خانه / تغییر اندیشه / مرکز جهانی مستبصرین

مرکز جهانی مستبصرین

با تشکر از مرکز جهانی مستبصرین که بنا به درخواست مدیر سایت راه راستی، معرفی آن مرکز را در اختیار قرار داد. خلاصه ای از آن را تقدیم می داریم. این مرکز در قم و با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی میرسجادی اداره می شود.
مرکز جهانی مستبصرین یا مؤسسه مستبصرین در پاییز سال ۱۳۹۳ش فعالیت خود را در جهت خدمت به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آغاز نمود.
فعالیت این مؤسسه تخصصی بوده و در زمینه مستبصرین یا همان شیعه شدگان جهان می باشد. در واقع مستبصرین کسانی هستند که از هر دین و مذهب و فرقه، به نور اهل بیت(ع) هدایت گردیده اند و در زمره ی محبین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و پیروان راستینشان قرار گرفته اند.
اهداف اولیه این مؤسسه عبارتند از:
الف) معرفی مذهب اهل بیت(ع) یعنی تشیع به جهان از نظر عقاید، تاریخ و …. .
ب) تهیه و تنظیم دایره المعارفی بزرگ به زبان عربی در باره ی مستبصرین از ابتدای قرن اول هجری. (شامل ذکر اسامی تمام هدایت یافتگان با شرح حالشان؛ مانند زراره، زهیر بن قین، حر بن یزید ریاحی و…)
ج) چاپ و نشر کتب و مقالات عزیزان هدایت یافته توسط مرکز و نشر آن در جهان و در اینترنت.
د) رسیدگی و اهتمام به امور بعضی از برادران و خانواده های مستبصرین از نظر مادی و معنوی.
هـ) چاپ و نشر کتب مربوط به موضوع مستبصرین.
و) ایجاد سایت اینترنتی و حساب های مختلف در شبکه های مجازی اینترنتی جهت نشر حداکثری مطالب مربوط به مستبصرین و منشورات مرکز.
در اینجا به اجمال با آثار منتشره از سوی این مرکز و سایت آن آشنا می شویم.

التحقیق فی رزیه الخمیس والرد علی المخالفین
این کتاب در سال ۱۳۹۵در مرکز مستبصرین منتشر شد، نویسنده این کتاب جناب آقای مروان خلیفات اهل اردن می باشد که در سال ۱۹۹۲ میلادی در کشور خود اردن از مذهب شافعی به مذهب حقه ی تشیع گروید و در سال ۱۹۹۵ موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم شریعت اسلامی از دانشگاه همین کشور گردید. سپس به ایران مهاجرت کرد و تا به امروز در حوزه خدمت به مکتب اهل بیت(ع) ، (اعم از تالیف کتب اعتقادی و مقالات و…) فعالیت مستمر دارد.

تأملات
دانشمند و مستبصر ارجمند آقای دکتر عبدالباقی الجزائری، در سال ۱۳۳۵ هجری شمسی در کشور الجزایر به دنیا آمد. وی در کشور خود موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته علوم تربیتی گردید. در سال ۱۴۰۷ هجری قمری مطابق با ۱۳۶۵ هجری شمسی به مکتب حقه ی تشیع گروید. وی پس از هدایت به کشور ایران مهاجرت نمود و ضمن اخذ مدرک دکتری، مشغول به تالیف کتب ارزشمند شد و همچنین با حضور در شبکه های ماهواره ای به دفاع از مبانی اسلام و تشیع پرداخت و این فعالیت ها را تا به امروز ادامه داده است.

بحث فی أدله الغیبه
نویسنده ی مستبصر مروان خلیفات در این کتاب به دفاع از یکی از مبانی اصلی تشیع یعنی غیبت حضرت مهدی(ع) بدون هرگونه تعصب پرداخته. ابتدا این مبحث را از نظر علمی و عقلی با بیان ساده مورد بررسی قرار داده و سپس برای مسئله غیبت و طول عمر حضرت حجت(ع) مثال های قرآنی مثل حضرت خضر را ذکر کرده و بعد از آن روایات شیعه و سنی را در این زمینه مورد تحقیق و بررسی مختصر قرار داده است. در پایان نیز به بیان فلسفه غیبت از نظر علمای مکتب تشیع پرداخته است.

