپاس در پناه ایزد.

  20. درودبه همه عزیزان.من دوس دارم به ایین پدرانم برگردم چون به نظر من از اسلام کامل تره یکی ازدلیلاشم اینکه دینی که بین مردوزن نابرابری ایجاد میکنه نمیتونه دین کاملی باشه وازنظرمن اسلام کامل نیست.لطفا راهنمایم کنید که چطور میتونم زرتشتی باشم

  21. چی بگم نظراتو خوندم ولی من از روزی که به دنیا اومدم از اسلام چیزی جز کشتار ندیدم بدتر از همه اینکه این کشتار تمومیم نداره در کل دینه خشنیه

  22. دوست عزیز خودت خوب میدونی منظورم چیه الکی سوالای بی اساس نپرس

  23. درود دوستان
    از مطالعه کردن نظراتتان تنها این دستگیرم شد که ما ایرانی ها انقدر تحت تاثیر دین فرهنگ و اعتقادات کشور های دیگه قرار گرفتیم که حتی نمیدونم پیامبر الیون کیه کجا به دنیا اومده کتابش یا حتی زبانش چی بوده
    اصلیتمونو گم کردیم و فکر نمیکنم بتونیم پیداش کنیم

  24. محتوای این سایت با اسم سایت هماهنگی نداره (میخواهم زرتشتی شوم)
    من به امید راهنمایی گرفتن وارد این سایت شدم ولی کمکی به من نکرد
    فقط دو دین اسلام و زرتشت رو زیر سوال بردین و خواستین نظرات همدیگرو به هم تحمیل کنید
    خواهشا ذهنتونو باز کنید و بدونید که نظر و عقیده هر شخص با شخص دیگه فرق میکنه
    متاسفانه ما در یاد گرفتن آداب و معاشرت عادی مشکل داریم چه برسه به اینکه بخوایم به نصیحت ها و خوبی های یک دین عمل کنیم و ازش استفاده کنیم

  25. سلام راهنمایی نمیخوایم که کدوم خوبه یابد فقط اینکه یکی بخوادزرتشتی بشه چجوریه ایا ایین خاصی داره؟؟

  26. شمافکرکنیداشناشدیم حالایکی بخوادزرتشتی بشه چجوریه؟؟

  27. فقط جواب بدین دایه عزیزترازمادرنشین

  28. قرآن با آن منطق استوارش تروریسم اسلامی را درسوره توبه آیه ۵ مشروعیت بخشیده است. همچنین تراز واحد عدل الله و فرعون در مجازات مخالفان و قطع دست و پا به خلاف و اعدام یکی دیگر از منطق استوار قرآن بشری است. قرآن قصابی بدنی و داعشی ست.

  29. سلام من یه پسر ۱۶ساله ام و تو یه خانواده کاملا مذهبی به دنیا آمدم… دیگه خسته شدم از این دین شیعه که خیلی هم ناقصه . ترو خدا یه کی کمکم کنه برم تو دین زرتشت .ممنون

    • مدیر سایت

      همین سایت را کامل بخون و بعد…

      • واقعا بیداری مردم نمیبینی .همه مخالف اعتقادات دروغینتون شدن حالا هی بگو سایت بخونید .اخه تو کی هستی ک سایتت باشه

    • با سلام ؛ تنها گاتها را از آن زرتشت میدانند که حرف غلطی است ، بگذریم ، گاتها هم بروید نگاه کنید چیز زیادی از آن دستگیرتان نمیشود . بنابراین بگویید من اهورامزدا را قبول دارم و زرتشت پیامبر بوده و … و دیگر هیچ . هر زرتشتی و … ای هر چیزی گفت بگو در کجای گاتها آمده ؟ فلان مراسم در کجای گاتهاست ؟ اگرهم گفت در فلان جا بگویید من که گاتها را نمی فهمم ، اگر اهورامزدا واقعا میخواست زبانش را حفظ میکرد تا من و پژوهشگران بتوانیم کاملا آنرا متوجه شویم ، بنابراین همینجا تنها زبانی بگویید من پیرو اهورامزدایم و بعد هم هرکاری خواستید بکنید .

  30. مردم بیدار و اگاه شدن و هر روز تعدادشون بیشتر میشه.توام حالا هی بگو این سایت بخونید . دروغ ها اراجیفت فقط به درد خودت میخوره و بس .به کوری چشمت مردم دارن بیدار میشن از خواب ۱۴۰۰ ساله غفلت و زورگویی

  31. بیدار نشدند بلکه متوهم شدند !
    آن هم به علت عدم شناخت صحیحشون از تاریخ پر از جعل و دروغ ایران باستان است !

  32. به نظر من یک انسان عاقل وبالع به هیچ چیز نباید استناد کندویا بترسیدبلکه باید همه دینهاوعقاید را مطالعه وبرسی کندالبته بدون ترس وجانباداری وتعصب تحقیق نماید و با عقل و فهم وشعور وبا خرد راه خود را پیدا کرد

  33. به علت اینکه پدران ادمهای بیسوادی بودند وشاید هم بدلیل اجبار دینی را پذیرفتند ویا دینی را در کردند وبخاطر اینکه الان مردم هم سواد بیشتری دارند وهم دانش وشناخت بیشتری از جهان پیرامون خود دارند باید خود تصمیم بگیرند که کدام دین وروش درست ویا غلط است البته بدون تعصب ویا ترس

  34. والا میگن هیچ اجباری در دین نیست. ماکه از اول به دنیا اومدیم، بدون اینکه از این دین شناختی داشته باشیم، خودمون شناخت کسب کنیم، تو گوشمون اذان خوندن، ینی اول آدمو به اجبار به یه دینی سوق میدن، بعد میگن در موردش تحقیق کنید، یا خیلی از علما میگن عوض کردن اسلام حرومه. یه سری کشورا میذارن که بچه تا رسیدن به سن هجده سالگی، خودش با بررسی کامل دینشو انتخاب کنه، الان واقعا یکی بگه معنی لا اکراه فی الدین، در اسلام کجاست،. شما فیلم محمدو نگاه کنی که آنتونی کوئین بازی میکنه، صدا وسیمای خودمونم چندین باز پخش کرده، پیامبر فقط یه دعوت نامه فرستاد به سه قدرت بزرگ اون زمان که یکیش ایران بود، فقط دعوت، نه اجبار، اما بعد فوت پیامبر این اعراب وحشی به ایران حمله کردن، دین خودشونو تحمیل کردن به ما، و همین طوری از بچگی به اجبار دین اسلامو انتخاب کردیم. به زور پدر مادر و اگه بخوایم عوضش کنیم مورد شماتت قرار میگیریم(به خاطر چیزی که خودمون انتخاب نکردیم) . اگر این اسمش اجبار نیست پس چیه.. منتها این اسلام، اسلامی نیست که پیامبر آورده بود، اسلام واقعی همه ادیانو محترم میشمره. والا این همه به مسلمونیمون افتخار می‌کنیم، ولی فقط از اسلام نماز و روزشو یاد گرفتیم. من آدم درست و نیکوکاری باشم که حق الناس نکنم، بنده خدا باشم، چه فرقی میکنه دینم چی باشه. هر دینی واسه خودش مهمه همانطور که اسلام میگه و ما تو کتابای دینیمون خوندیم، ینی اونا اشتباه میگن؟ ببخشید زیاد شد متنم، ولی دین یه چیز ظاهریه، گیریم که اسلام کامل ترین دین باشه، وقتی خودت انسان درستی نباشی، تو اسلام، جات وسط بهشت نیست، یا اون آدمی که دین اسلامو وفقط به خاطر رفتن تو بهشت و حوری های بهشتی میبینه، مثله داعش و طالبان که به خاطر بهشت رفتنشون هزاران آدمو کشتن، جاش وسط جهنمه، نه بهشت. و مهم ترین چیزی که خدا نگاه میکنه، دل و قلب انسانه،. من نه از زرتشت دفاع میکنم، نه از اسلام واقعی، فقط میخوام بگم ملاک بهشت و جهنم رفتن آدما و خوب بودنشون نباید دینشون باشه. منتها این آدمان که با نگاه ظاهری شون به جای خدا تصمیم میگیرن و قوانین اونطوری که به نفعشون باشه وضع میکنن

  35. یعنی بعضی ها میخوان بگن آریایی ها که خود مهاجر بودند و به ایران هجوم کردند و ملت های موجود در ایران را نابود نکردند و تا به امروز در بر ایران حکومت می کنند و حق و حقوق این قومیت ها نیز رعایت نمی شود همه خوبند و بی آزار به بقیه کشورها هجوم نکردند و خون نریختند. گفتار نیک و پندار نیک من که تا الان تو وجود کسی ندیدم چیزی که دیدم تا می تونی دروغ بگو و دزدی کن و حق این و اون بخور و نگید چون مسلمانید که مسلمان نیستید

  36. حالا هیچ کدوم ازینایی که در موردش بحث شد برای من اهمیت نداره. نه زبان یک دین مهمه و نه زمانش. نه مکانش. مهم اینه که اون دین نیاز های اون فرد رو بر طرف کنه. بهترین سبک زندگی رو در اختیار بشریت قرار بده. الان فقط یک ساعته که در مورد دین زرتشت تحقیق میکنم و دیدم که در دین زرتشت، مهم ترین چیزی که به چشم میخوره برابری زن و مرده. اون برابری که حتی الانم در اروپا با وجود مکتب هایی مثل فمنیست هنوز بهش نرسیدن. در دین زرتشت زن و مرد با همدیگه و به طور مساوی تو امور خانواده و تربیت فرزندان مشارکت میکنن و هیچ کدوم بر دیگری ولایت نداره. تو دین زرتشت چند همسری وجود نداره. سهم الارث برابره اما زنا هم مثل مردا مخارج خونواده رو برعهده دارن. یعنی همین سبک زندگی مدرن اروپایی. الان تنها یک ساعته در مورد زرتشت تحقیق میکنم و میبینم که چیزی جز انسانیت و خوبی چیز دیگه ای توش به چشمم نمیخوره و جدا تصمیم دارم زرتشت بشم. تعهد توش مسئله خیلی مهمیه و اینطوری نیست صرفا با ذکر کردن چند جمله عربی دو نفر به هم محرم بشن و هر غلطی خواستن بتونن انجام بدن. نمیگم اسلام بده، یا از سمت خدا نیومده. یا این که تحریف شده، نه… اما خب بعضی از احکام رو داره که فقط صرفا بتونه اعراب جاهل رو سمت دین جذب بکنه، اما خب منی که یه دختر متولد قرن ۲۱ هستم نمیتونم صرفا به دینی جذب بشم که با سلایق اعراب جاهل چیده شده. تصمیم دارم از همین لحظه زرتشت بشم و اگه کسی هست که بتونه منو راهنمایی بکنه خوشحال میشم که کمکم بکنه

    • بهتر است از کتاب مقدس زرتشتیان اوستا برای جایگاه زن دلیل بیاورم:
      در نگاه مزدیسنا، زنان نه تنها بی‌خرد، بلکه موجوداتی اهریمنی و خبیث هم شمرده می‌گردند. مثلاً نیروی اهریمنیِ دُروج (که در نقطه‌ی مقابل پاکی قرار دارد) مادینه (یعنی مؤنث) است. وندیدادِ اوستا، فرگرد ۱۸ بند ۳۱ و …، به روشنی می­گوید که نیرویِ اهریمنیِ دُروج ، از جنس مادینه (مؤنث) است. اوستا، ترجمه و پژوهش دکتر ج.دوستخواه، انتشارات مروارید، تهران ۱۳۹۱، ج ۲ ، ص ۸۵۲
      حتی در یشتهای اوستا، یشت ۵ (آبان یشت)، بند ۹۲ اومده:

      Of this libation of mine let no foe drink, no man fever-sick, no liar, no coward, no jealous one, no woman, no faithful one who does not sing the Gathas, no leper to be confined.

