+
خانه / شخصیت ها / مستشرقان / آرتور کریستن سن / ازدواج اجاره ای (استقراضی) / واگذاری زن خود به مرد دیگر بدون رضایت زن / بچه های شوهر دوم برای شوهر اول!
ازدواج اجاره ای (استقراضی) / واگذاری زن خود به مرد دیگر بدون رضایت زن / بچه های شوهر دوم برای شوهر اول!

ازدواج اجاره ای (استقراضی) / واگذاری زن خود به مرد دیگر بدون رضایت زن / بچه های شوهر دوم برای شوهر اول!

به قلم آرتور کریستن سن (درگذشت ۱۹۴۵ م)
«شوهر حق داشت یگانه زن خود را یا یکى از زنانش را (حتى زن ممتاز خود را) به مرد دیگرى، که بى آنکه خود قصورى کرده باشد، محتاج شده بود، بسپارد، تا این مرد از خدمات آن زن استفاده کند.
رضایت زن شرط نبود.
در این صورت شوهر دوم حق دخل و تصرف در اموال زن را نداشت و فرزندانى که در این ازدواج متولد مى شدند، متعلق به خانواده شوهر اول بودند و مانند فرزندان او محسوب مى شدند».

ایران در زمان ساسانیان ص ۴۴۲

مرداد ۱۳۹۷

۱۱ نظر

  1. تفسیر ابن کثیر از آیات ۵۱ ـ ۵۰ سوره احزاب :

    الله رسولش را با حلال کردن غنائم برای او ارجمند ساخته.
    او میتواند بیش از چهار زن را به نکاح خود درآورد
    و این امر فقط مختص پیمبرست و بر دیگران حرام ست.
    هر زنی خود را پیشکش پیمبر نماید، بدون خواندن صیغه عقد بر او حلال ست،
    فقط کافیست بگوید : خودم را بتو اهداء میکنم
    لازم به گرفتن رضایت بزرگتر یا سرپرست زن هم نیست و تنها برای پیمبر حلالست .

    اگر پیمبر به زن شوهرداری نظری بیفکند و توجه او را جلب کند،
    شوهر آن زن ملزم ست زن را طلاق داده تا پیمبر بتواند زن را نکاح کند .

    مورخ و مفسر مشهور دمشقی اسماعیل بن کثیر

    • سه سطر اول درسته و در همین سایت در مورد احکام اختصاصی پیامبر اسلام(ص) مثل وجوب نماز شب بر ایشان سخن گفتیم

      اما بقیه ی موارد را با ذکر دقیق نام و جلد و شماره صفحه بگید تا بشه مراجعه کرد و نیز بهتره عبارت عربی هم نوشته بشه تا بشه در نرم افزار جستجو کرد

  2. آره دیگه برای دین خودشون میگن فقط متن عربی قبوله برای دین ما هر ترجمه غلطی رو میذارن . این مطلب رو این سایت بیشتر از ده بار به اسم های مختلف منتشر کرده . به دروغ نوشته کریستنسن ولی کریستنسن نگفته این رو بلکه از یه کتاب دیگه نقل کرده بعدشم گفته مطالب اون کتاب درست نیست . برای همینه که اصلا متن کتاب رو نمی ذارن . اصلا سندشون چیه ؟ همش دروغ و تحریف و این ها با دروغ و تحریف و بریدن جملات قصد دارن مردم رو فریب بدن

    • منظورم این بود که متن عربی را بگید تا بشه در نرم افزار جستجو کرد. اینکه فقط اسم کتابی را ذکر کنید کار علمی نیست
      در مورد ادامه ی نوشته ی شما بار دیگر به کتاب مراجعه می کنم و اگر حرف شما درست باشه اصلاح خواهم کرد

  3. ظاهرا شما فقط بدنبال معجزه تراشی برای دین آبا اجدادی خودتان
    و بهانه و ایراد تراشی برای زرتشتیان بومی ایران هستید .
    اینجا همه فارسی صحبت میکنند و قرار نیست از متن عربی قرآن یا روایات چیزی بفهمند
    چرا شما متن اصلی زبان پهلوی را که از متون زرتشتی گلچین میکنید ، درج نمیکنید و
    فقط ترجمه آنرا توسط مترجمان ناشناس مسلمان درج میکنید ؟

    اگر کسی سوره و آیه ایی را از قرآن نقل میکند ، دیگر لازم نیست اسم کتاب و صفحه آنرا بگوید .
    تفسیر ابن کثیر هم بهمین شکل هست که ۱۵ جلدیست بترتیب سوره ها و آیه ها .
    البته احتمالا تفسیر آیات۵۰ تا ۵۵ سوره احزاب در صفحات ۲۸۹ تا ۲۹۳ هستند.