حب علی(ع) بین المیول والأهواء
مستبصر ارجمند استاد عبد الباقی الجزائری سخنرانی های متعددی با موضوعات مختلف در زمینه اعتقادات شیعی تا به امروز ایراد نموده است، از جمله سخنرانی های ایشان می توان به موضوع: “اثبات ولایت و وصایت بلافصل امیرالمومنین علی(ع) بعد از نبی مکرم اسلام(ص) و محبت او اشاره کرد. مؤسسه مستبصرین برای استفاده و نشر هر چه بیشتر این سری از سخنرانی ها اقدام به چاپ آنها نموده است.
این کتاب برگرفته از ۴ سخنرانی در موضوع مذکور می باشد.

حوارات فی ملفات شائکه
آقای سید باسل خضراء الحسنی در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی در شهر حلب سوریه متولد شد. وی در خانواده ای سنی و حنفی مسلک رشد و نمو نمود. باسل در کشور خود موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته مهندسی برق شد. وی در سال ۱۳۶۵ ش در حرم حضرت زینب(س) اعلام کرد که مذهب حقه تشیع را برای خود برگزیده است. وی از جمله مستبصرینی است که صاحب قلم بوده و تالیفاتی فراوان دارد.

الخوارج بین الأمس والیوم
مستبصر ارجمند سید باسل خضراء الحسنی در این کتاب با بیانی به دور از جنجال آفرینی و تعصب به مقایسه ی دشمنان اسلام از ابتدای تاریخ اسلام تا به امروز پرداخته است. وی تکفیری ها و سلفی های امروز را هم مسیر با خوارج در زمان حکومت حضرت امیرالمومنین(ع) دانسته و این ادعا را به صورت علمی به اثبات رسانده است.
مؤسسه مستبصرین در نظر دارد این کتاب را نیز به زبان فارسی ترجمه نماید.

سایت مرکز جهانی مستبصرین
از سری فعالیت های صورت گرفته در مؤسسه مستبصرین ایجاد سایتی به نام این مؤسسه به آدرس زیر است:
www.al-mostabserin.com
در این سایت کتب منتشره مرکز به صورتی رایگان برای عموم قابل بارگیری بوده و علاوه بر آن کتب مستبصرینی که در مؤسسه مستبصرین نیز چاپ نشده اند هم به دو زبان فارسی و عربی قابل دانلود و استفاده می باشد.
به علاوه این دو دسته سعی شده تا مستبصرین معاصر معرفی گردند و زندگانی و نحوه تشیع آنان نیز قرار داده شود. همچنین برای جویندگان حق، کتب اعتقادی شیعی به دو زبان فارسی و عربی قرار داده شده و قابل بارگیری می باشد.
مؤسسه با همکاری بعضی شبکه ها و مؤسسات دیگر، سخنرانی ها و کلیپ هایی از مستبصرین را نیز در سایت برای عموم به نمایش گذاشته است.
همچنین قسمتی به با عنوان «مجله مستبصرین» شامل اخبار مؤسسه، اخبار مستبصرین سرشناس و مصاحبه با آنها، ذکر مناسبات اسلامی و دیگر امور مربوط می باشد. مؤسسه در نظر دارد این مجله الکترونیکی را به صورت چاپی در آینده ای نه چندان دور به صورت ماهنامه و یا سالنامه منتشر نماید.
همچنین برای تمامی مراجعین نظرخواهی و کامنت به طور کامل آزاد بوده و پس از تأیید مدیریت علمی به نمایش عموم گذاشته می شود. خاطر نشان می شود به دلیل اینکه اکثر مستبصرین سرشناس جهان تشیع مانند دکتر عصام العماد با این مؤسسه ارتباط مستقیم دارند، این امکان برای تمامی عزیزان مراجعه کننده به سایت فراهم است که بتوانند سوالات خود را با مستبصر مورد نظرشان مطرح کنند و جواب آن را از همان مستبصر دریافت نمایند. علاوه بر این به دلیل پشتوانه قوی علمی در این مؤسسه، به هرگونه سوال اعتقادی و تاریخی و اسلامی پاسخ داده می شود.
مؤسسه مستبصرین در شبکه های اجتماعی دیگر همچون اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و فیس بوک حضور فعال دارد. آدرس این شبکه ها در قسمت فوقانی سایت مستبصرین در دسترس است.

شهریور ۱۳۹۷

همچنین ببینید

امام علی(ع)

اَزرَکیان زرتشتی ای که به دست امام علی(ع) مسلمان شد

به قلم مدیر سایت بنا به نوشته ی سمعانی (درگذشت: ۵۶۲ ق) و ابن اثیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code