خانه / ایران / اسلام و ایران / اسلام منجی ایران / پدر مالک درآمد دختر! (۱)
زن زرتشتی

پدر مالک درآمد دختر! (۱)

به قلم مدیر سایت
دست کم یکی از دیدگاه های زرتشتیان این بوده که مالک درآمدهای دختر، پدر اوست و حتی پدر می توانسته او را برای کسب درآمد به کارهایی ـ بدون رضایت او ـ وادار کند. در مادیان هزار دادستان، صفحه ۱۸۵ می خوانیم:

«زروانداد گشن ـ جم گفته است که مرد اختیار دارد که دختر خویش را (حتی) با نارضایتی آن دختر به سرپرستی (کسی) بگمارد ولی اختیار ندارد که (او را بدون رضایت خودش) به همسری (کسی) وا دارد. در مورد سرپرستی اختیار دارد؛ زیرا درآمد او به پدر می رسد ولی در مورد وا داشتن (او) به همسری اختیار ندارد».

مادیان هزار دادستان ص 185

مادیان هزار دادستان ص ۱۸۵

شناسنامه مادیان هزار دادستان

اردیبهشت ۱۳۹۷

همچنین ببینید

ازدواج زرتشتیان با محارم در کلام دکتر شریعتی

به قلم دکتر علی شریعتی «در مذهب زرتشت، به صراحت در اوستا، می خوانیم که …

۷ نظر

  1. با سلام ؛ این چقدر شبیه آن بند از وندیداد است … چقدر شبیه بقیه احکام مادیان و کتب دینی دیگر زرتشتیان است ، بنظر میرسد هرچه که کند و کاو میکنیم آن بند وندیداد و ترجمه و پاورقی دکتر دوستخواه و جیمس دارمستتر اثباتش واضح تر و روشن تر میشود . البته که بنظر من همان ترجمه وندیداد درباره اختیار نداشتن زن کفایت میکند اما سند روی سند بهتر است .

  2. باز هم بی سند و مدرک یک قاعده حقوقی را تعمیم دادید و چند خطای تبلیغاتی از جناب مدیر :
    ۱- اولا این حکم فقهی را از کجا در یافتید که در میان زرتشتیان رایج بوده ؟ نظر یک حقوقدان بوده یا عرف رایج بوده ؟ به آن عمل می شده یا نمی شده ؟
    ۲- از کجا در یافتید که مفهوم در آمد دختر چیست ؟ این در آمد که کنترل آن با سالار بوده همان قیمومیت در قوانین جاری است و دختر صغیر قیم لازم دارد
    ۳- از کجا دانستید که این دختر صغیر است یا کبیر ؟
    اما نکته جالب یک تفاوت با فقه جاری شیعه است که در فقه شیعه دختر را بدون رضایتش می توان شوهر داد ولی در اینجا ….. قضاوت با خوانندگان شما چون شما که مشخصا بی طرف نیستید .

    تعمیم احکام حقوقی حتی در قوانین متداول امروز هم در عرف قضایی و حقوقی پذیرفته نیست ولی جناب مدیر در این بولتن سازی علیه زرتشتیان به این اصول توجه ندارند و بنای بر توجه هم ندارند .

    • نماز صبح دو رکعت است .
      منطق مدیوماهی :
      از کجا معلوم این حکم واجب است یا نه ؟
      از کجا معلوم منظور نماز در هر روز است یا نه ؟
      از کجا معلوم منظورش همین نماز ما یا نماز دیگر است ؟
      از کجا معلوم نباید در طی مدت خاصی از سال خوانده شود ؟
      از کجا معلوم اصلا این نماز ، نماز است و منظور روزه نیست ؟
      از کجا دانستید موقع این نماز إلا باید در صبح باشد و مثلا ساعت نه صبح چه ایرادی دارد ؟
      اصلاً در فقه زرتشتی نماز واجب نیست قضاوت با شما خوانندگان .

      جواب ما :
      واعجبا از مدیوماه .

      حدیثی از پیامبر مدیوماه به عنوان پیامبر شیعه مدیوماهی :
      باید دختر را بدون رضایت شوهر داد .

      سنت پیامبر اسلام (ص) به عنوان پیامبر شیعه امام علی (ع) :
      بدون رضایت دختر ، ازدواج باطل است .

  3. ” مادیان هزار دادستان” به گرد آوری مؤبد رستم شهرزادی ۱۳۰ صفحه بیشتر ندارد….
    حالا که هر نقل قول بی ارزشی دست مایه سوء تبلیغاتی این سایت بر علیه زرتشتیان شده ما هم می پردازیم به :

    علامه سید حسین الموسوی که در کتاب لله ثم للتاریخ (کشف الأسرار وتبرئه الأئمه الأطهار)
    صفحه ۳۷ هم مطلبی را ” در باره لذتجویی شخصی روح الله خمینی با دختر ۵ ساله ” را چنین بیان کرده :
    ولی از آنجایی که برای مدیر فرصت طلب سایت متن عربی مهمترست
    و خود من نیز از ترجمه آن شرم دارم ، ترجمه آنرا میگذارم بعهده خوانندگان :

    الإمام أن نرتاح من عناء السفر، فأمر بالتوجه إلى منطقه العطیفیه حیث یسکن هناک رجل إیرانی الأصل یقال له سید صاحب، کانت بینه وبین الإمام معرفه قویه.
    فرح سید صاحب بمجیئنا، وکان وصولنا إلیه عند الظهر، فصنع لنا غداء فاخراً واتصل ببعض أقاربه فحضروا وازدحم منـزله احتفاء بنا، وطلب سید صاحب إلینا المبیت عنده تلک اللیله فوافق الإمام، ثم لما کان العشاء أتونا بالعشاء، وکان الحاضرون یقبلون ید الإمام ویسألونه ویجیب عن أسئلتهم، ولما حان وقت النوم وکان الحاضرون قد انصرفوا إلا أهل الدار، أبصر الإمام الخمینی صبیه بعمر أربع سنوات أو خمس ولکنها جمیله جداً، فطلب الإمام من أبیها سید صاحب إحضارها للتمتع بـها فوافق أبوها بفرح بالغ، فبات الإمام الخمینی والصبیه فی حضنه ونحن نسمع بکاءها وصریخها.

    المهم أنه أمضى تلک اللیله فلما أصبح الصباح وجلسنا لتناول الإفطار نظر إلی فوجد علامات الإنکار واضحه فی وجهی؛ إذ کیف یتمتع بـهذه الطفله الصغیره وفی الدار شابات بالغات راشدات کان بإمکانه التمتع بإحداهن فلم یفعل؟

    فقال لی: سید حسین ما تقول فی التمتع بالطفله؟
    قلت له: سید القول قولک، والصواب فعلک، وأنت إمام مجتهد، ولا یمکن لمثلی أن یرى أو یقول إلا ما تراه أنت أو تقوله،
    -ومعلوم أنی لا یمکننی الاعتراض وقتذاک-.
    فقال: سید حسین؛ إن التمتع بـها جائز ولکن بالمداعبه والتقبیل والتفخیذ.

    • مدیر سایت

      آنچه از سوی موبد شهزادی عرضه شده گزیده ای از مادیان  است

      خلاصه ی آنچه در مورد امام خمینی نقل کردید اینه که امام خمینی در زمان مرجعیتش ، در سفری در عراق، شب هنگام خواب، دختر چهار پنج ساله ی صاحب خانه را با اجازه ی پدرش صیغه می کند و با اینکه بچه با صدای بلند گریه می کرده، ایشان از بچه، لذت جنسی می برده!!!

      دوست عزیز

      هر مرجع تقلیدی هرچه خدای نکرده بد باشه، ظواهر را رعایت میکنه مخصوصا در مسائل اخلاقی و الا بسرعت به موقعیتش لطمه وارد می شود لذا مراجع تقلید به دنبال صیغه کردن زنان بزرگسال هم نیستند تا چه رسد به صیغه کردن بچه دختری که موقع بهره برداری جنسی چنان سروصدا کنه که دیگر مهمانان هم متوجه بشن!

      در حالی که امام خمینی دشمنان بزرگی مثل عربستان و داعش داره، درست کردن چنین چیزهایی طبیعیه

      این نوشته از نظر ادبی هم ایراد داره مثلا کلمه ی «سید» در متن بالا باید با الف و لام باشه در حالی که چنین نیست! و یک عالم اینگونه نمی نویسه

    • با سلام ؛ آقای جواد من به شما گفته بودم دارید به جرگه فرقه مدیوماهی می پیوندید :
      هماننده اسمتان واقعا جواد باشید ، سایتهای ضد اسلامی قابل اعتماد نیستند در ۹۰ درصد موارد یا کلا دروغ میگویند یا تحریف شده حرف میزنند . البته اگر از خود آنها نیستید .

      http://wikinoor.ir/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DB%8C_%DB%8C%DA%A9_%D8%AA%D9%88%D8%B7%D8%A6%D9%87

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code