    إِذَا وَقَعَ بَصَره عَلَى اِمْرَأَه وَجَبَ عَلَى زَوْجهَا طَلَاقهَا وَحَلَّ لَهُ نِکَاحهَا
    اگر پیمبر به زن شوهرداری نظری بیفکند و توجه او را جلب کند،
    شوهر آن زن ملزم ست زن را طلاق داده تا بتواند زن را نکاح کند .

    این متن در تفسیرالقرطبی هم آمده

    • مهم ترین بخش انتقاد شما، قسمت پایانی کامنت شماست: اگر پیامبر اسلام(ص) از زن شوهرداری خوشش می آمد، بر شوهر او واجب بود زنش را طلاق دهد تا پیامبرص بتواند با آن زن ازدواج کند.
      بعضی از علما چنین چیزی را از احکام اختصاصی پیامبر اسلام ذکر کرده اند.
      دلیل علما ماجرای ازدواج پیامبر با زینب دختر جحش است که قبلا همسر زید بود. در منابع آمده که وقتی پیامبر وارد منزل زید شد، ناگهان چشم پیامبر به همسر او زینب افتاد و از او خوشش آمد و…
      اگر بتوانیم این داستان را رد کنیم، آن ادعا نیز رد می شود. به چند دلیل این داستان نادرست است:
      یک) زینب دختر عمه پیامبر ص بود و در محیط خانوادگى تقریبا با او بزرگ شده بود، پیامبر ص شخصا او را براى زید خواستگارى کرد، و اگر زینب جمال فوق العاده اى داشت و فرضا جمال او جلب توجه حضرت را کرده بود، خود پیامبر با او ازدواج می کرد و می دانیم که زینب تمایلی به ازدواج با زید نداشت. و حتی وقتى پیامبر ص به خواستگارى او براى زید رفت خوشحال شد زیرا تصور مى کرد پیامبر ص او را براى خود خواستگارى مى کند.
      دو) زید براى طلاق دادن همسرش زینب به پیامبر ص مراجعه مى نماید حضرت بارها او را نصیحت مى کند و مانع این طلاق مى شود.
      سه) تاریخ زندگى پیامبر ص به هیچ وجه نشان نمى دهد که او علاقه و تمایل خاصى نسبت به زینب داشت، بلکه همچون سایر همسران بلکه شاید از جهاتى کمتر از بعضى همسران پیامبر بوده، و این خود شاهد تاریخى دیگرى بر نفى آن افسانه ها است . 
      در تفسیر نمونه ج ۱۷ ص ۳۲۵ ذیل عنوان «افسانه های دروغین» با تفصیل و دلایل بیشتر، این داستان را رد کرده است.
      و من می افزایم: پیامبر اسلام یک پادشاه نبود بلکه داعیه ی پیامبری و الهی بودن را داشت و انتظار داشت دیگران در راه هدف او جان دهند و مسلما او انسانی با مدیریت بالا بود. انسان باور نمی کنید شخصیتی با چنین ویژگی هایی چنین قانونی را درست کند که: هرزنی که من از او خوشم آمد، برشوهرش واجب است که او را طلاق دهد تا با او ازدواج کنم.
      غیر از ماجرای زینب همسر زید، قضیه ی دیگری نقل نشده و اصل این داستان زیر سوال است.