      «از این زَور (نوشیدنی مقدس) من، دشمن، بیمار تبدار، دروغگو، زن، پیس جداکرده تن، [نا]پارسایی که گاهان نمی سراید، و … نباید بنوشند.» اوستا، ترجمه و پژوهش دکتر ج.دوستخواه، انتشارات مروارید، تهران ۱۳۹۱، ج ۱ ، ص ۳۱۴ ؛ و نیز بنگرید به :
      James Darmesteter ,The Zend Avesta , From The Sacred Books of The East , Translated By Various Oriental Scholars , Oxford , At the Clarendon Press 1883 , VOL. XXIII , pp 75

    • سلام .منم ده سال از بهترین روزای زندگیمو یعنی جوانی مو گذاشتم رو همین دین اسلام و همه جیمو با قسم خوردن بقران از دست دادم. من قبول کردم ب قرآن قسم بخورن من قبول میکنم و همونجا هم گفتم اگه این قرآن مقدس باشه ک شما میدونین دارین ب دروغ قسم میخورین شما اتفاقی براتون نیفتاد و تقاص این حروم خواری تونو ندادین من از این دین اسلام خدافظی و ب زرتشت میپیوندم.درود منم از این لحظه یه فرد زرتشتی هستم

  37. با سلام، چگونه بعضیها میفرمایند جایگاه زن در اسلام پایین است؟
    در صورتی که من بعنوان یک دختر مسلمان میگویم که اصلا اینگونه نیست.
    خداوند در اسلام به زنان و دختران دستور به حجاب داده است.(ایه ۳۱ سوره نور و ایه ۵۹ سوره احزاب)
    حال میپرسیم علت دستور خداوند به حجاب چیست؟
    ۱.ارزش زن: از نظر اسلام زن انقدر با ارزش است که نباید زیبایی های زنانه اش رو خرج نامحرم کند.من بعنوان یک دختر مسلمان انقدر ارزشمند هستم که قرار نباشد زیبایی هایم و ارایش و زینتم را مرد نامحرم ببیند و باصطلاح لذت ببرد، انقدر موجود با ارزشی هستم که قرار نباشد عروسک باشم.
    و
    در اسلام خداوند به پیامبرش دختر هدیه داد و برای ان سوره نازل کرد. در دوره ای که تداوم نسل را دشمنان پیامبر از دختر نمیدانستند خداوند به پیامبر دختر داد و فرزندانی کثیر از ان دختر بجای ماند و هنوز هم هست.
    اسلام به صراحت با زنده بگور کردن دختران و ترجیح پسر بر دختر مخالفت دارد (سوره تکویر ایه ۸ و ۹)

    و در قران کریم خداوند تنها چیزی که برایش از انسانها فرق میکند نه جنسیت است نه نژاد و نه رنگ پوست و … بلکه تقوا و پرهیزکاری است.(سوره حجرات، ایه ۱۳)
    خداوند بر اساس مصلحت، زن و مرد هر کدام را به گونه ای قرار داده و برای هر کدام حقوقی و حدودی در نظر گرفته که مطمئنا به هیچ یک در دینش ظلم نشده؛ اینرا با تحقیق در اسلام و مطرح کردن شبهات پیش کارشناسان دینی متوجه میشوید.
    و اما در اخر هم یسری احادیث درباره ارزش زن و دختر در دین اسلام:
    http://noo.rs/JK8ST
    با آرزوی رسیدن به قرب الهی همه انسانها

    • کاملا بالعکس. محمد در کتابش که به خدا نسبت داده، زنان را تا حد مستراح جنسی مردان پایین آورده :
      ” و اگر در سفرید یا یکی از شما از قضای حاجت آمد یا با زنان آمیزش کرده اید و آب نیافته اید پس بر خاکی پاک تیمّم کنید . سوره نساء ۴۳ ”
      خطاب به مردان مسلمان میگوید که بعد از تخلیه خود در مستراح یا تخلیه جنسی با زنان میتوانند در صورت نبود آب تیمم کنند. نه بویی از مهر و محبت زناشویی و نه بویی از انسانیت زنانگی و نه بویی از بهداشت ابتدایی برده. اصلا معلوم نیست تیمم بر خاک وسط بیابان، چگونه میتواند آلودگی تعریق بدن را از بین ببرد ؟
      استفاده ابزاری از جنسیت زنان نه فقط در این دنیا بلکه در بهشت محمد هم بچشم میخورد؛
      او در کتابش قرآن، در آیات بسیاری از وجود حوریان باکره ناز پستان که در احادیث بعد از هر آمیزش دوباره باکره میشوند، حرف میزند : رجوع شود به آیات سوره واقعه ۱۵ تا ۳۶
      سوره انسان ۱۳ تا ۱۹
      سوره دخان ۵۲ تا ۵۵
      سوره نباء ۳۲ تا ۳۵
      سوره طور ۲۰ تا ۲۴
      امام شیعه خمینی هم در تحریرالوسیله ، باب النکاح جلد سوم ص ۴۳۰ و ۴۳۱ مسئله ۱۲ لذت تماس جنسی داشتن با دختر شیرخواره را جایز دانسته البته بجز نزدیکی که آنرا بعد از ۹ سالگی جایز دانسته.

      • مدیر سایت

        میگید چرا گفته شده بعد از قضای حاجت و یا بعد از آمیزش زنان اگر آب نبود تیمم کنید؟ معترضید که این دو کنار هم گذاشته شده
        این سخن شما مثل اینه که اعتراض کنید که چرا پزشکان میگن بعد از دست زدن به غذا و بعد از دست زدن به مدفوع در توالت، دست را بشویید؟ چرا غذا با مدفوع کنار هم گذاشته شده؟!

  38. با سلام، خانم ریحانه محمد در کتابش که فرمودید به خدا نسبت داده:
    شما قران رو بررسی کنید، ایات قران رو بررسی کنید با کشفیات امروز مقایسه کنید به آیات توجه کنید متوجه میشوید که امکان ندارد این کتاب نوشته ی دست یک انسان باشد، شما کلمه به کلمه ی قران رو بررسی کنید هر جا هم سوالی بود از افرادی که تبحر دارند پرس و جو کنید.

    د
    و اما ادامه ی ارزش زن در اسلام:
    هر دختر با ورودش به دنیا دروازه بهشت را برای پدرش باز میکند
    با ازدواج این دختر نیمی از دین همسرش را کامل میکند و با مادر شدن بهشت زیر پاهایش قرار میگیرد…

    در قرآن ایه امده که حتی اگر مادرت مشرک هم هست به او احترام بگذار
    و این هم باز از ارزش زن و دختر در اسلام

  39. خوب چرا لقمه رو پیچیده دور سرش همون مستقیم بدش به زن یک زره به حرفت فکر کن خدایی خنده دار نی

  40. این آیه از دینیه که محمد ص اورده. یعنی کسی خودشو تایید کرده . اگه متعصبانه حرف نزنیم پس ایات قران هم خیلی یکطرفه و قابل استناد نیست. چون همونطور که به درستی پیامبرها و ادیان دیگه به این یسنده میشه که تغییر کردند از کجا مشخص هست که اسلام تغییر نکرده؟ در ثانی همه ی این حرفها رو کنار بزاریم چرا فقط در اسلام و بین مسلمانها اینقدر درگیری و جنگ و دگرکشی هست. جرا هیچ دینی نه کسی رو اجبار به چیزی میکنه نه تهدید و نه درجه بندی ادمها. فقط هرجا مسلمون دیدیم جنگ و درگیری و دزدی و شهوت هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code