      • چرا شما درمورد زرتشتی ها به ترجمه غلط کتابها استناد می کنید ولی نوبت کتابهای خودتان می شود با سفسطه و مغلطه زشتی های دینتان را توجیه می کنید ؟
        نمی توانید افکار عمومی را فریب دهید . از یک طرف مطالب کتاب های غربی و دینی دوره عباسی را گلچین شده و تحریف شده به نفع خودتان منتشر می کنید و از طرف دیگر هر چیز بد در مورد دینتان که به صراحت در قرآن و کتابها آمده توجیه می کنید .
        ما از شما انتظاری نداریم . وقتی شما به گفتار نیک و راستی و صداقت در گفتار اعتقاد ندارید و تقیه می کنید وقتی به دیگران در کتابهایتان دشنام می دهید از ما نخواهید که دین راستی و تنها راه انسانی که راستی و درستی و نیکی است با خرافات و دروغ شما جایگزین کنیم . شما به کیش خود بمانید و ما به کیش خود و به امید دیدار در چینود پل باشیم که با چشم خود ببینید نتیجه راستی چیست و نتیجه دروغ و دغلکاری چیست .

  4. همانطور که گفتید او فقط داعیه ی پیمبری و الهی بودن را داشت ولی در واقع اینطور نبود….
    میلیونها آلمانی هم در راه هدف آدولف هیتلر جان دادند و این چیزی را در تقدس اسلام ثابت نمیکند .

    به مورد خوبی اشاره کردید که قبل از آیات ۵۰ تا ۵۳ احزاب گفته شده
    یعنی آیات ۳۶ تا ۴۰ سوره احزاب که مربوط به پسرخوانده حضرت ،
    زید و عروسش میشود و بعید نیست که واقعه ازدواج حضرت
    با عروس پسرخوانده اش موجب پیدایش چنین روایت ناهنجاری شده .

    البته با زیرکی نکته ایی را جا انداخته اید ؛
    زمانی که حضرت برای پسرخوانده اش به خواستگاری زینب دختر جحش
    رفت چشمش به جمال زینب افتاد، ولی زمانی که سرزده وارد منزل زید شد،
    ناگهان چشم حضرت به بدن عریان یا نیمه عریان زینب افتاد و نه به جمال او
    وگرنه لازم نبود در آن لحظه بگوید : ” تبارک الله احسن الخالقین ” .
    بنقل از شأن نزول آیه ۳۷ علامه طباطبایی ؛ تفسیرالمیزان جلد ۱۶ ص ۱۷۶

    تا جایی که برای ممانعت از حرفهای پشت سرش ، ادعا میکند که الله عقد او را
    با زینب در آسمانها بسته و میخواسته با این ازدواج رسم جاهلیت اعراب را از میان بردارد….

    اینها افسانه نیستند بلکه آیات قرآن و احادیث علمای اسلام هستند.
    افسانه آن چیزیست که شما از داستان رستم افسانه ایی شاهنامه فردوسی ،
    ابیات زرتشتی ستیزی کشف کنید و بنمایش بگذارید ….

    • همه بصورت داوطلبانه در رکاب پیامبر اسلام ص می جنگیدنداما جنگ هیتلر اینطور نبود 

      زن پسرخوانده، عروس حقیقی شخص نمی شود و محرم شخص نیست همانطور که پسرخوانده با همسر پیامبر محرم نبود

      در المیزان نیامده که زینب عریان یا نیمه عریان بوده و از جمله تبارک الله احسن الخالقین، عریان بودن استفاده نمی شود. 

      شأن نزول آیه، قرآن نیست بلکه حدیث است و هیچگاه نگفتیم که همه ی احادیث مورد قبولند مخصوصا این حدیث که با احادیث دیگر تنافی دارد

  5. اعراب حجاز بخاطر زندگی در سرزمین خشک و بیابانی کلا خشن و غریزه جنسی و شهوت در آنها بسیار قوی بود به همین خاطر چند زن میگرفتند.. پیامبر اسلام نیز جزو همان مردم بود و لذا طبیعی بود که غریزه جنسی در او نیز بسیار قوی باشد. در ضمن محمد نسبت به مردم ان زمان بسیار باهوشتر و زرنگتر بود. مثلا هوش محمد خیلی از علی بیشتر بود مدیریت محمد نیز از علی و دیگران بالاتر بود لذا خوب میتوانست مسائل را توجیه کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

*

code

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

طراحی سایت
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی